Mei 2011 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door xd24, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ohnee het gaat me ook niet om het wel of niet dik worden hoor:)
    Maar omdat wij zelf ook geen koekjes enz eten (houden we gewoon niet zo van, we halen dat wel in met chips en nootjes haha)...
    Vroeg het me dus af.
    Maar een rijstewafel ofzo kan ik ook wel eens proberen.

Zustertje wat zijn jullie toch altijd heerlijk bezig:) leuk he om jongens met zo'n kleintje te zien. Mijn broertjes zijn 20 en 23, nog echte pubers gaan alleen maar stappen en scheit aan alles en iedereen zeg maar. En dan komt Julan haha, dan slaan ze in 1x om. Lekker spelen enz. Vind dat echt een grappig gezicht!

Even snel eten, ben net thuis en dan kan ik weer gaan. Op naar mn nieuwe baan! Haha

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

@SQ Het is niet omdat Nina te dik wordt van 1 koekje maar ik vind het echt heel erg geknoei :):):)
    Straks als ze ouder is krijgt ze gerust een koekje hoor haha maar nu gewoon nog niet...

@Xd Echt heeeeeel veel suc6 ga voor je duimen.....

3. Laurise

Laurise Niet meer actief

@xd
    Succes vanmiddag! Wat balen dat het zo saai is waar je nu zit..
    Vanmiddag die soll voor intercendent? Laatste fles zou ik nog niet laten valen, je moet eerst die van 16/15 uur laten vallen. Of zei jij dat niet haha raak in de war. Fijn dat de medicijnen helpen!

@SQ
    Grappig he dat ze willen zitten, doet Laurise ook, ze vindt liggen echt niks meer.In de box tilt ze ook steeds haar hoofd op. Wat een stelletje gekken daar zeg, zat vol verbazing je stukje te lezen..ik vind je helemaal niet te direct als ik de casussen lees!

@Dominoo
    Wat balen meis dat je niet lekker in je vel zit. Lijkt mij ook erg zwaar zoveel werken maar wat de andere ook al zeiden kijk eens of je wat naar beneden kan doen betreft de uitgave. Want als je alle twee werkt moet je het toch wel redden..? Wel fijn dat Lente het zo goed doet! En bij ons is de ene laatste fles er ook al af. Ze komt er niet voor en eet fruit en groente heel veel waardoor ze die fles ook niet nodig heeft.

@anouska
    Spannend morgen voor controle terug. En hoe ging het vandaag 3 flessen en brood?
    @zustertje
    Wat fijn dat Nina zo lekker slaapt en hier is ook de 16 fles aan het weg vallen. Wat super zeg dat ze het zo leuk vond bij die mensen die ze eigenlijk niet goed kent. En leuk om te horen dat je hier niet veel komt omdat je bezig bent met leuke dingen :)
    @lwv
    Zielig toch weer antibiotica voor Anoek maar als ze daarvan snel opknapt dan is het wel fijn anders blijft ze er in hangen en kan het nooit goed weg gaan. Mmm heerlijk een dagje sauna, heel goed, je moet goed aan jezelf denken..ga ook weer even binnekort een dagje plannen :)

Hier gaat het wel goed, al komt het gemis sterk om de hoek kijken. Laurise haar eerst sint, hoe ze met open mond interressant naar Sint en piet kijkt..hoe ze met een lach aan Sint zijn baard trekt..de gedichten die ik heb gekregen en geschreven dat alles niet kunnen delen is best zwaar.. Maar goed vandaag drie weken..lijkt lang maar op een half jaar is het niks.
    Maar het voelt wel goed dat ik het allemaal alleen red en ik spreek hem bijna elke dag dus dat is ook erg fijn. Was erg bang dat we uit elkaar zouden groeien maar dat is gelukkig niet het geval.

