Jeuj een berichtje van mama Palmaaaa Goed te lezen dat je kleine man het zo goed doet en dat het met jou ook goed gaat. Ga je wel een foto spammen En natuurlijk heel beneiuwd naar je verhaal!
Zo even mijn bevalling in het kort. Ik was bij mijn schoonzus om te gaan bbqen. Ja inmiddels weten jullie wel dat ik niet vies ben van een lekker avondje bbqen hahahah. Dus we zaten daar en ik wilde opstaan. Op dat moment kreeg ik echt een zware buikpijn. Ik kreeg het warm en moest het echt een beetje wegzuchten. TOen dat achter de rug was stond ik op en ik voelde water langs mijn broek stromen. Naar het toilet dus en daar kwam ik erachter dat ik een beetje vruchtwater had verloren. Gezien we niet thuis waren, heben we besloten wg te gaan. Dit alles was om 17.15. Onderweg naar huis zat ik op een plastic zak van de appie en daar kwam ineens al mijn vruchtwater los. Het leek wel een of andere tsunami in de auto. Alles was helemaal nat! Eenmaal thuis aangekomen kwam ik erachter dat de baby in het vruchtwater had gepoept. Daar was ik dus nie zo blij mee hihihih. VK is snel gekomen.. Dit was rond 17.45. Zij ging toucheren en ik had toen binnen 30 minuten al 4 centimeter ontsluiting!!!!! In het ziekenhuis aangekomen moest ik aan het infuus enzo. Tot 8 centimeter heb ik zelf weggepuft tussen 8 en 9 met remifentalin ofzo en daarna moest dat weer uit gezet worden. Hij is ook 2 keer in zijn hoofd geprikt om te kijken hoe zijn conditie was en of hij poep / mecomium had ingeslikt. Dit was gelukkig allemaal goed!.. Toen ik 10 centimeter ontsluiting had, heb ik hem binnen 14 minuten eruit geperst!!! Het ging zo snel. 3 hechtingen omdat ik 3 kleine scheurtjes had, maar die zijn er nu al weer uit. Al met al begon mijn bevalling 17.15 met een wee en ben ik 23;06 mama geworden Super snel en de naweeen waren dan ook extreem zwaar ( 2 dagen ) maar goed, het is voorbij. In de boekjes lees je altijd dat bevallingen heel lang duren vooral bij de eerste, dus dit had ik niet verwacht. Maar ik ben er super blij mee! Meestal moeten kindjes diehebben gepoept ter observatie blijven maar het ging zo goed met mama en zoon dat we gewoon thuis hebben geslapen. Knuffies
Maar alles gaat snel. Ik had al binnen 48 uur stuwing. Zijn navelstreng ligt er al af en hij komt ook al aan. Die jongen is pas 5 dagen oud. Dus tsja. Maar we zijn supertrots op hem en bloem en chaartje nog bedankt voor alles IEDEREEN NATUURLIJK BEDANKT VOOR DE FELICITATIES
Monika en Bloemmm, 10 dagen oud, perfecte timing voor een paar regeldagen hoor! Voeding heb je echt wel genoeg, het is alleen af en toe opkrikken en ze komen dan rustig elk uur!
Zo meiden ik zit op de bank ben de hele dag onderweg geweedtt pffff ik zit op een 1 of andere automatische piloot hahahaahha heb genoeg energie maar moet wel een klein beetje opletten dat ik noet teveel vraag van mezelf... Morgen naar de dokter voor me anticonceptie en aiden piept een beetje dus even laten luisteren naar de longen... Owww me tepels doen steeds prikken en dan komt er weer wat melk uit auww irritant gevoel auw
@Palma; Fijn om hier weer van je te lezen. En wat goed dat Samuel het zo goed doet!! @Monika; De kraamzorg had gezegd dat ik rond dag 10 niet in paniek moest raken als Mira heel veel wou drinken. Ze zei dat heel veel vrouwen dan denken dat ze geen melk meer hebben, maar dat het gewoon een regeldag is. Dus daarom zocht ik er niet veel achter Ze slaapt nu weer lekker!
