Morning! Halleluja...voor het eerst sinds weken een nachtje doorgeslapen zonder wakker te worden!! Ik hoest nog steeds heel erg, en erg verkouden, maar verder voel ik me prima! Beeb is iedere dag beter voelbaar, leuk hoor! @ drank: ik drink nooit, ik vind alcohol gewoon smerig! Ik lust het niet! Vriendlief drinkt heel soms een biertje of baco, maar is geen drinker om zich te bezatten! Gelukkig maar, want als ik ergens een hekel aan heb zijn het dronken mensen! Vreselijk! Wij zijn coke (cola) verslaafd! haha @ werken: bij Mika ben ik een jaar full time mama geweest, dat was heerlijk! Echt dik genieten! Nu heb ik ervoor gekozen wel 3dagen te blijven werken, simpel omdat vriendlief een eigen zaak heeft, de inkomsten in deze recessie-tijd toch iets terug gelopen zijn. En ik vind mijn inkomen toch wel een 'veilig' gevoel! @ niet luisteren kind: Tsja..dat hoort erbij! Ze luisteren niet, proberen je uit, verleggen je grenzen en testen hoever ze kunnen gaan! Ik negeer zijn foute gedrag niet, ik corrigeer hem! En wanneer hij dan nog niet luistert krijgt hij straf! Een prima straf die duidelijk goed werkt is: DS, playstation, of buiten-spelen straf! Veel mensen vinden ons streng, ik vind onszelf niet streng, maar wel consequent! En regels die wij hanteren, tellen ook bij opa's en oma's!
Mee eens, gedrag dat echt niet kan moet gecorrigeerd worden! (ja...mij vinden ze ook streng...). 'Treitergedrag' of gejengel werd hier wel genegeerd...werkte hier prima (maar kost wel wat geduld). Ach, straks krijgen we het weer...zit nu vooral in de puberteit-perikelen...en dan helpt een dreigement van 'niet buiten spelen' niet meer (computerverbod werkt trouwens nog wel haha)
Niet-luisteren: Ik ben consequent, maar heb ook het vertrouwen een keer af te wijken van de regels, als de situatie het toestaat. Ik ben meer van het belonen ipv straffen. Natuurlijk is straf soms nodig, maar ik draai het liever om. Als je lief hebt gespeeld, dan krijg je meer voor elkaar, dan een dag waarin je erg vervelend bent geweest, zal mijn boodschap zo veel mogelijk zijn. Verder probeer ik naar kinderen zoveel mogelijk vanuit de ik-boodschap te spreken (niet: jij bent vervelend want je luistert niet, maar: ik vind het vervelend dat je niet naar me luistert) en ik probeer zoveel mogelijk de woorden 'nee & niet' om te buigen naar wat voor gedrag ik wel wil zien. Dus niet: Ik wil niet dat je je jas op de grond gooit, maar: ik wil dat je je jas ophangt aan de kapstok. Beetje positief houden dus! Allemaal natuurlijk prachtige doelen, maar ik snap heel goed dat je soms gewoon zelf er ook geen zin in hebt en gewoon boos bent. Maar dit is wel mijn uitgangspunt.
He meiden, Hier vanochtend gesprek gehad over mijn verlof. Nou, viel wel even tegen zeg....we hadden verwacht dat ze wel zouden toeschieten om het verschil tussen zwitsers en nederlanders weg te halen, maar helaas. Ik krijg tijdens mijn 14 weken verlof maar 80% salaris uitgekeerd! Ik moet echt doorwerken tot de bevalling en omdat ik gewoon wat eerder wil stoppen, moet ik dan vakantie uren opnemen. Ik mag tot die tijd wel 40 uur gaan werken zodat ik 4 uur per week opbouw om niet alleen maar vakantie uren te gebruiken dan, maar hoe lang hou ik dat vol?? Ja, ik kan ook nog mijn contract op minder uren zetten en wel 36 blijven werken, maar dan krijg ik direct al minder salaris....hmm, even over nadenken allemaal...... Ik wil in ieder geval per 19 april verlof. Joepie, een meisje!!!! Leuk!!!! Tja, ik kan nog niet meepraten over peuter pubers...haha. Agoss, daar zou ik ook niet tegen kunnen Aszz, zo'n klein diertje....bah.... Sneeuw: eindelijk valt de sneeuw....gisteren onafgebroken gesneeuwd en er is zeker een halve meter gevallen! Fijn voor de skiërs.....en het ziet er ook weer zo mooi uit. Ik zal wel even een fotootje maken vanaf mijn kantoor.....
Alpenmama: ooh sneeeeeuw!! Wil ik ooook!! Balen zeg, van die uren. Ik vind dat je maar gauw naar NL moet komen!
das wel balen alpenmama... maar wat zijn de normale omstandigheden dan in switserland qua bevallingsverlof e.d.?
Alpenmama, wat een tegenvaller zeg.. heb je nu niet de neiging om per direct terug naar Nederland te komen? 40 uur werken en bijna tot je bevalling doorwerken is erg pittig hoor !
Ik probeer hier ook consequent te zijn naar darren. Bij ons is straf in de hoek staan of in de gang. Eerst zette ik hem op z'n kamer, maar toen hij een keer opmerkte dat hij daar gewoon ging spelen was het klaar. Ds mag hij zeldzaam mee spelen en tv boeid hem ook niet veel. Denk dat hij het pas erg vind als ik z'n schaar af pak hihi. Ik weet niet of ik streng ben, ik probeer 1 lijn te volgen. Elke dag weer. Positief gedrag belonen doe ik ook, we hebben een beloningsbord van de Kruidvat, die vind hij geweldig. Tsja, deze fase is weer nieuw, dus even zoeken naar een oplossing.
Het blijft een spannend proces, dat opvoeden @ alpenmama: balen zeg, die regeling! Maar als je dan toch weer weggaat uit Zwitserland kun je beter nu naar Scandinavië vertrekken: daar hebben ze echt maanden (tot wel een jaar, afhankelijk van waar je zit) betaald verlof!!! Maar...ehm...familie in nl is toch ook wel erg lekker hè?! Voordeel van Zwitserland is dan weer de sneeuw: jaaaa, graag een plaatje, hoewel ik dan ook weer erg jaloers kan worden (kriebeldekriebel...m'n buik is nog niet zo dik...kan ik toch nog wel de ski's onderbinden...?) Nee hoor, onzin, maar alleen het ruiken van de alpenlucht...mmm...dat zou ik wel even willen!
@alpenmama, dat wordt pittig omzo lang door te werken dan is het hier toch een stuk beter geregeld ..En stel dat je nu eerder moet stoppen met werken omdat het niet meer gaat , hoe gaat het dan bij jullie ?
Hoi meiden, Vandaag een beetje k.u.t. dag, het is vandaag precies een jaar geleden dat ik een dierbare ben verloren aan kanker. Dus een beetje een moeilijke dag vandaag. Straks even naar het graf met een bloemetje. Hoe is het hier? Ik hoop alles goed heb niet alles terug gelezen. Ga nu zo naar de vk en hoop dat het hartje de dag weer een beetje mooier maakt, trouwens de zon schijnt hier wel flink...Heerlijk.... tot vanmiddag.