Mei 2011 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door xd24, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    SQ : wat slaapt Jelke nog veel.
    Ik merk dat Anoek overdag echt stukken minder slaapt de laatste tijd (maand).

Qua voeding komt het overheen met hier.
    Ook je toekomst planning wil ik zo gaan doen.
    Wij zijn deze week (pas) begonnen mrt bijvoeding.
    Ze was er eerder nog niet aan toe. Nu vindt ze er nog niets aan maar nu 'moet' ze.

Xd : Julan weer nieuw speeltje. Leuk He als ze zo enthousiast zijn!

Jullie nog leuke plannen morgen?
    Ik ben morgen bijna heel de dag alleen. Hubbie is op pad voor voetbal. Zelf voetballen en naar Twente.

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Julan slaapt ook steeds wat minder, tussen de middag op zn mins 2 uurtjes. Maar sochends en smiddags vaak van die hazeslaapjes van een half uur.
    In het weekend slaapt ie sochtends meer, maar dat komt omdat ie dan bij ons in bed ligt en wij dan ook slapen hihi...

Julan is ook pas sinds 2 dagen aan de groente, daarvoor alleen fruit, slaan ook wel dagn over maar wil ik nu proberen niet meer te doen

Wat voor thee mogen ze hebben? Zou rooibosthee mogen?
    En een danoontje, is dat niet veel te zoet(suikers)? Weet niet hoor, heb me er nog niet in verdiept. Kan bv ook gewone yoghurt ofzo?
    Wat ben ik blij met jullie trouwens:)

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Oh lwvde hele dag alleen... Mn vriend moet om 11 uur zaalvoetballen.
    Eind vd middag gaan we naar mn ouders, komen wat vrienden van ze eten en dan mogen wij er ook bij;)
    Mn vader is een hobbykok, dus dat is altijd super eten:)

4. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fruit ga in overigens vers geven. Groente ga ik toch uit potje geven.
    Weet ik zeker dat ze alle voedingsstoffen binnenkrijgt en de juiste hoeveelheid enzo. Scheelt ook tijd en voor het geld hoef je het ook niet echt te laten vind ik.

Ik weet het niet precies qua toetjes en thee XD. Weet wel dat er toetjes liggen bij de babyproducten. Kan je die nemen.

Ik geef nu ook diksap. Lust ze nu ook een beetje.

Ohhh ben zo verliefd op dat meisje. Hihihi.

Vanavond is m'n man ook weg. Vind daar echt zoooo niets aan.
    Morgenochtend ga ik naar een vriendin.
    Verder ga ik misschien wel weer een fotoshoot doen.

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nee een avond alleen is saai....

Ik ben ook verliefd! Maar dan op Julan haha:)

Dat is ook zo van de voedingsstoffen lwv, ik wisselhet wat af denk ik. Meerendeel vers maar als we ooit snel moeten of ergens zijn doe ik niet moeilijk:)
    Die eerste maanden met alleen melk waren toch wel makkelijk haha... Hoop dat Julan snel met de pot meekan eten, wel zo makkelijk..

Ohja, dr gingen hier een paar rapleyen toch? Ben benieuwd hoe je daarmee begint.
    Had Julan vd week een x een stronkje bocolli gegeven, maar die was net iets te zacht, kneep ie kapot ;)

6. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Xd, je hebt speciale danoontjes vanaf 6 maanden geloof ik! Dus die mogen ze hebben.

Qua thee mogen ze niet alle soorten: rooibos en kamille mogen ze zowieso hebben. Je moet er om denken dat het thee zonder theeine is. Dat zit niet in rooibos en kamille thee, maar ik geloof dat je kamille thee ook weer niet te vaak mag geven, want het is tegen darmkrampjes en als je het vaak geeft kunnen de darmen er lui van worden heb ik me laten vertellen.

7. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    en slappe thee geven... Dus 1/3 gekookt water daar het thee zakje in laten trekken en dan verdunnen met 2/3 koud water!

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Oke die is ingewikkeld haha, kun je net gewoon de thee af laten koelen?
    En niet te sterk natuurlijk, maar als je m ff laat staan... Dan is de temp toch ook goed?

9. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Xd, heb even opgezocht maar gewone danoontje daar zit gewone melk in dus raden ze die niet aan, maar je hebt ook ''mijn eerste danoontje'' o.i.d. en daar zit opvolgmelk in dus dat mogen ze wel hebben.
    Yoghurt: Het CB zei tegen mij VOLLE yoghurt (maar goed daar zit ook gewone melk in lijkt mij en dat mogen ze dus wel hebben) zonder iets er in. Want als je begint met limonade o.i.d. er in dan wennen ze aan die smaak, maar als ze gewoon pure yoghurt krijgen weten ze niet beter!!

Hopenlijk hebben jullie er wat aan.

Liefs

10. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    ja je kan de thee best af laten koelen, maar het gaat er om dat je zeg maar thee maakt en daarna nog verdunt met water! Anders is het te sterke thee voor onze kindjes! Je hoeft echt niet perse 1/3 en 2/3 te doen, maar ik zelf doe altijd een gedeelte gekookt water en dan de thee laten trekken en dan koud water erbij. Dan is het al wat af gekoeld en ook meteen verdund.

11. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar als je vers ga koken dan moet je vaak apart koken o dat het ook zoutloos moet enzo.
    Ik spiek beetje bij m'n schoonzusje. Die heeft een kindje die 6 maandjes ouder is. Zij doet het ook zo. Zij heeft er aardig verstand van. Werkt ook bij een KDV.

De thee klinkt zeker ingewikkeld. Hahaha.

Xd geef jij al iets anders te drinken dan de flesvoeding?

SQ : Jij geeft al thee?

12. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hai meiden!

Wat leuk dat de bon toch nog op tijd kwam XD! Ik voelde me er al even rottig over, want had het later op de bus gedaan dan beloofd... :) Super leuk dat Julan ervan genoot! Maar wat doet ie nou? Misschien droomt ie over de grote olifanten in zijn kamer dat ie wakker wordt ;) Rottig voor jullie zeg!!! Vermoeiend!!! Het klinkt heel gek, maar spreek de dingen uit: je gaat nu slapen en je slaapt de hele nacht door tot morgenochtend. Ik geloof daar wel in :)

Sunny: wat een spannende tijd, allebei zonder vast werk... Sterkte meis, knap dat jullie met humor reageren!!

Lwv: heerlijk dat jullie zo'n vakantie-tje hebben gehad! En bij thuiskomst de trap opgeknapt! Lekker zeg!

anouchka: gingen je werkdagen goed?

Hier de afgelopen dagen een meisje met véél honger! Dus herkenbaar bij meerdere hier! Gisteren begonnen met voeding nr 2. En afgelopen week bijna elke dag fruit én groente (met aardappel) gegeven... ze eet het ALLEMAAL op joh!! Hahaha...

Tja, mijn baan bevalt niet vanwege de werkzaamheden: ik ben het soms zo zat om in de zorg te werken :( Heb 4 jaar gestudeerd, maar geen vacatures dus blijf maar in de zorg hangen. Plus ongeinteresseerde collega's, plus een afdeling waar ik alleen werk, terwijl ik nog zo weinig weet, plus het feit dat ik niet goed voorgelicht ben over de baan (en zelf niet goed heb nagevraagd) en minder verdien dan mijn vorige baan.. allemaal beetje balen, maar ik heb besloten om me in novmeber en december in te zetten en dan pas conclusie te trekken. Ik ben ook iemand die alles zo goed wil doen dat ik me heel rot kan voelen in het begin van een baan/ nieuwe situatie. tja...

Wil nog even zeggen dat ik zo blij ben met jullie meiden op dit forum! Gewoon heerlijk om ervaringen te lezen/delen over de kleintjes en alles wat erbij hoort! Dank jullie allemaal meiden!!!

13. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Oh ja: thee! Ik wil dus thee geven omdat ik haar niet wil laten wennen aan de zoetigheid van diksap ed. Maar ze drinkt echt niet haar thee op... Hoe doen jullie dit??? Ik doe al lekkere smaakjes, maar het werkt nog niet. Drinken jullie kiddo's rooibos/ kamille? Welk smaakje wel?

14. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dominoo wat kan ik genieten van jouw berichtjes!
    Je schrijft altijd op zo'n leuke manier.

Ik ben ook heel blij met dit forum!!!!

Zitten er suikers in diksap? Tja vast wel ...
    Hmmmm ga ook maar thee erbij geven.

15. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Jelke krijgt heel af en toe rooibosthee als hij echt niet stil te krijgen omdat hij dorst/honger heeft, maar het eigenlijk nog veel te vroeg voor de fles is... Dan geef ik thee... Ik heb het van de week nog gegeven met 1 schepje melkvoeding er in. Dat vind hij lekkerder dan alleen thee zonder er iets in. Ik dronk mijn thee vroeger ook alleen maar met melk er in anders hoefde ik het niet hahaha!

Klinkt misschien wel ingewikkeld die thee, maar eigenlijk is het heel simpel. Vriendlief en ik drinken beide ook veel thee dus dan zetten we gewoon een hele pot rooibos thee en dan doe ik wat in Jelke zijn fles en verdun het nog met wat water er bij. Klaar is kees, zo gepiept.

@dominoo ik heb alleen nog maar rooibos geprobeerd bij Jelke omdat Jelke dat dus wel lekker vind, maar dan wel met 1 schepje melkvoeding er in. Ik had van het CB begrepen dat ze nog niet alle thee soorten mogen hebben vanwege de theeine die er in zit dus ik geef nog geen smaakjesthee...
    Anders wou ik aardbei namelijk eens proberen omdat ik dat zelf 1 van de lekkerste vind.

Liefs

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Och dominoo, daar had je je anders nog niet schuldig over hoeven voelen hoor.
    We waren er superblij mee:D

Enja, dat praten van 'tot morgen' oid. Dat doe ik iedere avond.
    'Slaap lekker Julan, lekker je oogjes dicht en dan kun je ze morgenochtend weer open doen, dan zie je ons weer' tot nu toe geen resultaat;)

De laatste fles is vandaag opvolgmelk geweest, ik ben aan het duimen voor een goede nacht:)
    Fijn dat Lente alles zo graag lust, fijn is dat!!

Wel balen van je werk hoor dominoo. Wat had je ook alweer gestudeerd, was iets speciaals. Iets met drama ofzo, nee.. Ik weet het niet meer...
    Ik hoop echt voor je dat het snel leuker is! En anders dat je snel je droombaan zal vinden!

Sunny, ah ik snap de thee:) haha.. Wij zetten altijd koppen thee nooit een pot. Mn thee moet heet zn nl:) en altijd rooibos dus komt mooi uit voor Julan.

Ik geef Julan nog geen ander drinken trouwens. Sporadisch een x water gegeven (warm weer of in de nacht).
    Denk dat als er 1 fles vervalt ik iets anders ga geven.

Heb zo'n beker met tuitje, weten jullie wat ik bedoel? Had ik laatst geprobeerd. Gewoon om te zien of dat dat nu al zou kunnen.
    Hij pakt de beker en drinkt, maar zodra de beker los is haha... Natte Julan;)

Nou lieverds, ik ga slapen. Op naar een goede nacht!! X

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Grrrrr, ik irriteer me aan de buren (zelfde leeftijd als ons).
    Ik lig nu lekker in bed en de muziek staat knetterhard aan. Nou zou je denken, jonge mensen.. Muziek van deze tijd.
    Nee hoor, van die mega oudbollige muziek vreselijk!!
    Irriteer me nogal snel aan die buren, we horen ze ook ooit snachts... Je weet wel, jehhgg

Zo ik ben mn frustratie kwijt hihi, trusten!

18. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @xd ja ik snap wat je bedoelt met een tuitbeker wij hebben er hier ook 1 maar nog niet geprobeerd.

En hoe is jullie nacht geweest? Hier was jelke weer klaarwakker en was niet van plan te slapen dus maar tussen ons in gelegd zodat we toch nog wat nachtrust hadden. Net de fles gegeven en nu nog lekker relaxen in bed met zijn 3en.

Liefs

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen!

De nacht was redelijk, beter dan de vorige nachten iig.
    2x eruit gemoeten voor de fiep en beide keren 15 min moeten troosten.
    Vandaag de hele dag opvolgmelk. Hij heeft er om 7.30 1 gehad en ik merk nu al dat het beter is.
    De laatste tijd had ie na 3 uur alweer honger. En nu ligt ie nog lekker te spelen.

Om 9 uur is hij lekker bij mij in bed in slaap gevallen, mn vriend is zaalvoetballen en ik ben dus net weer wakker. Was wel even lekker!
    Straks weer een fles en dan even zn meloen klaarmaken.

20. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedeavond dames!

Deel Deze Pagina