Zaterdag sinterklaas met mijn familie met zijn 20en..volwassen gedicht en cadeau en voor de kindjes allemaal iets gekocht. Laurise en ik zijn goed verwend, ze heeft een gave speelboom gehad waar je ballen in moet doen en figuurtjes echt leuk, ze is echt toe aan uitdagender speelgoed.

Vandaag op mijn nichtje en neeft (1,5 en 9 maanden) en Laurise bij mijn zus. Die zat omhoog met de oppas. Gezellig maar wat een verschil die van 9 maanden..huilt veel, moet je vermaken..geeft niet maar dan zie je helemaal wat een makkelijk kindje je eigenlijk hebt. Laurise is soms met niks zoet, zit ze heelrijk op de bank te kijken of te friemelen met iets. Nu alle drie op bed heerlijk. Laurise vreemd bed, vreemde kamer maar geen kick, vanmorgen van half 10 tot half 12 geslapen.

Ze is nog steeds een zeehond, blaft veel..piepende ademhaling dus zit in twijfel naar arts of niet? Geen koorts, vrolijk, eet en drinkt goed...morgen anders even op mijn werk overleggen.

Vannacht was ze weer 4 x huilend wakker maar agelopen 5 nachten niet dus is gelukkig niet elke nacht. Maar nu hoest ze zichzelf vooral wakker, arm kind... ik hoor er eentje dus ga er naar toe

4. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hey Laurise, wat ben jij toch een sterke stoere vrouw!!!!
    Leuk dat je met zoveel fam sinterklaas hebt gevierd! En ja, dat wil je inderdaad even met elkaar delen. Dat je elkaar elke dag spreekt is wel lekker zeg!!!

Ja, die uitgaven zijn we de laatste 3 maanden helemaal aan het screenen. Ik heb alles al uit huis verkocht wat ik echt niet meer wilde hebben. We willen de tv weg doen. En we kopen een andere auto. Maar mijn man is 18% achteruit gegaan in loon en ik net afgestudeerd.
    Ach, we hoeven nog niet naar de voedselbank, dus misschien moet ik ook niet zó hard klagen!!!

Sunny: ja, Lente heeft tussen de middag echt genoeg aan een boterham en flesje drinken. En om 4 uur drinken met fruit of een soepstengel meestal ook. Sommige dagen geef ik de fles met halve hoeveelheid voeding. Want thee wil ze bijna niet drinken en moet toch vocht binnenkrijgen.

Ik geef vaak soepstengel. Zit niks van zout of vet in, en lekker makkelijk!

XD: ik ben zo benieuwd hoe je soll ging! Let us know!!!

Ik ga me klaar maken om sinterklaas te vieren met mijn moeder en zussen + kids. Mijn moeder is helemaal gelukkig dat we allemaal komen. Neefjes van 2,5 jaar en 1 jaar oud. Gezellige boel :)

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Mn solli ging echt supergoed!
    Is via een intercedent en ze belde me net dat ze hee positief over me waren ik hoor dinsdagmiddag meer. Spannend!
    Ze vonden mij een slimme compatente dme, nou nou ze moesten eens weten;)

Laurise, bij twinfel ewoon even de ha laten kijken toch?
    He bevalt het je op de kinderafdeling?
    Leuk joh oppassen, wel vermoeiend denk ik 3 kids tegelijk hihi..

Dominoo veel plezier met sinterklaas vieren:) enne, je klaagt niet hoor, ik snap je helemaal. Maak van je hart geen moordkuil zoals ze dat zeggen. Dikke knuffel voor je!

6. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Laurise, ja vooral de maand december zal jullie zwaar vallen denk. Straks met kerst en oud en nieuw zal het ook wel even pittig worden denk ik, maar gelukkig ben je erg positief ingesteld!

