Mei 2011 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door xd24, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Xd, klopt onder de 27 kom je niet in de bijstand, maar val je onder de Wet WIJ! Die wet is speciaal voor jongeren bedacht. Is net even anders dan de bijstand omdat ze dan proberen d.m.v. eventuele scholingen en/of cursussen je toch weer aan het werk te krijgen.

En ja ww is gebasseerd op het aantal jaren dat je gewerkt hebt. Maar ik ben onder de 27 en val dus onder de wet WIJ daarna, maar vriendlief is nu 27 dus die valt onder de bijstand.... Maar de wet WIJ dan wordt er gekeken naar je hele gezinssituatie dus weet niet wat ze dan bij ons gaan doen... Hoop dat het niet zover komt natuurlijk!

Hier ons mannetje wat perse zelf de fles vast wil houden!
    Bekijk bijlage 192926

2. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
  3. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Laurise Je hebt mij op FB hoor (ik heet Nieske ;)) Fijn dat je zo een goede opvang hebt! Wij hebben weinig opvang nodig voor Nina omdat ik maar 16 uur werken (4x4 uurtjes en dan nog vaak 's avonds en in het weekend en dan is mijn man thuis) En als ik overdag werk dan gaat Nina naar mijn vriendin (die werkt ook in de thuiszorg 0 uren contract en zij werkt niet op de ochtenden die ik werk zodat Nina daar heen kan)
    Passen het rooster dus aan op elkaar en als zij 's morgens werkt komt haar dochtertje van 1,5 bij mij nu is ze hoogzwanger (36 weken) en als ze weer aan het werk gaat komt de baby ook hier heen :D:D
    Erg fijn dat het zo kan! Als mijn ma niet werkt en het komt zo uit past ze ook op en als mijn zusje vrij is (is 19 jaar) past ze ook weleens op erg fijn allemaal!
    Beterschap voor Laurise...

@XD Gewoon appel in stukjes beetje water erbij en gewoon tot snot koken let wel op dat ze niet droog koken moest er nog een beetje water bij doen. Nina vind het erg lekker!

@SQ Dat is niet fijn maar 3 maanden recht op WW mijn man heeft altijd veel gewerkt ook naast zijn opleidingen die had dus ruim een jaar ww (hebben we gelukkig niet nodig gehad) en hij werd ontslagen en kreeg een vergoeding mee voor de jaren dat hij bij het bedrijf werkte kreeg hij zoveel maanden salaris mee dus dat was heel erg netjes...
    Hopelijk heeft jou vriend ook snel weer werk! En anders misschien tijdelijk uitzendwerk doen? Heeft mijn man ook gedaan schepen en treinen lossen met auto's vond hij erg leuk om te doen.
    Super leuke foto van Jelke!

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Sunny, lekkerding hoor!
    Zit hij ook al een beetje zelf? Dat doet Julan ook, en zo zn fles vasthouden. Tis net Julan haha

Oh de wet WIJ dat ken ik niet. Ik hoop ook niet dat het zover komt bij mij.
    Ik werk nu 7 jaar dus dat is dan 7 maanden uitkering ongeveer. Dr zijn hier gewoon geen vacatures voor wat ik nu doen, parttime dan.. Echt shit!

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Appel tot snot koken, jammie klinkt vies hahaha... Ga het van het weekend even proberen:)
    Kan natuurlijk ook bonen met peer pureren? Heb nu peren in huis liggen. Of zou dat niks zijn...

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Die tandjes!!! Hihihi, heel schattig

7. zustertje

Ons lieve meisje! Ze wilde niet echt blijven zitten voor de foto :D

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Haha ze heeft het naar dr zin:D Mooie kleren, vind donkergrijs altijd heel mooi! Vooral met roze!

9. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Xd, ja maar je mag het jaar 2011 dus niet mee rekenen waarin je gewerkt hebt... Ze rekenen tot het jaar daarvoor... Dus tot en met 2010! Ik heb sinds 2008 mijn diploma. Dus vanaf toen ben ik gaan werken. Ik heb tijdens mijn opleiding vakantiewerk gedaan (telt niet mee) Ik heb stages gelopen (telt ook niet mee natuurlijk) Dus 2008 tot 2010 is ongeveer 3 jaar werken. Dus 3 maanden ww!

