lol Sahne Kun je er beter Rosanne of Lisanne van maken (zegt lisanne) dat gaat wel goed in duitsland. hier juist heel veel gedoe om de jongensnaam, die vonden we bij ons zoontje ook al zo lastig. meisjesnamen genoeg hier!
ben je in nl of duitsland verzekerd? want ik ga in belgie bevallen en krijg ook nog kraamzorg. alhoewel ik het ook niet erg vind om een paar nachtjes in het ziekenhuis te blijven.
hmm marjanneke dat schiet natuurlijk ook niet op.. maar er word aan gewerkt!!!! wel fijn dat je een kraampakket krijgt... ik belde vorige week met de menzis en kreeg ik te horen dat ik in de 6e/7e maand het pakket thuisgestuurd krijg.... pfff voel me k*t.. vannacht echt slecht geslapen waardoor ik nu me ogen bijna niet open kan houden... en heb giga hoofdpijn... maar ik mag van zoonlief "een uurtje op de bank liggen als hij op school is" (hihi dat zei ie vanmorgen toen ik zei dat ie niet zo moest schreeuwen omdat ik hoofdpijn heb).... tis af en toe echt een schatje *verliefde smiley* zo ik ga ff frisse lucht happen met de hond en dan bank liggen...
ben verplicht in NL verzekerd, omdat ik gewoon in Nederland werk etc. Verder ben je dan wel ook aangemeld bij de Duitse Krankenkasse, zodat je ten allen tijde zorg kunt krijgen indien nodig. Uiteraard betaal je wel maar 1 keer Jij gaat in België bevallen, maar woon je daar ook??? Want daar zit m dus bij ons de krux... ik ben NL verzekerd, maar woonachtig in D en ga ook in D bevallen.
Hahaha ja, maar ik moet m nog wel zelf aanvragen.... dat kan pas vanaf de 6e maand werd me verteld. Wel balen van die hoofdpijn hoor... doe lekker rustig aan.
Goedenmorgen meiden ik lees heel veel mee omdat ik even met mijn ziel obder me arm loop zijn even wat dingen die ik moet uitzoeken enz en heb het er best moeilijk mee maar komt wel.weer goed
H meiden Pfff heb me maar ziek gemeld die hoofdpijn Blijf nog en verschonen van me dohter is al een klus dus laat staanop me werk 8 kindjes @flowertje als er wat is lekker je hard luchten hè @muts noffd balen dat je je zo beroerd voelt en wat een schat van een zoon heb jij zo een wil ik ook @Marjan jeetje wat een gedoe nog j. D wonen en in no verzekerd zijn hoop dat wel alles lukt. Hoeveel tijd wonen jullie van de grens ?
Ach nog geen 10 minuutjes. Ziekenhuis Winschoten is ongeveer 20 minuutjes, dus wanneer ze echt lastig gaan doen.... dan kan het nog best zijn dat we switchen van Duitse zorg naar NLe. Vooralsnog ben ik over beide errug goed te spreken hoor!!! Het Duitse ziekenhuis is vijf minuten korter bij.
joehoe we liggen ziek op de bank... wel aan het meelezen voor zover dat lukt.... af en toe gaan de letters van links naar rechts over het scherm... ow dus je kunt als de bevalling is begonnen nog zeggen we gaan naar winschoten??? daar ben je toch al een keer bevallen?? zo ik ga nog ff een half uurtje liggen....
Nou nee, zo bedoelde ik het niet. Wanneer ze vanuit de verzekering lastig gaan doen kan ik altijd tussen nu en eind maart ofzo bepalen dat ik alsnog naar NL wil. Het is toch wel praktisch wanneer ik in NL ook een VK heb tegen die tijd. Mocht de nood aan de man komen omdat er ineens iets ernstigs gebeurd en ik ben op dat moment in NL, dan zal ik zeer waarschijnlijk wel in een NL's ziekenhuis gaan bevallen. Beterschap aan de zieke dames!!!!
Ik ben hier. Momenteel even kindloos, die waren een nachtje te logeren. Dus even rustig aan aan het rommelen in huis. Gister bij de vk geweest en alles was goed. ze kon het hartje luisteren, de kleine was al erg beweeglijk dus dat beloofd wat. Net het echoburo gebeld voor een geslachtsbepaling, ben benieuwd. Verder begint mijn bekken al aardig kuren te geven. Dus moet er echt al om gaan denken. Dus vanavond maar beginnen met zwangerschapszwemmen en hopen dat ik gauw bij de fysio terecht kan. Voor alle zieke, beterschap.
pff, ik was het topic kwijt. Vandaar dat iik niet meer heb gereageerd. Ik heb maar een abbo op het topic genomen. Dan gebeurt het niet nog een keer. Ik ben dus zwanger van een tweeling en uitgerekend op 17 mei 2011. volgende afspraak staat op 5 november om 10.00uur. Zo ik ga straks even alles bijlezen hier...
O wat leuk djara welkom. Elfje en Snieke en nog iemand ook welkom. Hm mooie foto van je echo. wat leuk muts dat je nog extra echo hebt gehad. Sterkte voor jullie voor schoonma. Verder hoop ik niet dat ik iemand heb overgeslagen. Hier alles beetje ziekjes in huis en hyves ga ik me denk ik morgen aanmelden. Hoe meot ik het trouwens vinden??????? Iedereen beterschap ik geloof dat we allemaal wat aan het kwakkelen zijn. Morgen ga ik trouwens weer buikfoto maken denk ik. xxx Joyce
djara welkom en gefeliciteerd!!! joyce bij hyves zoeken op uitgerekend in mei 2011 en staat ie er tussen... hoe is het met Bas zn armpje??? beterschap voor de zieken in huis!! aha marjanneke zo bedoel je... liset wat fijn dat de vk het hartje heeft kunnen vinden!!! lekker hoor ff een dagje kindloos... langer moet ook echt niet wanneer heb je de echo voor de geslachtsbepaling??? ik belde vorige week voor de 20-weken echo en mag pas half nov. terugbellen.. had heel raar mens aan de telefoon met een heel bla bla bla verhaal over dat ze de agenda van dec. nog niet had enzo... zo heb weer overal op gereageerd en ga weer lekker op de bank liggen onder me dekentje...
hm nee woon in nl. maar dan lijkt het erop dat je helemaal onder het duitse systeem valt. kun je geen duitse kraamzorg aanvragen dan? dat hebben ze toch ook?
Mutsefluts, wat een gedoe zeg om een afspraak te maken voor de 20 weken echo. Hier kon ik na de termijnecho gelijk de afspraak maken. Het is juist druk in dec ivm feestdagen. Ik heb een afspraak voor 6 dec voor de geslachtsbepaling. Eerder kon ook maar dan steeds zo halverwege de dag en dat is niet handig ivm mans werk. En dan die week erop de 20 weken echo. Wel vlak bij elkaar dus maar omdat ik nu echt het kamertje geslachtsgericht wil inrichten wil ik het geslacht van 2 horen. Zo ik zit hier klaar om zo te gaan zwangerschapszwemmen. Ben benieuwd of er nog meer zijn. Bij de jongens was ik ook vaak alleen. Morgen beld de fysio terug om een afspraak te maken voor volgende week. Fijne avond allemaal.