Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ha pizza dag! Hier ook aan t bestellen.
    Eet smakkelijk!

Blaasspringen voelt erg raar, moeilijk uit te leggen, maar zodra ze t doen moet je echt rennen!!

Ik voel de kleine veel, ook hard, gister ging m'n buik zo hard op en neer, Marcel lag helemaal in een deuk!

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ga zo lekker om patatjes, maar pizza klinkt ook goed :)

3. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Hmm pizza :p Maar wij eten ook patatjes!

Pff echt een luie dag gehad, we waren om 1 uur thuis van de verplichte bezoekjes en de rest van de dag gehangen op de bank :) Nu dus een beetje energie over, maar ja wat moet je ermee :D

Hier is beeb ook superrrdruk, wel gezellig, maar mijn blaas mag hij wel met rust laten idd, oei ;)

Zo'n raar idee dxat het nu vrijdag is, ben helemaal in de war met dagen :) Dinsdag weer naar de vk, ben benieuwd!

4. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    ff foto van vanacht..

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb de halve dag in bed doorgebracht met mijn superverkoudheid.. het loopt gewoon mijn neus uit... sorry voor de onsmakelijke details. Gek word ik ervan. Ben doodmoe en helemaal iebelig van het gesnotter.

Wij hebben gezond gegeten: stukje vlees (hoefde ik maar voor de helft), aardappelen en sla. Kick had nog doperwtjes erbij (lekker gezond).

Ondanks de voorliggende placenta voel ik de kleine dame regelmatig en soms gaat ze echt op de blaas liggen.. bleh. Erger is dat mijn bekkenbodemspier niet helemaal topfit is en dat niezen dan erg vervelend is... Ik vind het nu nog wel gezellig af en toe dat gerommel in de buik maar straks... aaaah, ben benieuwd of dit ook zo'n schopper is.

@Tinkerbel ik ben ook zo in de war met de dagen. Morgen is het gewoon weekend. Misschien dat ik dan weer een beetje in het gareel kom...

Ik hoop echt dat ook dit keer een 'gewone' bevalling me gegeven is. De ervaring is geweldig (vond ik) en ik moet er niet aan denken om 5 dagen lang in het ziekenhuis te liggen. Dat de zorg bepaalt hoe ik wat en wanneer moet doen met mijn meisje EN dat ik mijn zoontje moet missen. Aaah, dit is voor mij echt een doemscenario!

@Yessica: leuke foto zeg!

6. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Iedereen een supergelukkig 2010!
    Hier net terug van familiebijeenkomst bij mijn ouders, was eigenlijk nog heel gezellig terwijl ik helemaal geen zin had... nu lekker op de bank dat doe ik tegenwoordig toch het liefst, met mannetje en hond :D
    baby voelen helaas nog steeds niet... vind het nu wel tijd worden, ik ben zo nieuwsgierig hoe dat voelt!

mensen aan je buik zitten aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh mijn zwangerergernis nummer 1!!!
    Ik vind het echt vreselijk, alsof het nu niet meer ineens mijn buik is maar van iedereen ofzo... Ik heb er zelfs tegen mijn schoonmoeder iets van gezegd met kerst, ik zag het niet zitten me daar nog 4,5 maand aan te gaan lopen ergeren... Ik wist ook van tevoren zeker dat zij dat zou doen, soort bepaalde types zijn dat vinden jullie niet?
    Ze was geloof ik not amused maar jammer dan, gewoon van mijn lijf blijven, zeg, het is nog steeds mijn lijf gvd ook al zit haar kleinzoon binnenin!
    Zo dat moest er even uit.... hihihi

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    JA dat vind ik ook altijd irri als mensen aan mijn buik zaten ( nu nog geen last van ) maar kon het van mijn naaste wel hebben .....maar had het ook in de winkel waar ik werk dat klanten dat deden en dat vond ik minder leuk !!

@Keizersnede , liever niet , idd niet onderschatten is een hele buikoperatie en als je al een kleintje hebt rondlopen en die mag je vervolgens 6 weken niet tillen , is niet zo handig ....... Maar een nachtje ziekenhuis na een gewone bevalling , zou ik niet erg vinden , met Tara hadden we gelijk de hele hut vol bezoek en beetje rust is ook wel lekker ...

8. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Iedereen de allerbeste wensen voor 2010

Hier bij Zoë een keizersnee gehad en vond het wel meevallen. Moest 4 nachtjes blijven, Zoë was constant op mijn kamer en was wel oke. Zou het niet erg vinden als het weer een keizersnee werd. Maar kan me voorstellen dat er zat mensen tekenen voor een gewone bevalling hoor, lijkt me ook heel speciaal.

twinny

9. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn vorige zwangerschap zaten ook mensen aan mijn buik. nu gelukkig nog niet. maar ik vind het ook niet echt normaal.
    hier lekker pannekoeken gebakken!!

bye

10. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Goedenavond allemaal.

Hier een beroerde O&N gehad.
    Slecht geslapen, vriendlief had te diep in glaasje gekeken, en snurkte nog erger dan anders.
    En dochterlief is tot 5uur wakker geweest, en wou er om 7uur alweer uit..
    Ben kapot.

Verder hopen dat het weer voor het weekend etc. mee gaat vallen! End an maandag de 20-weekse echo!

11. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Hoi hoi,

Even niet terug gelezen van vandaag.

Hier beginnen we het nieuwe jaar namelijk met een niet gepland ziekenhuisbezoek.

Had weer hardebuiken met kampen, dus zh gebeld moest gelijk komen.
    Kom ik daar kan ik vervolgens een uur wachten omdat mevrouw de co-assistent met een bevalling bezig was. (waar ze ook al mee bezig was toen ik belde)
    In plaats dat ze nu zegt kom maar over een uur.
    Maar goed, echo van beeb gemaakt alles goed gelukkig, buikonderzoek gedaan en inwendig onderzoek, ook goed.
    Maar ze was zo vers van de pers schijnbaar dat ze de gyno moest bellen om te vragen of er een echo van bm mond nodig was, zo ja dan wachten op gyno want dat had ze te weinig gedaan en kon ze niet alleen.
    Dus wachten op gyno, kwam gelukkig vrij vlot (20 minuten)
    Ja en nu komt het, zegt ze ja heb toch besloten dat de echo van bm mond te doen, omdat je een streptokokken bacterie bij je draagt.
    :$:$:$:$:$:$ (wist ik helemaal niets van)
    Ik zeg o en hoelang weten jullie dat dan al, ik weet van niets.
    Ik zeg je verteld me nu echt iets nieuws.

Wilde natuurlijk gelijk weten wat dat in hield.
    Nou komt op het volgende neer.
    Streptokokken is een goede bacterie voor de darmen en komen normaal gesproken ook alleen voor in de darmen.
    Maar bij mij zitten ze ook in de schede (vagina)
    Voor mij zelf kan het niet veel kwaad, maar als de baby geboren wordt, of als de vliezen lang gebroken zijn dan kan de baby besmet worden en dat is gevaarlijk (5% kans op overlijden in ergste geval)

Voor nu doen ze niets behalve elke keer bm mond opmeten, want het kan een vroeggeboorte in gang zetten.
    Als alles goed blijft gaan dan moet ik als ik straks in mei mijn eerst wee heb gelijk naar het ziekenhuis en ga ik aan de antibiotica, dit is het beste binnen de 3 uur na de eerste wee.
    Krijg dan elke 4 uur antibiotica tot de baby geboren is en als alles goed verloopt moeten we 24 uur blijven.
    Als ze twijfelen of de eerste gift binnen de eerste 3 uur is gegeven moet ik langer blijven, omdat ze dan de baby extra in de gaten houden.
    Dat is het even in het kort.
    Verder zei ze ook gelijk dat ik alleen op controle kom bij een gyno, had tot nu toe elke keer een andere co-assistent.
    Had al eerder gevraagt of ik niet gewoon bij 1 arts onder behandeling kon.
    Nou nu is het er eindelijk door.
    Nu even afwachten tot maandag (20 weken echo)
    Daarna krijg ik een afspraak voor 2 weken later bij gyno.
    Dat heeft ze al opgeschreven, dus krijg nu extra bewaking op mijn dak:)
    Vind ik niet heel erg hoor.
    Weer extra beebje kijken.

Dus hier weer een lang verhaal, nu even afwachten.

12. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Sureya, doe je wel rustig aan?
    Het zit je ook niet mee he.

13. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Je hebt telkens wat he sureyya....

14. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Ja ze wilde dat ik belde als ik belde als ik hardebuiken had met andere symptomen.
    Gewonen hardebuiken hoefde ik niet meer voor te bellen.

Komen ze met die streptokokken bacterie aanzetten, kan er ook wel bij, die hadden we nog niet gehad.

15. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ja je moet je lijstje wel blijven vernieuwen he?! ;)

16. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    We wachten wel af, ga me er niet druk om maken.
    Er kan nu toch niets gedaan worden, beebje maak het goed dus dat is een geruststelling.
    Nu maandag even afwachten of de placenta al wat opgeschoven is.
    Dan is het probleempje keizersnede hopelijk ook van de baan.

Ga nu lekker bedje in, ben het echt zat, zeker na 3 uur ziekenhuis stoel hangen.
    Tot morgen maar weer.

17. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik ga ook off.

Truste en tot morgen denk ik.

18. Queen78

Queen78 Actief lid

8 okt 2009
    184
    0
    0
    brabant
    Sureyya:Vervelend voor je hoor! Hopelijk hoor je maandag beter nieuws.....

slaap lekker allemaal....

19. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Sureyya mijn nicht heeft dit ook gehad moest ook in zkh bevallen ook medicatie etc alles gehad en beebje was helemaal oke:D:D:D
    dus gaat helemaal goed komen

20. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Goede morgen allemaal

Surayya: Das wel even schrikken als je nog van niets weet en ze vertelen je zoiets.
    Doe maar rustig aan!

Hier gisteren nergens op visite geweest omdat jeroen weer ziek was.
    Buikgriep als sinds vorige week en op oudjaarsdag ging het beter en 1 januari was hij weer dood ziek. Ik had maar 3 uurtjes geslapen en dus geen fut om een uur in de auto te zitten naar dordt en papendrecht.
    Dus lekker een hang dag gehad.
    Straks dus maar even bellen of iedereen thuis is want mijn vader was gisteren ook jarig dus wil er wel even langs.

Deel Deze Pagina