Update van Meimamma!!; Goeiemorgen meiden! Ik wilde jullie even een update sturen. Ik kan wel lezen maar niet posten via mn mob op zp. Bedankt voor jullie lieve felicitaties!. De avond en nacht zijn erg goed gegaan. Luna is een talent met bv. We leggen haar hier zon beetje om de 3 uur aan. 15 a 20 min per borst. Dat gaat erg goed! Vannacht heef Luna 5 uur!!!! doorgeslapen en ik dus ook! Zalig zeg! Ik schrok opeens om kwart voor 6 wakker omdat mn kind vannacht verder niet gegeten had. Ze heeft op een kinderkamer geslapen zodat ik ook bij kon tanken. Maar de zuster zei dat ze geen kik had gegeven. Ik heb me net gedoucht en voel me een ander mens. Nu wachten op ontbijt en strakjes fijn naar huis. Liefs Linda en Luna.
Wat is het rustig hier zeg!! Meiden, wat kan ik doen tegen stuwing? Door het afbouwen heb ik er last van, Pff..
bloemmie knip maandverband door midden en maak dit nat... in een boterhamzakje in de vriezer... als het hard is in een hydrofiel washandje en dat in je bh.... hierdoor heb ik hooguit 1,5 dag last gehad van stuwing en hou er rekening mee dat je straks nog wel melk verliest.. ik deed of een maandverband (dunne) door midden knippen en dat in mn bh of een inlegkruisje... hier vanmorgen kraamvisite gehad.. oom en tante van manlief uit friesland.. en net ff bij Prenatal een Difraxfles gekocht want K. heeft binnen 10 min de Aventfles leeg, lijkt niet echt voldaan na 100 cc en hij komt zeer onregelmatig... dus we gaan nu deze ff proberen... met s-moeder gaat het erg slecht ze hebben gister een bed voor haar in de woonkamer gezet en ze is heeeel erg benauwd... pff gaat wel heel erg snel allemaal hoor nadat ze heeft aangegeven geen kuren oid meer te willen....
Dankje muts! Ik ga 't gelijk proberen.. Ik ga ook de difraxfles halen, want heb precies hetzelfde met Mira. Ben benieuwd of het bij jullie beter gaat!
*breekt ff in* @ Muts: Maelynn dronk haar fles ook binnen 10 minuten leeg met alle flessen. Ik gebruik nu nutriton (johannes broodpit meel) en hierdoor doet ze 20 minuten over de fles en is ze zeer tevreden Misschien dat je dit al wist hoor, maar bij ons werkt het super * breekt weer uit *
k gebruik ook johannes brootpitmeel maar 1 tip doe er niet teveel in want anders wordt het te dik en dan zuigen ze zich een ongeluk
Hallo dames, Hier nog alles rustig... Ben bang dat ik toch een junimamma ga worden..., maar dan hoor ik nog steeds bij jullie toch? Aangezien we hier ook aprilmamma's hebben. Ik vind het namelijk niet leuk om nu nog over te stappen naar de junimamma's na zo'n lange tijd heb ik met jullie een band opgebouwd die ik daar never nooit ga inhalen natuurlijk! Het weekend hier in ieder geval goed door gekomen zonder verveling. Nu hopen dat maandag en dinsdag ook snel om zijn. Dinsdagmiddag even vragen aan de gyn of hij me nog voor een 2e keer wil strippen, want ik hoor regelmatig dat een 2e keer net dat ene zetje geeft dat het wel doorzet! Liefs
@SQ; Natuurlijk hoor je bij ons! De april mamma's zijn toch ook hier. Hoop echt dat jij ook snel je kindje in je armen hebt.. Mn duimpjes draaien voor je. @Lilo; Hoe heb jij de borstvoeding af gebouwd en hoelang heb je er over gedaan? Mijn Miratje is heel tevreden na haar flesjes en wat voel ik me goed zeg als ze lekker vol zit en zo tevreden is. Oké, ik ga het straks heel erg missen, haar zo tegen mn borst.. Maar het is niet anders, ze drinkt nu na elke borstvoeding nog 30cc (en soms wel meer) flesvoeding. Dus het kan niet anders dan dat er niet genoeg melk is. Ze ligt nu lekker op mn borst te slapen Wat geniet ik toch van haar.. Soms springen de tranen in mn ogen als ik naar haar kijk, Herkenbaar?
