Mei 2011 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door xd24, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Yes, ze zijn akkoord! Woe contract tekenen:)
    Andere werk zeg ik op als ik getekend heb, misschien lullig maar denk even aan mijzelf:D

Alles goed gegaan vandaag lwv??

Hier een drukke dag gehad, nu mn verse erwtensoep eten!

X

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Laurise mooie stoel!

@Lwv Hoe was het bij de KA? En je meisje is goed gegroeid!

@XD SUPER gefeliciteerd! Ga je nu nog maar 24 uurtjes werken?

Meiden ik ben zo blij afgelopen zondag had ik mijn telefoon in de wasmachine gedaan en hij doet het echt niet meer... Toch maar opgegeven bij de verzekering wie weet zouden we misschien een gedeelte vergoed krijgen. Vanmiddag lag er al een brief op de mat (afgelopen woensdag was het pas aangekomen) en we krijgen het hele bedrag vergoed (300 euro) stond zelfs al op de rekening!! :D
    Zo samen met mijn lieverd een nieuwe gsm bestellen.

Morgen ben ik trouwens niet online we zijn een hele dag bij familie in het midden van het land.

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Veel plezier moergen zustertje!
    Ik wilde reageren op je post op fb maa kreeg steeds een foutmelding... Maar wat fijn zeg dat je verzekerd bent voor iets wat je eigen schuld is hihi

Ik ga idd 24 uur werken, ik red het gewoon niet met 32 uur met mn huishouden enz. Mn vriend is ook erg druk mt zn opleiding enz.
    Het is hier echt een puinhoop, beneden is het netjes maar kom niet boven;)
    En ik kan daar niet tegen, hou ervan als alles wt opgeruimd is n kom er niet aantoe.
    Heb mn salaris iets op weten te krikken, dus veel scheelt het niet!

Ik ga he voice weer verder kijken, vind het dit jaar wel iets minder leuk alsvorig jaar!
    Mogen weer werken, bleh nu ik wat anders heb is de zin helemaal 0,0!

X

4. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    HOERA voor xd!!! Gefelciteerd meid! Wat heerlijk dat je deze nieuwe baan hebt, valt vast een last van je schouders! KUn je heerlijk gerust op skivakantie gaan!!

Lwv: hoe is het bij de ka gegaan? ik hoop zo dat het wat beter gaat met je meisje!

Oh Laurise... wat een verdriet, met die open billetjes!
    Als de huid weer hersteld is, kan ik je billencreme van weleda aanraden! Heerlijke creme, die helpt hier erg goed. En idd even luchten elke dag. Ik geef je even een hele dikke knuf meid :)

Sunny: ik duim met je mee hoor! Lekker dat je het gesprek hebt gehad en dat het goed ging. Nu even geduld hebben, dat is nog het vervelendste deel :p En hoe gaat het met je vriend zijn banenzoektocht? je had er iets over geschreven, ben het even kwijt, sorry!!!

Anouchka: hoe is het met jou en Jolene?

Is Sjotefle nog wel eens hier??? Ik mis haar een beetje, en een fotootje van haar Fleur!

Lente is ziekjes, had net 38.9 koorts dus paracetamol zetpilletje gegeven... hele dag geslapen. En ze spuugt soms heel veel slijm..? Ik ga vannacht denk ik wel even kijken!!

Oh meiden, ik voel me nog steeds niet helemaal lekker. En nu moet ik zóveel werken: morgen, maandag, disndag woensdag, vrij, zat, zon, ma din, don en vrij!!!! Wel af en toe halve diensten hoor. Maar ik ben bang dat ik dit niet ga volhouden... ik zit te twijfelen om even naar mijn leidinggevende te stappen maar ik denk dat ze zegt dat ik het toch zelf moet oplossen.... wat is nou slim om te doen?

5. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dominoo ik zou toch naar je leidinggevende stappen.
    Baat het niet dan schaat het niet.
    En je meisje ziek. Pffff vervelend. Wat doet je moederhartje dan pij. He.

Xd : nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe baan. Echt kei goed!!!
    En lekker "maar" 24 uur.

Zustertje : zo das effe een lekkere meevaller wat betreft je telefoon!!
    Gaan we snel weer Wordfeud spelen? Hihihi

Bij de kinderarts was het goed.
    Moeders is in ieder geval met een gerust hart naar huis gestuurd.
    Het is gewoon een virus. Ieder kind krijgt te maken met zo'n 12 virussen per jaar. En de eerste 6 maanden zijn de kindjes nog wat sterker door ons immuunsysteem. Daarna moeten ze het zelf doen. En tja vanaf dat moment komt ook net de R in de maand.
    Anoek is ook gewoon net wat kwetsbaarder. Ze gaat natuurlijk ook naar KDV. MAAR het goede nieuws is dat alles vanzelf goed komt.
    We hoeven ook geen Ventolin meer te gebruiken. Al had ik al het idee dat dat niet echt meer werkte.

