Mei 2011 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door xd24, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Hey dames...zo ben ik ook weer eens:)

@ Laurise: Wat een mooie meid zeg! En wat grappig van dat haar! Gaat het weer beter met haar? Kun jij het beetje volhouden?

@ XD: Hoe is het met Julan? Fijn dat je er vanacht maar 3 x uithoefde....hoop zo voor je dat het gauw beter wordt allemaal.

@ Lwv: Hoe is het met Anoek? Ben benieuwd wat de kinderarts zegt vrijdag, hoelaat moeten jullie?

@ SQ: Zo, flinkerd hoor die Jelke....de jongste hier maar wel de grootste hihi;) Wanneer hoort je vriend wat van de sollicitatie?

@ Zustertje: Bezige bij.........fijn dat Nina het zo goed doet!

@ Dominoo: Hoe is het meid?

Hier druk weekend gehad, vrijdag hele dag bruiloft gehad. Was erg mooi. Jolene bleef overdag bij mijn ouders en 's avonds sliep ze in hotel daar ( mijn ouders waren toen ook uitgenodigd). Ging prima! Zaterdag verjaardag en zondag verjaardag.....pffff.
    Vanochtend had ik curses samen met collega, zijn we vlakbij Hengelo worden we gebelt dat het niet doorgaat.....grrrrr:x
    Toen ben ik maar even naar het dorp geweest, jolene was toch bij de oppas. Taart etc geregeld voor kerst, mijn man is nl 1e kerstdag jarig.
    Brood moet Jolene nog niet zoveel van hebben, ben blij als ik er 1 mini stukje inkrijg....hihi. Soepstengel vindt ze wel geweldig.
    Nou meiden....tot later!

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Oh ben je net onderweg en dan afbellen, heel irritant!
    Julan moet weer niks van soepstengels hebben, boterham met boter vind hij echt heel lekker.

Als we uit eten gaan zetten we hem voortaan in de kinderstoel erbij en krijgt hij korstjes stokbrood. Dan zie je hem echt genieten:)

Anouchka, valt me nu in 1x op.. Ben je jarig op 9 feb? Ik ook:D

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Xd Ik zou je met alle plezier een keer komen helpen jammere is dat het best een eind weg is... Maar het is echt een kwestie van bijhouden ik heb dat thuis al geleerd (mijn pa is gehandicapt geraakt met zijn 38 jaar) en mijn ma heeft altijd het huishouden gerunt en haar drukke baan van 24 uur per week (avond/nachthoofd in een verpleeg/verzorgingshuis) en de zorg voor 3 kleine kinderen en later nog 1 op komst. En toch weet ik niet beter dan dat mijn ma heerlijk in haar stoel zat te lezen,borduren,breien,of lekker zitten internetten)
    Nu heb ik beneden alles al opgeruimd alles nat afgenomen zo nog even zuigen en dweilen dan is dat al weer klaar. Alleen boven nog even was opruimen alles afnemen en zuigen en dan is heel het huis weer spik en span.
    Ik heb er ook niet altijd zin in maar als het dan klaar is geeft het mij zo een lekker gevoel :):D 9 februari wordt mijn ma 50 jaar!!! En ik ken nog een paar mensen die dan jarig zijn grappig!
    Ben je nu aan het werk?

@Anouchka Leuk dat je er ook weer even bent! slaapt Jolene wel elke nacht door of niet? Hoeveel uur werk jij eigenlijk nog? Balen van die cursus. Ik had volgens mij vanmiddag een workshop maar ben het helemaal vergeten :) Is niet super erg wordt ik gewoon voor de volgende uitgenodigd.

@Laurise Wat een super lieve foto's van je mooie meisje! Nina heeft ook grote ogen (blauwe) Dat hebben haar 2 nichtjes ook echt zo mooi! Weet je al wat voor soort bank je wilt? en wat voor kleur?
    Ben je vandaag ook weer aan het werk? Wel fijn dat je zo terecht kon bij de Kinderarts en dat Laurise nu goed opknapt! Snap dat je op moeilijke momenten je man erg mist *dikke knuffel*

