Mijn bevalings verhaal; Op 13mei hemelvaardag breken om 7.15 smorgens mijn vliezen. Helaas heeft ze in het vruchtwater gepoept. Ik wilde graag thuis bevallen, maar wist gelijk dit wordt ziekenhuis. De weeeen kwamen gelijk op gang. Ik ben eerste gaan douchen en eten en heb de vk gebeld. Die kwam na een half uurtje en bevestigde dat ik naar het ziekenhuis moets. IK heb de laatste dingen tussen de weeen door gepakt en iets voor de ond geregeld en we zijn gegaan. In het ziekenhuis gelijk aan het ctg. De weeen kwamen regelamtig en al aardig sterk. Ik had rug weeen. Om kwart voor 11 kwam een arts, ik had 4 cm ontsluiting. Mooi dus. Lekker een poosje onder de douche...het ging goed. Om 14 uur s middags weeeen waar flink toe genomen, had ik nog steeds 4 cm ontsluitig, Maar baarmoeder was een stuk zachter. Om 16 kreeg ik een weeeen storm, het ging maar door ze zwakte niet meer af. Om 17.00 de arts gekeken en nog steeds 4 cm onsluiting en baarmoeder was weer dikker geworden door de druk. DE storm deed dus NIETS. Het voorstel een ruggeprik....binnen een half uur zat hij erin.( na 4 keer prikken) Ik voelde niets meer, alleen harde buiken. In de loop van de avond vielen de weeeen weg en gingen ze bij stimuleren. Ik kreeg het steeds warmer. Ik had verhoging, wat laer naar 39 graden ging. Koorts dus, ik kreeg een infuus met antibiotica. Om uit eindelijk 12 uur s nachts 9 cm onsluiting. De gyn heeft de laatse cm weg gedrukt. Ik kreeg pers weeen, maar moest deze weg zucten omdat de gyn nog even elders bezig was. Uit eindelijk om half mocht ik gaan persen en om 01.35 is Anoek geboren. Ze was een beetje bleek en huilde niet goed door. Haar temp was 38.5 en de kinderarts ( die al op de hoogte was gebracht ivm met mijn koorts) werd er bij gehaald. Een kwartier na haar geboorte ging ze weg, in de couveuse. Zij moest ook aan de AB. Daar lag ik dan, net bevallen man weg, knd weg. de Gyn heeft mijn gehecht en ik heb gegeten en gedoucht. Toen kwam man leif terug van couveuse afdeling. Ons meisje had een infuus. ik mocht naar haar toe. Dit alles om half 4, en wat was ik gelukkig!!! Na ruim 18 uur waren we papa en mama. Alles ging goed. Anoek en ik moesten 3 dagen aan de AB blijven en ze gingen kijken waar de koorts vandaan kwam. Gelukkig gen bacterie ozo en mochten we op dag 5 naar huis! Het waren een paar moeilijke dagen. Anoek in de cpouveuse op de kinderafdeling, ik op de kraamafdeling en man lief thuis. We gingen zo vaak mogelijk naar haar toe natuurlijk! Maar alles is nu helemaal goed en ik heb een lief en tevreden makkelijk kindje!! Het is een lang verhaal geworden maar wel lekker om het van je af te schrijven. Ik ben heel trots op ons meisje!!!
@Lvdb: dat wil ik ook gaan doen, enkel nog 's morgens en 's avonds BV tegen de tijd dat ik moest gaan werken. Wou ik bij Jana ook proberen, maar is toen niet gelukt omdat de melkproductie te snel volledig stopte. Maar nu wil ik het weer opnieuw proberen. Vanmorgen op CB gaven ze de raad om eerst rond 16u een flesje te geven en dit een 3-7 dagen vol te houden (zodat de melkproductie langzaam verminderd), daarna fles rond 10u en vervolgens die van 13u (telkens een aantal dagen tussen laten voor een extra fles toe te voegen). Het ritme zou vanzelf moeten komen met de flesjes (wat nu met de BV totaal niet het geval is). Bij Jana heb ik op 2w afgebouwd, wil het nu iets langzamer doen dus ga er ergens volgende week mee beginnen.
