mei-2011-indiaantjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door torrach le, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    jee flower je hebt veel striae ja. dat trekt toch nog wel iets weg toch?

borsten; hier geen gekke knobbeltjes of lekkages. ga trouwens wel vragen of ik iets kan krijgen om ervoor te zorgen dat er geen melk wordt aangemaakt aangezien ik flesvoeding ga geven. heb nml niet zo een zin in stuwing als het nergens voor nodig is.

baby; is hier super druk de afgelopen paar dagen, heb het idee dat hij zo ongeveer de hele dag aan het schoppen is. ben blij dat hij naar beneden schopt en niet in mn maag ofzo.

gisteren op zich een redelijke dag gehad, vandaag weer harstikke moe, ritmestoornissen en ook nog eens migraine!! dus was me het dagje wel zeg.

indalen; nog niks van gemerkt, krijg wel opmerkingen dat mn buik lager is als eerst maar merk niet dat ik de kleine lager voel zitten ofzo. heb gisteren wel veel harde buiken gehad.

hebben jullie de laatste tijd ook zoveel last van winderigheid?? heb het idee dat ik hier een schetenkanon ben. probeer het in te houden maar dat lukt soms niet eens. manlief kan er gelukkig om lachen maar schaam me dood.

@meedje; fijne uitleg/voorlichting heb je gekregen zeg, ze kunnen toch wel iets tactischer zijn zou je denken. hier geen advies gekregen om te gaan liggen als het water breekt, moest alleen meteen bellen omdat de kleine nog niet is ingedaald.

ga zo lekker naar bed, mannetje is voetbal inside aan het kijken.

2. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Flowertje, kan die plek op de tong van je dochter geen aft zijn? Die heeft mijn jongste ook wel eens gehad, kan flink pijn doen met eten en drinken ook!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer het een aft is, dan kan het ook nog erger worden helaas. In geval van aften, spoelen met bessensap (is van Betuwe en staat bij de bakprodukten.... en nee het is niet de Tova, maar staat er naast :D ) Het is retezuur, dus evt een beetje verdunnen met wat water. Na het "spoelen" gewoon doorslikken... dan krijgt ze ook nog de vitamine C binnen. Aften hangt nl vaak samen met een tekort aan vit C.

Jaja ervaringsdeskundige helaas :( Beide zijkanten van mn tong onder de aften gehad (vroegah..)

@meedje: lekker ding zeg, die artsassistent... (St Lucas??? ) Anders toch nog maar even met de gyn bellen om te horen hoe het zit.
    Idd maar uitgaan van twee weken overtijd lopen, dan valt het altijd mee.

@ poetsdrang.... helemaal geen last van... tot grote ergernis van E :)

@kraampakket: staat klaar in het "tussenkamertje", dus voor t grijpen. Moet alleen het zeiltje nog even in mn bed proppen, voor t geval dat.... en oh ja mn tassie moet ik ook pakken :)

@vandaag: vanochtend bij de gemeente geweest, diverse handtekeningen moeten zetten... maar ons meisje gaat dus direct vdV heten en ook EvdV komt als papa op de akte :p Papieren maar meteen in het koffertje van frummel gestopt. Hebben een week de tijd om frummel aan te geven.

Aansluitend bij de afd Bouwzaken geweest ivm onze riolering etc. Het blijkt dat we een gezamenlijke afvoerput hebben met onze "lieve" buurman. Maar omdat de buizen zeker 80-100 cm diep liggen en het PVC is, hoefden we ons geen zorgen te maken over het verleggen van de afvoeren. Dat scheelt alweer uiteraard, maar we zullen evt wel onze oprit dus moeten verstevigen/verleggen.
    Gelukkig wist deze man best veel van kadastrale kaarten etc en heeft ons papieren meegegeven mbt het uitmeten van de grens en evt ruilverkaveling (heeft ook nog een telefoonnummer meegegeven van het kadaster)
    Vervolgens langs de advocaat gereden en heb woensdagmiddag een afspraak voor advies etc.

