precies dat soort opmerkingen..... echt zo'n bullshit!! ik ben gelijk van moeders tiet weggerukt en op de operatietafel gelegd, opengesneden en daarna 6 weken in de couveuse gelegen en door zusters verzorgd...... nou, kleffer dan ik en mijn moeder vind je ze niet hoor! en vind het gewoon jammer, ik ben wel een zelfverzekerd persoon dus ik ga me er echt niet druk om maken! Ik en mijn vriend gaan superveel liefde geven aan dit kind geven en daar gaat het om! en hij/zij krijgt gewoon lekker de beste flesvoeding krijgen die ik kan vinden daarover gesproken.... wat gebuikten jullie?? ik ken nu: - Nutrilon - Friso - Bambix
Weet je wel dat ik daar echt van geschrokken ben!? dat er gewoon vanuit de regering beleid is dat vk's e.d. (bijna) geen info mogen verstrekken... zelfs op de site van de FV merken staat niks, de drogisterijen mogen er nooit reclame voor maken en, je krijgt geen airmiles op! whahahahaha, lekker bezig hoor! Zoals ik al zei, we gaan er geen cola in stoppen ipv. borstvoeding, kom op zeg!
Haaaiii Dames. Ik wil ook graag borstvoeding gaan geven maar heb hier totaal geen informatie over weet iemand waar ik dat weg kan halen?
k ben bij allebei begonnen met borstvoeding , bij Thijme 3 maanden volledig en daarna half half tot 6 maanden en bij tara tot 3 maanden volledig en daarna fv .............Ik vind dat iedereen daarin zijn eigen keuze moet maken ik heb borstvoeding gegeven vooral omdat ik dat zo lekker knus vond en bij Thijme ook wel omdat je bij zo'n eerste vaak zoiezo alles doet wat gezegd doet wat het beste zou zijn voor je kindje .............Naar mijn idee is flesvoeding net zo goed als bv ......................en wat betreft de allergien , als iemand zich daar druk over maakt heb je ook nog hyopallergene voeding .............. Iedereen moet doen waar die zich prettig bijvoelt en zich zeker niet iets moet laten aanpraten ............................ Ik ga het overigens wel weer proberen , maar als het niet lekker loopt dan is de flesvoeding zo in huis ...........
Je hebt er veel verschillende sites over. Je kunt bij de VK ook informatie vinden en ze organiseren vaak bij een VK of thuiszorgorganisatie ook info-avonden. Dit zijn sites die ik erg goed vind. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding Vereniging Borstvoeding Natuurlijk Borstvoedingorganisatie LLL - Contact
bij je vk kun je informatie krijgen en er zijn ook vaak borstvoedings informatieavonden ..Misschien wel waar je de kraamzorg hebt geregeld ..
Ik krijg een cursus borstvoeding van me moeder, van te voren! Die heb goeie tiips gekregen toen ze zwanger was van me oudste zus en t werkte perfect!! Haal voor de zekerheid flesvoeding, maar wil het liefst borst doen. En volgens mij ben je toch cht zelf baas hoor, of ze het nou willen horen of niet hihi.
ze mogen er wel reclame over maken , alleen niet vande voeding van 0 tot 6 maanden , omdat dat anders misschien aanspoort dat vrouwen eerder stoppen met bv ..........................
We hebben het ook over net na de geboorte vanaf 6 maanden is alles weer normaal inderdaad, is er info en reclame etc............. Maar goed, ik weet gelukkig dat het wel bestaat Heb deze avond alweer buikpijn... zal wel bandenpijn zijn? wou wel weer wat geplop willen voelen....
Hoi allemaal.... Morgen vanaf half 4 2x sint-feest. Eerst op de opvang van mijn dochter, en daarna bij mijn schoonouders.. Bandenpijn, heb ik nu minimaal last van. Wel ontzettende jeukende (.)(.) . gek wordt ik er van. Straks GTST, en later op de avond: Derek oglivi kijken.
