Hallo meiden!!!! Hier weer even een berichtje van mij.... Ik zie mooie schema's voorbij komen, maar dat gaat hier helemaal niet op. Er zit niet echt regelmaat in Koen zijn eet patroon. Hij komt nog steeds ongeveer om de 3 uur en drinkt dat ongeveer tussen de 60 en de 120 cc. s'Nachts laat hij er meer tussen zitten hij komt dan tussen 11 en 1 voor het laatst en dan is het rond een uur of 4/5 weer feest. Laten jullie die kleintje lang huilen in de puckababy? Ik ben zo bang dat hij dan overkookt van de warmte...ADVIES aub! Verder is hij s'avonds steeds overstuur...denk voornamelijk door het gepruttel in de buik. Maar het duurt echt uren...Whaaaa mama wordt gek dan...ook iemand tips? Hij ligt nu lekker te slapen in de box...Ik hoor een hoop geknor dus dat gaat prima...(ook al snot verkouden)
@Marjon... een kindje kan je niet echt wakker houden. Als Pom echt wil slapen dan valt ze in slaap. Maar ik geloof er wel in dat ze kunnen leren om vooral 's nachts te slapen en ik geloof ook in langere slaapjes dan een uur. Hier dus in de ochtend 1,5 achter elkaar en 's middags 2 tot 2,5 uur. Dat is prettig want dat wil ik straks als ze groter is ook. @Marjan.. het beste kun je ze in de puckababy leggen in alleen een romper en verder niet teveel aan lakens en dekens. Ik laat Pom 5 - 10 minuten huilen maar niet krijsen! Sommige kinderen varen beter bij rust dan bij papa of mama op de arm. Mijn neefje huilde 's avonds gerust 2 uur als hij op schoot gehouden werd maar werd hij alleen gelaten dan duurde het 20 minuten. Had ie duidelijk even nodig. tip voor iedereen: probeer te zorgen dat je kindje echt wakker is als je eten gaat geven. Nat lapje bij de voetjes, even kriebelen etc. Dan eten ze een stuk beter. Verdeel verder groter voedingen over 2 sessies (1,5 a 2 uur er tussen.. ze gaan vanzelf aangeven dat ze toe zijn aan grotere flessen)
@Cygnet: Als ik ook het pak lees van KV dan denk ik zoveel?! Dat gaat er echt niet in...Koen is al bijna 11 pond en dan moet hij iets van 180 cc aan kv geloof ik. Weet echt niet hoe ik dat er in moet gaan krijgen zonder dat het er bij zijn neus weer uitkomt. En het laten huilen vind ik zo lastig....hij gaat zo snel over op krijsen. Maar goed misschien moet ik hem even laten. Moet er toch maar eens aan ben ik bang. @Hier thuis: Zit nu met 2 ijscompressen op mijn boobs....wil nu echt van de bv af. Dus kolf minder....Maar ze beginnen nu flink te lekken...Nog even hoor om een uur of 3 weer kolven...(moet denk niet in 1 keer stoppen)
Hoi allemaal!! Ik zie heel wat tips voorbij komen, altijd fijn om te lezen. Moet zeggen dat het hier nog niet zo gestructureerd gaat. De ene dag gaat super en drinkt ze in een mooi schema en slaapt keurig in haar bedje en zoals vandaag lijkt ze weer wat van streek. Ik kan haar niet wegleggen, telkens brullen!! Niet jengelen, maar echt stevig huilen. Ik pak haar op en ze is weer rustig en slaapt..... Goede nacht gehad, want ik kon om 23.00 uur op bed terwijl oompje de fles gaf en papa haar later op bed gelegd. Ik werd om 6.15 uur pas weer wakker voor de eerste voeding. Daarna tot tien uur geslapen!!! Lekkerrr
Marjan, je moet zeker niet in een x stoppen. Ik doe 1 voeding per x vervangen en dan na drie dagen ongeveer de volgende. Kan Sara langzaam wennen en mijn productie langzaam teruglopen....sterkte !!!!
