moet er wel bij zeggen dat hij overdag niet in z'n ledikantje slaapt, maar in de wagen beneden...... ben al lang blij dat hij overdag weer geregeld slaapt.. na de vakantie wil ik weer proberen hem overdag ook in z'n ledikantje te laten slapen..
ik gooi hem dus wel in z'n ledikantje nu overdags, want hij slaapt tegenwoordig dus echt niet meer door alles heen wat je zo in en om het huis doet, en dan hoef ik dus niet op m'n tenen te lopen beneden als hij in de kinderwagen slaapt
das nou net het probleem, ik hoef haar overdag niet wakker te maken voor de fles , ze komt zelf wel , maar ze drikt de flessen gewoon niet leeg ,,,.......ze krijgt nou haar laatste flesje tussen 22:30 en 23:00 en die krijg ik er gewoon bijna niet in , das echt met koude washand ..Maar misschien proberen overdag er meer in te krijgen en dan kijken wat ze doet ..Ze hoeft als ze s nachts wakker wordt niet te drinken maar is gewoon een paar keer wakker ...En ik herken het ook helemaal niet van Thijme en Tara want die hebben altijd als een blok geslapen ..
zucht, ik weet het ff niet meer! Floris is weer aan het huilen, niets mag en kan! Ik vrees weer een ontwikkelingssprong, wat de knuisten zitten aldoor in zijn mond, hij heeft al een paar keer een rammelaar te pakken gehad. Nachten gaan gelukkig goed. Maar overdag ik wordt er krankjorem van. Hij valt in slaap aan de borst, maar hij heeft zijn matras nog niet aan geraakt! Wheeeeeeee. Gelukkig vermaakt hij zich wel in de box wat. Maar zelfs al geeft hij tekenen van vermoeidheid, als ik hem in bed leg, wheeee. Dan maar erbij zitten en de pink geven, maar dat werkt ook niet, dus dan maar laten huilen, maar dat gaat dus dan in standje overstuur! Dus ja dan haal ik hem er maar uit, want huilen ok, maar overstuur nee. vermoeiend dit
Ach, en ieder kind ontwikkelt zich toch op zijn eigen tempo.... de kindjes die zo snel al doorslapen zijn eerder uitzondering dan regel...
PIP jeetje wat vervelend zeg lekker veel knuffelen zou ik doen. EGO: Heb me meissie nu in de box liggen ze is nog klaar wakker vind wel moeilijk want liefst speel ik heel de dag met haar maar het is togh ook goed dat ze zichzelf wat vermaakt ze heeft nu dik lol met haar grote winnie de pooh knuffel maar togh voel ik me schuldig dat ik niet zelf met haar speel:S
@pip , wat lastig he , konden ze af en toe maar ff praten en zeggen wat ze willen ... @Natas , voel je niet schuldig meid , je kunt haar nu beter leren haarzzelf te vermaken dan dat je haat srraks moet aferen dat mama altijd met haar speelt ....................................................
Net Marit weer de fles gegeven en nu meer als de helft weer laten staan , snap het niet meer .........................
pip: balen. misschien maar even in box laten slapen. ik ben er zelfook niet zo vanmaar als hij daarnu even blij van wordt...? misschien inderdaad ontwikkelingssprong natas: gewoon ook zelf laten 'spelen' . bij daan heb ik hem ook veel vermaakt en hij speelt nu pas wat meer alleen. kon moeilijk alleen spelen en dan heb je hander eraan vol hier 21.30 - 05.00 en daarna van half 6 tot 9. 3x in de week doet ze weer tot 6.30 . dus daar smacht ik weer naar misschien is het een begin om alle dagen zo te slapen. maar nu dus nog maar 3x p wk
@Pip: Dikke knuf...klote is het dan he...Hier gaat het ook een beetje zo. Ik moet zeggen (*klopt meteen af*) dat hij nu al een uur op bed te maffen. @Kleur ogen: Donker blauwe buitenrand en licht in het midden... @Slapen overdag: Ik haal hem uit bed, dan is het fles tijd (meneer wil echt niet wachten en schreeuwd anders de hele buurt bij elkaar) dan nog een tijdje opschoot, kletsen enz...dan wordt hij wat moeier en gaat hij nog even in de box. En als hij dat zat is gaan we naar boven, doe ik schone luier aan, Koen in de puck en dan nog even samen in de schomelstoel. Doe ik zachtjes zingen (ja is vals maar Koen vind het niet erg) en dan gaat hij in bed....En dan hoop ik dat hij niet gaat gillen, laat hem wel jengelen maar niet overstuur raken.