@ Bloemmm: Ik heb het eigenlijk te snel afgebouwd. Ik heb 3 dagen de laatste voeding eraf gehaald. Toen heb ik 2 dagen om en om bv/fv gegeven, maar merkte dat maelynn erge last kreeg van darmkrampjes, dus ik dacht toen van laat ik maar meteen overstappen op flesvoeding dan is het even een paar dagen afzien met krampjes maar dan kan ze wennen aan 1 voeding. Dus dat heb ik gedaan. Maelynn heeft hooguit 3 dagen last gehad van krampjes in de avond, maar met cinababy was dat goed op te lossen. Dus vanaf maandag 23 mei heb ik maelynn volledige fv gegeven. Zelf heb ik nog wel een paar dagen extra afgebouwd voor de bv. Dus heb ma en di, om en om gekolfd. Woe en Do eerste voeding en laatste voeding gekolfd en vrij en zaterdag alleen nog maar de eerste voeding gekolfd. Heb ook niet volledig alles afgekolfd maar ongeveer 60 cc per borst. Nu heb ik nergens last van zelfs geen stuwing . Maar op nutrilon staat een mooi schema: Stap 1: laatste voeding fv geven Stap 2: Om en om bv/fv Stap 3: eerste voeding en laatste voeding bv geven en de rest fv Stap 4: eerste voeding bv geven en de rest fv Stap 5: gehele fv En dan over iedere stap 3 dagen doen, dan ben je ook goed afgebouwd maar je moet natuurlijk doen wat jij het fijnst vind. En tegen stuwing hielp bij mij wittekoolbladeren en in de douche met een warme straal masseren. Mijn borsten lekken ook niet meer . XxxxX
fijn dat mira nu zo lekker tevreden is. dat scheelt je ook een hoop stress toch? stuwing heb ik zelf niks aangedaan en dat was na 2 dagen weg. maar idd iets van uit de vriezer zal wel helpen. ik heb nu trouwens nog steeds dat mn borsten soms lekken en dewi is al bijna 7 weken en ik heb niet eens bv gegeven... sq; tuurlijk mag/moet je hier blijven ook al beval je in juni maar let op morgen wordt de dag!! @muts; jee het gaat wel hard achteruit dan met schoonmoeder he. lijkt me moeilijk om dat zo mee te maken. sterkte hiermee. hier heeft dewi een heerlijke dag, ligt lekker tevreden te slapen, heb er geen kind aan.
SQ: Even een knuffel, het is nooit leuk om de hekkensluiter te zijn! Maar natuurlijk blijf je een meimamma ookal beval misschien niet meer in mei!
@Lilo; Dankjewel! Ik heb nu 2dagen de laatste voeding laten vallen. Als de stuwing weg is (Ik loop al met maandverbandjes uit de vriezer in mn BH) ga ik verder zoals het in dat schematje staat. Vind die wel een goede! Gelukkig heeft Mira geen krampjes.. Daar ben ik wel blij om. @Senna; Ja, scheelt inderdaad een hoop stress.. Is niet leuk om je kind zo erg huilend van de honger te zien. @Muts; Bedankt voor de tip van de bevroren maandverbandjes. Wat een heerlijk gevoel zeg! @Flower; Ik vind jou verdacht stil, wat spook je uit?
Bedankt lieve meiden voor jullie lieve reacties. Dat had ik even nodig... En Senna jij zegt morgen...??? Heb je een voorgevoel ofzo?? hahah Ik hoop het! Liefs
@ Bloemm: Ja fijn dat mira geen krampjes heeft, want dat is geen pretje. Maelynn krijst dan alles bij mekaar een uur lang maar als het goed is gaan de krampen na 3 maanden meer over dacht ik Ik vond het ook een goed schema! Achteraf had ik me daar misschien beter aan kunnen houden maar de bv was zn gestress dat dat niet meer ging! Succes met afbouwen Heerlijk he als je kindje zo tevreden is na een voeding! Sinds ik overgestapt ben is maelynn heel tevreden en slaapt ze snachts als 6,5 uur achter mekaar door!
@Lilo; Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Het is inderdaad heerlijk om je kindje zo tevreden te zien. Ja, Mira sliep ook in de nacht 6uur achter elkaar na flesvoeding. Wat is dat fijn he, kan je zelf ook even je rust pakken. Ik voel me echt veel beter nadat ik de knoop heb doorgehakt.
@ Bloemm: Heel erg fijn als ze in de nacht meerdere uren doorslapen. Ik had ook het idee dat mn bv terug liep want ze kwam weer steeds vaker. En wat je zegt echt een last van de schouders af. Als mira gewend is aan de fv dan zal het steeds beter gaan Hoeveel cc geef je nu per flesvoeding?
@Lilo; Nadat ze aan de borst heeft gedronken begint ze dus te huilen en zoeken omdat ze nog honger heeft, dan maak ik nog 30cc en soms wil ze nog een keer 30cc. En de laatste voeding is nu 100cc, daar heeft ze genoeg aan. Ja, ben blij als we helemaal over op flesvoeding zijn, alhoewel ik wel van de laatste daagjes borstvoeding geniet.
@ Bloemm: Ja dat is het enige waar ik wel van baal, dat we het niet hebben afgesloten.. ben in een keer gestopt en had wel wat meer willen genieten van de laatste keer bv met mn meisje .. Geniet er nog maar lekker van want bv blijft speciaal! Ik vind het erg jammer dat het bij mij zo gestressd liep anders had ik het nog wel blijven geven denk ik. Al is het wel erg fijn met weg gaan en met visite enzo. En nu kan mn vriend het snachts van me overnemen en de fles klaarmaken. Ideaal
@Lilo; Ik werd gewoon heel erg gestresst van een krijsende Mira die pas ophield als ik haar wat flesvoeding gaf. Het was gewoon ontzettend zielig en ze dronk haar flesje dan echt alsof ze dagen niet had gedronken. Toen ik dat zag had ik echt zoiets van; Dit kan ik niet meer.. Ze drinkt 40 a 50min aan mn borst, ze hapt als sinds dat ze geboren is heel goed en bij mij krijgt ze niet genoeg voeding. Wie ben ik dan om perse door te gaan omdat ik het zo fijn vind om haar borstvoeding te geven en haar zo lekker tegen me aan te hebben. Het was dus kiezen of een tevreden kindje en een mama zonder stress of een huilend kindje en een mama met heel veel stress. Dan is de keuze snel gemaakt.. Wel balen dat je het niet hebt kunnen afsluiten, maar aan een mama met stress hebben ze ook echt niets. En het is inderdaad heel fijn dat mn man het soms even kan overnemen. Heerlijk!