Yes, en nou reageren iedereen!! Tja, je zult gewoon echt op dingen moeten besparen, mijn schoonzus heeft op alleenstaandeuitkering met haar kindje moeten leven, dus weet hoet het is om met weinig geld te leven... ze had een oud mobieltje van mij en met 10 euro beltegoed moest ze gewoon echt lang proberen te doen, als ze ons belde mocht ze hem gewoon 1 x over laten gaan dan belden wij haar wel terug... geen merkproducten bij de supermarkt, zoveel mogelijk bij de lidl/aldi winkelen en qua kledinge moet je gewoon een stapje terug van wat je gewent bent/was... toch heeft ze zich met weinig geld altijd goed kunnen redden qua eerste levensbehoeften, maar bepaalde "eisen" aan het leven moeten gewoon naar beneden geschroefd worden dan. Dit zal voor ons ook een beetje moeten gaan gebeuren als ik straks maar 24 uren ga werken, ik ga meer thuis zijn dus de vaste lasten gas/electra/water zullen alleen maar omhoog gaan en de extra lasten van de beeb, dit maakt niet uit, daar kiezen we voor, maar we zullen er wel dingen voor moeten laten... we hebben het goedkoopste digitale pakket op tv, geen extra's, ik winkel nu al alleen maar bij de lidl en bepaalde productesn zoals vlees en cola bij de gewone supermarkt en qua kledinge zal het straks ook niet meer alleen maar merk kunnen zijn... heb al tegen Johan gezegd dattie straks ook maar es een ander merk als G-star zal moeten nemen, en geen TOmmy hilfiger polo's meer haha,
anywhosw, wat ik probeerde te zeggen is dat het een tijdje zwaar zal zijn, maar je er later alleen maar profijt van gaat hebben, als je eenmaal uit de schuldsanering bent kun je eindelijk weer opgelucht ademhalen, en het is geen schande, het is gewoon de tijd... er zijn zovelen op dit moment, Dus ik hoop dat jullie er goed uit zullen komen met z'n viertjes
Hahaha nee Tommy hebben wij hier ook niet in de kast hangen. Ik ben dol op merken, maar als ik kan kiezen tussen 1 merk broek of 4 zonder merk broeken dan kies ik voor de 4 broeken. Als ik iets echt graag wil dan spaar ik, heb vorig jaar een leren jas van m'n verjaardags geld gekocht en heb een half jaar gespaart voor een dolce & gabanna zonnebril. Sommige mensen zullen daar hun geld nooit aan uitgeven, maar juist omdat ik er zoveel moeite voor moet doen ben ik er ontzettend blij mee, met het eerste zonne straaltje staat dat ding op m'n hoofd. Maar verder kopen wij nooit dure dingen, kleding haal ik in de uitverkoop, nu heb ik ook geen zwangerschaps broeken maar gewoon leggings, gelukkig staat het me goed! Eten kopen we bij Lidl en jumbo, en spit altijd alle folders door. Voor darren probeer ik het niet te laten merken, hij loopt altijd in mooie (Hema of h&m) kleding, maar ik krijg voor hem natuurlijk allimentatie van m'n ex en kinderbijslag. Het wordt een sport om met weinig geld rond te komen, je wordt er steeds beter in!!
En idd de komende 3 jaar zullen we met erg weinig moeten leven, maar daarna zijn we schulden vrij en kunnen we een x op vakantie gaan. We hebben elkaar belooft om over 5 jaar kerst en oud en nieuw in Brazilië te vieren, dan heb je wat om nu al naar uit te kijken!!
He meiden, hier ook weer eens een berichtje uit het zonnige zwitserland! Yessica: vervelend zeg, zulke bezoekjes. Hopelijk gaat de sanering snel van start meid. En inderdaad, wat Babe zegt, zoveel mogelijk koopjes najagen. Het kost meer tijd en moeite om meerdere winkels af te moeten om zo goedkoop mogelijk uit te zijn, maar het kan heel veel schelen! Er staan op internet ook wel goeie tips. Gewoon even googlelen.... Wij zullen ook heel anders moeten gaan leven. Nu leven we als god in Frankrijk, oh nee, Zwitserland. Hebben alles wat ons hartje begeert en als ik eens uit eten wil of wat dan ook, denken we daar niet over na. Maar ja, ik ga minder werken en inderdaad meer thuis zijn, de luiers zijn hier twee keer zo duur als bij jullie!!! Om nog maar niet te spreken van de huur en de levensmiddelen en dan nog de grootste verandering: de creche!! 700 - 800 euries zo weg iedere maand.... Ik ga ook voortaan naar een goedkopere supermarkt. Nu gaan we altijd uit gemak naar eigenlijk de duurste, die heeft alles en de auto kan er in de garage staan. Ideaal. Maar straks zal ik er beter op moeten letten. Gaat alles verder goed met iedereen? Ik ben veel afwezig geweest en heb niet alles teruggelezen..... Genieten jullie ook zo van het trappelende kindje in je buik? Hier wordt het met de dag drukker! Heerlijk! xxx
Goedemorgen allemaal, Bleh, ik heb een jengelig kind vandaag... Tja, kan een keertje gebeuren hè? Zo is ie twee dagen ziek en hartstikke vrolijk en nu heeft ie geen koorts maar toch jengelig. Niet te voorspellen Eigenlijk is het vandaag papadag (geruild) maar papa moest toch nog naar Hengelo voor een afspraak dus ik neem de honeurs waar. Vanmiddag ga ik naar werk, eindelijk mijn achterstand in mail e.d. wegwerken. Gisteren ging dat niet omdat het hele systeem eruit lag! Ik heb best zin om even naar werk te gaan. Dat lijkt me een goed teken. @Yess.. balen van de deurwaarder. Hou je al een kasboek bij? Dat kan enorm helpen bij het inzicht in je uitgaven. Ik heb dit een tijdje gedaan toen ik na mijn studie net ging werken. Ik vond het echt wennen om alles goed op de rit te krijgen maar het kasboek heeft me er echt bij geholpen! Zo, ga even een was er in gooien en nog even pielen aan mijn adreslijst voor de geboortekaartjes... we zitten al op 110! AAI.
