Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Is het dan niet mogelijk nog een dame te vinden die op zoek is naar een deeltijdbaan, dat jullie samen dus 1 baan hebben?
    Zo word het hier bij ons wel, andere collega van me werkt maar 16 uur, 2 daagjes, en ik ga dus straks haar dagen opvullen zodat we samen 1 werkplaats innemen

2. Que

Que Niet meer actief

Ja dat gaat heel goed samen dan moet je alleen 2 pillen per dag nemen. 1 s ochtend met je ontbijt en 1 in de avonduren!!

3. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    nou ja dat wil mijn baas dus absoluut niet aangezien er dan geen fulltimer is die de dossierkennis dusdanig heeft zoals ik het nu heb....
    en tijdens mijn verlof moet hij echt iemand fulltime hebben....
    we zitten namelijk verder met personeel ( 1 meisje voor de site bouw en 1 boekhouder ) dat mijn werk niet kan overnemen...

4. Que

Que Niet meer actief

Ik zou heel graag een baan willen hebben!!

Ik ben per 1 december ontslagen. Werkte 3 jaar bij dat bedrijf maar moest voor een vast contract en met de krediet crisis geven ze die niet. We vlogen er met 5 tegelijk uit. t is balen maar ja.

Ik ben nu lekker helemaal klaar met de babykamer kleertjes gewassen en gestreken. Bijwijze van spreken mag de baby komen. Maar dat doen we maar niet ;)

5. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Nu is het trouwens wel zo dat ze een fulltimer zojuist hebben aangenomen maar baaslief denkt dat hij dan nu weer teveel uren ingevuld heeft zodra ik terug ben van verlof zodat we straks ons gaan vervelen....

6. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    ga gelijk even kijken of er iemand is wie deze voor mij wil halen

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    das klote Que :(
    Hoop dat je senl weer wat mag vinden!

Dag, dus eigenlijk wildie van jou af als je parttime wil werken... gelukkig mag dat niet!! En hij mag ouderschapsverlof op zich niet weigeren, maar mag het aantal uren wel weigeren als hij aan kan tonen dat je teveel vraagt...

8. Que

Que Niet meer actief

Succes!! T zijn echt goede pillen Ik zou het niet 3x daags doen omdat je je ab ook hebt. Als je ab kuur is afgelopen zou ik terug gaan naar 1x per dag. Dit doe ik zelf ook.

Mocht je dan weer denken dat je richting een blaasontsteking gaat gelijk 2x pd doen en mocht het dan echt een blaasontsteking zijn 3x pd. Zo kan je zeer waarschijnlijk een ab kuur voorkomen.

9. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land

daar lijkt het wel op idd maar goed ik heb een vast contract en hij wil mijn kennis niet kwijt aangezien ik echt helemaal in het bedrijf de ins en outs ken...
    nou ja we zien et wel... dat meisje dat vandaag is aangenomen heeft een half jaar contract dus wie weet vliegt die er na mijn verlof weer uit of bieden ze haar een parttime baan aan mocht het teveel uur bezet zijn 8)

10. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    HAd ik dat maar eerder geweten. Ben niet zo gek op medicijnen tijdens de zwangerschap.

11. Que

Que Niet meer actief

@babebabe
    Tja. Voor hun 10 anderen.
    Maar moet je wel zeggen een andere baan vinden in mijn situatie is niet zo makkelijk. In juni 2007 heb ik mijn rug gebroken. Daardoor heb ik afwisselend werk nodig. Halve dag zittend en halve dag staand werk. Ik werkte al bij mijn oude werkgever dus deze wisten dan van te voren. Zij hebben namelijk destijds wel mijn contract beeindigd maar zodra ik beter was mocht ik terug komen en zouden ze mij aangepast werk geven. Daar hebben ze zich keurig netjes aangehouden.

Het UWV wil nu een belastbaarheidsonderzoek gaan doen om te kijken wat voor werk ik wel en niet aan kan. Dat willen ze deze maand/volgende maand gaan doen. Niet echt slim aangezien ik al vrij veel last heb van mijn rug. Deze week gaat mijn bed ook al op verhogers terwijl dit normaal pas met 36/37 weken gebeurt.

Ik ben dus erg benieuwd welke werkgever mij wil hebben......... denk bijna niemand ;)

12. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    klinkt heftig hoor Que...

13. Que

Que Niet meer actief

Nee precies. Kijk ik weet niet hoe ver je bent met je kuur? Anders zou je wellicht deze kuur. Als je daar vandaag mee bent begonnen, persoonlijk zou ik hem dan opzij leggen en direct beginnen met de Bloem pillen en dan wel 3x daags een pil van bloem en heel heel veel appelsap/water drinken. Bij mij werk appelsap altijd het beste want daar moet ik altijd zo van plassen en het is zuur. Cranberry is ook zuur. Dus eigenlijk zo zuur mogelijk drinken is het beste.

Maar wat nu echt het belangrijkste is
    - veel plassen (goed uitplassen) ook al doet het zeer
    - veel drinken
    - veel rust houden (je lichaam is ziek en moet herstellen)
    :$ jeetje ik lijk wel een dokter hihihihi.

Nee even zonder gekheid ik heb dit heel vaak mee gemaakt en het is echt K*T.