En slapen s'nachts....vannacht een nacht van 24:00 tot 6:30 ben ik heel blij mee. Gister was het pet...24:00-3:00-5:00 enz, enz...
Marjon hier is het hele poos ook heel slecht gegaan met drinken nu nog steeds niet super. Maar wij deden gewoon fles van 120cc klaar maken zodra Charlotte begint te huilen stoppen we direct en gaan niet niet verder proppen dit doen we nu 2 week en nu is ze van 60cc per flesje al rond de 90a100 cc per keer gegaan heel soms krijgen we er idd niet meer dan 60 in maar dat haalt ze dan paar flessen later wel weer in
is ook wel weer zo , maar ze heeft eigenllijk gisteren om 18:30 de fles leeggedronken en sinsdien heeft ze denk ik 1 volle fles op ,das niet veel natuurlijk ..................raar meisje !!!Maar ja tot nu toe groeit ze goed dus moet me ook eigenlijk geen zorgen maken , maar bij T&T kende ik ditniet , die zagen hun fles en dronken hem leeg
Net ff het cb gebeld of die msschien de tip voor me hadden , maar raden aan om voeding iets dunner te maken dat het iets beter te verteren is en dan toch weer terug naar de 6 voedingen en als het straks iets minder warm is , nog een xtje proberen ................................en goed in de gaten houden dat ze wel die 600 cc op een dag binnenkrijgt ...dan de veoding maar wat dunner en iets minder aankomen das niet zo erg dat haalt ze wel in ....................... nou gaan we daar mee aan de slag..................... En als ze overdag de 600 cc niet haalt , dan moet ik de nachtvoeding terughalen ,maar die haalt ze wel gelukkig( heb het idee dat de weegschaal volgende week wel op de 5 kilo zit ) want daar heb ik geen zin in ..
@marjon.. lijkt me ook moeilijk hoor, vooral als je eerste 2 kindjes wel alles zo opdronken.. maar vaak geven baby's zelf goed aan wat ze nodig hebben en als ze daarop goed groeien, dan is dat natuurlijk al meegenomen.. alleen balen dat het nu zo'n warm weer is, dan wil je natuurlijk wel dat ze voldoende vocht binnen krijgt.. m'n moeder had het met mij.. m'n oudere broer was echt een vreetzakkie.. en toen kwam ikke.. heb nooit grotere flessen dan 100 cc gedronken en met vast voedsel was ik al helemaal een ramp.. at alleen maar brood, verse groentesoep en gele vla.. al het andere kwam er met dezelfde gang weer uit.. dokter geweest en die gaf aan zolang ik goed groeide, m'n moeder zich geen zorgde hoefde te maken.. en goed gegroeid ben ik wel hoor maar in iedergeval sterkte en doe wat jij denkt dat goed is!!!!
wat een gedoe niet, die kleintjes die kleine hier had geen zin om te maffen vanochtend.... half elf op bedje gelegd (half negenwakker en kwart voor negen fles gehad) heeft half uurtje geslapen en toen krijsen... 2 x getroost en speen gegeven maar half twaalf maar weer uit bed gehaald, hij had echt geen in!! kwart voor twaalf fles gehad.... en dan denk ik van, moet ik hem nu (hij ligt te spelen onder speelkleed) op bed gooien, of wachten tot hij vervelend word? hij is dus op een half uurtje slaap na de hele ochtend al wakker, das toch ook niet goed? wat een twijfels hebben we toch soms dames!
hier ook onrustige ochtend. niet veel is goed. maar zal wel goedkomen. morgen voor eerst kdv , als dat maar goed gaat waar bakeren jullie je kindje in? (degene die dat doen) en is dat dunne stof? moet nu af en toe terug om haar opnieuw in doek te stoppen, maar in kdv zie ik ze haar dan meteen uit bed halen denk ik...