Jonge (aanstaande) mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door chadee, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Hallo.

Ik heb gekeken, maar kon nog geen onderwerpen vinden zoals deze.
    Zijn er hier veel jonge (aanstaande) mama's?
    Zelf ben ik 18 en verwacht ik straks de eerste.

Liefs Chadee

2. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Hallo!

Hier ook een aanstaande jonge mama, ik ben 19 jaar ( over een weekje 20) en verwacht ook mijn eerste.
    Was jouw kindje gepland?

Liefs dreamcatcher

3. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Hey,

Leuk, hoe ver ben je al?
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
    Niet gepland wel gewenst, en bij jou?

Liefs Chadee

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi

ik vind mezelf ook wel een jonge mama, ik ben 24 en mijn zoontje is vandaag 1 jaar geworden! hij was zeker gepland en heel welkom!

5. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Hey elsie.

Van harte gefeliciteerd met je zoontje! Leuke naam ook! :)
    Is alles in het eerste jaar goed gegaan?
    Jammer dat je niet zulk mooi weer had vandaag :(

Liefs Chadee

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@chadee dankje!

met sam gaat alles prima, met mij ging het minder goed, ik heb een postnatale depressie gehad en gebruik nog steeds medicijnen, maar met die medicijnen gaat het heel goed gelukkig.

7. Wernhilde

Wernhilde Lid

19 jun 2011
    39
    0
    0
    Administratief en communicatief medewerkster
    Brabant
    #7 Wernhilde, 19 jun 2011
    Laatst bewerkt: 19 jun 2011
    Hallo allemaal,

ik ben 21, mijn vriend 34 en we gaan over een maand beginnen met proberen zwanger te worden!

Ik zit in een stabiele relatie en sinds een halfjaar is mijn (en de zijne ook) kinderwens zo groot geworden dat ik aan niets anders meer kan denken, waardoor ook studeren een stuk minder makkelijk gaat. Ik zit in het tweede jaar European Studies (HBO) maar ga deze studie waarschijnlijk sowieso niet afmaken omdat we naar Oost-Vlaanderen gaan verhuizen. Mijn vriend komt uit West-Vlaanderen en we willen tussen zijn en mijn ouders in gaan wonen. We hebben een aantal huizen op het oog en ik ben van plan een flexibele studie aan de hogeschool in Gent te volgen, zodat ik het zwanger/moederschap kan combineren met studeren.

Twee maanden geleden gestopt met de pil om eerst de natuur haar werk te laten doen en om te kijken hoe (on)regelmatig mijn menstruatiecyclus is. We doen het momenteel met condoom omdat we echt pas over een maand willen beginnen ivm. tentamenperiode waar ik nog het beste van wil maken. Dus, so far so good...

Dan nu de minder leuke kanten van het verhaal: mijn beste vriendin reageerde erg negatief toen ik haar vertelde dat we gaan proberen zwanger te worden en dit vond ik op z'n zachtst gezegd vervelend. Zelf ben ik enig kind en mijn moeder was 37 toen ze mij kreeg. Zij ziet me het liefst eerst afstuderen, 10 jaar werkervaring opdoen en dan pas aan kinderen beginnen, maar zo werkt het voor mij niet. Uiteraard speelt ook mee dat mijn vriend al wat ouder is, maar het is absoluut niet zo dat hij me onder druk zet! We zijn samen gelukkig, zijn er samen klaar voor en willen deze grote stap samen maken! Gelukkig kunnen we wel rekenen op de steun van zijn ouders; die zijn wat traditioneler van aard.

Ik ben erg benieuwd hoe andere jonge (aanstaande) moeders met de reacties van hun omgeving omgaan en hoe zij hun studie/werk met het moederschap combineren. Tegen welke vooroordelen loop je aan, in hoeverre houdt je school er rekening mee etc. Kortom, hoe ervaren jullie het om bewust voor het moederschap te kiezen op relatief jonge leeftijd?

Groetjes,

Wernhilde

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ik ben 21 en heb een dochter van 3, en nu zwanger van de 2e

9. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    @ Elsie. Mooi dat het met je zoontje allemaal goed is gegaan. Jammer zeg dat het met jouw wat minder ging. Lijkt me erg heftig om zo'n depressie te hebben. Fijn dat het met de medicijnen erg goed gaat!

@Wernhilde. Leuk dat jullie voor een kindje gaan ! :) Ik kan je niet zeggen hoe ik werk en/of school ermee combineer, want dat doe ik momenteel niet. Mijn omgeving reageerde wel redelijk positief, natuurlijk een ieder anders. Maar je moet gewoon zelf positief blijven & zolang jullie het willen moet je het gewoon doen ook! :)

@Chantal Gefeliciteerd! Hoe gaat het met de zwangerschap?

