Mei 2011 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door xd24, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen,

Zo wij hebben echt zo lekker geslapen, ik schrok om half 10 wakker hihi..
    Zometeen Julan weer halen!!

Zustertje, gezellig. En waar gaat de vakantie nu naartoe? Turkije?

We merken wel verschil met de auto, rijd een stuk beter. Eerst wilden we de auto weer verkopen, maar op de motor na is alles vervangen hihi.. Dus eigenlijk is de auto splinternieuw. En wat we er nu uiteindelijk voor betaald hebben krijgen we er nooit meer voor terug. Dus we rijden m maar op.

Vandaag geen plannen, zo julan halen en daarna even naar de opa en oma van mn vriend. Foto geven van ons 3tjes daar zitten ze al even op te wachten.

Zo voor 15 euro een compleet nieuw kapsel, dat is echt heel goedkoop joh!
    Ik ga altijd gratis hihi, bij mn vriendin!

Liefs!

2. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Hallo dames,

Heb weinig onthouden sorry....
    Euhmm huishouden wat is dat??? Nee grapje hoor hahaha... maar ben er inderdaad ook geen fan van.... komt ook voornamelijk door het feit dat als ik het huis schoon en netjes heb, het de volgende dag of binnen 2 dagen toch weer een bende is.... Vriendlief stoort zich namelijk niet zo snel aan rommel dus die legt gerust overal wat neer....

@Twilight.... Ja ik heb dus de eerste 3 films hier thuis op dvd. En Mijn ene zusje heeft ze met mij gezien toen ik ze net gekocht had, en nu wouden we binnenkort dus naar de bios voor de nieuwste, maar toen werd mijn andere zusje toch wel erg nieuwsgierig naar die films dus ze hebben hier vannacht geslapen allebei en we hebben gisteren dus de eerste 2 films gezien en vandaag de 3e zodat mijn zusje het verhaal nu ook kent. En dan gaan we volgende week waarschijnlijk naar de bios. Ik ben echt gek op die films!!! En de boeken zijn ook TOP!!!

Liefs

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik ben ook echt fan van twilight! Vond de film gisteren echt heel erg mooi, maar viel me wel iets tegen (qua spanning en sensatie;)). Er gebeurd niet zo heel erg veel.
    Maar ohw ohw, hij is wel HEEL erg mooi!

4. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goodmorning!

6. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
  7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemorgen!

8. zustertje

Vanmorgen ging mijn man zijn wekker en ik werd er half wakker van en vroeg aan mijn man ben jij bij Nina geweest vannacht hij zei nee ik ook niet zei ik gelijk...
    Even bij Nina gaan slapen en die lag heel diep te slapen en we werden samen weer wakker om 08.30 :$:D:D:D:D

9. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Heerlijk zustertje... ik wou dat het hier ook weer eens gebeurde. Het duurt nu al een maand dat Jelke gewoon zowieso wel 1 of 2 keer in de nacht komt voor zijn speen.... Terwijl hij daarvoor gewoon al vanaf 2 maanden het klokje rond sliep. Nu we geen werk hebben kun je nog relaxt bijkomen na zo'n nacht, maar als ik straks wel weer moet werken ben ik hier niet blij mee. En helemaal de afgelopen 2 nachten.... dan komt hij gewoon wel 5 a 6 keer en is gewoon klaarwakker... Na tig keer er uit nemen we hem dan ook maar bij ons in bed, want dan slaapt hij tenminste door tot 8.30 a 9.00. Maar wat zou ik blij zijn als Jelke weer normaal doorslaapt zeg. Vandaag gaan we ook de friso extra nr. 2 kopen. Die gebruiken we als laatste fles immers, maar we zaten nog op nr.1. Misschien dat hij dan wel weer doorslaapt... ik hoop het zooooo.

@Anouchka ik heb dat pak wat je op zou sturen nooit gekregen (misschien had je het zelf nog nodig), maar wij gaan nu dus over op nr 2. dus dan weet je even dat wij het ook niet meer gebruiken!

Verder ben ik wat aan het puzzelen en ben ik bang dat Jelke bijna over kan op 3 voedingen. Dit was het eerst.

8.00 - 9.00 eerste fles (pap vind hij niks aan dus dat geef ik niet)
    rond 10.00 op bed.
    11.00 wakker en dan fruit.
    12.00 - 12.30 2e fles (en dan straks ook brood er bij
    rond 13.00 op bed.
    14.30 - 15.00 wakker dan een koekje met eventueel wat diksap
    16.00 3e fles.
    17.00 weer op bed
    18.00 - 18.30 wakker en dan warm eten
    20.00 laatste fles
    20.30 op bed!

