Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

We hebben hier heel veel mazzel deze vakantie: Kick doet mee! Hij slaapt heerlijk uit. Vanochtend was het 9:00! Geweldig. En dat was maar goed ook want het was mijn beurt en ik ben pas om 1:00 naar bed gegaan. Ik was met een vriendin naar de film: It's complicated. Errug leuk!

Buik Ik geniet nu meer van de buik dan de vorige keer en kan de baby vaak ook goed voelen. Onder de douche merk ik ook dat ze schuift wanneer ik de warme straal aan één kant hou.. erg leuk. Ik zing in de douche trouwens weer het zelfde liedje als met Kick.

Kwaaltjes enorme jeuk aan de onderbenen ('s nachts), piepklein beetje maagzuur, beetje bandenpijn, warrig, beetje kortademig bij inspanning. Oftewel: voel me eigenlijk prima!

@Sureyya, Sterreke en Yessica Heel veel beterschap!!

@Aszz Succes bij de echo! Ben benieuwd...

@Natascha Zo'n diaper champ ofzo is erg duur... Niet zozeer in de aanschaf als wel daarna.... je betaalt je helemaal blauw aan de cassettes die er in moeten. Je kunt er beter eentje kopen waar gewoon een vuilniszak in kan of je gebruik - net zoals wij - boterhamzakjes...

@Yessica Zoals ik al eerder zei.. ik vind het moeilijk om je advies te geven dus ik wil je vooral gewoon een knuffel geven!

@Deedtje Beter iets te groot dan te klein hè? Maar fijn dat ze het in de gaten houden. Ik heb me de vorige keer helemaal klem gegeten aan de Rennies. Ach, die vond ik wel lekker

@Twinny Strakke reageeractie trouwens! Goed hoor.

Zo, meer kan ik even niet bedenken maar iedereen die ik vergeten ben... SORRY! Ben een beetje warrig vanmorgen.

Fijne dag!

2. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    haha cygnet: zag net dat ik jou stukje er niet bij geplakt had, hihi. Had nog gereageerd dat wij met 26 wkn een 3d echo hebben. later zou ik inderdaad niet doen

Dag: mijn vriendinnetje is de andere mama, dus ze moet wel helpen, hahaha

twinny

3. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    owh haha! blunder... solly....

4. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Bedankt voor jullie medeleven weer.
    Marcel is druk bezig met babykamer schuren op t moment.
    Zonnebank was heerlijk, echt ff van genoten!

luiertas: hier wordt ook mijn Björn borg tas gebombardeerd tot luiertas.
    Had met darren een echte luiertas met zo'n matje eraan, maar darren trok altijd alles overhoop, dus dat schoot niet op. Nu koop ik gewoon een los matje die ik in m'n tas doe.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb deze

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    is een echte luiertas, zit ook zon matje bij enzo! gekregen voor Sinterklaas.... wel duur hoor!

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Yessica,

Zonnebank, heerlijk! maar mag toch helemaal niet?
    Wante...handoekje op de buik... de stralen gaan door volgens mij gewoon doorheen toch? ik heb ook nog een bijna volle kaart... en vind het wel heerlijk! :)

8. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    leuke tas babe! erg vrolijk :D

kom jij de dag nog door op kantoor of valt het ook tegen? pfff ik kan gewoon de gang niet krijgen.... ;)

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    moeizaam....... maar ben mijn collea alvast mijn werkzaamheden aan het aanleren, en we ouwehoeren er wat op los met z'n tweetje hihi, dus het is wel gezellig! :)
    en het vooruitzicht dat ik alleen morgen nog maar moet.... en vriendje vanavond pizza voor me gaat halen maakt ook veel goed!! hahaha

10. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Cygnet thnx voor de tip dan koop ik een gewone luieremmer vind zelf wel moeilijk inschatten allemaal omdat dit onze eerte is.
    dus als je kwa bezuinigingen nog meer tips hebt kom maar op:p

11. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    ah kijk aan dus productief gezellig :D
    bij mij op het werk moet er echt iemand worden aangenomen alleen zijn er nog geen echte pos. reactie gekomen dus ben er bang voor...
    op zijn vroegst begint er dus iemand hier nieuw begin feb.
    eind maart ga ik met verlof dus dat wordt een korte inwerkperiode..... :$
    maar ach heb al wel de handleidingen klaar liggen :D
    gaat toch best snel als je je bedenkt dat het al bijna januari is!
    spannend :)

12. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    ik zou sowieso niet heel veel kopen bij zo'n baby zaak... ik haal de meeste uitzet gewoon bij de hema vandaan
    bijv. een nagelscharensetje.. die kost bij zo;n babyzaak 12 euro en bij de hema maar 5.... en nog veel meer dingen die zo verschillen in prijs!
    tja zelf maakt het me niet uit waar het vandaan komt...

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#14553 Cygnet2, 29 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2009
    Nou, je hebt van die bakken waar gewoon zakjes in kunnen of waar je een soort sluis hebt. Dat werkt wel want die luiers kunnen stinken joh! Wij gebruiken dus grote boterhamzakjes en gooien ze vervolgens in een grote brabantia vuilnisbak met een goeie deksel (die hadden we nog).

zonnebank De zonnebank wordt de eerste 3 maanden afgeraden daarna kun je gewoon gaan. Veel zwangeren worden niet lekker van de warmte en dat is een teken dat je het niet moet doen maar voel je je goed dan is het geen probleem. Een handdoek op de buik hoeft ook niet, wel goed insmeren want je huid is een stukje dunner dan normaal en je verbrand snel. Je mag ook met je (hoog)zwangere buik gewoon in de zon hoor. Je merkt zelf heel goed wanneer het niet lekker gaat. Ik ben met 26 weken in 2008 op Bali geweest.. heerlijk en vol met de buik in de zon!
    Oja, oppassen voor zwangerschapspigment! Lelijke vlekken zijn dat en ze gaan niet altijd weg!

@ Dag Je hebt helemaal gelijk. De HEMA heeft echt prima dingen. Je hebt ook een heleboel niet echt nodig en veel kun je kopen na de geboorte als je denkt "Ja, dat wil ik toch wel echt hebben". De bedrijven spelen handig in op de onzekerheden en het goed willen doen van (aanstaande) ouders.

TIP
    Luiers Nu maak ik er zelf geen gebruik van maar ik weet dat er een boel sites zijn waarop alle dagen te zien is waar de luiers in de aanbieding zijn. Ook zijn er mogelijkheden voor luierservice en dat schijnt ook goedkoop te zijn.
    Kleding Kindjes groeien natuurlijk heel snel uit kleding. Er is veel 2e hands te krijgen (marktplaats e.d.) maar ook Zeeman, H&M, HEMA, C&A hebben veel leuke kleding (even zoeken). Wel moet je even kijken hoe de pasvorm is. Zo valt Hema groot en H&M vaak ook. C&A en Zeeman weet ik niet maar ik weet van vriendinnetjes dat het lekker goedkoop is. Je kunt het niet bewaren voor een tweede (het verwast snel e.d.) maar het is wel lekker goedkoop. Merkkleding is via het internet ook met korting te krijgen (van een seizoen eerder).
    luierdoekjes / smoelenpoetser Ik gebruik graag Pampers maar die zijn vrij prijzig. Het maakt eigenlijk niets uit of je die van de Etos, Kruidvat of pampers gebruikt maar het is wel handig om dit vanaf het begin te doen. Dan is het huidje van je kindje gewend aan die ene. Dit geldt natuurlijk ook voor badproducten e.d.
    Fratsen Koop vooral geen dingen waarvan je denkt dat ze 'leuk' zijn. Bewaar deze voor kraamgeschenken en dan nog.. vaak valt dat leuk erg tegen en zijn zaken heel onpraktisch. Laat een ervaren mama eens kijken naar de uitzetlijst die je gebruikt.. je hebt veel niet echt nodig. Een kind kan bijvoorbeeld ook heel goed gewoon in de wastafel gewassen worden en mee onder de douche. Een badje is leuk maar niet strikt noodzakelijk.
    Speelgoed Koop niet teveel speelgoed. Kleine kinderen kunnen zich niet goed concentreren en dus is een teveel aan speelgoed niet handig. Een paar dingen afwisselen werkt veel beter dan veel speelgoed. Ook zijn huis-tuin-en keukenartikelen vaak heel populair en het leukste speelgoed blijft MAMA! (of papa!) Houten speelgoed is heel duurzaam en kan je na gebruik vaak goed doorverkopen of gebruiken voor een tweede.
    Eten Zelf eten maken (straks na 4 - 6 maanden) lijkt misschien omslachtig maar is wel veel goedkoper dan potjes. Je kunt bijna alles invriezen (even investeren in goeie bewaarbakjes) en dan is het na het maken net zo makkelijk als potjes.
    Dure opvolgmelk is niet beter dan goedkope. Belangrijker is dat kindjes goed reageren op het product. Laat je straks niet verleiden voor het kopen van alle mogelijke papjes, drankjes, smoothies e.d Natuurlijk mag het wel maar je kindje heeft het niet nodig en het is heeeel duur.

