Mannetje komt uit Turkije. Heb hem gelijk gezegt toen ik de eerste keer zwanger was dat ik het laatste woordt heb in de naamsbepaling. Moet voor nederlanders, met name mijn familie en in het bijzonder de oudere generatie een niet te moeilijke naam zijn. Wilde ook geen standaard naam die veel voorkomt, zoals achmet, ali, fatma enz. Had wel gelijk besloten dat ze 2 namen zouden krijgen en dat dat de namen van mijn schoonouders zouden zijn, ongeacht welke naam. Daar was mannetje en zijn familie al heeeel blij mee. Naam Süreyya heb ik gekozen, en dat vonden ze ook heel prachtig. Kreeg heel veel complimenten uit uit Turkije vandaan van familie, kennisen en zelfs Imaams (voorganger van moskee) Ben niet gauw trots op me zelf , maar moet toegeven dat ik het toen wel een beetje was. Derya heeft Dogan verzonne, we hadden nog helemaal niets op papier en ze moest een naam hebben natuurlijk, Gülay heb ik bedacht, want wilde dat de meiden op een of andere manier gekoppeld werden met hun 2de naam, daarom beginnen ze allemaal met Gül, en habben ze zo toch een deel van naam van mijn overleden schoonmoeder. Voor jongen 2de naam Ahmet, had ik als eerste naam nooit gekozen omdat half Turkije zo heet. Maar voor 2de naam mag hij door omdat het de naam van mijn overleden schoonvader is. Verder stel ik als eis dat de naam een mooie betekenis moet hebben. In het begin probeerde mannetje nog een naam op te gooien, maar op een gegeven moment hielt hij zijn mond omdat hij alleen met van die standaard namen aan kwam. Ja, zei hij dan jij vind geen ene naam leuk. Heb toen gezegt dat ik geen standaard naam wil en ook geen naam die in de familie voorkomt. Ik zei je mag blij zijn dat het een turkse naam wordt (om hem een beetje te pesten) Waren toen tovallig bij zijn zus en iedereen moest lachen, vonden dat ik gelijk had. (weer een puntje gescoord) Maar de namen die ik uitzoek daar is het het wel mee eens en hij zei zelfs nu zet jij maar namen op een briefje en dan gaan we daarna wel een discussie aan. Dus de eerste namen staan er nu en heb nog geen commentaar gehad. Maar wil wel dat hij een goede reden geeft waarom hij wel of niet voor een naam kiest. Wil het niet helemaal zelf beslissen. Volgens mij wet hij ook geen namen te verzinne, als je halve familie fatma heet en de ander helft zit ook niet veer verschil in, dan is het ook niet makkelijk denk ik. Maar goed hij wil een lijstje van namen van mij, en die krijgt hij. Definitieve keuze maken we na dat we het geslacht weten met hopelijk de 20 weken.
You go girl!!! Wat ben jij streng! Nee hoor grapje.... Als je het er zo samen mee eens bent is het toch helemaal goed....Maar leek mij idd lastig om namen te verzinnen die in deze 2 culturen passen.
Ehhh meiden, Beginnen jullie ook steeds meer te stinken? Ik heb me gisteren avond gedouched meteen deo op gedaan en vanmorgen stonk ik al weer als de ziekte...Normaal had ik dit echt nooit. Moet nu 2 keer per dag douchen wil ik niet stinken....Wie nog meer?
Leuke jongens naam met een j....hmmm moeilijk ga ik even over na denken.... Babe: Weet jij trouwens al wat dat woord betekende net?? (in dat andere topic)
Babebabe: Hier even een begin lijstje: Jamy Jaimy Jai Joël Jordy / Jordi Joery / Joeri Jente Jeffrey Jeremy Jayden Jaydan Jessie Jullian
noob iemand die niet goed is in een bepaald spel of iets anders Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/?woord=noob NOOB -beginner Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor
o jee, nog nooit van gehoord.... Nu zijn wij vast wel heel dom.....Wat een dure woorden voor iemand die meisjes gaat schoppen...hihihihi
Wilde wel turkse namen,omdat ze ook een turkse achternaam hebben, en dan vind ik een turkse voornaam daar het beste bij passen, maar dan moet het wel een beetje met mijn eisen. Hij heeft al in zijn zak dat het een turkse naam wordt. Wil ook niet dat mensen de naam telkens verkeerd uitspreken, daar kan ik me echt aan gaan ergeren. Dan stinken: Hier nog een, dus je bent niet de enige, vorige zw.schappen geen last van gehad maar nu wel. Af en toe heb ik het idee dat ik een week heb liggen rotte.
hahahaha , ik heb ook meer last van echte stinkscheetjes !! Van die stille , je hoort ze niet maar je ruikt ze des te beter !!!
Ja maar die stink scheten verdwijnen weer....die lucht onder je armen valt op een gegeven moment niet meet te verdoezelen....Ik zweet normaal bijna niet (en het stinkt al helemaal niet) En nu.....Zit soms lekker met m'n armen op m'n hoofd en denk dan echt J...s waar komt die put lucht vandaan!!!!
Ga nu even niksen, spreek jullie misschien vanavond nog even...Al wil ik proberen op tijd naar bed te gaan. Zal morgen nog eerder moeten vertrekken naar mijn werk want als ik om 6 uur moet beginen en ik normaal om half 6 vertrek.....hmmm ik zie wel. Misschien tot vanavond dus.
JOEHOE! Wij hoeven niet meer na te denken over een naam want het is een meisje!!!! En veel belangrijker nog: ALLES IS GOED! Heerlijk. We hebben 30 minuten naar ons dametje mogen turen en alles maar dan ook werkelijk alles was helemaal prima. De echoscopiste had moeite om alles in beeld te brengen want juffie bewoog alle kanten op! We zijn onwijs blij. Begrijp me niet verkeerd met een knul waren we ook super gelukkig geweest maar een meisje erbij... Ik heb verder niet terug gelezen maar dat ga ik zeker vanavond nog even doen! Wilde het gewoon even laten weten.. wel erg **ego** liefs!
stinken heb ik (nog) geen last van... BLEEEEEGH wil ik niet, lijkt me echt zwaar kut! Ik heb een hekel aan stinkiewinkies Julian staat bij mij ook zeer hoog in de top... maar wil mannetje niet aan! Ik durf "onze naam" waar we bijna over uit zijn, niet te noemen... hihi