Jeetje Wimjo, wat een verhaal meid! Je hebt het niet makkelijk gehad....gelukkig dat nu alles goed is en je mooie meisje zo tevreden is! LvdB, ik ben gestopt met borstvoeding en heb steeds een voeding afgebouwd en daar dan een paar dagen over gedaan. Uiteindelijk kreeg ik op die tijden ook geen stuwing meer, dus alleen nog op de momenten dat ik nog wel kolfde of aanlegde. Ik ben natuurlijk helemaal gestopt, maar als ik had gewild had ik wel wat voedingen kunnen behouden, dus ik denk dat je het zo kan doen. Eerst bijvoorbeeld de 4e voeding stoppen, dan de 2e, dan de 3e en zo hou je de ochtend en avond over. Doe het wel iedere keer in een paar dagen, beter wat langer erover doen, dan krijg je minder problemen....maar nogmaals, ik heb dit zo gedaan om helemaal te stoppen, dus als je het zeker wil weten even bij de lactatiekundige vragen.
eekje en alpenmama: maar dan zouje bijv de eerste keer bijv ron 16 u eerste keer fv dan niet afkolven en de vlg keer weer met de borst geven? ik heb nu overvloed aan voeding, dus hopelijk loopt het niet te snel terug. helemaal stoppen zou ik zonde vinden. ben denkik nog niet toe aan afbouwen, dus we kijken wel
Dat kan wat je schrijft, of je kunt voedingen gewoon om en om afbouwen. Beginnend in de late middag/ begin avond (dan is je productie het laagst), en dan in de ochtend en zo om en om, middag/avond/ ochtend. Het is letterlijk voeding overslaan en KV geven. En alleen kolven als de druk te groot wordt. En de volgende voeding afbouwen na een dag of 4-5 als je geen druk meer voelt. Het kan zijn dat je BV heel snel erg achteruit loopt.
ff vraagja aan de mama's die flesvoeding geven.. lotte spuugd sinds een paar dagen meer als dat ze deed want eerder was dat maar heel soms een beetje maar de laatste dagen is het vaker en best wel meer.. kan ik hier wat aan doen (nutriton ofzo) of beter nog ff afwachten??
Wimjo: heftig verhaal, maar gelukkig alles nu goed en wat een pracht meid!! Yent09: wat een mooie meisjes heb je zeg!!!
Wimjo jeetje wat een verhaal zeg gun je niemand he zown bevalling maar goed de natuur moet zijn werk doen Egt super mooi meissie heb je
Precies! Ik heb niet overvloedig veel voeding (gewoon genoeg), dus hopelijk niet te veel last van stuwing. En anders minimaal afkolven om de druk weg te hebben, tot je niet meer hoeft af te kolven als je FV geeft.
yent, dean spuugte ook vrij veel. ik ben overgestapt naar kruidvat merk met johannesbrood pitmeel erin. dat zit er al doorheen. dean doet het hier erg goed op. dagje uit: ik ga as dinsdag met Darren een dagje uit, Dean gaat dan naar oma. we gaan hier heen: Irrland - Home is in duitsland, en 1,5 uur rijden, maar het lijkt me erg leuk! gelukkig houden Darren en ik erg veel van autorijden. We gaan lekker met zn tweetjes, heb er super zin in! pip, ik zal vanavond eens kijken of dat helpt
Zijn we weer even snel. Vandaag met Feyza naar CB geweest. Wist al dat ze aardig was aangekomen maar dat het zo erg zou zijn. Ik dacht 2-3 cm in lengte en 1300 - 1400 gram erbij, maar nee hoor. Mevrouwtje is gewoon 7cm gegroeit en 2300 gram aangekomen sinds haar geboorte Ze is nu 5930 gram en 55cm. Hoe bedoel je pokon. 21 juli moet ze weer dan krijgt ze haar eerste prikken, ben benieuwd. O, de alarmbellen gaan bij Feyza, spreek jullie later.
Das lekker Surreya!! Lvdb, we wonen nu in Friesland. Daar kom ik officieel vandaan. Wij wilden groter en mooier wonen. En er komt een TBS kliniek in Zetten.... Ik ga zzo met Noah naar de HA. Hij heeft al een week bultjes op zijn gezichtje, maar sinds een paar dagen worden ze erger en roder. Kwam ook wat pus uit. Ik en het CB dachten eerst dat het warmte bultjes waren, maar wil er nu toch even naar laten kijken.
Pff ik heb het overleefd vandaag Manlief is over een uur thuis dus ik ben trots op mezelf haha! God wat ben ik brak, en met 2 kindjes kan je niet zomaar even gaan liggen helaas haha Maar ja, vanavond komt er een vriendinnetje langs en daarna languit op de bank voetbal kijken 8)