Zoooo nu zal ik toch ook maar eens mijn verhaal gaan vertellen.... lees wel steeds een beetje mee, maar heb/neem de tijd eigenlijk niet om ook even "fernünftig" te reageren op mn mede-indiaantjes Maandag 2 mei moest ik me smorgens rond 8 uur melden in het ZH ivm inleiding. Het begon met een CTG en in de loop van het CTG kreeg ik 25mg Cytotec om in te nemen. Na vier uurtjes 50mg en na 8 uurtjes 100 mg. Al met al deden de tabletjes eigenlijk niet heel veel, twee uur na de 50 en 100 mg kreeg ik wel wat activiteit, maar het was niet noemenswaardig. En dan na vier op de controle CTG dan was het weer "rustig". Heb om 21 uur nog een uitgebreide douche genomen om te zien of het allemaal wilde doorzetten (Eelke was even naar huis ivm de honden) Om 22 uur, 22.30 uur was dus het CTG weer vrij rustig en mocht Eelke wel naar huis gaan om te slapen en ik mocht naar mn kamer om ook rust te pakken. Om een uurtje of 11 in slaap gevallen, om vervolgens rond uur of één wakker te worden van wat buikpijn. Om kwart voor 2 de nachtzuster gebeld omdat ik er ook beenweëen bij kreeg.... door naar de verloskamer voor de CTG. Ineens ging het toch wel vlot, vooral qua pijn door de beenweëen, maar nog niet echt heel regelmatig helaas. WEl om 2 uur al een spuit met pijnstilling gekregen omdat die beenweëen bijna niet zijn weg te ademen. Ontsluiting was er nog niet, wel baarmoederhals verstreken. Tussendoor een paar keer vreselijk overgegeven en om half 4 aangegeven dat ik eigenlijk wel wat wilde lopen/staan. VK heeft nog getoucheerd en had een vingertop openen..... Omdat het best fris was op de verloskamers wilde ik wel graag een broek en trui hebben, dus samen met VK rustig aan naar mn kamer gescharreld. Wat kleren opgehaald en mn badjes, omdat we hadden besloten dat ik in bad zou gaan. Bij terugkomst op verloskamer, eerst naar toilet.... en bleek ik mn slijmprop te hebben verloren. Eelke maar eens op gebeld, rond tien over vier dat hij toch maar moest komen. Ik ben daarna in bad gegaan en dat was toch wel fijn met die kl*te beenweëen. Het warme water ontspant je toch echt wel lekker en ik kon me in het bad schrap zetten tijdens de wee. OP een gegeven ogenblik nog maar eens naar huis gebeld omdat het al bijna een uur later was en Eelke nog niet was gearriveerd.... maar vijf minuten later was hij er dan toch. Hij had voor alle zekerheid de honden nog maar even laten plassen enzo Rond half 6 uit het bad gekropen en weer in bed gaan liggen. OP mn zijn kon ik nu toch redelijk de (been)weëen wegzetten en Eelke heeft goed gemasseerd. Wisseling van de wacht, heb ik weinig van meegekregen Tegen zeven uur toch nog pijnstilling gehad omdat ik nog maar op 4-5 cm bleek te zitten.... ik schijn ongeveer 5 minuten "weg" te zijn geweest. Ineens zeg ik "ik moet", ik span mn buik aan en... "platsch" daar gingen mn vliezen. Zat in 2 weëen op 7 cm en nog 2 weëen later mocht ik mee persen De VK heeft echt met beleid alles laten gebeuren. Heel voorzichtig heeft ze het hoofdje laten komen, uit zichzelf eigenlijk. Ze hield me op bepaalde momenten gewoon tegen (qua meepersen) Omdat ik aangaf dat het echt vreselijk brandde aan de voorkant, heeft ze uit voorzorg een knipje gezet op mn oude litteken. Ze was bang dat ik vanwege de snelheid naar voren toe zou scheuren. Daarna liet ze heel rustig de schoudertjes komen, daarna kwam het lijfje zo'n beetje vanzelf. De gyneacoloog "stond erbij en keek ernaar" super bevalling zei hij. Al met al een 20-30 minuten geperst denk ik zo. Paar hechtingen ivm de knip en verder twee schaafwondjes waar de gyn niets aan wilde doen. Dominique deed het direct heel erg goed, kreeg alleen maar 10-en voor de Apgar. Heel donker kind, wat een tegenstelling met Mariëlla die heel erg blond was. 4.120 gram bleek ze uiteindelijk te wegen en ze was 53 cm lang (grote handen en lange voeten) En ze is geboren op 3 mei om 07.47 uur...... haar grote zus werd geboren om 19.47 uur UIteindelijk nog vijf dagen in het ZH verbleven en ben afgelopen zaterdag weer thuis gekomen met een kerngezonde dochter. Qua BV loopt het allemaal prima, ze begint nu weer wakker te worden. Dacht eigenlijk dat ze gisteren een regeldagje had, maar ze kwam rond de 2,5 uur dus dat is redelijk regelmatig. Vandaag is het zo ongeveer 3 uurtjes. En ze meldt zichzelf steeds. Foto's kom ik nog wel even spammen.... eerst mn dochter maar even gaan voeden
Volgens mij direct wel hoor.... mits je er zelf geen pijn aan hebt. Ik heb het nog niet geprobeerd... maar denk ook dat mn "dikke tieten" me in de weg zullen zitten
Jeej Marjan wat een verhaal. Toch best een pittig verhaal! Nu zijn we benieuwd naar de foto! Hoe is het met de zwangerschap van stiefje??