@zustertje en Xd, okej dan heb ik dat verkeer begrepen hahaha. Wij eten zelf ook nooit koekjes. Ik heb ze alleen in huis voor de visite om iets aan te kunnen bieden, maar verder niet. Wat geknoei betreft... Jelke had dat de eerste paar keer, maar tegenwoordig eet hij het koekje best netjes op. Maar wat Dominoo zegt is ook wel een goeie!! En soepstengel... denk ik ook goedkoper... en er zit niks in... dus dat voortaan maar halen voor Jelke

@Dominoo, ach meid tuurlijk mag je wel klagen. Dat hoort er ook bij hoor! Dat mag je ook aan ons kwijt!
    Nou ja het is inderdaad lastig als ze echt niet hoeft, maar ik zou persoonlijk nog niet naar 2 flessen gaan. Ik heb begrepen dat ze 3 flessen echt nog wel even nodig hebben tot ze zowieso een jaar zijn dacht ik!!

@Xd, wat fijn dat je solli zo goed ging! Nou hopen op goed nieuws morgen dus??

Hier heeft vriendlief weer een sollicitatiebrief geschreven op een vacature via een uitzendbureau en vlak daarna belde het uitzendbureau voor een afspraak met hem morgen. Dus eens kijken wat daar uit komt morgen!
    Zo Jelke was vanaf 11.15 wakker. Kreeg toen fruit en om 12.30 brood met jam en nog een fles. Om 13.30 dacht ik ik doe hem lekker op zijn bed.... Maar hij had niet in het hoofd om te slapen... Klaarwakker. Dus maar weer er uit gehaald. Om 15.00 koekje... En daarna begon meneer toch wel beetje moe te worden, maar we zouden net boodschappen doen. Dus 16.15 thuis van het boodschappen doen, lag meneer te slapen in de auto... Dus maar op bed gelegd. Dus hij heeft zijn fles van 16.00 nu nog niet gehad.... dus ik denk dat we die vandaag maar laten vallen....

Liefs

7. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo kletstantes!

Laurise wat ben je toch een topper!!!!!!!
    Fijn dat je je man vaak kan spreken. Ik had van die vriendin begrepen dat zij haar vriend ook dagelijks spreekt.
    Wat sneu voor je meisje met haar gezondheid.
    Het is net of je Anoek omschrijft. Zo kwakkelen wij al 3 maanden.
    Het ging wat beter maar nu hoest ze sinds gisteravond weer erger.
    Voel me zo machteloos.

Oh ik verbaas me echt over het eetgedrag van jullie kindjes!!
    Anoek gaat wel al beter happen. Maar die krijgt zo'n 4maande potje maar half op.
    Als ik haar savonds groente wil geven loopt dat steeds mis.
    Rond 17.00 - 18.00u is ze zo moe dat ze naar bed moet.
    En rond 15.30u heeft ze nog een fles gehad.
    Pffff vind het echt moeilijk.

Xd fijn dat je sollicitatie goed is gegaan.

Zustertje is heerlijk druk.

Anouchka : Jaaaa foto's van jou en Jolene!

Verder weet ik het even niet meer.
    Zit ook op m'n mobiel. Dus lastig reageren.

8. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    SQ : Wat ik me nog afvroeg n.à.v. Jouw voedingsschema is wanneer en hoeveel Jelke slaapt.

9. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Lwv, nou afgezien van vandaag is zijn slaapschema ongeveer zo:

Alle tijden zijn +/-
    Tussen 8 en 9 uur is Jelke wakker voor de 1e fles.
    10.00 gaat hij dan weer op bed tot een uur of 11.00
    Dan tussen 13.00 en 13.30 weer naar bed.
    Meestal slaapt hij dan tot 14.30/15.00
    Dan rond 16.30/17.00 weer naar bed
    18.00 weer wakker.
    en dan na de fles van 19.30 weer op bed voor de hele nacht.

