gewoon rustig aan blijven doen dan! zolang je HA e.d. je steunen in het niet werken is er niks aan de hand, en je hebt vandaag een stukje goodwill laten zien!
ik heb er nog niet zo'n last van , de andere zs ook niet , pas als beepje geboren is dan krijg ik van die jetsers !!
ik had al striae van te voren op buik en borsten... tja, ben behoorlijk zwaar geweest! (97kg en 178cm lang)
Is ook zo Babe , en vooral mijn baas vindt dat ik eerst thuis moet zorgen dat ik alles op de rit kan houden , als ik ga werken en ik kan thuis niks meer , dan ben je nog verder van huis .................en hij zegt ook beepje voor alles
pfff, ik hoop dan niet van die jetsers te krijgen met stuwing... ik ga namelijk geen borstvoeding geven... dus daar kijk ik wel een klein beetje tegen op de druk op m'n borsten dan.... las vandeweek hier op ZP dat iemand van te voren heel duidelijk wist geen BV te gaan geven en deze ook totaal niet gelekt had en ook bijna geen stuwing had... soort van " kracht van de gedachte" haha, ik vertel mijn boobs dus nu ook steeds dat ze niet overijverig melk hoeven te gaan produceren omdat ik er toch niks mee doe.... zouden ze luisteren??!!
ja idd.... Ik wil wel bv doen, maar ik hoop (ongetwijfeld erg naief) dat het niet erger wordt.. Ik ben ook nog eens heel smal 70-75 dus dat is het helemaal feest...
hier ook smal... heb altijd 75DD gehad, heb nu (na afvallen) 75D mijn kilo's zaten altijd op m'n Buik/Billen en gelukkig zag het er vanaf de boobs af naar boven wel prima uit
bwhahaha... tsja hier ziet het er ook goed uit... Moet zelfs uitkijken dan ik niet te sexy wordt met mijn 70G
Ik zit echt een waanzinnig interessant programma te kijken op National Geographic: in the womb. Ik dacht.. dat gaat vast over babies. Nou het gaat inderdaad over babies maar geen mensenbabies. De embryos van een citroenhaai, zandtijgerhaai en een kangaroo. HEEEEEEEL bijzonder. Nooit geweten dat een embryo zandtijgerhaai in de baarmoeder zijn jongere broertjes en zusjes op eet om aan voeding te komen! Dat ziet er echt bizar uit... ieniemienie haaitje met tandjes. (op het filmpje: net zo groot als onze kindjes nu ) De kangaroo is natuurlijk ook heel bijzonder... Super vroeg geboorte, kruipt vervolgens de buidel in en zuigt zich daarna vast aan een tepel 6 maanden lang. Dat is nog eens borstvoeding geven Over bv geven: @Babebabe: als je in het ziekenhuis bevalt kan je vragen om een tablet wat je stuwing direct stopt. Ze zijn er niet altijd even happig om het te geven maar je bent wel gelijk overal vanaf. Mijn borsten zijn ook flink gegroeid: van een C naar een heel dikke D en ik weet dat het straks nog meer gaat worden :x. Niet zo leuk maar manlief vindt het wel mooi dus dat is wel weer een voordeeltje @Stralend... wat lees ik... een jongen! Geweldig!
Cygnet, bedankt voor de tip! zoiets bestaat dus nog wel? want mijn moeder die had spuiten gekregen in haar boobs, maar dat deden ze niet meer zei mijn VK... nou heb ik ook een gigantische Borstvoeding discussie met haar gehad... maar goed. Zij dacht mij er wel even van te overtuigen dat ik het wel moest gaan doen (...) ik ben echt geen domme dame, ik heb me goed ingelezen en alles maar gewoon na lang overwegen voor mezelf beslist dat ik het niet wil... PUNT, is mijn keus, mijn lichaam en mijn beeb! Dus volgende afspraak zal ik haar duidelijk maken geen discussies meer te wensen en dat we anders een probleem hebbben... sorry, maar ik hou er niet van om als "dom kind" behandelt te worden! Maar ik ga in januari op rondleiding in het ziekenhuis en zal er dan daar ook wel ff naar vragen!
dom hoor... het is jou lichaam en als je het niet wilt dan is het toch op met discussie... als je zou twijfelen is het wat anders...
@babebabe.. echt irritant die discussies! Ik heb bij Mick 1 maand BV gegeven, maar verliep niet echt lekker. Maar kwam er toen wel achter dat iedereen (VK, maar ook consultatiebureau) alleen maar door bleven zeuren dat BV toch echt het beste was en dat ik er alles aan moest doen om het goed te laten verlopen.. Maar na hele pijnlijke tepelkloven en de hele dag met kolfapparaat aan m'n borsten, was ik het toch echt zat. Uiteindelijk heeft huisarts advies gegeven over hoe over te stappen naar flesvoeding want VK en Consultatiebureau wilde pas advies geven als Mick erg zou afvallen.. Heb nu besloten dat ik het wel ga proberen, maar als het met een paar dagen weer niet lukt, dat ik dan meteen op FV over ga..
Precies, ik twijfel niet. Niet iedereen hoeft het met mijn redenen eens te zijn, maar ze hoeven zich hun mening ook niet op te dringen. dan krijg je van die opmerkingen " ja maar dan word je kindje hartstikke allergisch als je het niet doet" ....!!?? zo'n onzin is dat! haha, het is zo dat met moedermelk de kans op allergieen verkleind word, dat weet ook ik wel, maar het is niet zo dat alle kindjes met flesvoeding zwaar allergisch worden! kom op zeg, dat soort dingen kan ik zo pislink van worden!
das toch belachelijk dat ze jou geen advies willen geven? sorry, maar vind ik echt zeer onnozel! ik heb met opzet een kraamzorg organisatie uitgezocht die wel info verstrekt over flesvoeding en niet alleen over BV ( al zijn ze wel weer verplicht om beide folders te geven ) en tijdens het take in gesprek met de kraamzorg zal ik ook duidelijk aangeven dat mijn kraamverzorgende geen discussies aan hoeft te gaan hierover. Ik zal dit tevens in het ziekenhuis duidelijk maken en bij de VK de volgende keer.... Toch raar dat je jezelf zo moet verdedigen? je zou bijna denken dat het een keuze is tussen moedermelk en cola ofzo dat je maakt!!??
ja zeker onnozel.. was zelfs zo dat een vriendin van mij, die ook heel bewust voor FV had gekozen, van haar verloskundige te horen kreeg dat ze hierdoor niet open stond op een band met haar kind op te bouwen.. net of je alleen een band kan opbouwen door BV te geven.. echt zo belachelijk allemaal. Ikzelf ben ook groot geworden met FV en kan zeggen ben er niet slechter van geworden.. hihi
Welkom in de wereld van de borstvoedingsmaffia! (uh, ik heb trouwens twee maanden borstvoeding gegeven)