Mei 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door YenD, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    why not aszz??!! willen Noah toch ook ff bewonderen ;)

Mars... tja, met wat passen en meten moet het vast wel kunnen, en anders alleen onderstellen en maxi's, dan past et zowiezo wel!

2. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    LvdB ik denk dat Vienne geen zin heeft om meer te drinken... heeft Marien ook weleens! Misschien heeft ze heel snel veel gedronken en dus nog wel zuigbehoefte maar geen honger of trek meer... ?

3. cecile1

cecile1 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Vandaag bij het CB geweest en het gaat allemaal goed met Julotte!
    Ik heb besloten om borstvoeding en flesvoeding te combineren. Omdat ze een luie drinker is kan ik niet goed inschatten wat ze aan de borst drinkt. Daarom moet ik alles kolven en dan in een fles geven... ik word er alleen erg moe van.... kolven gaat niet zo snel... moet zo lang zitten voor een beetje en dan moet ik het aan haar geven, en dan begint het weer opnieuw. Ze drinkt ook niet elke x haar fles leeg en met moeite gekolfde bv is dat nogal pijnlijk als het door de gootsteen verdwijnt!!! Ik heb hypo allergeen spul gekocht en johannesbroodpitmeel omdat ze elke keer teruggeeft. Dus moest ik een andere speen hebben voor die dikke prut. Koop ik een Difrax 3 standen speen. Ik snap er alleen geen bal van.... tja ik ben blond! Ik kijk net op de site van difrax en dan valt het kwartje nog niet... het principe ervan snap ik niet echt.... of het komt door de warmte! Kan iemand het me uitleggen???

Mijn verlof gaat ook veeeeeeeeel te snel. De dagen vliegen voorbij.... Ook om zelf wat bij te komen en meer rust te hebben ga ik bv en fv combineren. Moet straks weer fris en fruitig aan het werk...

Ik las ergens 36 graden volgende week??? Waar zag je dat? IK hoop dat het nog zal veranderen.... mag echt wel wat minder he!

Nou ik ga kijken of ik mijn prul op bed krijg...

Sterreke, we wonen niet ver van elkaar om te carpoolen maar ik kan helaas niet 4 sep...... sorry maar hebben een familie-weekend!
    Zijn er niet meer brabanders?
    Liefs

4. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Nathalie je mag bv ook op kamertemperatuur geven dus als je het niet opwarmt kun je het terug in de koelkast zetten...! 't is natuurlijk wel te hopen dat Julotte het lust als het wat kouder is...
    Enne, bij mij gaat kolven veel sneller als Marien een borst aan het leegdrinken en ik de andere kolf... misschien is dat ook nog te combineren voor jou!

Da's waar jij woont in "Dun Berg" toch? :D Heb daar familie ;) Jammer dat je niet kunt op 4 september!

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Nathalie als het goed is staan er op de speen of I II III streepjes of gewoon 1 2 3 doe het cijfertje of het streepje wat je wil boven in want dat maakt het gat groter succes
    Enne ik had dat ook hoor kolven en voeden tegelijk erg lastig
    Ik zou als je weet hoeveel ze steeds drinkt dat in een apart flesje doen en de rest in de koelkast en als ze meer wil het dan opwarmen .
    IK weet hoeveel moeite kolven kost heb het ook 3 weken gedaan nu drinkt me meisje wel goed.

6. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Kiekeboe!

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    :pschrik !!!!!!!!

8. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Goede morgen.

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    morning :D

10. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen

misschien kan iemand me een tip geven? sorry voor mijn ego stukje maar krijg een beetje stress.

gister dus vienne weinig drinken. kreeg zelf ook weinig melk uit de borst gedrukt. begon te huilen aan de borst en bleek moe te zijn. vanochtend 2e voeding ook weinig gedronken. spuugde dit zelfs geheel uit, daarnaweer weinig gedronken en weer huilen aan de borst en niet willen aanleggen. bleek weer moe te zijn. ze heeft wel natte luiers tot nu toe.
    als mijn bv terugloopt wat ik denk, kan ik dan gewoon beste 's ochtends extra kolven? het lukt mij niet tegelijk met voeding vienne te doen en erna is ook wat lastiger met de kleine spruit rondlpen.
    denk echt dat terugloopt want borsten zijn best slapper ('s ochtends wel voller), toeschietreflex voel ik niet meer terwijl die normaal best zeer deed en nu word ik ook nog ongesteld...

of zou het een virus zijn?

sorry voor dit stress bericht..

11. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    foutje krijg 2e bericht niet weg..

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    als je ongesteld wordt kan het inderdaad zo zijn dat je produktie even terug loopt..... ik zou even wat vaker kolven... bv een half uur nadat je vienne gevoed hebt! meestal gaat het na een paar daagjes weer beter..... s6 volgens mij kan je melk zelfs anders proeven , misschien drinkt vienne daardoor wat minder

13. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Morning!

Even een vraagje aan de mama's van doorslapers:
    Mees slaapt nu al weken elke nacht door, en gisteren zelfs vanaf 8 uur tot 6 uur vanmorgen. Ik denk dus dat hij echt toe is aan de normale nacht van 7 tot 7 :) MAAR: Dan mis ik een fles! Dan kom ik overdag op nog maar 4 flessen uit, dat is toch te weinig? Wat is jullie advies?

14. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    sorry meis kan je er niet bij helpen....

meeting ik geloof dat ik 4 sept wel kan ga het even checken....carpoolen ik wil best iemand mee nemen maar mijn auto is niet zo groot.....maar goed ik woon tussen dordrecht en gorinchem in...

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    tinkebell hij geeft zelf wel aan of het goed is
    en anders probeer je het een week en dan weeg je bij het weeg uurtje in het cb ff of hij aankomt en des noods maak je 10 cc per fles meer hij moet namelijk aan een aantal cc komen en als je bv geeft leg je hem overdag een keer meer aan.

Ik denk ook niet dat ik aan alle voedingen kom hier hoor want overdag wil zoey nog wel eens 4 uur slapen maar goed dan komt ze een dag later om de 2 a 2,5 uur

16. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Goedemorgen

LVDB vind het heel moeilijk om advies te geven ik zou ff met de lactatiekundige bellen.

TInk 4 flessen is idd te weinige maar hoevel per fles drinkt mees?

MIjn meissie had vanmorgen om 5.30120cc gedronken gaf ik haar net om 8.30 de fles drinkt ze maaar 30 cc valt me op dat meerderen babys nu minder drinken hier

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    mijn meisje drinkt juist nu meer door die warmte dus geef dr extra water zodat me borsten ook ff weer goed vullen en ik genoeg heb voor dr en na een ramp dagje gisteren is de rust weer gekeerd

het valt me ook op als ik een paar dagen weg ben geweest en ze is bij iedereen op schoot geweest dat ze als ik thuis ben met dr ze heel onrustig is

18. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Mees drinkt 150cc per fles en dat gaat 9 van de 10 keer schoon op, soms zelfs 180cc... Lastig hoor, met Fena had ik dit luxe probleem niet want die kwam gewoon elke nacht tot ruim 3 maanden...

Het is hier trouwens weer vet bewolkt :x

Aaaaah vriendinnetje van me wordt vandaag ingeleidt, vind het zo spannend :D

19. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hier ook mega bewolkt volgens mij maakt het niet heel vaak uit hoe vaak je beeb voed als die maar genoeg binnen krijgt per dag

20. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Goedemorguhhhhhh,

Zo net even bijgelezen..

@Yes.. wat een eikel zeg, .. vind het alleen sneu voor Dean dat hij zo'n vader heeft!!! dikke knuff

@Tink.. ik zou het ook gewoon uitproberen.. misschien dat ie als ie zo'n lange nacht maakt, misschien overdag wat sneller komt.. en anders ook in de gaten houden met wegen.. en geef je al 200 cc flessen (180 water met 6 scheppen bedoel ik)

@meeting.. ik woon dus in de zaanstad, maar alleen Yadi woont volgens mij in de buurt.. dus moeten tegen die tijd maar kijken of je mee wilt rijden (als je gaat natuurlijk)

Deel Deze Pagina