Voorheen kon Jelke zo 3 uren achter elkaar slapen, maar dat redden we al heel lang niet meer. 2 uren gebeurt heel af en toe nog wel als hij heel moe is, maar anderhalf is tegenwoordig wel het maximale dat hij haalt overdag. Maar minimaal een uur, want anders is hij niet te genieten! Maar goed hij denkt sinds hij 6 maanden is dat hij niet meer op bed hoeft ofzo, want hij denkt voornamelijk in de ochtend niet moe te zijn om er vervolgens vlak voor de volgende voeding achter te komen dat hij toch wel erg moe is. Dus hij heeft het echt nog wel nodig alleen moeten we hem dat nog even aan het verstand brengen hahaha!

Liefs

10. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    SQ dat is eigenlijk net als hier alleen Als ze hier rond 17.00u naar bed ga slaapt ze door tot ong. half 8. OF we moeten haar wakker maken voor die laatste fles.

11. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Lwv, ja Jelke gaat dan rond 17.00 op bed en soms als hij erg moe is dan slaapt hij om 18.30 nog... maar dan kom ik met zijn warm eten in de knoei dus ongeacht of hij nou wakker is of niet, haal ik hem rond 18.00 wel uit bed. Dan kan hij meteen warm eten en rond 19.15 lekker douchen en 19.30 laatste fles en op bed.

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

#1172 zustertje, 6 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2011
    Even ego onze vrienden belden vannacht ze hebben een zoon! Hij heet Daniel ik ga er over een groot uur heen ben zo benieuwd!!

13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Jaaa zustertje, superleuk!! Ben benieuwd, zal wel lekker klein zijn weer:)

Hier slaapt julan savonds al een tijdje niet meer. Heel ooit nog eens een half uur ofzo. Maar meestal is hij na zn middag dutje tot savonds wakker.

Ons schema nu:

8 uur fles 180/6
    9.30 slapen (ong 1 uur)
    12 uur fles 180/6
    13.00 fruit
    14.00 slapen tot ong 15.00
    16.00 fles 180/6
    17.30 avond eten
    19.30 laatste fles 180/6
    20.00 slapen

Gisteren is fles 3 vervallen, heb ipv de 3e fles een boterham en wat rooibos thee gegeven. Dat ging goed, hij heeft niet om die 3e fles gevraagd.
    Dus ik denk dat ik dat vanaf morgen weer doe, en dan vol blijf houden.
    Hij is nu bij souders en had geen zin/tijd om zn nieuwe schema uit te leggen haha

Gisteren weer wat kados gehad:)
    Szusje heeft een grote woezel knuffel gegeven die zingt en praat.
    Wij hebben een blokkendoos gegeven, een pratende voetbal, een speelkever met allemaal toeters en bellen waar hij straks ook mee kan lopen!
    Weer lekker verwend dus. Het lijkt ondertussen de bart smit wel bij ons haha..

Ik zit weer op mn werk, bleh.. Morgen hoor ik over de sollicitatie, ik hoop het zo!

X

14. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zustertje : GEFELCITEERD met je vriendinnetje!!!!

XD :Succes op je werk. Hoop voor je dat je goed nieuws krijgt betreffende je sollicitatie.
    Wat vindt Julan van thee?
    En wat is hij lang wakker zeg van 15.00 tot 20.00u.

Ik ben ook op mn werk.
    Weer(!) niets te doen. Dus wordt ook weer een lange dag...zucht.

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Kunnen we elkaar vermaken lwv, ik verveel me stierlijk!
    Ja Julan is smiddag lang wakker, ooit best lastig want hij moet dan wel vermaakt worden haha..
    Soms slaapt hij even een half uurtje nog tussendoor, maar lang niet altijd.

16. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verveel me ook ... zit te twijfelen om vrij te vragen vanmiddag, maar ja..... heeft eigenlijk weinig zin.
    M'n ouders zijn lekker bij Anoek.