Omdat het zulk mooi weer was vandaag, heeft E hoegenaamd niets gedaan aan het klussen :D we zijn heerlijk met zn drietjes wezen toeren en hebben heerlijk van de natuur genoten van het Ems/Dollard natuurgebied. Lekker in de zon gezeten (met factor 50) en M heeft ook heerlijk rondgedold. Vooral de schapen met lammetjes vond ze erg leuk :D

Ben nu alleen echt helemaal kapot... dus denk dat ik zometeen maar even languit op de bank ga en vroeg mn bedje in ga kruipen. Ventje foeterde al dat ik ondanks mn vermoeidheid achter de pjoeter ging zitten :$

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Welterusten meiden!

5. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Truste mopjes

6. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen!

Ja ik ben vroeg ik weet het. Maar vriendlief moest er om 07.00 uit en ik was klaar wakker. Ik kon ook maar tot een uur of 08.00 blijven liggen anders, want ik moet om 9.30 bij de klinisch Vk zijn in het ziekenhuis! Is het bij jullie ook van dat vieze weer? Hier heeft het vannacht ontzettend geregend en nu is het tussendoor droog en dan komt er weer een bui. En het waait nogal! Bijna verlof en meteen wordt het weer minder!!! :(

Liefs

7. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Goeiemorgen!

Hier is de dag ook vroeg en nat begonnen.
    Gister van R. zn jongste zusje alle delen van Harry Potter geleend dus nu zit ik net deel 1 te kijken.
    Eens kijken hoelang het duurd voor ik mezelf niet meer kan bedwingen om wat in huis te doen.

Ik neem mezelf vanalles voor om rustig te doen, maar kan mezelf toch niet weerhouden. Daarom maar dvdtjes geleend misschien helpt dat;)

8. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Goeie moggel dames. ..

9. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Goeiemoggel!!!!;)

10. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    goedemorgen dames!

11. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik heb kramp in me benen auwwwwwwwwwwwww hahahahahhaaha..
    Heerlijk gevoel dus noet

12. meedje

meedje Niet meer actief

Goedemorgen dames,
    Pfff, heb beter geslapen dan de nachten hiervoor, maar nog niet echt jofel, denk dat dat voorlopig ook niet meer gebeurd.

@ senna, iets tactischer had inderdaad wel gemogen, denk dat zij ook slecht geslapen had.
    @ marjan , lekker gevoel lijkt me dat het voor de kleine nu geregeld is. Heeft M er al een beetje zin in? (die bessensap is ook heel lekker door rijstepap!)
    Wel balen dat jullie de oprit moeten verleggen/verstevigen. Per wanneer moet dat gedaan zijn dan?
    @ flower, mooie buik! idd mooie streepjes. Ik weet niet wat romy op haar tong heeft, heeft ze er ook pijn aan? Vit.C kan sowieso geen kwaad. Vervelend van de hoofdpijn, hoop dat het vandaag wat meevalt.
    @sq succes bij de vk, al denk ik dat je al weer terug bent
    @ meimamma, als ik in de buurt woonde had ik met je meegekeken. Heb ze hier ook op dvd, maar geen zin om in mijn eentje te kijken:D

Vriendlief was boos gister op het ziekenhuis. Hij kon niet begrijpen dat ze zo met de emoties van zwangere vrouwen kunnen spelen. Van hem moest ik maar een afspraak maken bij de verloskundige voor deze week, want hij ging er niet mee akkoord dat mijn bloeddruk een week niet gemeten werd. Vanmorgen maar met de huisarts gebeld en de assistente begreep mijn verhaal heel goed en ik mag donderdag even langskomen om daar mijn bloeddruk te laten meten. Mocht het te hoog zijn, kan ik altijd met het ziekenhuis bellen. Is het goed, ga ik met een geruster gevoel het weekend in.
    Verder nog niet echt plannen voor vandaag. beetje omrommelen in de babykamer denk ik en vanavond aanschuiven bij mijn ouders.

