Mei 2011 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door xd24, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

Vervelend misschien heeft hij last van zijn tandjes? Nina heeft het ook een aantal dagen gehad en dan gaven we haar voor het slapen gaan een zetpil en dan sliep ze wel veel rustiger.
    Ik heb de stamppot met rauwe spinazie gemaakt net als andijvie stamppot. Pannenkoeken zijn ook lekker!

Ik ga even de tafel dekken mijn man is zo goed als thuis!

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Recept?? Vind dat wel lekker klinken:)

Hahaha ik lach me rot, wij zijn ooit zo'n suf stel he hahaha..
    Hadden de auto weer opgehaald, dus ik rij in de auto naar huis. Zonder huissleutel.
    Mn vriend ree achter me maar pakte een andere route, meneertje ongeduld.
    Ben ik thuis, zit in de auto want had dus geen huissleutel. Belde ie, ja sorry hoor zit ff bij ons mam (hij heeft Julan) ik zo ja ey, ik kan niet naar binnen.
    Dus hij zegt nouja ik kom wel laat ik Julan ff hier want we moeten de auto naar de beuner brengen kunnen we samen ff snel eten. Prima.. Komt ie na een half uur aankakken in de auto van zn vader.. Waarom dat geen idee maargoed.
    Staan we voor de deur... Voelt ie in zn zakken. Ik zeg neeeee he. Ohoh zegt ie, sleutels liggen nog bij mn ouders. Hahaha frikandel!!
    Dus we zitten nu weer in de auto naar zn ouders pfff.
    Zulke dingen hebben wij nou altijd haha

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Typ ik 'ons mam' zie ik, dat zeggen we hier altijd hihi.. Maar als ik het zo zie staan oogt dat erg dom hihi. 'Mijn moeder'

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

@XD Haha stelletje zijn jullie ook hoor :D Ik heb geen recept gewoon net als andijvie stamppot en dan gewoon een hele zooi kruiden er in (gewoon kijken wat er in je kastje staat en beetje op gevoel doen)
    Zo kook ik meestal en we hebben nog nooit vies gegeten ;)

5. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Zustertje: ik heb echt respect voor je: je huishouden goed op orde, je kookt altijd lekker, positief over je werk, oppas goed geregeld met je vriendin! Even een veer voor jou :)

SQ: tjonge, wat rot dat je niet direct bent gebeld!!! Nog in de avond wat gehoord? Het is lastig als je zoveel onzekerheid hebt he?! Je moet blijven geloven dat het goed komt meis! Dat geeft je kracht!

XD: haha, lekker stel! Dat ie zo laat komt aankakken, dat herken ik!!! Wat doen die mannen toch soms? Ze kunnen zolang doen over 1 ding he?! Ik las vanavond dat rond deze tijd onze kids weer een regelperiode hebben, waarin ze ook veel wakker kunnen liggen!
    OOOOOOOOOOOOOOOOOH wat balen van de auto!! Ik zou bijna aangifte doen bij de politie ofzo... dat kan vast niet, maar toch. en er nog eens heen rijden en persoonlijk benaderen?

Anouchka: trek je het nog met je pijn?? Rustig aan meid!!!! echt!

Laurise: leuk dat je sticker op tijd klaar is!!! Hoe groot is de canvas die je hebt besteld? Leuk!!!

Hier nog steeds erg bezig met mijn baan, zit me rot te piekeren of ik dit nu leuk moet gaan vinden op den duur of lekker naar een andere baan gaan zoeken...:(

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ah zou het een regelperiode zijn? Julan was vannacht weer 1,5 uur wakker. Pff ben helemaal gebroken joh. En irriteer me dan mateloos aan mn vriend. Die zit alleen maar te mopperen dat ie stil moet zijn. Grrr, hij jammert toch niet zomaar!!