Bij CB vanmorgen was ook alles goed. Ze groeit keurig volgens haar lijn. 9020 gram en 71,5cm.
    Ze is niet TE groot of zwaar. Ze (en wij!) zijn meer dan tevreden.
    MAAR ik baal dan soms zooooo verschrikkelijk dat mensen dan zo raar reageren. Alsof ze te zwaar is. Op FB nu ook weer. ;-(

Verder baal ik gigantisch van mezelf op het moment.
    Voel me veeeel te dik en het huishouden ligt gigantisch op z'n gat.
    Morgen de puf en energie maar weer eens zoeken.
    Verder gaat alles eigenlijk hartstikke goed :). Hahaha

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Lwv, ja die reacties soms he... Ik denk altijd maar ze zullen het wel goed bedoelen.

Je doelt op de reactie dat Anoek zwaarder is dan...
    Ik ben dan lekker lomp en zou gewoon zeggen, 'je kunt aan anoek tenminste zien dat ze het goed bij ons heeft'!

Ze diet het hartstikke goed, laat de rest lekker lullen:)

Dominoo, jeej hallo wat werk jij veel. Loop ik te zeuren dat ik het allemaal niet red met mn 32 uur.
    Maar hoe dan ook, ik snap iig maar al te goed dat je het niet trekt!
    Ik zou het zeker even bespreekbaar maken. Is je leidingevende een vrouw met kids? Dan heb je misschien wat meer begrip.
    Gewoon doen, wat heb je te verliezen!

Beterschap met Lente, hopelijk is ze morgen weer de oude:)

Sjotefle heb ik niet meer gezien, net als caelis en mamasandra, die 2 heb ik nog een x een pb gestuurd maar geen reactie gehad
    Wee niet of ik dat bij sjotefle ook gedaan heb.

Ooohhwww ik ben ZO blij met onze foto's, had er 2 van op facebook gezeg maar heb er nog veel meer. Ze zijn mooier als dag ik had verwacht *trots op mn ventje!*

ik ga slapen, trusten dames!

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Grrr, constant die stomme typfouten als ik via de ipad een bericht plaats... Kan het nog steeds nietngoed haha

8. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Xd, mooi dat ze akkoord zijn! Gefeliciteerd nogmaals!!! En prachtige foto's op facebook!! ;)

@Zustertje, super service zeg van die telefoon. Dat is even een leuke meevaller zo vlak voor kerst!!! Veel plezier morgen!!!

@Dominoo, goed om jezelf denken hoor. Je hebt er niks aan als je straks met kerst ziek bent!
    Vriendlief hier solliciteert wel, maar heeft een paar afwijzingen gehad en verder nog geen reacties. Dus beide aan het afwachten en dat is inderdaad het vervelendste hahaha ;)
    Jelke is ook ziekjes... zie verhaal hier onder!!

@Lwv, laat die mensen maar lekker lullen. Ze groeit gewoon goed en volgt keurig de lijn. En straks als ze beginnen te kruipen en te lopen dan gaat het babyvet er vaak ook af, maar kijk naar Jelke... die zit op de +1 lijn en op het CB zeggen ze er niks van hoor. Jelke is bijna 9 en een halve kilo... maar ik maak me er echt niet druk om. Ik heb liever dat ze wat bij te zetten hebben dan heel fijntjes zijn. Als ze ziek zijn hebben ze in ieder geval reserves. Fijn dat ze van die ventolin af is en dat het de goede kant weer op gaat.

@hier, Nou gistermiddag gooide Jelke zijn fruit er ineens uit. En hij was ontzettend warm en vond hem er niet fit uit zien. Dus temperatuur op gemeten. 40.3.... Okej Jelke heeft wel eens verhoging gehad, maar nog nooit echt koorts en al helemaal niet boven de 40... Dus heb ff de dokterswacht gebeld voor overleg (huisarts was er niet meer, was na 17.00!!! Nou die zeiden precies wat ik zelf ook wist en dacht! zetpilletje gegeven. Kijken of hij alert blijft. En vooral goed drinken en plassen!! Nou dat doet hij allemaal keurig dus ik maak me niet echt zorgen. Vanmorgen 38.2 en vanavond 38.8 dus nog steeds koortsig, maar goed dokterswacht zei ook dat koorts 3 dagen mag duren dus we kijken het nog even aan! Hij is verder wel alert en drinkt ook goed dus hij zal wel een virusje hebben op gepikt... Heerst momenteel ook nogal dus niet zo gek. Maar vind het zo zielig voor mijn ventje, want hij is wel heel erg moe dus slaapt veel.
    Morgen weer werken van 16.00 tot 22.00. Scheelt wel dat ik nog redelijk kan werken met mijn 0-urencontract hoor..... Kunnen we tenminste normaal kerst vieren! Nou meiden fijn weekend!!

