Mei 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door YenD, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ja hij is van de bugaboo zelf en kost 20 euro! ik had precies het zelfde als jou, dan zijn ook gelijk die muggen er uit. Maar ik heb ook het parasolletje erbij, want de zon komt er wel doorheen en geeft dus wel warmte en in die parasol van de bugaboo zit echt een zonwerend stuk tegen de warmte! Het wordt toch al snel te heet voor die kleintjes

2. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Das cker een mooie pip, heb alleen al die andere luifel gekocht nu.

Ik heb een boos kindje. Ik ga hem maar ff wat te drinken geven.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Joehoe! Eén van mijn beste vriendinnetjes is zwanger! Joehoe! Ben zo blij voor haar. Haar dochtertje wordt in september 2 en bij haar heeft het erg lang geduurd voordat ze zwanger was. Nu in één keer raak! Helemaal top!

Zo, lekker even een momentje (ik hoop een uur of 2) voor mezelf. Beide kindjes liggen op bed (even lekker koel op de eigen kamertjes). Ik heb een heerlijke ochtend gehad. Pom gaat lekker. Ze wil nu om de twee uur een kleine voeding en dat is prima met dit weer. Kick heeft heerlijk gespeeld in z'n badje, zandbak, etc etc.. Lekker hoor zo buiten zijn met z'n drieën! En vanochtend dus bezoek van die vriendin die het blije nieuws kwam vertellen!

Magnetron opwarmen mag wel maar let op dat de melk overal even warm is. Vaak is warmte slecht verdeeld dus roer daarna nog even door met een lepel ofzo.

Kick heeft inmiddels twee keer op het potje gepoept. Voor hem is poepen makkelijker dan plassen.. plas heeft ie weinig controle over.. al is dat 'm inmiddels ook al een keertje gelukt! Ben errug trots zoals jullie kunnen begrijpen!

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier is ook rust, heerlijk.
    Nathan is met de kindjes spelen, Noah slaapt nog ( die zal zo wel komen voor een voeding )
    Heb de airco aangebliept, dus hier is het lekker koel.

Nu ga ik opzoek naar een nieuwe koelkast, ie van ons is overleden ben ik bang. Weet niet hoelang zoiets mee gaat? Hij is nu 6 jaar oud....
    Maar hij koelt en vriest niet meer. Nu hebben we achter nog een koelkast en vrieskist staan, dus de nood is niet zo super hoog, maar toch...

5. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Marjand: Wat een eikels

Luifel.: Ik heb een parasol en daar maak ik dan een hydrofiele doek aan vast. maak dus mijn eigen luifel. En werkt ook super ;)

Net bij het CB geweest. Mike heeft zijn prikken gehad. Ben benieuwd hoe het gaat. Hij was daar ook aan het schreeuwen van de pijn en het Cb begreep goed dat ik dit net dagen vol hield. En raadde ook anders gewoon weer de KA te bellen en die moesten dan maar even meedenken.
    Mike weegt nu 4600gr en is 56.5cm. Was goed gegroeit.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@ Linnie.. fijn dat Mike ondanks de reflux zo goed groeit! Sterkte!

@ Aszz.. een beetje koelkast moet toch wel 10 jaar mee kunnen gaan

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    waarom is mijn zon weg........................... maar het is nog wel warm :)

8. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

EVen vraag... Wat voor klachten heeft mike? L. heeft ook reflux... Veel maagzuur spugen, slecht willen drinken, echt dwingen dus om te drinken.. Kokhalzen:( spugen en steeds slikken, slecht slapen.. Beetje zelfde idee?

Rechtop anders huilen vaak, gelukkig niet elke voeding!

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Marit is weer helemaal door de keuring heen en haar eerste spuitjes gehad ...Ze is in 4 weken 5 cm gegroeid !!! :$:$

Van 50 naar 55cm !!!

en ze weegt nu 3955 !! :$

Dus madame heeft alles ingehaald !!!!
    Wijkverpleegkundige had nog wel ff da arts erbij geroepen omdat Marit soms vaak tijdens het drinken en soms in haar slaap
    echt naar adem moet happen en dan om har mondje een beetje bleuw aanloopt , als ze weer adem heeft trekt dat wel weer gelijk weg ......
    Maar allesgoed nagekeken en niks aan de hand , Arts denkt dat het ligt aan vroeggeboorte ........................
    -----------------------------------

Nu Tara morgen naar de kindercardioloog en hopelijk ook door de keuring heen .....en dan zijn we weer helemaal tevreden !!

10. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Mike stikte af en toe in zijn voeding en gooit heel de tijd zijn hoofd naar achter. Hij heeft net als Jordy verborgen reflux. Je hoort het omhoog komen, maar hij spuugd niks.
    Sinds gisteren middag heeft hij medicijnen, maar gisteren is hij heel de dag aan het schreeuwen geweest van de pijn. Zo zielig. Heb zelf zitten huilen omdat ik niks meer kan doen voor hem.