pfffff... wel even genoeg denk ik ;) :)

14. cecile1

cecile1 Niet meer actief

Dank je voor de tips wat betreft de luiertas....
    Ik wil er wel een die ik ook aan de kinderwagen wil hangen en om je schouder kan doen... ik moet toch nog veel kleine dingen gaan kopen dus weer een excuus om lekker te gaan babyshoppen!!!

Gr, Nathalie

15. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Had idd wel eerst geïnformeerd over het zonnebanken hoor.
    Handdoek hoeft idd niet perse, maar Billy werd al gelijk ontzettend druk!
    Wissel het gewoon een beetje af, ene x wel doek andere x niet doek.

Wij halen ook veel bij de Hema, en idd niet teveel speelgoed, meestal hebben ze 1 à 2 lievelingsdingen.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou hebben wij weer.... We kwamen daar, hadden ze een fout gemaakt in de afspraak.
    Ik dus helemaal in tranen ( hallo hormonen )
    Gelukkig ging ze even snel kijken, alles zag er zo even snel goed uit :DOver 2 weken weer poging 2 voor de 20 weken echo.
    In ieder geval, geheel tegen mijn eigen gevoelens in krijgen we een Jongen!!!
    Ben zo blij, moest er van janken ( weer die hormonen... )
    Oh zo leuk, 2 grote broers :D:D:D:D

17. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    hey aszz... NEE das lullig inderdaad! maar wel fijn dat ze even gespiekt hebben....
    gisteren duurde het bij ons maar 15 min. in totaal die hele echo dus ze hadden je net zo goed er tussen in kunnen proppen even maar goed.. nu krijg je over 2 weekjes weer de kans om te gluren hihi!
    leuk hoor!
    en een jongetje! leuk hoor!!!!

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier nemen ze er minimaal een half uur voor. Dus dat konden ze er niet zo tussen zetten.
    Nou ja, 13 januari weer loeren ( en 11 januari ook, bij de gyn. )

19. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Asz nou ik zou ook flink in tranen uitbarsten als de afspraak verkeerd geplant is vreselijk he die hormonen.
    maar wel fijn dat ze togh nog even hebben gekeken:D
    de baby is nu al mer dan een uur druk bezig in me buik dacht dat ze zoveel sliepen

20. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    leuk is dat hé als ze bewegen! maar ook in de slaap bewegen ze gewoon hoor!!! geniet er lekker van !

Deel Deze Pagina