Ik denk gelijk, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar je borssies doen wel pijn hoor door de opkomende voeding dus ik slaap nog steeds op mijn rug en zij FLOWERT EN BLOEMIE; stoute meiden, nu al denken aan anticonceptie? hahahahahha ik moet er niet aan denken echt serieus Marjan; lekker die kleine voeden. Oja vrijdag bevallen om 23;06 en rond 10 uur zat ik al aan de filet american en savonds heeft mijn schoonzus sushi gebracht hahahahhahah. Enneee. Vrijdag gaan we een harinkie scoren.
haring mag gewoon hoor ..!!! hihihi ik zeg je heeel eerlijk ik was voor de zwangerschap heel erg kon elke dag wel sex hebben en heb nu ook weer veel zin :S:S maar het kan niet bloed nog bah en heb nog geen anticonceptie en heel eerlijk zit niet te wachten om zwanger te zijn weer..!! wil maar 2 kindjes dus ben klaar
Hey Meiden! Snieke: Gefeliciteerd met jullie zoon Axel! Flower: Mooie ketting! Ik heb ook de nuvaring gehad, is mij altijd goed bevallen. LaPalma: Lekkere vlotte bevalling! Bij ons was de eerste er ook binnen 6 uurtjes, de tweede binnen 3. Fijn dat alles lekker loopt bij jullie! Bloemmm: Hmm een regeldag! Het is mooi dat de natuur het zo heeft geregeld maar wel even pittig! Marjan: Klinkt nog best als een heftig verhaal! Gelukkig zijn jullie nu weer lekker thuis en loopt het goed! Hoe is M. eronder? Meimamma: lekker een dagje niet gepoetst? Sunnyqueen: Goed dat jullie een nog een een leuk weekendje saampjes hebben gepland! Meedje: Jij bent nu inderdaad! Hopelijk duurt het niet lang meer, succes meid! Waren de pannekoeken lekker? Hier gaat het goed, vandaag voor het laatst kraamzorg gehad. Was een goede, maar toch wel lekker dat we nu het rijk weer voor ons alleen hebben. Met Jarin gaat alles goed, moest hij de eerste dagen bij gevoed worden omdat hij teveel was afgevallen, is hij nu al ruim voorbij zijn geboorte gewicht! Met mij gaat het ook wel goed, ik heb alleen veel last van mijn onderkant. Het hechten is niet goed gegaan, afgelopen vrijdag hebben ze nog geprobeerd om dat nog te verhelpen door een paar hechtingen erbij te zetten en een paar te verplaatsen maar dit heeft helaas niet meer mogen baten. Nu moet het dus zo helen en dan over een paar maanden moet een Gynaecoloog het weer echt goed maken... daar baal ik wel flink van! Ik had ook behoorlijke tepelkloven dus moest alles kolven, was ook wel even pittig want dan zit je met flesje en het kolven en dat neemt natuurlijk 2x zoveel tijd. Maar nu is het bijna weer klaar en kan ik de helft van de voedingen alweer "live" geven. Tot zover mijn update!
Ik was al bang dat ik een paar keer gezondigd had met mn harinkies Ik hoop ook dat mn zin in sex weer net zo sterk terug komt na de bevalling!!!!!! hhahaha Maar ik moet dus ff een oud matras pakken na de bevalling en daar 2 kuilen in uithollen voor mn boobies als ik op mn buik wil slapen Hahahah
Idd een dagje niet gepoetst Aukje en het ging met verbazingwekkend goed af Geen enkele neiging gehad hihihi
Meimamma; haring is toch rauwe vis? Gezien ik niet 100% zeker wist of het bij de visboer niet al een paar dagen ligt, heb ik besloten geen haring te eten. Maar dat ga ik zeker doen nu @ Flowertje. Tsja dat bloeden. Zucht. Ik ben er nu al klaar mee. Maarja mijn borsten staan ook op ontploffen dus ik wil echt effe geen polonaise aan mijn lijf hoor! Aukje; wat rot dat het hechten niet goed is gegaan. De onderkant is hier ook nog beurs maar is dat niet ongeveer na een week weg? ik hoop het, want ik ben er klaar mee. Hopelijk gaat het bij jou gewoon goed nu. 3 uur? Wow. Had je geen giga naweeen dan? En de zuster zei: waarschijnlijk haal je bij de volgende bevalling het ziekenhuis niet. Ik zei de volgende komt verlopig niet hahahaha met die 3 hechtingen down under en die pijn pfff nee nu even niet hoor.. hahahaha
Willen jullie duimen dat er op zijn minst een centimeter bij is gekomen morgen? Zodat ik ingeleid kan worden? Of dat baby vannacht besluit te komen?