Mei 2011 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door xd24, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    hahahaha ik zit nu ongeveer 14 weken in de WW en moet dus minimaal 14 sollicitaties hebben. (voor elke 4 weken minimaal 4) Dit kan telefonisch, per mail of per brief zijn etc.
    Nou ik heb er in ieder geval 20 nu dus dat lijkt me genoeg bewijs tot nu toe dat ik mijn best doe.
    Ik moet dit namelijk kunnen bewijzen voor het intakegesprek voor de aanvraag van de bijstand!
    Zo dat moest ik even kwijt!!!

Liefs

2. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het moet voorjaar worden!!!
    Kunnen we fietsen met onze hummeltjes!
    Kunnen we lekker wandelen.
    Is goed voor de afvallers onder ons.

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoelang krijg je nog een uitkering? Bijstand lijkt me niet fijn, maar wel goed dat je iig bewijs hebt. Ze kunnen erg moeilijk doen.
    Trouwens... Ik zou het wel even goed checken, mijn vriend heeft ook een dik jaar thuis gezeten, vlak voor zn uitkering afliep heeft hij een baan gevonden. Maar hij kon niet in de bijstand (waren we toen ook aan het uitzoeken), staat me iets van bij dat dat niet kan onder de 27 jaar....

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    lwv, ben ik helemaal met je eens. Laat de zon maar komen!

5. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Xd, ja ik val onder de jongeren omdat ik onder de 27 ben, maar dan heb je nog wel recht op bijstand. Alleen heet het dan de wet WIJ en heb je dus eerst 4 weken de tijd om werk te zoeken of een opleiding, maar omdat ik al in de WW zit vervallen die 4 weken alweer omdat ik dat tijdens de WW al gedaan heb. En dan moet je dus verder met je aanvraag voor de WWB. (ik heb vorige week dinsdag workshop hierover gehad)
    Bovendien is vriendlief boven de 27 dus die moet bijstand aanvragen via de gemeente. Hebben we 1,5 week terug al gedaan. Krijg je te horen dat ze binnen 5 werkdagen contact opnemen. Nou nog niks gehoord dus. Dus morgen weer achteraan bellen.

Vriendlief zijn ww is al afgelopen... En mijn loopt nog tot 21 februari... Dus er zit niks anders op dan de bijstand aan te vragen voor ons.
    Al hopen we nog steeds dat we op de valreep een baan hebben.

Liefs

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja ik had al ff op google gekeken en zie dat dat per 1 jan dit jaar is veranderd. Nu heb je er idd recht op, maar 2 jaar terug was dit niet zo. Dan laten ze je dus gewoon aan je lot over....
    Hopelijk hebben jullie beide zsm een baan!!

Heb vanavond een rondje gefietst met Julan, echt zo leuk:D

7. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe ging het? Hoe vondt Julan het?
    En hoe beviel je fiets?
    EN WAAR ZIJN DE FOTOS????? :D

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Haha, ik heb geen foto's omdat het al donker was. Morgen weer een stukje fietsen en dan maak ik een foto hihi..
    Hij fiets heel erg fijn. En Julan moest eerst even huilen, ik zag m denken 'wat doen jullie me nu weer aan' maar toen ik 1x ging fietsen vond ie het leuk:)
    Hij keek zn ogen uit en allemaal geluidjes maken! Super dus!

9. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    :)Hoi lieve meiden,

HAPPY VALENTINE!!!

en sorry sorry sorry dat ik zo lang weg ben geweest... ik probeer alles thuis beetje op orde te houden en werk tussendoor veel, waardoor ik weinig tijd heb om de computer op te starten en te kletsen met jullie :)

XD en Anouchka nog van harte met jullie (30e) verjaardag!!! Wat hebben jullie eigenlijk van jullie mannen gehad? En zustertje natuurlijk met je moeder!

Hoe gaat het met jullie? Ik heb helaas niet alles kunnen bijlezen, maar las goed nieuws over de osteopaat van Julan?! Goed zeg!
    En Laurise: donderdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):):):):):):D:D:D:p:) Zat hier net alweer traantjes weg te pinken...