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja zustertje dat bijhouden werkt heel goed. maar weet je wat het met mij is haha..
    Ik heb altijd zoveel andere leuke dingen die ik kan bedenken te doen. En werk ook (te) veel de laatste tijd en die nachten erbij, dus dan ben ik thuis en dan denk ik ja nu ben ik vrij heb ik echt geen zin in mn huishouden. Ga dan liever shoppen ofzo hihi ja ik ben erg
    En jij hebt idd een goed voorbeeld gehad thuis, ik niet.. Vanaf dat ik een jaar of 12 was hadden mijn ouders een poetser in dienst haha.. Dus ik hoefde niet veel te doen, ook de tuin werd gedaan door een tuinman. Tja... En nu woon ik op mezelf en moet er nog steeds wel eens aan wennen hoor, heb er ook een gruwelijke hekel aan;)
    Maar ik vind het wel heerlijk om in een schoon en net huis te zitten. Maargoed, als ik mn nieuwe baan morgen heb (Moet gewoon;)). Ga ik weer voor mn huishouden........ (denk ik:))

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wat heeft je vader zustertje als ik mag vragen?

6. zustertje

@Xd Haha ik snap het wel hoor ;) Ik werk ook maar 16 uur dat scheelt al heel veel! Maar komt best goed met jou :)

Natuurlijk mag je dat vragen... Mijn vader was gewoon een gezonde man tot hij op een dag niet helemaal lekker was (griep verschijnselen) niks aan de hand zou je denken. 's avonds is mijn ma naar een verjaardag van een schoonzus en mijn pa is thuis bij ons (wij liggen te slapen) en dan krijgt mijn vader 2 herseninfarcten en ligt thuis op de grond kan niks meer en zo vind mijn moeder hem 's avonds als ze thuis komt. HA gebeld en gelijk de ziekenauto en zo is mijn vader rechtzijdig verlamd geraakt (is ook nooit meer bijgetrokken) Onze buurvrouw is heel de nacht bij ons geweest (weten wij niks van) En 's morgens werden wij door onze moeder wakker gemaakt en moesten wij op het grote bed komen zitten en vertelde ze dat onze vader in het ziekenhuis lag (heel erg raar misschien maar ik vond het allemaal wel spannend ik was toen 5 jaar oud) Ik weet altijd nog dat wij die dag erna (op maandag) naar het ziekenhuis mochten en ik vond het zo raar dat mijn tantes aan het huilen waren en snapte er niks van. Na 4 weken ziekenhuis opname is mijn vader opgenomen in het revalidatiecentrum in Utrecht (1,5uur van huis af) Daar heeft hij veel geleerd al heeft hij natuurlijk veel beperkingen (niet kunnen auto rijden,niet op een normale fiets kunnen rijden enz) Maar wat 1 geluk is mijn pa is zo vrolijk,opgewekt en zo grappig zijn karakter is niks veranderd en dat gebeurd meestal wel als mensen in hun linkerhersenhelft een infarct krijgen.
    Ik heb eigenlijk nooit doorgehad hoe zwaar dit voor mijn moeder is geweest omdat ik veel te jong was...

Al is het 1 geluk dat mijn moeder een hele goede baan heeft (anders was er een grote kans dat mijn vader in een verpleeghuis terecht gekomen was en mijn ma in een klein huurhuisje met 4 kinderen) en fantastische familieleden/vrienden om zich heen heeft. Wij zijn ook nooit iets tekort gekomen gingen altijd 2 keer op een jaar op vakantie en 7 jaar geleden hebben mijn ouders een heel mooi huis laten bouwen (vrijstaand, en voor mijn ouders alles gelijkvloers en wij hadden boven alles voor onszelf 4 slaapkamers,badkamer)

En mijn vader voetbalde ook met ons wel vanuit zijn rolstoel maar dat ging/gaat allemaal. Nina geeft hij ook de fles maar dan moet ze wel in de wipstoel of maxi liggen. Mijn vader is 100% afgekeurd maar hij is altijd blijven werken (was bedrijfsleider in een supermarkt) en daar ''werkt'' hij nog steeds elke dag vakken vullen enz.

Het is een heel verhaal geworden maar ik ben echt super trots op mijn ouders dat ze het samen zo voor elkaar hebben :):D

.Comptine D'un Autre Ete - StevieRyan - YouTube
    Even een linkje erbij vind dit zo mooi....

