Mei 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door YenD, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Misschein alleen jullie voornamen ..Maar als er ooit nog een kindje bijkomt moet je weer een nieuwe laten maken of je moet voor de kindjes losse naambordjes doen ..................

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Goedemorgen!!

3. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Goedemorgen dames
    ZAl er niet heel veel zijn vandaag want me kerel is jarig;)
    Dus veel visite

Ingeltje jammmrrr dat je niet meer zoveel mee kletst

Marjand heerlijke foto:D

4. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Gefeli natas.

Wat is t warm hè!
    Ik ga zo lekker t badje buiten opzetten.

5. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Yes ja joh zweten;) moet me eigelijk douche maar kan niet in beweging kome haha

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    vind het hier ook al gelijk zo warm ...T&T liggen alweer met de buurjongen en half uur in het zwembad ....

7. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    K heb t badje staan, D zit er in en andere D ligt in de box.
    En ik lig heerlijk in t zonnetje.
    Zo is het leven goed!!

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    gefeli natas!

marjan, dit weer is natuurlijk ook ruk voor je vader nu, rustig aan maar met hem!!

pffff, Jelmar slaapt echt slecht overdag zeg... zou dat door het weer komen? als ik hem neerleg is het huilen, of soms als hij wel gelijk in slaap valt duurt het maar 3 kwartier of met geluk een uur! hoeveel uren/minuten achter elkaar en hoe vaak overdag slapen jullie kindjes? en hoe, en waar en vallen ze zelf in slaap? als je Jelmar laat liggen blijftie lekker doorspelen op z'n speelkleed tot de volgende fles, moet ik em dan laten liggen of toch op bed leggen?

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    heb Jelmar alleen 's nachts in de puckababy.... misschien moet ik hem daar overdag ook in laten slapen? overdag baker ik hem lichtelijk in met hydrofielluier.... maar misschien dat hij de vrijheid van de puckababy prettiger vind?

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ..... denk leg em es op z'n buik zoals Marjan zei................. HIJ SLAAPT!! nu nog afwachten hoe lang hihi,
    buikslapen is dat niet meer gevaarlijk nu? ze zijn sterk genoeg toch? of word het zowiezo altijd afgeraden? nou, ga hem 's avonds in de puckababy maar gweoon op z'n rug leggen, maar ben benieuwd of dit buikslapen werkt!

11. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Babe, 's nachts slaapt Dean in de zijslaper vanwege z'n hoofdje.
    Overdag slaapt hij ook moeilijk.
    Ik leg altijd m'n hand op z'n buik en wiebel hem dan heen en weer.
    Dan slaapt hij snel, maar idd na een uurtje is hij weer wakker.
    Hij kan ook uren achter elkaar wakker zijn overdag!

Maar heb dus geen oplossing voor je hahaha

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    best gezellig zo'n gesprek met mezelf :D:D:D

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    tja, anders dean ook es op z'n buik mieteren :D Jelmar lijkt ech knock out te zijn ineens... ik heb hem wel 5 x op z'n rug gelegd, huilen.... oppakken, troosten, neerleggen, huilen etc... en ik leg em op z'n rug, druk de speen erin en klaar iskees.... maar goed, nog ff afwachten dus voor hoelang!! haha, maar mijn vriendin haar dochtertje had dit ook na zo'n drie maanden dat ze het dus echt vertikte om op der rug te maffen....

14. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    :$ Hier echt een super nacht gehad. Mike heeft van 00.00 geslapen tot 8.30 Jordy werd toen ook pas wakker, dus we hebben uit geslapen.

Marjand: Ik zit er wel door heen. Heb ook echt geen zin om te werken de 22e. Maar komt allemaal wel goed.

Tips die ik gekregen heb:
    -3xper dag na kolven en dit extra nageven omdat hij op dit moment niet goed genoeg groeit. Door alle lucht die hij binnen krijgt en daardoor snel vol zit.
    - Zelf venkel thee drinken om de krampjes iets te verlichten
    - Als hij heel onrustig drinkt en niet goed wilt drinken. Eerst kolven en dan dit geven ipv aan de borst
    - 5 minuten voor kolven, maar achteraf had dat bij mij geen zin want na 10 minuten goed drinken spuit het er nog uit.

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik drink ook venkel thee en geef zoey nu ook af en toe venkel thee
    Zoey slaapt sinds gisteren ook overdag op dr buik en dit gaat ook super snachts in de slaapzak want de puckababy maakt haar nog onrustiger .

16. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Ik leg mike ook op zijn buik s'nachts overdag alleen als hij erge veel last heeft van kolieken

17. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    goedemorgen..

Hier op zich een goede nacht gehad.
    Vera heeft geslapen van 22uur tot 5.15uur.

Zelf max 1,5 uur geslapen door de warmte.
    En sliep ik net waren de K-kinderen van hiernaast om 6uur al aan het schelden,roepen, vloeken in het zwembad..

Fijne dag vandaag..

Ben er vanavond laat weer, ivm. verjaardag nichtje..

Natas.. gefeliciteerd met je hubbie:)

18. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Goedemiddag allemaal!
    pffff warm... ik heb alles potdicht in huis. Wil de warmte er gewoon niet meer in hebben! Ramen/gordijnen alles dicht! Vanaaf op de slaapkamer weer lkkr de airco aan. Op de kamer van Matthijs is het 30graden. Ik laat hem vandaag overdag lekker beneden in de box slapen.

Huisnummer + daaronder de voornamen heb ik op ons bordje laten zetten. Ik vond de achternaam erbij ook niet nodig ;)

19. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Babe, Dean wordt pislink op z'n buik!
    Dus dat is ook geen optie dan.
    Hij heeft net flesje op, ligt nu even lekker te slapen.
    Maar voor hoe lang is de vraag hahaha.

20. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    #4480 Flamingo, 10 jul 2010
    Laatst bewerkt: 10 jul 2010
    Nou lijkt me heerlijk om dit zo te doen... :D
    Maaaaarrr ik ben wel van mening dat, omdat ik over een paar weken weer flink aan het werk ga, ik hem dan wel voor die tijd zelf heb willen laten wennen aan het 'alleen in bedje gaan als hij moe is'. Onze kleine vent gaat straks 1 dg per week naar mijn ouders en 3 dgn per week naar het kinderdagverblijf. En wat doen ze daar???? Ze gaan daar echt niet zoals jij doet (dit is niet rot bedoeld hoor) 'zo ongeveer de hele dag' mijn kleine ventje daar bij zich houden :(... OOOHH Was dat maar waar:D ;);) (dat meen ik). Nee daar krijgt hij ook niet de volledige aandacht de hele dag. Moet helaas gedeeld worden met andere kindjes die aandacht. Daarom laten wij hem liever nu wennen, als dat hij straks een te grote overgang heeft. We hebben het hier wel uitgebreid over gehad en wij vinden het een fijner gevoel als hij, nu ik nog thuis ben, aan het slapen in bedje went. En even huilen mag toch?? Hij komt gewoon iets moeilijker in slaap als een ander kindje, en dat terwijl hij wel moe is. Op het kdv laten ze hem straks ook wel huilen als er even geen tijd is voor hem.
    Tja, klinkt misschien hard (zo bedoel ik het niet), maar het is simpelweg wel de realiteit hoe het hem over een paar weekjes zal vergaan. Ik hoop dat hij tegen die tijd lekker kan inslapen als hij in bedje wordt gelegd ;) ... dat zou voor ons een geruststelling zijn.

Overigens gistermorgen nadat hij terug in bedje ging toen hij moe was, duurde het een half uur met het huilen voordat hij sliep. Ben tussendoor wel heen gegaan natuurlijk om te troosten maar heb hem er niet uit gehaald. Als ik maar een aai over zn bolletje geef zie je de oogjes alweer dicht gaan. Maar zo gauw ik stop of weg wil gaan, dan lijkt het wel of hij dat merkt.

Gistermiddag 13.00uur heb ik hem toen hij moe werd in bedje gelegd en na nog geen 10 minuutjes huilen was hij in hele diepe slaap. Tot 17uur heeft hij heerlijk geslapen.

Gisteravond was meneertje al helemaal in dromeland en hebben we hem slapend in bedje gelegd. En hij is niet wakker geworden tot vanmorgen half zeven!!! :)

Vanmorgen na de fles heeft hij in de wipper bij ons gezeten toen wij aan het ontbijten waren, en daarna nog bij mij in de douche toen ik ging douchen. Na een uurtje werd hij moe en heb ik hem weer in bedje gelegd. 10 minuutjes huilen en hij sliep. Tussendoor wel een paar keer wakker (hoorde hem wakker schrikken en een kort huil-kreetje), maar sliep weer lekker in.

Deel Deze Pagina