Sunny: lekker dat je haar weer in model is!!! En nieuwe laarsjes! Leuk! En dat Jelke zo eenkennig is, ach gos, wat zielig inderdaad! Tja, al dat soort fases horen erbij geloof ik... gaat aan je moederhart he?! Wat is hij toch vlot met tijgeren, laatjes ontdekken enzo! Leuk hoor!!! En hoewel het natuurlijk niet leuk is dat jullie geen baan hebben, kan ik me ook voorstellen dat het super leuk is dat je Jelke zijn eerste jaar zo veel van hem mag genieten!

Lwv: gewoon lekker doorgaan met afvallen. Ik heb nu ook weer onwijze terugval... moet weer opnieuw beginnen. Keep the head up denk ik dan maar ;) Hoe is het met Anoek?? Heb je nog een leuk recent fotootje van haar??? En wat was er precies met je huisje dat xd er een foto van wilde zien?

Zustertje: je bent weer lekker actief geweest zo te lezen! Je hebt volgens mij een gezellige familie! wat goed dat je zo lekker de tijd neemt met je man, lekker eten en naar de film! Welke film hebben jullie gezien? Ik ben ech dol op Antwerpen trouwens, maar voor ons is het echt een 'vakantie' omdat het minstens 2 uur rijden is! ;)

Anouchka: hoe is het met Jolene? Ik wil weer eens een fotootje zien!!!! En is het leven nou echt zo anders als 30er? ;)

Is Caelis nog veel online? En mams85 nog wel eens hier? Hoe zou het met haar gaan??? En Sjotefle heb ik nooit meer gespot? Jammer!

Hier onverwachts vrij en zit nog even te denken wat ik met valentijn wil... misschien mijn mannetje van school halen uit R'dam, als verrassing en dan sushi halen? Even vragen of mijn gastouder misschien tóch 2 uurtjes langer wil oppassen, dan kunnen we lekker uit eten.. is ook wel eens leuk zonder baby :)

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dominoo, ik zeg doen. Lekker uit eten gaan samen!
    Met ons alles goed hoor:) Ik ga deze week even beginnen aan onze meeting.
    Als iemand nog een idee heeft dan hoor ik het graag. Ga eerst even alles bij elkaar leggen en een datum proberen te plannen.

Je hebt het maar druk dominoo, hoe gaat het met jezelf? Bevalt het minder uren werken?

11. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Weer tijd voor een receptje :p

Auberginehapje met kip

3-4 porties

1 aubergine
    30 gr rijst
    2 tomaten
    1el olijfolie
    75 gr kip in reepjes
    Snijd de schil van de aubergine dun af. Snijd het vruchtvlees in kleine blokjes. Kook de aubergine samen met de rijst in een pan met een flinke laag water in ca. 15 min gaar en zacht.
    Kruis de tomaten en dompel ze ca 1 minuut in een kom met kokend water. Ontvel de tomaten, verwijder de zaadjes en snijd het vruchtvlees in blokjes. Verhit de olie in een koekenpan en bak de reepjes kip in 4-5 min zachtjes gaar.
    giet de aubergine en rijst af, maar vang het kookvoch op.Pureer met een staafmixer de aubergine met de rijst, tomaat en kip tot een fijne puree. Voeg eventueel kookvocht toe.

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dat is weer een goed recept, ga ik weer gebruik van maken:D

13. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    wat mams betreft weet ik wel meer. Ik heb haar op msn namelijk en heel af en toe praat ik wel eens met haar.
    Ze heeft weer een miskraam gehad. Dus niet meer zwanger. Ondertussen heeft ze wel een nieuwe liefde gevonden en daarmee is ze van plan te emigreren naar Spanje of ze is inmiddels al geemigreerd. Dit heb ik een hele tijd terug van haar gehoord 1 of 2 weken nadat ze hier kwam vertellen dat ze zwanger was van haar ex. Dus ik weet niet of haar plannen inmiddels gewijzigd zijn, want dat kan zomaar bij haar volgens mij!

Liefs

14. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @dominoo, ja het voordeel van nu thuis zitten is dat we beide Jelke de volle aandacht kunnen geven en zijn 1e levensjaar vollop mee kunnen maken. En dat waarderen we heel erg dus proberen we ons aan die positieve dingen vast te houden.

Liefs

15. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag dames!

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemiddag!!!

Wat naar van mams zeg, weer een miskraam:(

17. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hoi meiden...