Maar goed als ik dit schema aan hield dan liet hij steeds wat van de fles van 12.00 staan en ik ben dus bang dat als hij straks brood krijgt hij dan nog meer laat staan van die fles. Dus ik had het fruit en het koekje omgewisseld. Dus in de ochtend een koekje met eventueel diksap en dan in de middag fruit. Maar nu laat hij van de fles van 16.00 gewoon wat staan en sinds gisteren zelfs wat van de fles van 20.00 Die hebben we echt met moeite er voor een gedeelte in gekregen. Hij had gewoon totaal geen honger leek wel.... Zat gewoon te auwehoeren met die fles....

Dus ik denk dat die fles van 16.00 er straks maar snel af moet.... Want Jelke die zijn flessen niet leeg drinkt dat hebben we nog nooit mee gemaakt... dat is echt ons hongerlapje normaal....
    Wat vinden jullie er van? Dus fles van 16.00 binnenkort er af en dat hij dus tussen 15.00 en 16.00 een fruithap krijgt met misschien wat diksap of thee. (voor het vocht) en dan dus gewoon de rest van het schema zo houden!

Liefs

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Sunny, we kunnen elkaar de hand schudden hoor. Hier al 6 maanden niet doorgeslapen (op een paar nachten na). Met werken erbij haha, het went maar ik zie er niet meer zo fris uit als voor we julan hadden hihi;)

Ik zit ook te puzzelen met het schema want ze krijgen zoveel.
    Brood, fruit, avondeten, en 4 flessen!
    Zonder het brood drinkt Julan wel zn 4 flessen maar ik denk als we er ook brood bij geven (doen we dus nog niet)..
    Ons schema is nu dit (de tijden hangen af van hoe de dag verloopt...):

8.00, fles
    slapen
    12.00 fles
    13.00 fruit
    slapen
    16.00 fles
    17.00 avondeten
    slapen
    20.00 fles
    21.00 slapen

Straks wil ik het fruit na de eerste fles geven en na de 2e fles brood.
    Maar hoe dit dan loopt met de flessen, geen idee... Ik denk dat we maar gewoon proberen en gaat de fles er niet goed in dan schrappen we er 1, ik denk de 3e fles...?

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Trouwens, zustertje. Wat fijn dat Nina zo goed geslapen heeft!!

12. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    ja de 3e fles ga ik straks als eerste schrappen xd. Op het Cb zei ze dat ik de 4e fles er af moest halen, maar vind het zo raar als hij dus na het avond eten tussen 18.00 en 18.30 daarna gewoon helemaal geen voeding meer krijgt voor het slapen en hij dan wel door moet tot 8.00
    Mijn moeder zei ook dat het logischer is om die van 16.00 er af te halen, want dan is het mooi verspreid.

13. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Hey dames!

Net bij CB geweest....Jolene weegt 7900 gram en is 67 cm...prima! Ik mag absoluut nog geen fles eraf halen, ze is een ontzettend beweeglijk meisje en ze zijn bang dat ze dan juist weer afvalt. Ik moet fruit en groente aanbieden en wanneer ze een heel potje groente inclusief yoghurt opkan dan mag ik de fles eraf halen. Dat zal zo zijn rond de 8.5 maand.

14. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Oh Jolene gaat goed!!

Ze moeten idd wel zuivel weer binnnen krijgen..... Zucht, lastig allemaal.
    Woe moeten wij met Julan naar het CB, die is al wel een stuk groter dus ik weet niet of dat ook nog scheelt met wat hij wel/niet mag eten.

15. zustertje

Ja was echt heerlijk!

Dit was de eerste nacht vanaf januari dat ik zelf doorgeslapen heb :):D Tijdens mijn zwangerschap sliep ik heel weinig maar had er geen last van zat 's nachts vaak programma gemist te kijken of het huishouden te doen en daarna ging ik weer gewoon werken...

Wij moeten ook eigenlijk elke nacht wel 1 of 2 keer de speen erin doen maar zowel mijn man als ik vinden dit geen probleem hebben liever dit en overdag een heel lief en vrolijk meisje dan overdag een meisje wat niet lekker in haar vel zit en 's nachts doorslaapt :):);)
    Maar het is 1 voordeel als je Nina haar speentje geeft dan slaapt ze direct weer we hoeven haar er nooit uit te halen of zo dat scheelt natuurlijk wel want als je 6x op een nacht eruit moet enz dat valt natuurlijk niet mee!
    Sterkte meiden!

