Hoi, Dan kan ik wel weer makkelijk in de ziektewet, als het niet meer gaat. Dan bel ik de gyn en heb ik binnen no time een briefje....dat scheelt. Ik heb dan 14 weken verlof vanaf de bevalling. Tijdens die 14 weken krijg ik dus 80% salaris....dat zijn de normale omstandigheden hier in Zwitserland en helaas wordt dat niet naar de nederlandse situatie aangepast. DUs als een collega van mij zwanger zou worden met een nederlands contract, krijgt zij gewoon 16 weken en 100% doorbetaald, plus dat ze voor de bevalling mag stoppen.....tja.....het enige positieve is dat ik na de bevalling 14 weken heb, dat is dan weer meer dan in NL, maar voor die tijd kost het me vakantie of ziektewet....nou ja, geloof me, als het niet meer gaat, meld ik me echt wel bij de gyn hoor! We zullen zien... En dan hier mijn uitzicht als ik mijn hoofd naar links draai ipv naar het beeldscherm te kijken Wel even snel met mijn iPhone gemaakt, dus beetje donker lijkt het, maar het is superwit buiten en door de wit bedekte lucht probeert de zon erdoor te prikken.....
wow, doet me denken aan lapland! Zijn wij vorig jaar op vakantie geweest in februari naar topje van Finland, was echt zoooooooooooo mooi!
MarjanD, knuff meis. Nooit leuk om iemand te verliezen. zeker niet aan zo'n rotziekte als kanker Alpenmama, wat krom zeg. je hebt wel mooi uitzicht
Tante mars: gefeliciteerd met je meisje Hier vandaag weinig gelegenheid tot reageren. Hartstikke druk met het nieuwe huis maar hoop dat alles heel goed gaat. Heb op hoofdlijnen terug gelezen en hier mijn korte reactie: drank: Ik drink helemaal niet en manlief erg weinig. Eigenlijk alleen bij feestjes, etentjes en in het weekend op zondag op de club opvoeden: hartstikke lastig. Ik denk wel dat er universele spelregels zijn maar er moet ook goed gekeken worden naar het kind. Ik hou persoonlijk meer van positief gedrag benadrukken en belonen dan straffen maar soms zal het wel eens nodig zijn. Ik vind het geweldig dat mijn neefje van 8 precies weet wanneer hij echt fout is geweest en dan ook zelf zijn straf (en een passende) verzint Shaffy: Jammer dat hij dood is (prachtige liedjes) maar het zat er wel een beetje in. De man was al een tijdje heeeel ver weg (alcohol) Alpenmama: Pittig zolang doorwerken maar er zijn er genoeg die het wel kunnen hoor. Mijn beste vriendin (Groot Brittanie) heeft bij de eerste doorgewerkt tot de uitgerekende datum (ging uiteindelijk twee weken overtijd) en bij de tweede tot een week voor de uitgerekende datum (en ging weer twee weken overtijd!). In Engeland is er geen verplichting om te stoppen maar je hebt wel 6 maanden daarna! Pas goed op jezelf! Marjand: nog gecondoleerd. Veel sterkte vandaag! Altijd een moeielijk dag zo'n 'verjaardag' Ik ben vast een boel dingen vergeten. Sorry daarvoor! Ik kom later nog even terug! vandaag: 17 weken!
Jij haalt dadelijk iedereen in. Zo'n buik had ik ook bij derya toen ik ging bevallen en toen was ik 26 weken en nu 15 Maar ben wel al bijna 8 kilo kwijt. Zweef tussen de 7,5 en 8 kilo nu.
Dank jullie wel meiden.....was net even op het graf, de zon scheen er heel mooi op, laat dan even lekker mijn gedachten waaien. Jaar geleden was toch wel flink heftig. En het was beter zo voor hem....Maar sta daar toch wel even flink te snikken....(zijn vast de hormonen...) Net bij de VK geweest, alles was goed. Mijn bloeddruk en de groei van mijn baarmoeder was helemaal in orde. Dat is dan weer mooi. Alpenmama, dat is heftig zeg. Door werken tot aan de bevalling....Jeetje, ik zou inderdaad zeggen laatste paar weken vrij nemen of ziekmelden hoor, dat trek je anders toch niet?! Hier adviseerde de VK meteen met fysio te beginnen, en per direct (of in elk geval zo snel mogelijk) voor een aantal procent minder te gaan werken....Hmmm hoe zal ik dat eens gaan brengen aan mijn baas zo net voor de feestdagen in een bakkerij....
Hallo Dames ben ik weer vandaag hahhaa nou me mooie gelnagels zitten erop Vnaaf krijgen we visite van de buurtjes. Morgen en donderdag bhv cursus van 9tot16 worden 2 zware dagen want zit al dik 10 week in ziekteewet en dan ineens 2 volle dagen werken mar heb er wel zin aan