Vannacht weer eens lekker doorgeslapen! Zal vannacht wel niet want Nina wil bijna niet eten/drinken zal blij zijn als alle tanden door zijn want wat een ELLENDE die krengen :D
    Voor de rest is ze super lief en gaat hard in haar ontwikkeling als je zegt Nina high five dan steekt ze haar handje in de lucht om tegen jou hand te doen :)

Vanmorgen lekker gerommeld en nog even 2 nieuwe potten en planten gekocht voor op de achter tafel was 6.90 kwijt :D Had nog een bon van 10 euro liggen altijd leuk.

Zo rond 15.00 komt er iemand om de koffie is een vrouw (klinkt zo oud) van dorp met haar dochtertje die 1 maand jonger is we kennen elkaar van dorp en van hyves en nu hebben we gezellig afgesproken ben benieuwd!
    Zei is een jaar ouder als mij en werkt ook in de zorg dus gesprekstof genoeg :D

Morgen ochtend komt mijn vriendin met haar dochtertje en zoontje gezellig kletsen en vrijdag ben ik een hele dag naar mijn vriendin jullie begrijpen wel dat ik er niet super veel ben ;)

@Laurise Nog 1 nachtje slapen en dan is je mannetje er weer!!!!! Ga heeeeeeel veeeeeel genieten en vergeet ons maar even (al is af en toe een kleine update erg leuk) Voor de rest wil ik je niet veel zien :D:D:D:D Ga je nog leuke dingen doen?
    Hoe is het met Laurise is ze weer helemaal opgeknapt? Hoelang/zwaar is Laurise nu?

@Lwv Ik zit ineens aan je super mooie eetkamer stoelen te denken volgens mij niets over gezegd maar hoe bevallen ze? Is echt helemaal mijn smaak vind ze zo super!

@Mams wat erg dat je weer een miskraam gehad hebt! Ik wil je heel veel sterkte wensen

@Dominoo Doe je het nu rustig aan? EN nog lekker uit eten geweest met je mannetje? Is weleens nodig he even lekker samen weg.

@Xd Hoe gaat het fietsen? Ik wil graag een foto zien ;) Lekker aan het genieten van je vrije dag?
    Hoe ging het vannacht? Ik moet weleens aan je denken 's nachts als Nina wakker is dan hoop ik maar dat jij het rustig hebt!

Nu nog even lekker relaxen achter de pc... Morgen begint de 50%korting op de Z8 site ik dacht laat het even weten ;)
    Ik werd net blij toen ik op de rekening keek mijn man is vanaf 1 oktober in Belgie verzekerd omdat hij daar werkt en dan mag je geen zorgverzekering hebben in Nederland (helemaal niet erg want het is echt SPOT goedkoop in Belgie) maar we betaalden al die maanden nog wel premie in Nederland en vanmorgen stond het allemaal op de rekening toch ruim 500 euro altijd fijn!

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Zo das een meevaller zustertje!
    En waarom moet je nou zeggen van die korting bij Z8 haha.. Help...

Ik heb niet meer gefietst, het miezert steeds:( Misschien als het einde vd middag droog is dat ik even naar de winkel fiets met Julan en dan maak ik een foto, maar betwijfel het als ik zo naar de lucht kijk:)

Gezellig al die visite, veel plezier!

Ohja de nachten..... We hebben de afgelopen 2nachten doorgeslapen, niet eens even wakker geweest. Dat is echt voor het eerst sinds Julan er is, wat kan aaneengesloten slapen een mens goed doen zeg:D
    Vanochtend weer bij de osteo geweest, en nu is Julan vandaag heel erg aan mij geplakt. Zodra ik me ook maar omdraai is het brullen, pff.. Hopelijk gaat dat snel weer weg want daar kan ik echt kriebelig van worden;)

Dit weekend komen mn pake en beppe bij mn ouders logeren, ik zie ze niet veel omdat ze ver weg wonen dus ik ben er van het weekend niet heel erg veel. Zondag even bij de carnavals optocht kijken.
    Maar eerst morgen nog een dagje werken natuurlijk, ik loop op de zaken vooruit hihi

19. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zustertje : De stoelen bevallen echt prima! Ben er echt heel blij mee!!!!
    Bedenk me ineens dat ik nog fotos zou maken van ons huisje.