Nina is echt moe vandaag om 10.00 is ze weer terug naar bed gegaan en ze slaapt nu nog :$ Gisteren heeft ze ook maar 3 flessen op kwam zo uit want ze had brood op (vind ze trouwens erg lekker en gaat ook erg goed)

@Xd heb je nog iets over die kinderstoel gehoord? En wat fijn dat de auto goed rijdt! Ben je aan het werk?

@SQ Hopelijk gaat Jelke snel weer beter slapen! is voor jullie ook wel zo fijn! Lukt het een beetje met vacatures vinden? Hoe is het met je vriend? kan hij er een beetje aan wennen thuis zijn?

@Anouchka Je meisje is goed gegroeid! Voor de rest alles oke bij jullie?

@Laurise Hoe is het met jou en je mooie meisje?

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Meestal is dat bij Julan ook hoor, alleen eruit voor de fiep. En achja idd, overdag is hij harstikke vrolijk en lief. Dus vind het dan wel prima.
    Nu hij nutriton door zijn voeding krijgt gaan de nachten al stukken beter!!

wat voor brood geven jullie? Ik hoorde dat je Tarvo moet geven? Of maakt dit niet uit?

De kinderstoel hadden ze alleen in gekke kleurtjes. En daar hou ik niet van:)
    Heb er nu 1 op marktplaats gevonden voor 50 euro, alleen daar moet nog een kussentje en tuigje bij gehaald worden.
    Zit op mn werk ja, ben de dagen aan het aftellen. The story continues;)

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dames ik mis jullie, verveel me stierlijk heel de dag en ik heb niks te lezen hier haha

18. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi meiden!

Ik lees dat zustertje en xd lekker hebben kunnen slapen! Wat gun ik jullie dat!! Heerlijk!
    En gezellig zustertje, je vrienden over de vloer en leuke plannen gemaakt! dat geeft weer iets om lekker naar uit te zien! :)

Sunny: ik zit precies ook nu te klooien met tijden en voeding!
    Ik gaf de laatste 2 of 3 dagen maar soepstengel tussendoor, want ze houdt het gewoon écht geen 4 uur meer uit!!! Tussen 1e en 2e fles geef ik fruit, en 'savonds eet ze zo veel mogelijk met ons mee aan tafel (om ook die norm aan te leren) en dan eet ze veel joh! Een heel bakje groenten met aardappel :$ Dan red ze het nét niet tot half 8/8 uur... we geven nu eerder haar laatste fles en gaat dan al om half 9/9 uur naar bed (was eerst half 10/10 uur)

Tussendoor nóg meer geven zie ik niet zitten.. En ik wil er ook vanaf om haar tussendoor steeds iets te geven zoals soepstengels. Dan ook al brood geven? Vind ik erg veel... en moet er perse een fles af? Ze heeft zoveel honger.... :(:(

Jolene is lekker gegroeid!!! En ja, als ze zo bewegelijk is, dan verbrand ze natuurlijk erg veel. Dus lekker zo doorgaan en een extraatje kan geen kwaad! Hoe is het met jou Anouschka?!

Laurise: hoe was jouw weekendje?

Ik zit lekker te lezen in het boek: Opperdepop van AH. Allemaal lekkere recepten voor onse dreumesen vanaf 6 maanden tot 4 jaar. Zal ik af en toe zo'n receptje hier zetten? Zijn vaak al bekend, maar soms brengt het je even op ideeen... :)

Nu voor IEDEREEN (+ kids) een heel goede nachtrust, zonder nachtbraken, en morgen gezond en gelukkig weer op!!!

19. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Recept: courgette met rijstebloem

1 courgette
    2 el rijstebloem naturel (Nutrix)
    3 el opvolgmelk

1: snijd de uiteinden van de courgette af en snijd de groente in kleine blokjes.
    2: breng in een pan met een bodem water de courgette aan de kook. Kook de groente afgedekt in ca. 5 minuten gaar en zacht.
    3: giet de courgette af. Pureer de courgette met een staamixer of keukenmachine tot een gladde puree. Meng er de rijstebloem/opvolgmelk door. Voeg eventueel nog wat extra rijstebloem of melk toe tot het hapje de gewenste dikte heeft.

2-3 porties en ingevroren 2-3 maanden houdbaar.
    de rijstebloem zorgt ervoor dat het hapje lekker romig is :)

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dominoo, wat ben je toch lief:)

Lastig he een ritme vinden me eten.. Julan eet sinds deze week zn groente goed op.
    Wil deze week een kinderstoel halen, kan hij met ons mee eten savonds!
    Mogen ze al pasta? Rijst wel want datz it ook door de 4 maanden potjes he
    Recepten plaatsen vind ik altijd leuk!

Ik ga lekker slapen, ben moe en heb een stijve nek, bah!

Slaap lekker! X

Deel Deze Pagina