Liefs

10. zustertje

@SQ Bijbaantjes tellen wel mee maar dan moet je volgens mij 26 weken aaneengesloten gewerkt hebben (weet dit even niet 100% meer maar het is het nakijken waard)

@XD Ik hou ook van grijs en roze :D

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik ben op mn 18e gaan werken tijdens een studie. Daar ben ik mee gestopt omdat ik daar een vaste baan kreeg (waar ik nooit weg had moeten gaan, DOM!) dus dan zou het voor een ww van mn 19 tm 24ste zijn. 6 jaar, 6 maanden dus. Nouja ik hoop dat het niet nodig is.
    Maar heb bij mn vriend gezien dat de tijd voorbij vliegt!

Hopelijk heb je snel iets nieuws, bij ons in de zorg is echt zoveel werk. Bij jullie valt het tegen he?
    Kom anders gezellig hier wonen;) hihi

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja zustertje, dat klopt je moet 26 weken aaneengesloten gewerkt hebben wil je recht hebben op een uitkering, of iig, dat ze dat meetellen

13. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @zustertje, ja dat is het hem nou juist vakantiewerk mocht niet langer dan 6 weken...

14. zustertje

@SQ hoe bedoel je dat van vakantiewerk mocht maar 6 weken?

@XD ik zou het gewoon proberen bruine bonen met peer kan denk ik best hoor

Nina heeft net haar bakje bruine bonen met appel opgegeten!

15. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Nou wij mochen toendertijd toen we de opleiding tot verpleegkundige deden in de zomervakantie niet meer dan 6 weken vakantiewerk doen, omdat we nog geen diploma hadden mochten we niet langer omdat het dan niet meer onder vakantiewerk valt.

Liefs

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoeveel voeding mag je nu eigenlijk geven.
    Ik geef vers maar als ik even naar de hoeveelheid in een potje kijk... Die potjes van 4 maanden, kun je die helemaal geven? Ik ben altijd bang dat het teveel is?

Als ik Julan banaan geef is dat een halve ongeveer. Nooit een hele.
    Zou ie een hele mogen? Vind dat lastig te bepalen:)

17. Laurise

Laurise Niet meer actief

@Zustertje
    O ja haha, ik haal lwv en jou door elkaar haha. Leuk je verhalen op FB, volg je op de voet :) Dat is fijn dat je maar 16 uur werkt en dat het dan vaak 's avonds en in het weekend is. Dan hoeft Nina lekker niet veel weg. Wat leuk dat je dat zo doet met je vriendin, oppassen op elkaars kindjes! Spannend dat de tweede bijna komt! Genoeg mensen dus die op Nina willen passen, goed teken! Aaah wat een leuke foto! Echt een schatje! Yeeeh wat goed van Nina dat ze haar hapje lekker op heeft!

@SQ
    Wat een schatje heb je zeg! En heel herkenbaar het vasthouden van de fles, hij is inderdaad groot aangezien hij de jongste is maar goed hij is een jongen haha.

@Xd
    Ik geef Laurise altijd een hele baan en een heel potje 4 maanden. Natuurlijk niet meteen maar al snel zag ik dat ze door bleef happen, je mag gerust het hele potje geven. Gister zelfs een peer en kiwi + liga koek erdoor gegeven, extra vitamintjes. Fruit en groente kun je volgens mij nooit genoeg van geven, tenzij ze vol zitten natuurlijk haha, niet doorgaan tot dat ze spugen haha.

18. zustertje

@Laurise haha maakt niet uit!

Hoeveelheden maakt volgens mij niet uit maar Nina had pas een hele banaan op bij mijn vriendin (eerste fles om 07.00 en om 13.15 had ze nog geen dorst :$ vult giga volgens mij toen toch maar een fles gegeven)
    Ik geef geen grote hoeveelheden ik denk 2 eetlepels maximaal en Nina is tevreden vanaf 6 maanden ga ik grotere hoeveelheden geven.

@SQ Ik snap het helemaal ;) Ik ga gewoon heel hard duimen dat je snel werk hebt! En hopelijk krijgen jullie het financieel niet te zwaar.

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Haha nee ga niet zoveel geven dat hij gaat spugen;)
    Julan kan het ook allemaal op, dus ga het nu ook maar gewoon geven. Merk idd dat ie dan ook niet echt dorst heeft...

Wanneer vervalt fles 4 eigenlijk?

20. zustertje

Pas als ze 6 maanden zijn dan krijgen ze opvolg melk en daar mogen ze maximaal 800 cc van hebben (nu nog 1000cc)

Nu moet je echt nog geen fles vervangen tot 6 maanden is melk het belangrijkste.

Deel Deze Pagina