Liefs

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen!

Sunny, hoe is het met Jelke?

Anoek al weer aan de betere kant?
    En hoe gaat het met de billetjes van Laurise?

Wij hebben gsteren een gezellige avond gehad bij vrienden, ze hadden heerlijk gekookt en we hebben tot een uur of 2 nagetafelt, julan lag daar heerlijk in zn campingbedje:)
    Daarna over gezet in de maxicosi, werd hij ff wakker. Daarna in de auto inslaap gevallen en thuis niet eens meer wakker geworden.
    7.30 werd hij wakker.

Hij is nu heerlijk aan het spelen, gaat heel de kamer door haha. De kerstboom heeft hij tot nu toe nog niet naar om gekeken:)

Wij gaan van de week ons autostoeltje een x testen, van iemand overgenomen en we weten niet of hij plat kan.
    Als ie plat kan gaat Julan over op het stoeltje, hij groeit echt uit de maxicosi, ligt er echt niet graag meer in. En omdat we volgende week een lange reis gaan maken gaan we even kijken of dat iets voor hem is!

Vandaag nog niks in de planning... Jullie wel?

X

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hoi meiden!

Hier gisteren een erg leuke en gezellige dag gehad! Wij waren rond 22.30 weer thuis.
    Nina had onderweg al heerlijk geslapen en thuis is ze weer verder gaan slapen tot 08.30 vanmorgen! Had ze wel een paar keer verwacht eigenlijk omdat ze erg verkouden is en aan het hoesten.

Eten en drinken doet ze de laatste dagen niet echt super maar goed dat zal niet zoveel uitmaken denk ik.

Morgen ochtend en dinsdagavond nog even werken en dan hoef ik pas zondag morgen weer echt heerlijk!

Is het bij jullie ook zulk mooi weer? Het is hier echt strak blauwe lucht!

Liefs1

11. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xd is Julan niet veel te jong voor kinderstoel in de auto?
    Ja ik weet het niet precies hoor hoe oud ze moeten zijn...?

Zustertje : je meisje slaapt goed in ieder geval.

Anoek begint langzaam aan van een lepel te eten. Ze smult enorm van die yogolino (?)
    Is speciaal vanaf 6 maanden. Yoghurt met een smaakje.
    Groente vind ze helemaal niks. Wordt ze echt woest als ik dat probeer te geven.

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja misschien wel te jong, maar als hij plat kan.. We gaan snacht rijden dus dan slaapt hij toch.
    Julan past eigenlijk niet zo goed meer in de maxicosi haha, zn benen steken zeker een cm of 10/15 uit. Dus die zitten dan tegen de bank omhoog.
    Maar we kijken nog even wat het stoeltje kan. Als ie niet plat kan doen we het sowieso niet hoor.
    Volgensmij is de stoel voor 9 maanden? Maarja ligt ook aan de lengte en of je kindje wel of niet goed kan zitten natuurlijk

Lwv, fijn dat Anoek van een lepel wil eten:)
    Groente komt vanzelf, Julan wilde dat eerst ook echt niet hebben. En in 1x ging het goed.
    Heb ook wel eens een beetje fruit erdoor gedaan uit een potje. Dan is de groente net wat zoeten. Je geeft potjes toch? Weet niet of je ooit zo'n 4 maanden potje groente hebt geproeft. Bah ik vind ze ech vies, dus ik snapte Julan wel haha.
    De 6 maanden potjes zijn wat beter van smaak.

Zustertje, Nina nog aan het hoesten? Hier was het ook heel mooi weer! Ben even gaan winkelen met Julan:) 1 buitje met natte sneeuw gehad.
    Heb voor Julan 2 jogginsbroeken gekocht bij de h&m, lekker voor de wintersport!
    En 2 maillots hihi, blauwe en grijze. Lekker warm onder een broek:)

En voor mezelf een lekker sweater bij de h&m:) Voor een tientje!

Nu lekker slapen, trusten dames:)

13. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    hey meiden,

jeetje sunny: 40.3! Goed dat je zo lekker relaxed blijft, daar heeft hij het meeste aan! Lente is nog steeds (of weer eigenlijk) koortsig, ook weer zetpilletje gegeven ja... afwachten.

Geldt de 3 dagen koorts ook als ze tussendoor een keer 37.5 heeft gehad? Morgen is dan de 3e dag namelijk.