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    dat filmpje kijk ik vanavond even thuis.
    Wauw, wat een verhaal.. Ik word er stil van (gebeurd niet vaak haha). Respect voor je ouders hoor, je moeder die alles 'alleen' heeft moeten doen en je vader die altijd vrolijk is!
    Kan me voorstellen dat je trots bent:)

Ben ik ook op mijn ouders maar kan er geen mooi verhaal bij vertellen hihi. Bijzonder hoor! Maar wel shit voor je vader, hij zal zich soms vast ook rot er onder voelen, omdat hij wel goed weet hoe het anders kan he..
    Als ik zo naar dit verhaal kijk zie ik je vader als zo'n man wie iedereen in het dorp kent hihi, leuk joh!

8. zustertje

@Xd Mijn vader weet niet beter meer eigenlijk hij is nu alweer 56 jaar ;) Haha je hebt helemaal gelijk mijn vader kent iedereen op het dorp en iedereen kent mijn vader (ko van de spar) Vanaf zijn 16 jaar werkt hij al in de supermarkt op dorp. Toen Nina geboren is wist ook heel het dorp het wij hebben dat ook meer dan 100 kaarten gekregen en zelf cadeautjes van klanten :$ Mijn vader zei al als er nog eens een kleinkind bijkomt plak ik een grote foto op mijn rolstoel ;):D

Hier is alles weer spik en span ook lekker de bedden verschoond... Ben benieuwd wanneer mijn ouders met Nina komen mis ze nu wel al is het wel fijn even lekker doorwerken zonder te moeten stoppen.

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    haha ja ik wist het aan je verhaal dat hij zo iemand was, heel leuk:D
    Die blijft waarschijnlijk de rest van zn leven werken, gewoon om onder de mensen te zijn. En gelijk heeft ie!

Ja zonder Nina kun je ff doorgaan he, ik denk ook wel eens zal ik Julan even wegbrengen zodat ik wat kan doen. Maar zie Julan al best weinig sinds ik hier werk. Dus dat wil ik dan ook weer niet.
    Morgen solli, dan moeten ze me aannemen hoor! Is voor 24 uur en dichtbij huis.
    Nu werk ik 32 op contract, maar ze hebben hier rare pauzes waardoor ik hier 36 uur zit. En het is een half uur rijden zonder files maar die heb ik dus iedere dag.. Al met al.. veel te veel tijd zit ik hier

10. zustertje

Ik hoop het zo dat je aangenomen wordt zou zo fijn zijn!!! Ik denk aan je... Snap dat je Julan niet nog meer wilt missen...
    Ik ga even lekker douchen voordat mijn ouders komen

11. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ XD: Jaaaaaaa...ben ook op 9 februari jarig:D Wordt ik 30:)

@ Zustertje: Jolene slaapt de nacht goed door, soms komt ze 1 keer voor een speentje maar verder niet.
    Heftig van je pa........helaas herken ik het maar al te goed; mijn moeder kreeg toen ze 35 was ook een herseninfarct. Ze is links-zijdig verlamd. Ik was toen 10, heb ook veel in huishouden gedaan dus dat is nu niet vreemd voor mij. Ik heb er ook niks geen hekel aan. Ik werk 24 uur per week.

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    jeetje Anouchka, jou moeder ook. Wat rot zeg!

30, oeehh.. speciale leeftijd! Ik mag nog een paar jaar wachten, eerst 26 worden;)

13. zustertje

@Anouchka Heftig jou moeder ook een herseninfarct jij weet er waarschijnlijk meer van dan ik was pas 5 jaar... Ik weet eigenlijk alleen de leuke dingen ik mocht altijd de verpleegsters helpen het eten ronddelen in het ziekenhuis en wij kregen in het revalidatiecentrum altijd een ijsje (waren een aardbei,citroen en sinaasappeltje op een stokje:))
    Wij hebben nooit heel veel hoeven doen thuis maar meehelpen kan helemaal geen kwaad)
    Kan jou moeder goed voor zichzelf zorgen of heeft ze veel hulp?

14. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ Zustertje: Mijn moeder red zichzelf prima met een arm. Ook jolene geeft ze de fles. Ze kan haar alleen niet optillen of de luier verschonen. Soms is dat jammer. Ik was erbij toen ze het kreeg en kan me die dag nog als gisteren herinneren........bizar he? Maar jij weet ook nog veel ondanks dat je zo klein was.

15. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames ik wil eerst echt effe kwijt dat ik jullie stuk voor stuk echt topmeiden vindt!
    Ik kan zo genieten van jullie berichtjes. Stuk voor stuk zijn jullie andere karakters/types.