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

hier ook iemand die op jonge leeftijd moeder word!

ben nu 19 en en mischien ook nog 19 als ik ga bevallen! kleintje is 1 week voor me 20ste verjaardag uitgerekend:)

11. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ben nu 10 weken, kan je ook aan mijn banner zien;)
    Bedankt! Bij mij was het ook niet gepland en wel gewenst.
    Mijn schoonzus zei heel mooi tegen mij: 'de mooiste dingen in het leven zijn nooit gepland' dus zo kijk ik er ook tegen aan:D

12. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Haha, dat had k ff niet gezien, maar spannend allemaal zeg!
    Mooi gezegd van je schoonzus!

13. Mama213

Mama213 Lid

17 jun 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 23 en heb een dochtertje van 2 mnd oud.
    Wij zijn een jaar en 2,5 mnd getrouwd, dus was bijna meteen raak.
    We hadden niets van tevoren gepland, maar gedacht: we zien wel.
    Lukt het snel, is het heel erg gewenst, maar als het nog een jaar of anderhalf duurt is het ook goed.

En voilà... daar was onze kleine smurf...
    Ik vind het heel leuk om nu al moeder te zijn.

Groetjes

14. isa091208

isa091208 Actief lid

29 jan 2011
    215
    0
    0
    doktersassistente
    utrecht
    hallo!

ik ben 24 en heb een dochtertje van 2,5. Wij gaan nu voor onze 2e!
    Ons eerste kindje was niet helemaal gepland maar natuurlijk erg gewenst!
    @ elsie: nog vervelend met zijn verjaardag!
    wat vervelend allemaal zeg, hopelijk kom je er goed doorheen! sterkte! @ wernhilde: begrijpelijk dat je op een andere reactie had gehoopt! Wie weet trekt ze nog bij. En anders, ga er vanuit dat jullie uit elkaar groeien, dan kan het alleen maar meevallen.
    Sinds ik jong moeder ben heb ik voor mijn gevoel toch een boel vriendinnen verloren.
    @ spannend minaa! Zie je op tegen de bevalling?
    @dreamcatscher: gefeliciteerd!! Hoe voel je je?

15. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Hallo Dames.

Het eerste deel van Nederland heeft vakantie & ik vroeg mij af, gaan jullie nog op vakantie? :)

Groetjes!

16. isa091208

isa091208 Actief lid

29 jan 2011
    215
    0
    0
    doktersassistente
    utrecht
    ja! wij gaan dit jaar voor het eerst kamperen met ons dochtertje van 2.5! We gaan eind juli. Ben benieuwd hoe dat allemaal. Zoveel makkelijker alweer dan met een baby op stap. Vorig jaar hebben mijn ouders een weekje opgepast, nu dus lekker als gezin op vakantie.

En jij chadee??

17. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Ik ga niet op vakantie deze zomer, omdat ik in september uitgetelt ben. In december gaan we een mid week weg met zijn drieetjes, verheug me er nu al op!

Isa, spannend zeg dat je gaat kamperen met je dochtertje! Ga je ver weg op blijf je gewoon in Nederland?

18. isa091208

isa091208 Actief lid

29 jan 2011
    215
    0
    0
    doktersassistente
    utrecht
    chadee, wat spannend allemaal! Voor je het weet is het septembe! weet je wat het wordt?
    wij gaan naar zuid frankrijk aan een meertje :D Heb er zin in!

En de rest? nog op vakantie?
    Willen jullie weten of het een jongetje of meisje wordt?
    Wij wisten het wel, ik werd gek van de nieuwsgierigheid!
    Bij een tweede weet ik het nog niet, het is praktisch om te weten maar de verassing lijkt me ook leuk!

19. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Isa, het is zeker spannend allemaal! Vooral omdat we ook net met ons nieuwe huisje bezig zijn, dus hopen dat dat ook allemaal beetje op tijd klaar zal zijn!

Haha, ik weet al wat het word, een meisje! Wij waren gewoon té nieuwsgierig en wouden het echt weten! Maar als je dan die twintig weken echo hebt en je hoort dat alles gezond is, doet het geslacht er eigenlijk ook al niet meer toe, haha!

20. isa091208

isa091208 Actief lid

29 jan 2011
    215
    0
    0
    doktersassistente
    utrecht
    leuk hoor een meisje, lekker met poppen spelen en staartjes maklen, ik doe nu niet anders met mijn dochtertje! Zo leuk, al die jurkjes enzo!
    Al zou ik nu wel graag een jongetje willen!

Deel Deze Pagina