Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haaai even snel!
    Hebben het weekend bij de schoonfam. doorgebracht. Gelukkig niet mijn schoonloeder dus het was erg gezellig!
    Babykamer werd vandaag al geleverd, zal binnenkort een foto maken!
    Box staat ook al, gister opgehaald.
    Morgen om half 11 de 20 weken echo, duimen dat alles goed is dames!!

Tot vanavond, dan lees ik bij. Nu eerst oud Hollandsch frietjes eten.

2. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    hallo even een fly by... (met andere woorden reactie en ik peer hem weer)

@ sylvestertje: gefeli met meisje en ik herken die kast wel... een studeerkamer lijkt er errug op ;)
    @ Cygnet2: arm mannetje... leuk zo een lontje... wel lekker gesjopt geloof ik
    @ Babe: welkom in de wereld van krampen... ik had gisteren zo een harde buik dat ik sterretjes zag.... niet leuk!
    @ placenta voor: wat een geluk heb ik... bij mij zit hij ook voor, maar geloof me ik voel me regelmatig een trommel ;)
    @ Marjand: navel wat is dat??? die is hier al bijna weg :$
    I know the feelin'

@ buik: ik ook showen: de foto is niet van afgelopen woensdag, maar die keer daarvoor
    @ Sureyya: Beterschap
    @ linnie83: kamerfoto... natuurlijk... die laat ik zien!
    @ kamer: zie blog van baby.. zal hem in mijn ondertitel zetten
    @ Dag: mooi dat het goed was op de echo
    @ me: kga eten maken...

3. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Natas, ik vind het gewoon te moeilijk!
    Als ik hem zo zie zorgen (lig al 2 dagen ziek op bed) dan vind ik hem weer super lief!
    En ik hou ook van hem, maar twijfel soms of het genoeg is...
    Denk soms ook dat het gewoon aan mij ligt.
    Ik wil graag geborgenheid, warmte en een gezinnetje, maar ik duw het ook allemaal net zo hard weer weg.
    Praat er nu ook veel over met m'n Psych, en probeer ook eerlijk te zijn naar Marcel, zodat ik hem kan uitleggen wat ik voel.
    Komt misschien ook door m'n ziekte (borderline ergste vorm) dat ik hem aantrek en weer weg duw.
    Ik hoop ooit een rustig leven te kunnen hebben.

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik hoop het ook voor jullie Yessica en vooral voor je 2 mannetjes straks , vind het goed van je dat je het nog een kans geeft !!!!

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Hai,

Vandaag lekker vrij dagje, heb de babykamermuur nog een 2e likje verf gegeven.... mooi geworden!! :D en heb 3 lijstjes met daarin spiegeltjes ook zilver geverfd, nu de meubeltjes nog en is het alweer klaar hihi,

Vanmiddag met vriendinnen te lunchen en winkelen geweest... maar pfff, had kreeg ik een bandenpijn van dat geloop en geslenter door de stad zeg, dat moet maar niet weer zo'n hele middag!! :(
    Wel mooie bolero gekocht :)

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Yessica, vind het ook goed dat je het nog een kans geeft, gewoon rustig aan en hopen dat marcel de komende maanden er gewoon wat extra rekening mee kan houden dat je zwanger bent en dus je hormoonhuishouding ook nog eens op tilt geslagen is!

7. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen

Oke probeer het beetje te snappen lukt aardig tot nu toe.
    Oke goed dat je er idd over praat en vind ook egt knap van je dat je het nog een kans geeft.
    ik bedoelde het brichtje meer bezorgd zo van blijf niet uit medelijden bij hem want jij moet gelukkig zijn snap je wat ik bedoel?

8. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Ja begrijp het zeker, en gelukkig zijn is idd het belangrijkste, voor iedereen.
    Merk dat Marcel zich ook weer wat meer op z'n gemak gaat voelen, en hij weer z'n best doet, dat spoort mij ook aan mijn best te doen.
    Hoop na de zw schap weer snel aan de medicatie te kunnen, toen voelde ik me stukken beter dan nu.

9. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    zo ben ik weer even...
    @ yessica: het is moeilijk, maar ik denk wel een goede keuze!

10. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Ja dat denk ik ook wel...

Leuke blog trouwens, leest lekker weg!

11. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Box Arike Wit | Babypark

Deze box heb ik me vanmiddag besteld.

Mijn andere box, die ik bij mijn dochter had, is door de verhuizing, belangrijke onderdelen verloren.

12. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    thanks...

13. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hey dames

Zie weer leuke boxen, kamers, blogs, buiken ect voor bij komen
    Super leuk om allemaal te zien.

Nog gezeik op mijn werk gehad omdat ik woensdag die echo had.
    Ik kon niet meer kiezen omdat alles vol zat en ik werd er tussen gezet. Kon alleen nog woensdag middag en ik vroeg dus vrij.
    Zegt de teamcoach dat ik dat expres heb gedaan en dat ik maar gewoon moet komen werken.
    Dus heb vandaag weer gesprek gehad met d'r dat ik het een onprofessionele houding vond, voor een teamcoach.
    Ze gaf me wel gelijk, maar zei omdat ik liever geen middagen wilde werken ze dacht dat ik het expres had gedaan.
    Ik heb haar dus wel duidelijk gemaakt dat ik het dan wel om 14.00 had afgesproken.
    Maar al met al ben ik nu toch vrij.

14. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Natasch: Nee het heeft absoluut geen meerwaarde voor mij om het geslacht te weten....Maar het idee dat ik het kan weten volgende week maakt me zo nieuwsgierig. Ik ga het niet doen waarschijnlijk maar gewoon het idee.....

Yadi: Ben zo bang dat mijn navel gaat ploppen....Vind het niet erg dat hij verdwijnt maar het idee van ploppen....bleg! Hou er ook niet van als iemand aan mijn navel zit, normaal al niet. Dus nu dat getrek aan de binnenkant....griezel er van. (vaag verhaal he?!)

Sureyya: Beterschap meis!!!

Wie was er nou aan het verhuizen? Nou in elk geval, succes ermee.

Natasch, mooi behangetje hoor!!!

Eh voor degene met de 20 weken echo...(weet echt nu al niet meer wie het was, en heb het net gelezen...sorry) Fijn dat hij goed was, jammer dat het zo snel om was.

Eh vergeet vast de helft van de mensen, maar ik doe dat niet expres...
    Hier vandaag een beetje te actief geweest dus nu voor lello op de bank. Veel gefietst en gewandeld. Morgen weer vroeg beginnen en s'middags naar de vK.

Liefs Marjan

15. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Ook al had je het expres gedaan je hebt gewoon recht op vrije tijd daarvoor hoor!!!! Dit mag zelfs in de baas z'n tijd.....Je hoeft er dus ook geen vrije tijd voor op te nemen.

Kut werkgevers altijd, ze kunnen toch wel een keer normaal doen?! :(:x

16. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Bij ons zeggen ze als je niet full-time werk dan mag je het niet in de baas zijn tijd doen.
    Maar niemand werkt 5 dagen in de kinderopvang, omdat dit niet mag :S

17. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik zal het even nakijken voor je want ik dacht dat ik laatst had gelezen op het net dat je hoeveel je ook werkt gewoon recht heb op tijd voor die dingen...Ogenblikje ik ga ff zoeken....zo terug

18. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Ben benieuwd

19. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    @ linnie83: dat meen je niet...argh... stomme mensen. Ik vind het schandalig... wat nou als je niet full-time werkt. betekend het dan dat je niets meer kan... stomme *&^*
    @ Marjand: same fear here :S

20. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik heb het een en ander gevonden op arbeidsrechter.nl Ik plak hier de link van de site... en hieronder heb ik vast even een stukje geplakt wat daarin staat....waar dus in staat dat jij recht hebt op onderzoeken in de baas zijn tijd...

Arbeidsrechter.nl: antwoord op ieder personeelsvraagstuk

Arbeid en zwangerschap
    Artikel 4:5 (ATW)
    1. De arbeid van een zwangere werknemer wordt zodanig ingericht, dat rekening wordt gehouden met haar specifieke omstandigheden. De werkgever voldoet, met inachtneming van het tweede tot en met vijfde lid, aan de voor hem uit de eerste volzin voortvloeiende verplichting binnen een redelijke termijn nadat een verzoek daartoe door de zwangere werknemer is gedaan. Bij dit verzoek wordt desgevraagd een schriftelijke verklaring overgelegd van een geneeskundige of een verloskundige waaruit blijkt, dat de betrokken werknemer zwanger is.
    2. De zwangere werknemer heeft het recht de arbeid af te wisselen met één of meer pauzes buiten die bedoeld in artikel 5:4 of de bij of krachtens artikel 5:12 voorgeschreven pauzes. Deze extra pauze onderscheidenlijk pauzes bedragen tezamen ten hoogste één achtste deel van de voor haar geldende arbeidstijd per dienst. De in de vorige volzin bedoelde pauzes gelden voor de toepassing van deze wet en de daarop berustende bepalingen als arbeidstijd.
    3. De zwangere werknemer heeft het recht arbeid te verrichten in een bestendig en regelmatig arbeids- en rusttijdenpatroon.
    4. De zwangere werknemer van 18 jaar of ouder kan niet worden verplicht meer arbeid te verrichten dan:
    a. 10 uren per dienst;
    b. gemiddeld 50 uren per week in elke periode van 4 aaneengesloten weken, en
    c. gemiddeld 45 uren per week in elke periode van 16 aaneengesloten weken.
    5. De zwangere werknemer kan niet verplicht worden arbeid te verrichten in nachtdienst, tenzij de werkgever aannemelijk maakt dat dit redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd.
    6. De werkgever stelt de zwangere werknemer in de gelegenheid de noodzakelijke zwangerschapsonderzoeken te ondergaan. Zij behoudt haar aanspraak op het naar tijdruimte vastgesteld loon, indien zij door het bedoelde zwangerschapsonderzoek verhinderd is geweest haar arbeid te verrichten.
    7. Elk beding waarbij ten nadele van de zwangere werknemer wordt afgeweken van het eerste tot en met zesde lid, is nietig.

Deel Deze Pagina