Mike hangt ook het liefst buik op buik. Dus ook het liefst recht op.
    Ook ik de wandelwagen heb ik een handoek onder zijn hoofdeind zodat zijn hoofdje wat hoger ligt zecht maar en dit s ook zo bij zijn bedje enz. Hij ligt dus maar weinig echt plat. Alleen in de box

11. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    mmm vampieren... dan vind ik het niet gek dat het me niets zegt ;)
    borstvoeding.com: er staat inderdaad dat veel kindjes het ook op kamertemperatuur lusten! dus dat betekent dat ik mooi in de stad een flesje meeneem...
    haha vandaag bij de hema wezen voeden. ging goed maar ik vind het zo'n gedoe. zie er dan ook al de hele ochtend tegenop

12. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    marjan: jemig... niet te geloven gewoon
    sorry ik weetniet meer bij wie ik het las over gaatje tussen de hartkamers. mhmm eng idee. hopelijk is alles goed.
    bv opwarmen: dank jullie voor de tips. ik weet nu dat ik bv ga meenemen alsik ergens heen ga (maar bij 1 bv geven anders wel zelf doen). eerst maar eens proberen of ze het lekker vindt op kamertemperatuur.

ik heb gister weer voor het eerst gesport!! joepie, of had ik dat al gezegd..
    vanochtend even winkelen maar viënne wilde niet echt slapen. nu ligt ze heerlijk te tukken.

en ik vroeg me af: ik heb bij cb haar laten wegen. ze is 400 gram in 2 wkn aangekomen (mooi dus) maar ook 4,3 cm in 2 wkn!!! in totaal 7,5 cm in 6,5 wk!! kan dat wel? ze zullen misschien vandaag of vorige week wel iets verkeerd hebben gemeten (daan was destijds ook een keer gekrompen ;)). maar toch, de net nieuw gekochtte rompers 50/56 gaan maar even terug. ik dacht: hema valt groot uit en nu het zo warm wordt erg leuke gekocht.. maar dit gaat wel heel hard..

13. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    of ze heeft iets van groeipijnen?? bestaat dat eigenlijk?? zou misschien wel verklaren waarom zetussen 19.30 en 21.30 zo onrustig is en niet wil slapen. ach, dat zal het vast niet zijn , heb er nog nooit van gehoord.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wow, echt een relaxte dag.. Kick ligt al 2,5 uur te slapen! En Pommetje heeft net een heel voeding in één keer naar binnen geklokt... relaxt

Genieten jullie ook zo van het weer?

Wilde ook nog even een knuffel geven aan Dag!

LdvB.. groeien gaat enorm hard dus dat is niet zo raar. Daarbij komt ook nog eens dat ze niet zo nauwkeurig meten (ze moeten die beentjes zo uitrekken dus de ene doet dat wat anders dan de ander.. kan zo een cm of 2 schelen). Als het CB niets zegt dan hoef je je echt geen zorgen te maken.
    Veel kindjes hebben aan het einde van de dag last van een huiluurtje (of 2, 3). Misschien moeten ze de dag even verwerken maar je hebt wel een punt hoor.. ze groeien zo ongelofelijk hard dat ze daar best wel eens last van kunnen hebben. Daarbij leren ze ook ongelofelijk veel! Pffff... ik ben ook moe aan het einde van een flinke werkdag... kan me voorstellen dat het voor hen ook zo werkt! :( Pom heeft het een beetje tussen 20:00 en 21:00. Gelukkig gaat ze om 21:00 gewoon netjes lief liggen in bedje zonder te huilen en dan is het huis weer van ons. Ik ga dit proberen te vervroegen natuurlijk ...

15. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    de dag verwerken kan ik me wel iets bij voorstellen ja. maar meer dan een cm per week groeien.. vond het zo veel.
    ik probeerde juist die laatste voeding later te krijgen zodat ze niet om 05 uur maar bijv later kwam. maar aan andere kant wil ik het haar ook zelf laten regelen.
    komt goed!

16. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Weer back van de dierentuin.
    LVDB ik had ook iets gepost maar dat was via de echo een wit stipje op haar hartje vroeger betekende dit een afwijking maar tegenwoordig niet meer maar ze zijn wel verplicht het helemaal te onderzoeken etc. en omdatze nu ook een ruis heeft vind ik het wel eng maar we zullen het zien over 2 week.

Ging egt super in de dierentuin charlotte werd rond 14uur wakker we hadden geplant om dan ook ff te eten omdat ook haar voedingstijd wasen ze heeft heerlijk 100 cc gedronken geboert en viel weer in slaap was een heerlijk dag alleen nu thuis wou ze direct weer drinken zat nu maar 2 uurtjes tussen maar ze was ook kletsnat van zweet dus heb maar toegegeven

17. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Dean drinkt ook stukken meer vandaag.
    Hij zal t wel nodig hebben.

Leuk dat jullie het leuk gehad hebben vandaag! Lagen die dieren niet allemaal op apegapen met deze warmte??

18. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Hier even een mama die er door heen zit.

Mike loopt heel de tijd te schreeuwen van de pijn. Ka weer gebeld en zijn slokdarm is ontstoken door de reflux.
    Zo zielig en kan niks voor hem doen. :'(

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    wat zielig Lin .....dikke kknuufffffffffffff

20. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Yes nee joh olifanten waren aan genieten van het water apen waren wild in de kop net zoals de zeehonden :p alleen de tijgers en beren waren er moe.

Linnie egt vreselijk voor je kleintje en voor jou natuurlijk **KNuff**

Deel Deze Pagina