Nouja voor een vervelende Julan overdag hebben we de oplossing gevonden. In de vensterbank leggen (we hebben een vrij brede) dan kan ie naar buiten kijken is ie snel een half uur zoet haha. Geen idee wat daar leuk aan is. We hebben een rustige straat waar bijna niemand doorheen komt. Maar het zal wel spannend zijn;)

We gaan zo naar een dierenpark hier in de buurt!

Dominoo, kun je niet rustig opzoek gaan naar wat anders? Het is wel lastig werk te vinden nu. En dan kun je altijd nog beslissen.
    Wat is het wat je mist, de intresse van collega's?

Zustertje, dat klinkt goed die stamppot. Ik ga dat ook een x proberen binnenkort. Gewoon op de manier van andijviestamp:D
    Ik kook ook veel op gevoel dus dat moet goed komen:)

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    We stonden op het punt om weg te gaan naar de dierentuin, komt de post met je korting dominoo! Thnx:D
    Was het eigenlijk vergeten. Super lief!! 1 van de parken is hier vlakbij dus daar gaan we naartoe:) dank je

8. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @XD, veel plezier vandaag.

Nou hier nog niks gehoord dus ik heb maar gebeld naar de locatie en gevraagd naar die persoon. Is die persoon vandaag niet aanwezig, maar maandag pas weer. Oftewel nu weet ik nog niks en moet ik tot maandag wachten. Ik vind dit zo ontzettend slecht.. Als ze op woensdag zeggen we bellen je morgenvroeg dan moeten ze dat ook doen... Ik ben nu een beetje pissig. Heb nu ook zoiets van okeej ik zal het wel niet zijn geworden.
    Maar goed dan wil ik wel graag weten waarom niet, want dan kan ik dat weer mee nemen.
    Vandaag is de laatste werkdag van vriendlief... Wel vreemd voor hem... Daarna hebben we dus beide kerstvakantie zeggen we iedere keer gekscherend hahaha!

Gisteren was wel grappig op het werk. Ik kom binnen en mijn collega's keken vreemd. ??Huh ben je er weer??? Ik zo: '' ja ik ben hier niet weg te slaan joh. hahaha''
    Een collega van mij die 25 weken zwanger is is helaas opgenomen omdat ze al wat cm ontsluiting had.... Dus die ligt nu aan de weeenremmers en heeft longrijpingsprikken gehad.... Echt ontzettend sneu, want zij hebben dus jaren lang gedaan om kinderen te krijgen. Zelfs te horen gekregen dat dit vrijwel onmogelijk is. Vervolgens een miskraam gehad. Nu eindelijk zwanger blijkt bij de 20 weken echo dat het kindje klompvoetjes heeft en dan nu dit nog eens er bij... Hoeveel ellende kan een mens aan!!!

Liefs

9. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Hey dames:D

Zo, even tijd om te reageren......:) Afgelopen 2 dagen weer gewerkt, ging redelijk goed met mijn arm. Alleen begon Jolene weer te vragen om voeding in de nacht....;) Op advies van CB ben ik vanaf vandaag overgegaan op voeding nr 2 ( volgende week is ze 6 maand) Volgens hun maakt 1 a 2 weken niet uit. Kijken hoe het vanacht gaat.......:) Verder is ze lekker vrolijk!!

@ SQ: Meis, wat stom dat je nog niks hebt gehoord zeg....slecht hoor:x Ik duim voor je!

@ XD: Hoe is het nu met de auto?? Leuke dag gehad in de dienrentuin? Hoe vond Julan het? Ik heb trouwens Dentinox gehaald voor de tandjes.....werkt voor mijn gevoel goed.

@ Lwv: Leuke week gehad? Hoe is het met Anoek?

@ Laurise: Hoe is het met jou?

@ Dominoo: Balen wbt je baan........snap dat je piekert....dikke knuffel:) Hoe is het met Lenthe?