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Dag, ooh, dus tenzij dat meiske jou voorbij streeft :p is het inderdaad het verstandigs haar de uren aan te bieden om jou baan aan te vullen... gewoon haar ook aansteken met de babykoorts :D

Que, jeetje, dat is erg zeg! voor de rest is het dus aardig goed gekomen met je rug? ik denk altijd gelijk dat mensen dan verlamd zijn als ze hun rug breken....
    Tja, dan is het nog weer een stukje moeilijker om werk te vinden inderdaad... balen, maar wel goed dat UWV je dan wel erbij helpt... alhoewel je inderdaad misschien beter kan wachten tot n je zwangerschap aangezien je rug dan misschien ook weer wat aangesterkt is doordat de verwekinghormonen weer weg zijn...

15. Que

Que Niet meer actief

Ja dat is/was het ook. Ben blij dat ik nog gewoon kan lopen en dat ik nu zwanger ben. Was voor mijn ongeluk al bezig en dan gebeurt je
    dat.

T is een rot tijd geweest (zachtjes verwoord) maar nu gaat het weer een betere kant op!!

Je moet er niet te lang bij stil blijven staan. Ik heb geluk gehad en ook al ben ik absoluut niet gelovig. Ik dank god iedere dag dat ik door het oog van de naald heb mogen kruipen!!!!!!

16. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Fijn dat je het positief kunt draaien meis en inderdaad genieten van je zwangerschap! jij en je kindje is nu het belangrijkst en dat werken komt wel weer... absurd dat het uwv je nu ook testen laat doen om te kijken wat je rug wel of niet kan hebben... kunnen ze beter ná de zwangerschap doen......

17. Que

Que Niet meer actief

Ik zal even vertellen hoe het gekomen is. Dat is makkelijker (denk ik)

Ik heb 6 jaar geleden een paard verkocht naar duitsland. Braaf ding die nooit wat deed. 1x per kwartaal gingen we daar heen. Die mensen deden er nooit wat mee dus 1x per kwartaal stapte wij erop en reden we er zo mee weg. Zo lief!!

Nu bijna 3 jaar geleden vroegen de mensen of ik er aub naar NL kon halen ze hadden geen plaats meer tot er wat paarden waren verkocht. Ik oke best. Leuk gratis paardje die zo lief is. Goed ruim een maand later haar op gehaald. Haar bij ons (vriendin) op stal gezet en lekker overdag met de kudde mee naar buiten. Klein weekje later dacht ik nou we gaan eens kijken of we er op kunnen (dit merkte je altijd direct met poetsen en opzadelen aan haar). Goed heel braaf stond ze alles toe. Ik naar de bak opgestapt aangesingeld beugels opmaat. Ik stukje stappen. Mijn zus liep er naast. Ik leg mijn benen op de plaats en toen gebeurde het. Ze sprong als een rodeo paard weg met haar hoofd tussen haar benen. Op zich niet zo erg. Ik viel er af. Ook goed, maar helaas was ik met mijn been op de een of andere manier in de teugels (wat je vast houd met je handen) verstrikt geraakt. Na een 2e keer omhoog te zijn getrokken en dus ook voor een 2e keer op de grond terecht kwam was ik los van haar. Ik had direct heel veel pijn en kreeg geen adem. Ik wist het gelijk dit is echt niet goed.

Al met al 2 weken in het ziekenhuis gelegen, waarvan 1 week onzeker of ik nog kon lopen. Op een gegeven moment met spoed geopereerd omdat mijn linkerbeen niets meer deed en daar ook niets voelde.
    - longembolie opgelopen (foutje van het ziekenhuis)
    - ziekenhuisbac. in mijn blaas opgelopen (ook foutje van het ziekenhuis)
    - gevoelloos linker boven been (door rug
    - en een verbrijzelde wervel (door paard)
    - rug vast gezet met ijzerwerk. dit is er 9 maanden later weer uitgehaald. Mijn lichaam stoote het af.

Nu bijna 3 jaar later kan ik gewoon alles!! Ik merk nu alleen ik 4 kilo ben aangekomen dan mijn rug dat niet echt gezellig vind.

Maar goed ik ben blij dat ik loop en dat ik na al die ellende zwanger ben!!

Je leert er mee leven en je leert het te verwerken. Natuurlijk is het moeilijk geweest maar nu zie ik het als een ervaring. Je leert wie je vrienden zijn en wie niet. Je leert van het leven te genieten!!

18. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    pfff meis.. dat is inderdaad heftig....
    maar je bent echt goed hersteld en gelukkig zie je de toekomstig zonnig in !

19. Que

Que Niet meer actief

Precies!!
    Ik hoop alleen dat ik geen rug ween zal krijgen :D:D:D

20. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Ja ik weet wel dat het soms lullig over komt maar je kiest niet voor de dingen waar je nu mee te maken krijgt, dus ja hup ik ga er zo overheen met mijn zweepje....hahaha

En ja bij ons op de zaak is het altijd onvoorspelbaar wat drukte betreft, maar ze doet nu in eens zo lullig. Ik kon d'r wel wat doen zeg....Maar goed eerst maar een keer met haar rond de tafel. Maar erg motiverend is het niet hoor....

Deel Deze Pagina