Borstvoeding, ik wil het proberen, maar heb al wel tegen mijn vriend gezegd: Als ik tijdens de kraamweek twijfel, of ik zie er tegenaan, dan stop ik met borstvoeding, en ga ik over op flesvoeding. Maar wil het wel proberen. Weet dat het ong. 3-4 dagen de tijd nodig heeft voordat je echt stuwing hebt/krijgt (wat niet altijd hoeft te zijn!) en je echt goed voeding aanmaakt. *en dat als kraamverzorgende (*
Borstvoeding: Het feit dat er geen reclame mag worden gemaakt voor voeding in de eerste 6 maanden is omdat in de jaren 70 bijna niemand meer borstvoeding gaf. Het was zeg maar 'hip' om kv te geven en borstvoeding hopeloos alternatief (dat deden hippies). Dit is nog altijd een tegenreactie. Jammer want je zou denken dat mama's (zeker nu ze steeds ouder worden) prima in staat zijn om zelf een keuze te maken. Blijkelijk vindt de overheid van niet... Ik ben echt een voorstander van borstvoeding (ga het dit keer zeker weer proberen) maar het is geen must en iedereen moet eens ophouden iets op te dringen wat iemand niet wil / niet lukt / etc. Bleh, wordt er vaak helemaal iebelig van. Ik heb dus een paar maanden borstvoeding gegeven en daarna Nutrilon (regulier) gebruikt. Voor die gene die wel bv willen gaan geven: er zijn verschillende sites (let wel op: een aantal van deze sites zijn ook behoorlijk fanatiek EN erg strikt met bijvoeding e.d.) maar ik raad echt iedereen aan om een voorlichting bij te wonen. Het plaatselijke ziekenhuis doet dit vaak wel en anders weet de vk wel waar. Het is echt de moeite waard en neem je partner mee! Ook hij moet weten dat bv geen automatisme is maar echt even hard werken (vaak tenminste) @Babebabe & MarjonD: het gaat om verse tonijn. Het wordt aangeraden om dit te beperken vanwege het feit dat het een roofvis is en dus veel kwik kan bevatten. Een keertje kan best hoor en dan mag rauw ook (mits echt vers: bijvoorbeeld sushi).
haha, tja ik wil wel uitleggen waarom ik het niet wil (maar wil dus geen commentaar of goed bedoelde adviezen hihi) Wij willen (zoals we er nu over denken) maar 1 kindje, ik wil graag zoveel mogelijk (indien mogelijk, ik begrijp dat je niks kunt plannen) genieten van mijn kraamtijd! En ik hoor gewoon zoveel negatieve borstvoedingsverhalen, vooral altijd over de 1e week... het gaat eigenlijk (bijna) nooit in 1 keer goed het duurt altijd een tijdje en er gaat ontzettend veel tijd in zitten. Dat lijkt mij ten eerste al niets. Ten tweede lijkt het mij heerlijk dat mijn vriend met z'n 1e kindje lekker knus de fles kan geven, en onze moeders ook! Ten 3e lijkt het mij niks elke keer dat we visite hebben ik me af moet zonderen om te voeden... of wanneer ik ergens anders ben ik ook moet gaan borstvoeden... nee, dat vind ik (persoonlijk) niks! De flesvoeding lijkt mij gewoon zoveel praktischer voor onze manier van leven dan in ieder geval en hoe wij en onze familie met elkaar om gaan. En aangezien de flesvoeding van tegenwoordig tot 95% net zo goed is als BV vind ik het geen egoistische keuze ofzo.... ik weet ook wel dat BV altijd 'iets' beter zal zijn, maar het is inmiddels bijna gelijkwaardig. dus... mooi lang verhaal geworden! hihi
@BabeBabe, Ik kan me helemaal in jou inkomen. Mijn dochter heeft ook flesvoeding gehad. Vond het ideaal, lekker op 'gezette' tijden, en zelfs als ik aan het winkelen was (o.i.d.) kon er zo de les erin . Was ideaal, omdat ik destijds allenstaand was. Maar nu met de 2de, kriebelt het meer om borstvoeding te geven. Komt misschien ook omdat ik nu een 'vaste' relatie heb, en ik het tijdens mijn werk, goed zie gaan. Niemand wordt benadeelt (is mijn mening) als hij/zij besluit voor flesvoeding te gaan. Dat is immers net zo goed als BV. Anders was het niet op de markt .
@babebabe, zoals mijn onderschrift al zegt ik heb lang BV gegeven, het ging in 1x goed, dat terwijl we in het ziekenhuis lagen, ik heb nooit een borstontsteking gehad en pas een kloof toen mevrouw het nodig vond er in te bijten. Wou je ook even een goed verhaal geven. Maar goed ik heb op het CB gewerkt en werk op de IC neo. Daar moet ik allerlei adviezen geven over BV(is mijn specialiteit, haha) en hoe goed het ook is voor de prematuurjes waar ik mee werk. Ik zegt altijd tegen moeders, als je er niet goed bij voelt, niet doen. Want dan gaat het zeker niet werken! Dus meis als je niet wilt gewoon niet doen. Je wordt anders alleen maar super gespannen voor het geven van BV. Nou en als iets tegenwerkt is adrenaline! Iemand had het al over tabletjes om de stuwing tegen te gaan, dat is dostinex. Ik zou gewoon anders alvast bij de huisarts dit halen. Heb je het in huis en hoef je niet als je totaal onder de hormonen zit, te moeten gaan vragen op de kraamafdeling of dan pas bij de huisarts. En dat ze dan nog gaan proberen over te halen Pip