Arme Nina zo last van de tanden.
    Anoek heeft ook wel last maar bljift wel eten en drinken.
    Al eet/drinkt ze wel minder dan normaal maar dat komt omdat ze van de week zo ziek was denk ik.....

XD : Jammer dat je nog niet heb kunnen fietsen.
    Ik zei toch dat het voorjaar moest worden, haha.
    Hoe was het verder bij de osteo? Zeiden ze nog iets????
    Veel plezier dit weekend!!!

Z8 : 50% korting!!! Whhaaaaaaaaaaa! Op de officiele site?
    Oh moet morgen werken maar ik ga gewoon kijken (en misschien wel kopen!)
    Zustertje weet jij of Z8 groot of klein valt? Ik dacht dat het wat kleiner valt allemaal.

Ik ga dit weekend shoppen in Groningen.
    Ga een weekend naar m'n ouders (carnaval ontvluchten) samen met Anoek.

20. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Xd, ja hier is het dus ook echt pokkeweer... Constant miezer regen hier.
    En wat fijn dat jullie al 2 nachten hebben door geslapen zeg! Hopelijk blijft Julan niet te lang ''plakken'' kan me voorstellen dat je daar op een gegeven moment kriebelig van wordt.. heb ik ook hoor op een gegeven moment. Maar ik hoop echt dat die Osteo zijn uitwerking heeft en dat Julan binnenkort dat doorslapen volledig te pakken heeft.

@Zustertje, weer allemaal leuke plannen hoor ik wel. En altijd leuk om eens nieuwe potten te halen en dan ook nog voor een leuk prijsje!!!

@LWV, Veel plezier met shoppen in Groningen. Maar dat zal wel lukken, want in Groningen kan je wel heel leuk shoppen. Tenminste dat vond ik toen ik nog erg jong was met mijn moeder altijd. Mijn vader werkte destijds in Groningen en wij gingen dan wel eens op een zaterdag naar Groningen te winkelen met de trein en dan uiteindelijk eindigden we bij mijn vader op de zaak en met hem reden we dan terug naar huis.

@Laurise, nog 1 nachtje!!!! Wauw wat zou jij nu graag willen dat deze dag omvliegt!!! Hele fijne dagen toegewenst en we horen wel weer van je als je terug op aarde bent ;)

@HIER: Nou Jelke is ons momenteel aan het uitproberen hahaha! Wij hebben 2 open boekenkasten in ons kantoor staan (is de kamer naast onze woonkamer) In die kamer hebben wij Jelke vaak te kruipen omdat hij daar alle ruimte heeft. Maar in die boekenkasten had ik op de onderste plank dus al onze spelletjes staan, nou jullie raden het al die vist Jelke dus steeds uit de kast. En wij steeds UH UH NEE Jelke!!! En dan kijkt hij ons aan en dan gaat hij met zijn hoofd nee schudden en dan lachen en probeert het vervolgens nog een keer. En probeer dan je lachen maar eens in te houden, maar ja we moeten wel serieus blijven ander neemt hij ons nooit serieus natuurlijk hahaha. Dus nu hebben we die spelletjes maar weg gehaald en ergens anders (hoog) neer gezet.

En vriendlief zegt dus dat hij Valentijnsdag een beetje onzin vind omdat hij het elke dag valentijnsdag vind met mij hahaha. En juist omdat het vandaag dus GEEN valentijnsdag is kreeg ik een ontbijtje op bed met kaarsjes er en eraan. En toen ik beneden kwam had hij ons hele kantoor netjes gemaakt. Ons bureau staat daar met de oude pc van mijn vriend en onze laptop en een heleboel snoeren en papierrotzooi. En dat heeft hij helemaal netjes gemaakt. Snoeren weg gehaald en de oude computer weg gehaald dus nu is het 1 netjes geheel en een keurig bureau. Heerlijk. Vriendlief is zo iemand dat als hij me verrassen wil hij dat vaak doet door iets erg grondig op te gaan ruimen en netjes te maken. De praktische kant dus, maar dan wel even een ontbijtje met kaarsjes op bed.... Ach wat houd ik toch van die vent... Lekker op zijn eigen manier!!!

Liefs

Deel Deze Pagina