@ Zustertje: Volgens mij kan jij onwijs lekker koken;):D

10. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden!!! Daar zijn we weer!
    Heb alles bijgelezen hoor.

We hebben een hartstikke leuke midweek gehad!!!!
    En met super mooi weer.

Liefs en knuffel voor IEDEREEN hier !!!!

11. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe!!!! Waar is iedereen????

12. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
  13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik leef ook nog:D

Lwv, hebben jullie het leuk gehad. Las over je huis... gepimpt?? Vertel:)

Wij hebben weer een leuke nacht gehad, NOT. 4e nacht op een rij dat ie 2 uurtjes wakker is. PFF.. Vannacht een x de fles gegeven en toen sliep ie gelijk.
    En toen dacht ik aan Jolene, zou Julan ook al over moeten naar de volgende voeding. CB niet te bereiken, heb een arts gesproken maar die weten het niet... Maandag nog maar een x vragen, ik durf eigenlijk niet zomaar over te stappen. Of wel?? Lastig lastig...

Sunny, echt waardeloos dat ze je zo laten wachten. Dan hadden ze beter kunnen zeggen we bellen binnen 1 week ofzo...
    Wat erg voor die collega van je zeg, bah.

De dierentuin gisteren was erg leuk! Julan keek zn ogen uit, had niet verwacht dat hij er iets van zou meekrijgen maar hij vond het leuk:)
    Thnx dominoo, scheelde 15 euro!

Lastig joh met je baan. Ik weet wel dat je het naar je zin moeten hebben op je werk, dat is voor mij altijd het belangrijkste. Hebben je collegas nog steeds geen interesse? Ik snap sommige mensen niet.. Ik heb ook een paar collega's die nooit vragen hoe het gaat, vind dat zo raar!

14. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vraagt eigenlijk ook niemand meer naar Anoek.
    Heb soms zelfs het idee dat ze het ook niet leuk vinden als ik iets vertel. Nou dan niet ....

Wij wonen in een oud huisje en de gang + trap en de overloop boven waren nogal aan vervanging toe. En dat is gedaan tijdens onze vakantie door mijn ouders.
    Oud rood tapijt en houten schrootjes .. Hihihi.

Xd lekker naar dierentuin geweest.
    Raar van die nachten overigens. Maandag ff bellen mrt CB.

Hoe zien jullie dagen er nu uit met slapen en eten allemaal??

15. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Lwv, wat een leuke verrassing bij thuis komst. Hebben jullie een fijne vakantie gehad!!???
    Hier vroegen mijn collega's nog wel steeds naar hoe het met Jelke is, dat is wel fijn, daarom had ik het ook zo naar mijn zin daar omdat ik echt super lieve en leuke collega's had.

@Xd, Jelke is ook sinds anderhalve week elke nacht wakker... soms is het paar een speen en dan slaapt hij weer en soms is hij gewoon klaar wakker. Meestal leggen we hem dan tussen ons in en dan slaapt hij wel weer, maar ik vind het raar omdat hij vanaf zijn geboorte al doorsliep en hij sliep ook altijd erg vast.
    Dus ook ik denk dat Jelke al toe is aan opvolgmelk... Nou kunnen jullie denken dat is wel vroeg, maar ja Jelke is natuurlijk al groot voor zijn leeftijd en is natuurlijk ook eigenlijk een week ouder omdat hij een week overtijd was. Dus dan valt het wel mee. En met opvolgemelk hoef je natuurlijk niet op de dag af met 6 maanden te beginnen.
    Dus heb met mijn moeder er over gehad en op internet opgezocht en begin gewoon zodra het pak op is met nr. 2. Kan geen kwaad alleen er om denken dat ze daar dus maar 24 scheppen van mogen hebben dus als je dan op 4 flessen zit dan moet je 180/6 geven i.p.v. 210/7, maar als het goed is hebben ze daar dan ook voldoende aan omdat deze voeding meer vult. Hopenlijk heb je er wat aan.