Fijne dag allemaal!!

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Goedemorgen meiden!

Ik heb zo een controle bij de Gynaecoloog (11:50) Alles zal vast wel goed zijn :D.
    Manlief heeft vandaag en morgen vrij, heerlijk dus!
    Er is echt niets meer om te eten in huis, dus straks na de controle wat boodschappen doen. En de gordijntjes komen ook vandaag! Jeeeeeej!

@Flower; Ja een alt kan het inderdaad ook zijn! En balen dat je nog steeds pijntjes hebt..
    @meimamma; Veel plezier met Harry Potter. Lekker blijven zitten :p.
    @Muts; Gaat 't goed met je?
    @meedje; Fijn dat de huisarts je bloeddruk wilt controleren, begrijp dat het je rust geeft als je bloeddruk gewoon goed is!

Zo nu ga ik me even klaarmaken, tot later meiden!

14. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik vind mezelf zo irritant!
    Ik ben zo onrustig Harry Potter aan het kijken ik kan zo slecht tijd voor mezelf nemen!

15. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Dat je dat zo moeilijk vind zeg meimama..
    Gewoon op je reet gaan zitten en niks doen..
    Adem in adem uit laat de boel de boel zijn genietttttttttt het leven is al zo zwaar..

Bedoel dit niet verkeerd hoor je moet alleen even leren om gewoon relax te doen hahahahahahahhahaa geniet van de tijd dat je nog je kindje even in je. Buik hebt want straks heb je wei ig tijd voor jezelf hahahahahahahah..

En anders moet je maar een cd kopeb met ociaan muziek hahahahhah

16. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    sjeetje meedje wat een gedoe met dat ziekenhuis zeg (last het nu pas bij).... maar wel erg fijn dat de ha actie onderneemt!!!

haha meimamma relax... lekker gaan zitten en kijken... wat lekkers erbij is ook wel aan te raden :D

heeft Romy nog die plek op haar tong???
    oeh das nie lekker voor je benen... jij ook zit en blijf :p

sq hoe was het bij de kvk??? hier ook rotweer... zon en regen tegelijk :cool:

wat een ge-auwhoer marjan met de buurman... sterkte en hopelijk valt het allemaal nog mee kwa verleggen enzo! maar heeft ie nooit er iets over gezegd?? rare kwibus!

bloemmie veel plezier bij de gyn en met de boodschapjes doen... enne veeeeeel plezier met de gordijntjes :D

hier gaat ie onrustig haha... heb heel onrustig gevoel... kweet nie wat het is...
    en ik moet zo de knuffel van zoonlief maken... die heeft ie letterlijk de nek omgedraaid en is nu kapot.... en zoonlief is kapot van verdriet...

17. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Aaaah zielige knuffel.amarja dat gebeurd als je de knuffwl zijn nek omdraaid hahHHHHHH

ja ik doe wel rustig aan hoor hahaha moet even boodschappen doen blegghhh

18. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Goedenmorgen... Flowert.. geen hoofdpijn meer hoop ik voor je?

Ik ga het kort houden vandaag. Zo naar mijn neefje toe. Hij is net 6 maanden en heeft al een operatie gehad omdat een vaatje naar zijn hart kleiner was ofzo. Ik moet er wel een uur voor in de trein zitten, maarja het is niet anders hoor! Volgens mij gaat het alweer een stuk beter met hem want hij ligt niet meer op de ic :D

