Aaaaargh, dat wilde ik ook zo graag, maar helaas heb ik nog nooit toxoplasmose gehad en moet ik voorzichtig blijven doen......geniet ervan ! En van de heerlijke uitslag natuurlijk!
Nou dames benthuis, wat een goed teken is. Was er al om 13.15 uur en werdt vrijwel gekijk geholpen. Brachten me eerst naar een 4 persoonskamer, dacht gelijk dat ik opgenomen werd. Gelukkig niet. Heb 2 echo's gehad. 1 inwendige om baarmoedermond op te meten. Arts vond dat dat telang moest wachten als ik nu al harde buiken had. Hij zei als het nu verkort is dan ben je met 20 weken w.s te laat. Maar bm lengte was gelukkig goed 40mm. Daarna gewone echo, bleef eerst lang stil en arts liep een beetje rood aan en ik kon niet op het scherm kijken. Hij had nog niets gezegt maar ik schrok met rot en voelde me ook rood aanlopen. Toen zei hij dat de placenta een deel voor de baarmoedermond lag, maar dat het nog kon opschuiven als de bm groter wordt. Hij zei dat de kans op een voorliggende placenta vaker voorkomt bij vrouwen die een keizersnede hebben gehad. Omdat de placenta zich dan gaat vasthechten aan het litteken. Bij mij ligt hij er maar een klein stukje voor en bestaat de kans dat het zich vanzelf oplost. En anders hebben we weer een keizersnede. Na de baarmoedermond en placenta was pas het beebje aan de beurt, kon bijna niet meer wachten. Gelukkig alles goed. W.s aan het bijkomen van de afgelopen weken sporten. Maar ja waarom dan net de remmen erop gooien als dochterlief een paar schoppen uitdeelt. Nu afwachten en rustig aan doen. En als ik weer harde buiken heb toch weer bellen, maar ja dan kan ik iedere dag wel bellen. Zolang ik me kan inhouden bel ik niet, vind het zo erg als ik achteraf voorniets ben geweest. Zei ik ook tegen arts, hij zegt ook gewoon bellen, stel dat er nu welwat aan de hand was geweest. We kijken lievereen keer te veel dan te weinig en jij heb al een aardige geschiedenis achter de rug dus bellen. Nou dat doen we dan maar. Ga nu even bankhangen, dadelijk de dametjes weer uit school halen. Misscien tot vanavond.
@ antistoffen: geen idee hoe ik eraan kom. Heb geen katten, werk niet in de tuin ->)...nou ja, heb 't toch ergens opgelopen dus. Maar vind 't helemaal niet erg natuurlijk! @ Surreya: gelukkig 'voor niets', maar niet helemaal voor niets natuurlijk, als je je zorgen maakt is dat reden genoeg om ernaar te laten kijken! Nu lekker even hangen en dan straks weer genieten!
Zit even te kijken op google hoe je aan die stoffen kunt komen...zou 't echt niet weten! Ben juist altijd heel precies met (rauw) vlees: een mes / spatel wat in aanraking is geweest met vlees gaat meteen eerst onder kokend water, dan in de vaatwasser, ik doe niets anders dan handen wassen, alle groente wordt gewassen...geen idee dus...
Ook nog nooit eerder gehoord dat het mogelijk was, maar wel beter voor je! ik SMACHT namelijk naar een broodje filet americain
Argh, hier ook iemand die ontzettend veel zin heeft in een broodje filet americain met uitjes, jammie , helaas nog een paar maanden wachten (wat zal het dan lekker smaken ) Wbt het voelen van de beeb aan de buitenkant, het was hem echt! Heel speciaal, hij was de hele ochtend al lekker actief en ik ben vrij slank (zeg maar maatje 34) van mezelf, dus de gyn had al voorspeld dat ik het snel zou voelen aan de buitenkant, vind ik helemaal niet erg . Vandaag is tie weer een stuk rustiger, maar goed, dat mag dan wel weer even! @Sureyya: gelukkig dat het allemaal meeviel! Je kan idd beter een keer te veel bellen dan te weinig! En daar zien de artsen nu eenmaal voor, wel fijn dat alles goed was. Hopelijk voor jou verplaatst de placenta zich nog en anders een keizersnee... (kun je het wel van te voren plannen, heeft ook wel wat).