Zustertje : Heftig om te horen van je pa.
    Anouchka : Ook heftig van je mams.
    XD : Oooh hoop echt dat je binnenkort ander werk heb.
    Laurise : Meis ik heb met je te doen zo met Laurise. Hoop echt dat ze snel beter wordt!!!!
    Dominoo : Meisje waar ben je? Hoe gaat het met jullie?
    SQ : Hoe gaat het daar in het hoge noorden?

Ben nu op mn werk. Bleeehh geen zin in.

Volgens mij ben ik de oudste hier. Ik ben (al) 32.

Anoek klets tegenwoordig de oren van je kop.
    Als ze dat doet liggen we echt in een deuk.
    Ze is echt aan het praten in babytaal.

16. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Hier in het hoge noorden gaat het prima hoor!!! Morgen solliciteren dus allemaal duimen hoor dames. Om 13.30 heb ik gesprek!!!! Vriendlief heeft weer 3 sollicitaties de deur uit gestuurd!!

De kerstboom staat sinds vandaag. Lekker gezellig. Jelke keek er naar of stond dat ding er altijd al hahahaha! Wat ben ik verliefd onze jongen zeg!!! HEt is net of wordt dat met de dag meer en meer!!! Wist niet dat ik zoveel liefde kon voelen voor 1 persoon....
    En als ik dan bij hem kijk terwijl hij slaapt dan kan ik daar gerust de hele nacht naar kijken...... Wauw wat zijn wij gezegend allemaal met onze kindjes zeg!!

En ik wil ook even zeggen dat ik heel blij met ons clubje hier ben. Allemaal verschillend, maar toch ook wel weer overeenkomsten en nooit geen onenigheden hier. Ik vind het zo fijn om alles met elkaar te kunnen bespreken!! Dikke knuffel voor iedereen. Jullie zitten allemaal in mijn hart hoor!!

Liefs

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Oeh wat een lieve berichtjes hier:D
    Ik vind jullie ook super!!

Anouchka, je zal het je nog goed kunnen herinneren, lijkt me best heftig.

Lwv, lekker gewerkt? Lief he dat brabbelen:)
    Sunny, succes om half1. Ik mag een half uur later:) dit is op je oude afdeling toch? Mijn duimen draaien voor je!

Het is hier pokkeweer, nog helemaal donker binnen. Lig lekker met Julan in bed te spelen. Geen zin om eruit te gaan hihi..
    Ik ben erachter dat hij niet tegen kietelen kan hahaha, heel gemeen maar zo grappig. Hij ligt dan helemaal in een scheur:D

Ik heb raar gedroomd, over Julan... Was met m aan het wandelen, doet ie zn mond open... Stuk of 5 tanden zaten erin, schots en scheef, vies, lelijk. Brrr, gelukkig was het een droom!

X

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    HELP haha, Julan kruipt de kamer door!!!
    Vooral kabels enz zijn erg intressant.. Moet nu maar alle kabels goed wegwerken dat hij er niet bij kan.
    Het is nog niet echt kruipen, we hebben een houtenvloer dus dat is glad. Hij legt zn handen plat vooruit, die plakken dan op de grond haha, en dan trekt ie zich zo vooruit, mooi gezicht hoe verzint ie het!

19. zustertje

@Xd heb je vannacht een beetje geslapen? ik hoop het zo! Ben je vandaag lekker vrij ga je nog leuke dingen doen?
    Leuk is dat als ze heel de kamer doorgaan! Nina doet het ook alleen achteruit :D

Ik ga vandaag niet veel doen moet vanavond werken...

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja vannacht ging wel goed! Om 5.30 werd Julan wakker, we hebben hem toen gelijk tussen ons in gelegd. Na 15 min sliep hij weer. rond 8 uur weer wakker. Gaat de goede kant op dus!

Net weer een uurtje geslapen en nu zit hij van zn (rapley) banaan te genieten. Leuk om te zien!

Net het hele huis gedaan met de stofzuiger, straks nog even poetsen. JA HET MOET! hihi... Vanmiddag solli, mn beste vriendinnetje past dan even op Julan, die woont een straat naast ons:)
    Misschien daarna nog even naar een andere vriendin, is kapster. Er moet nodig een stuk van mn haren af.

om 5 uur even naar het gemeentehuis voor een id voor Julan, want met kerst gaan we een weekje weg. Dus dan moet hij wel een id hebben. En vanaf 1jan worden idkaarten 3x zo duur!!

Heeft Nina goed geslapen?

Deel Deze Pagina