17. Laurise

Laurise Niet meer actief

@Dominoo
    Dank je wel dat je mij een sterke stoere vrouw vindt :) Ja was zeker gezellig zo'n grote groep met allemaal kinderen. En ja dat is echt ontzettend fijn om elke dag zijn stem te horen.
    Goed dat je alles aan het nalopen bent. Ja dat is enorm balen 18% achteruit en jij die inderdaad een beginnende werker bent.. En dat is geen klagen hoor, snap dat het heel vervelend is als je zo krap zit. Ik geef Laurise ook al vanaf 5 maanden een soepstengel..wat vindt ze dat smullen haha. Hoe was de sinterklaas? Leuk ook bij jullie allemaal kindjes.

@SQ
    Ja zeker moeilijk, heel dubbel want is ook wel weer fijn om onder de pannen te zijn en gezelligheid te hebben maar niemand kan je partner daarin vervangen.. maar inderdaad gelukkig ben ik positief..we zijn de 4de week ingegaan :) Wat goed zeg dat je mannetje op gesprek mag komen, duim voor hem! Hahaha Jelke een beetje dwars met zijn schema gister. Ik geef ook soepstengels aan Laurise is inderdaad iets van 39 cent en ze vindt het lekker haha. Mooi schema, bijna net zoals Laurise alleen dan zonder brood

@xd
    Ja inderdaad..overleg het straks even met de kinderarts hier..Ja heel vervelend maar is 2x keer, mijn zus zat omhoog met oppassen en zij doen zoveel voor mij en krijg zoveeeel kleertjes van hun dus kan ik mooi iets terug doen. Ik begin 1 januari op de kinderafdeling. Wat super dat je gesprek zo goed ging! Ben heel benieuwd..hoop het zo voor je.. Wat een goed schema heeft Julan. En hij houdt het inderdaad lang vol 's middag.

@Lwv
    Wat lief dat je dat zegt, dat doet mij goed! Ja zeker fijn om steeds zijn stem te horen, vorige missies was dat niet elke dag! Maar hij heeft een simkaart die hem 30 euro kostte en daar kan hij onbeperkt voor bellen! O bah zielig he voor onze meisjes..voel me ook zo machteloos, na het hoesten kijkt ze mij af en toe aan met een blik pffff..arm ding. Slaat de ab al aan bij Anouk?

@Anouskha
    Hoe was de controle en hoe gaat het met brood en 3 flessen?

@Zustertje
    Wowww wat leuk zeg!! Veel plezier bij je vriendin en de kleine aanwinst!

Ik heb wel dingen te doen maar geen zin in :D dus ga ook lekker kletsen hier :D

18. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laurise : Nee de antibiotica slaat dus niet aan!
    Voel me zo machteloos. Moet ik nu weer de dokter bellen?
    Papa en mama zijn vandaag oppassen. Zal eens vragen hoe zij Anoek nu vinden qua gezondheid.
    Ze hoest savonds heel erg. Net een zeehond. En ze hoest niet door he. Als ze nu doorhoest .......
    Maar verder oogt ze niet ziek. Het is alleen dat hoesten en soms dat roggelen.

19. Laurise

Laurise Niet meer actief

@Lwv
    Nou precies inderdaad wat Laurise ook heeft. Hoest als een zeehond en heb wel het idee dat het wat meer loskomt ze had eerst een soort droge hoest maar je hoort nu wel slijm..en na het hoesten zie ik haar ook kauwen..ik heb ook bij verschillende mensen gepolst en iedereen zegt, wat heeft zij een naar hoestje. Laurise oogt ook niet ziek..ik zou de dokter bellen omdat het zeker met de ab binnen paar dagen beter moet zijn, vanaf wanneer heeft ze de ab? Ik zal zo eens vragen aan de arts hier, en even zeggen wat zij zei

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wat zielig dat hoesten!

lwv, zijn je ouders bij jullie in huis. of is Anoek daar?
    Anders zou ik gewoon vrij pakken, lekker een middagje voor jezelf toch:D

Ik ga vrijdag met een vriendin naar Antwerpen, beide even een x kindloos. Ff geen poep en luiers en flessen;)

Laurise, ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt!

Deel Deze Pagina