Fijn trouwens dat het leuk was in de dierentuin. Ik dacht met Jelke ook dat hij nog weinig er van zou mee krijgen toen in de apenheul, maar dat viel me alles mee, hij keek zijn ogen uit. Dus dat geloof ik bij Julan ook meteen.

Liefs

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Lwv wat gaaf, en lief van je ouders zeg:D

Sunny, ik heb toevallig net de opvolgmelk gehaald. Wij gaan gewoon beginnen. Aangezien Jolene het ook mocht van het cb. En onze pot zit nu nog 1 voeding in. Dus morgen beginnen we gewoon.

Ons schema:
    4x melk om de 4 uur. Na de 2e fles fruithapje.
    Sinds gisteren zijn we begonnen met vast voedsel omdat we het gevoel hebben dat Julan niet genoeg heeft aan alleen melk.
    Hij is nu nl 72cm en 7850gram (maandag gewogen).
    Dus hij krijg nu tussen fles 3 en 4 avondeten. (Alleen groente, zonder aardappels oid)

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Oja sunny, de kleren zijn onderweg:)

18. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    SQ : Goede tip van je dat je nog even meldt dat je met voeding nr. 2 minder moet geven!
    Gek dat Jelke Snachts wakker wordt. Ach zolang het niet te vaak gebeurd. Misschien verwerking va allerlei dingen.

Ik merk aan Anoek ook dat er ineens zoveel veranderd eigenlijk.
    Ze lig niet meer in die wieg in de kinderwagen.
    Ze zit af en toe in de kinderstoel. Ze kan ineens omrollen. Enz.
    Dat is allemaal nogal wat natuurlijk voor zo'n kleintje.

Wij zijn tijdens onze midweek ook naar een dierentuin geweest.
    Anoek kreeg het ook aardig mee hoor wat er allemaal gebeurde.

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Het is allemaal steeds leuker aan het worden he!!
    Alleen deze week zijn de nachten dan drama, zucht. Ik hoop echt ZO dat hij vannacht slaapt:)

We hebben vanmiddag een soort van sambabal gekocht, haha, Julan kan zn lol niet op. Gillen, lachen, kletsen, en maar slaan met die bal:D

20. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Xd, dankjewel ik ben zeer benieuwd!!! Ja wij gaan ook gewoon beginnen hoor. Kan echt geen kwaad. Geen enkel kind gaat op de dag af precies met zijn lichaam denken '' ow nu ben ik toe aan meer melk o.i.d.''

Schema tot nu toe:

Tussen 8.00 en 9.00 1e fles
    Daarna slapen tot 11.00 meestal
    12.00 2e fles
    dan spelen tot 13.00/13.30 en dan weer op bed
    Dan meestal rond 15.00 weer wakker. dan fruit!
    16.00 3e fles

En dan is het even zien of en wanneer Jelke weer moe is. De ene keer is hij om 17.00 alweer moe en gaat dan op bed en slaapt dan ongeveer een uur en krijgt dan rond 18.00/ 18.30 zijn warme maaltijd (ook nog alleen groente)
    En de andere keer is hij wakker tot 18.00 en dan krijgt hij zijn warme hap om 17.30 al.
    En dan 20.00 de laatste fles.

Maar goed het wisselt momenteel wat omdat Jelke dus nu overdag amper 4 uren er tussen laat met de flessen en steeds minder slaapt overdag. Maar ik wil straks het volgende gaan doen.

8.00/9.00 1e fles
    10.00/11.00 fruithap
    12.00/12.30 brood en 2e fles
    15.00 thee met een koekje of nog een keer fruit
    16.00 3e fles (deze komt dan uiteindelijk te vervallen rond 7 maanden)
    +/- 17.30 warme maaltijd (straks met aardappelen en vlees/ei en yoghurt of danoontje!
    20.00 laatste fles

Liefs

Deel Deze Pagina