Hallo dames! OMG.... mijn mannetje slaapt nu pas! Hij is vanaf 8.45 wakker geweest... Ik ben ook bezig met de methode van Gina Ford (pas 2 dagen ) maar toen het dus daarstraks bedtijd was kwamen de krampjes opzetten... dan kan meneertje natuurlijk niet slapen! Hij is net in mijn armen in slaap gevallen eindelijk, en toen heb ik hem maar in zijn ledikant gelegd (wat niet mag op deze manier van Gina ) Maar op zich vind ik het een prima methode, gisteren had ik het idee dat het wel degelijk werkte, vandaag dan iets minder, maar ons mannetje slaapt wel elke nacht van 12 tot een uur of 6 (gisteren 6.45... woehoe!) Cygnet in hoeverre volgen jullie het schema wel/niet? Ik vind dat uitsmeren van de late middag/begin avond voeding een beetje raar... om 17 uur voeden, daarna in bad en om 18.15 nog een x... zijn net van die bokketijden en bij baby's met krampen is binnen 2 uur voeden toch helemaal niet goed? Ik doe nu dus rond 17 uur, 20/21 uur en dan meestal 00.00... O ja... en ik bepaal zelf wel wanneer ik ontbijt, lunch en de kolfapparatuur steriliseer !
Lieverds ik heb wel bijgelezen maar weet niet precies wat allemaal... Ik had wel het idee dat veel beebjes aan het huilen waren dus ik ben "gelukkig" niet de enige
zo charlotte heeft net gedronken ligt nu boven in ledikant ze is heel de ochtend wakker geweest ze heeft net trouwens wel mega veel melk terug gegeven dus denk dat ze iets teveel heeft gedronken dat gaat dus nog niet nu. Ik wil zo de hond eigg ff uit laten maar me meissie ligt net in ledikant dus ga ff snel blokje om babyfoon mee vind wel dood eng maar goed wil haar niet weer uit bedje halen.
Ik doe de voeding tussen 5 en 7 uur en hij neemt dr voor de volgende voeding mee naar beneden EN laat mij lekker liggen haha. Morgen en zondag kan ik niet uitslapen .. Dan is me tante zegger hier
Nou Charlotte slaapt lekker dus nu ff filmpje kijken "remember me"met robert pattinson genieten En daarna ff boek van gina ford lezen is net bezorgd
Ik volg het schema wel maar dan een uur later (ik vind 8 uur een leukere tijd om op te staan...). Je geeft maar kleine voedingen he op die gesplitste tijden. Op die manier leer je je kindje gemakkelijker om een grotere voeding te nemen op dat tijdstip. Pom heeft 6x die gesplitste voeding gehad.. inmiddels is ze gewoon om 19:00 en dan een groter voeding. Hier gaat het eten dus nu bijna helemaal goed (het duurt echt even voordat het allemaal helemaal ingeregeld is) en het slapen ga ik nu beter op letten. Met 6 weken gaat ze steeds minder slaap nodig hebben dus nu moet ik gaan 'oppassen'. Zoals Ford zelf ook schrijft... het schema voor de mama is vooral bedoeld voor hen die de tijd niet kunnen vinden om een beetje voor zichzelf te zorgen.. en dat zijn er plenty! Ik hanteer dat dus ook helemaal niet
Hi Marjan, Hoe zwaar is Koen nu? Het pak geeft een gemiddelde aan... dat zijn alle kindjes bij elkaar en niet Koen... Zal ik eens kijken of ik een leuk schema in elkaar kan passen? Even vertellen hoeveel hij weegt
@Cygnet: GRAAG!!! Koen weegt nu al 5410 gram. Hij krijgt nu nog volledig BV op verzoek uit een flesje. Maar een deze dagen hoop ik te zijn afgebouwd en dan gaat hij KV krijgen.
(*strijkt glitterpak glad) Hey lieve meis!!!!!!!!! Hier alles ok, tieten staan strak want ik kolf minder. Maar ja ik wil gaan afbouwen dus ff doorbijten he? Je kleine vriend ligt slapen z'n flefje leeg te drinken. Hij slaapt veel man overdag vandaag. Wel een keer lekker. Doe straks ff lekker een tukkie mee. En bij jou? Ben je thuis of bij je ma? Liefs
Ah AUW, indd ff doozetten goed dat je nu een keuze heb gemaakt.. GOed van vriendje dat ie nu beter slaapt overdag nu snachts nog.. Ik ben thuis vanavond komt Romy te logeren hihi.. Volgend weekend maar richting Fryslan komen jullie Gezellig haha