XD: ik moest even zo lachen om die beentjes omhoog tegen de stoelleuning van Julan!! Moet er heel grappig uit zien, maar natuurlijk helemaal niet comfortabel voor hem!
    De autostoelen gaan toch uit van kilo's dacht ik? Gewoon doen zou ik zeggen! En hij beweegt heel goed, dus de spieren/wervels in zijn rug zullen denk ik nu niet meer snel aangedaan worden toch?

LWV: WAT GOED dat Anoek niet meer aan de Ventolin hoeft en het gelukkig 'maar' een virus te pakken heeft!!! Ze knapt hopelijk hartstikke snel op en wordt helemaal de blije Anoek die je kent! En ze eet dus nu met een lepeltje de Yogolino (ken ik niet?) Goed zeg! Ben helemaal trots, hihi. leef lekker mee :)

Dank voor jullie lieve reacties. Ik vind het heel lastig om dit aan te geven aan mijn leidinggevende, ben niet erg assertief wat dat betreft. Maar misschien juist goed om te leren... :)

14. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @dominoo, euhm dat weet ik eigenlijk niet of de 3 dagen regel dan ook geldt.... Jelke was dus donderdag 40.3 om 17.00 en vrijdag was het hoogste 38.8 en gisteren zakte het weer. En vandaag was het 36.9. Dus ik vermoed dat het nu klaar is!!!! Maar Dominoo als ze morgen nou iets verhoging heeft zou ik me geen zorgen maken en als ze wel in de 39 zit zou ik even overleggen met de huisarts....

autostoeltjes gaan niet per leeftijd, maar per gewicht toch??? Je hebt volgens mij al autostoelen vanaf 9 kilo dacht ik...???

Liefs

15. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ow ja Jelke kan echt steeds beter zelfstandig blijven zitten. Zo grappig om te zien. Vandaag zat hij op de grond en rolde steeds met een bal... Dan weer terug naar hem rollen en dan pakte hij hem met 2 handen en rolde hem dan weer weg... En een lol dat hij had!!!

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen!

Ja das waar, die gaan per kilo natuurlijk... Even kijken wat de onze mag qua gewicht, dat weet ik zo niet.

Dominoo, ik durfde zulkde dingen ook nooit. Bang dat ze denken 'komt zij aan met dr ideen, wie denkt ze wel niet te zijn'.
    Maar ik heb op mijn vorige werk zoveel geleerd, tegenwoordig denk ik alleen maar aan mijzelf (wat werk betreft dan he). Want andersom gebeurd dat ook.
    Als er geen werk meer voor je zou zijn stappen ze ook naar jou toe om te zeggen dat het niet meer hoeft.
    Dus kop op! opkomen voor jezelf:)

Sunny leuk he zo zitten:) Volgens mij hebben ze rond deze periode een sprongetje (gemaakt). Julan is nu echt baby af, zitten/teigeren, niks is meer veilig. Van de week zat hij met de playstation te spelen, oepppss ;) vond mn vriend niet zo leuk haha.
    Gisteren heb ik zn haren geknipt haha, gel erin. Tis echt een peutertje nu! Wat vliegt de tijd

17. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xd : gewoon ff goed nakijken met jullie stoel. En anders ff testritje maken ipv gelijk heel ver weg te rijden.

Dominoo : ik ben ook niet zo assertief hoor. Vind het ook moeilijk om zo goed gebekt te zijn. Terwijl ik dat thuis in m'n privéleven juist heel goed kan. Hahahaha

SQ : Jelle koortsvrij aan het worden en lekker spelen. Mooi!

Anoek is echt een schatje. Net weer heerlijk fruit gegeten.
    Potjes groente smaken inderdaad erg vies. Maar die 6 maand. Potjes ook hoor. Ga de groenten een vers bereiden.

Die yoghurtjes zijn van Nestlé. Speciaal vanaf 6 maanden.

Vandaag lekker vrij!!! Lekker in huis keuvelen. Beetje opruimen en proberen een goede huisvrouw te zijn.

18. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja... XD we Willem natuurlijk wel een foto van Julan z'n nieuwe look!!!!

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    De 6 maanden potjes zijn ook niet lekker maar hebben iets meer smaak als de 4 maanden potjes, vind ik dan he:)

Ik moet hier vertellen dat ik een andere baan heb, maar durf het dus ook niet haha.. Zit er tegenaan te hikken, voel me er ook wel weer lullig ij

Julan zn nieuwe look:

20. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xd : Wat een schatje!!!!! Stoertje!!!!

Enne gewoon NU zeggen. Ben je er gelijk vanaf.

Deel Deze Pagina