Fijne dag allemaal en we kletsen later even bij xxxx

19. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Hallo dames,

Nou ik ben weer terug van de Vk hoor. Alles was prima in orde. Ik kreeg een formulier van haar mee om thuis in te vullen. Een soort geboorteplan. Hier kan ik bepaalde wensen op aangeven. Zoals welke pijnstelling ik eventueel zou willen, in welke houding ik bevallen wil. Wie ik er bij wil hebben of juist niet! Ze gaf ook duidelijk aan dat ik het niet perse in hoef te vullen als ik ik zoiets heb van ik zie het allemaal wel, maar de ruimte is er om mijn wensen aan te geven. De volgende keer lever ik hem dan weer in, dan scannen zij het in de computer en zodra ik daar dan aan het bevallen ben dan printen ze het uit zodat ze het bij de hand hebbben. Bloeddruk was weer netjes 110/70 en ik heb gevraagd hoe het met indalen zit en gebroken vliezen. Vroeger was het inderdaad zo dat je na de 37e week meteen moest liggen als je vliezen braken en het kindje was nog niet ingedaald. Dan werd je ook per ambulance vervoerd naar het ziekenhuis. Tegenwoordig is dat niet meer zo behalve als het kindje echt verkeerd ligt (overdwars of in stuit) Als hij/zij al wel met het hoofdje naar beneden ligt en er als het ware boven je bekken hangt dan valt het wel mee. Wel is het dan raadzaam om zo snel mogelijk naar het ziekenhuis te komen, maar je hoeft niet plat te liggen. Dus dat is ook weer duidelijk. Toen heeft ze even gevoeld hoe de kleine ligt. Nou met het koppie nog steeds naar beneden! En tegen mijn bekken aan. Hij/zij ligt nog niet vast in mijn bekken, maar heeft de daling dus al wel in gezet en daar komen waarschijnlijk die krampen en harde buiken vandaan die ik de laatste dagen had. Hartslag van de baby was ook perfect. En over 2 weken mag ik weer naar dezelfde VK. Dus 26 april! Ondanks dat ik dus onder controle van de gyn sta, heb ik toch ook wel veel met de vk te maken en heb tot nu toe haar elke keer nog getroffen. 1 keer tijdens een ctg een ander gehad. Maar verder altijd dezelfde en vind het echt een tof mens. Ze riep me ook niet eens bij Mw. + achternaam uit de wachtkamer, maar ze wenkte me en zij kom maar hoor met zo'n blik van daar ben je weer we hebben elkaar afgelopen donderdag nog gezien! Echt heel vriendelijk en het gevoel of ben je daar op de koffie ofzo hahahha! En we hebben even besproken welke mogelijkheden er tot pijnstilling zijn en dat is dus een ruggenprik of een morfinepompje wat via het infuus gaat zeg maar. Dan krijg ik een kastje met een knopje in mijn hand en dat haalt dan de scherpe randjes er van af. Is erg fijne pijnstilling alleen als je het al geeft terwijl je nog maar 2 cm ontsluiting hebt dan is het effect bij 4 cm ontsluiting helemaal weg dan werkt het niet meer. Dus vaak geven ze dat pas als je rond de 6 a 7 cm zit omdat het dan bijvoorbeeld niet vordert of omdat je uitgeput raakt. Dit spreekt me erg aan. Ik heb wel meteen gezegd dat ik in eerste instantie gewoon zonder pijnstilling wil zien hoe ver ik kom. Ruggenprik geven ze maar tot 6 of 7 cm ontsluiting omdat je namelijk de weeen helemaal niet voelt als je een ruggenprik hebt. Dat is natuurlijk wel fijn, maar zodra je mag persen dan gooien ze dat ding omlaag zodat je weer helemaal bij bent en goed mee kan persen. Maar ruggenprik daar ben ik wat huiverig voor dus dat is echt een laatste optie voor mij.

Liefs

20. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ja het is eigenlijk ook dom als ik het zo terug lees dat ik het moeilijk vind op mn reet te blijven zitten!
    Maar ja ben nogal een rusteloos typje blijkbaar;)

Net op zolder de was opgeruimd en even gezogen;)
    Dus ben weer een beetje rustiger.

Donderdag en vrijdag is mn vriend thuis dus dan gaan we samen maar eens aan de slag. Scheelt mij weer een hoop.

Vanavond info avond in het zh.

Palma succes en hopelijk ook plezier bj je neefje!

Deel Deze Pagina