Ik ben net terug van de vk. Ik ben eigenlijk wel jaloers op iedereen die de baby voelt, want ik voel nog helemaal niets. Ik dacht ik zal het dit keer wel snel voelen want ik weet nu precies waar ik op moet letter, maar niks. Ik maak me er geen zorgen over of zo, maar met mijn eerste zwangerschap voelde ik het nu toch al. Hartje geluisterd, en alles is verder goed, dus verder niets te klagen.
@loran: gecondoleerd en heel veel sterkte. @surraya: Gelukkig niks ernstig, maar doe maar lekker rustig aan. @echo: Ze konden jammer genoeg niet zien wat het werd. Het kindje was heel bewegelijk en durfde het dus niet met zekerheid te zeggen, dus dan maar wachten op de volgende echo 22 dec. Wel hebben we net anderhalfuur lang naar ons 2e wondertje kunnen kijken. @werk: Werd net gebeld of ik morgen even van 8.00 tot 18.00 wil werken, omdat een collega er een beetje door heen zit. Werd er daarna gezegt dat we donderdag een groepsoverleg hebben. Er wordt bij ons op het werk tegenwoordig wat afgeroddeld en alles wordt verdraaid, dus ben erg benieuwd wat er dan nu weer aan de hand is. Heb dus wel een uur mogen genieten van de leuke beelde van onze kleine
Linnie: ik heb me ook per mail aangemeld bij Fontys, maar nooit meer iets gehoord. Hoe heb je je aangemeld? Sureyya: fijn dat alles in orde is!!
Hallo Allemaal! Hoe gaat het hier? Loran: gecondoleerd! Surraya, gelukkig dat het 'mee' valt... rustig aan doen! Voor diegene die de beeb nog niet voelen.. Maak je niet druk.. dat komt van zelf.. het zijn meestal diegene die zwanger zijn van een 2e of 3e kindje die hun baby eerder voelen.. zij herkennen het gevoel ook meteen. Hieroh alles prima! Voel me ook goed nu.. veel energie, de fysio helpt goed voor mijn rug en bekken.. dus mag niet klagen! Vandaag en morgen lekker heerlijk vrij! Ga nu met dochterlief vast eten want moet straks naar cursus... zijn we mooi op tijd klaar... Fijne avond allemaal!
@Babebabe Helder verhaal waarom je de GUO krijgt. Veel succes alvast. Wil je me straks vertellen hoe het geweest is en waar ze allemaal naar gekeken hebben? Ik heb mijn GUO een week later. @Sureyya Fijn dat alles goed is. En inderdaad beter vaker bellen dan een keer te weinig gebeld! @Linnie Fijn dat de echo goed was. Lekker hoor zo'n bewegelijk beebje! @Vash Super dat alles goed was. Het zal wel niet meer lang duren voordat je de beeb zal voelen. Misschien heb je wel een voorliggende placenta? @Mama2010 Goed dat de fysio zo goed helpt en dat de energie terug is. Ik merk zelf ook dat het nu echt beter gaat, stukken minder moe (al ga ik nog altijd graag naar bedje toe ) Filet Americain Tja, dat is het enige wat ik 'mis' .... ach, straks met Kerst neem ik wel een klein beetje maar nee, geen hele pistolets vol. Rosbief en biefstuk eet ik al nooit. Fijne avond allemaal.
Ha meisjes Even een ego stukje sorry Bij de vk geweest, met de beeb was alles prima gelukkig Met mij alleen wat minder Die harde buiken zijn echt niet goed in deze termijn van de zwangerschap, dus daarom moest ik het al rustiger aan gaan doen, en mijn bloeddruk was (voor mijn doen) te hoog Heb normaal altijd 90/60 (juist extreem laag) en nu ineens 120 / 85, dat is een te flinke sprong naar boven... Nu dus verplicht elke dag 2 uur minder werken, nu al, ben verdorie 18 weekies zwanger Heb er echt FLINK de pest in. Tuurlijk gaat beeb (en ik trouwens ook) voor alles, maar na mijn vorige drama zwangerschap voelde dit juist super, en dan dit nieuws Dus zometeen mijn manager maar bellen, gatver heb er buikpijn van!
Ach liefie ... dat is een hele grote domper ik had zo gehoopt dat je fluitend door zou gaan tot je 38 weken Knuff, je hebt het hard nodig