Op dit moment houden we geen kasboek oid bij, omdat we nu geen zicht meer hebben op alles, gemeente heeft onze rekeningen enzo in beheer. Als we over 3 jaar uit de sanering komen gaat m'n moeder onze financiën doen, dan krijgen we gewoon zakgeld zodat we ook kunnen sparen etc.
Verstandig! Brasilllllllllllllll, lalalalallalalla, Brasillll haha, leuk hoor! Daar wil ik ook wel naar uitkijken Alpenmama, hier ook een gigatrapper in m'n buik zitten, vind het allemaal prima, alleen is half zes 's ochtends wel beetje te vroeg voor mij om wakker gestrapt te worden hoor
Hahaha wedden dat ik nu de hele dag dat deuntje in m'n hoofd heb zitten hahaha. We willen 1 x als de kids nog klein zijn zo'n reis gaan maken, als deze baby geboren is hopen we na een jaar of ander half jaar nog 1 kindje te krijgen. Het lijkt me geweldig om met kleine kindjes daar kerst en oud en nieuw te vieren. Ik haat kou, mijn vader is Arubaans, ik heb de zon in m'n bloed hahaha. We zijn er een tijdje mee bezig geweest om te emigreren, maar toen kwamen alle geld problemen ineens (of nou ja niet ineens maar volgde elkaar wel erg snel op) dus hebben we dat een tijdje aan de kant gezet, misschien over een x aantal jaar. Ik wil mijn kinderen meer laten zien dan Nederland, ik voel me niet met dit land verbonden ofzo. Darren en ik zijn samen Spaans aan het leren (hij leert graag, heerlijk kind) dus wij redden ons wel hahaha.
Hallo!!!! Hier ben ik weer....heb alles wel gelezen maar weet nu ik aan hetr typen ben niks meer....Maar was dan ook om half 5 al uit bed om te gaan werken...Goeie smoes he?! Net even een wandje geschilderd en alvast 1 van de 2 nachtkastjes in elkaar gezet. Mijn schone was IN de kast gedaan (stond er al heeeeel lang voor), en een draai was in de machine gedaan. Straks gezellig een bakkie doen bij een vriendinnetje...Maar heb zo'n slaap....Hoop dat ik het wakker hou. Ehhh Yes, klote van de deurwaarder. Enige wat je nu kan doen is denk ik alles op alles zetten om de schulden niet hoger te maken... Verder ben ik geloof ik echt alles al weer kwijt...sorry....
Ik kon mijn broeken bijna niet aantrekken en een zeurderig gevoel in mijn buik. Ik kreeg ook harde buiken bij een volle blaas. Mischien moet je toch maar even laten testen bij de dokter dan weer je het zeker. Sterkte ermee. XXXXXXXXx
ja, jeetje... had afgelopen week voor de 2e x eentje... pfff, normaal is je buik redleijk "zacht" en kun je er in prikken.... nou als je een harde buik hebt is het net of heb je een te bol opgeblazen voetbal in je buik zitten... pfff, duurde gelukkig maar 30 seconden ofzo
@AB-kuur: Ga daar ook niet zomaar in stoppen. Straks wel even de dokter bellen want blijf maar pijn houden. De vk zei dat ik na 24 uur na de 1e innamen over moest zijn. (in ieder geval de pijn ) @Yes: Vervelend die onzekerheid. Hoop dat je snel hulp krijgt. @baby: Hier ook zo'n wilde. Zodra ik lig/ rustig zit dan begint het getrappel gelijk
Natascha, wees blij dat je niet weet hoe het voelt. Echt lekker is het niet. Heb ff lekker gezonnebankt, klein bonkertje is gelijk weer klaar wakker nu, kon haast niet naar huis lopen omdat hij zo raar in m'n buik lag. Nu ga ik lekker brounies eten, gister zelfgemaakt jammie jammie!!
Ff ego berichtje.. Was vorige week iets te optimistisch met het zeggen dat ik geen last had van m'n angina.. Dit weekend in alle hevigheid teruggekomen (ondanks medicijnen) en nu echt mega beroerd.. Lig dus al vanaf het weekend ziek op bed en ben ook niet naar m'n werk.. Nu net achter pc, maar krijg meteen koppijn.. dus nu maar weer stoppen en kruip m'n bed weer in.. gelukkig is m'n lieve kleine Mick bij oma, dus heb hele huis voor me alleen. Hoop dat het met de rest beter gaat, geen tijd gehad om terug te lezen..