Ja als je meerdere klachten hebt.. Hopelijk weet je snel meer, wie weet ga je wel spontaan bevallen, je hoeft ook nog maar een week tot de officiele datum Vocht vasthouden hoort er idd ook bij. 2kilo in een week, pff das gewoon dat vocht. Gelukkig ben je dat na de bevalling ook weer meteen kwijt! Ik ben nu al aan het dromen dat ik meteen mn kleren weer aankan haha, maar dat zal nog wel even bij dromen blijven he @ mamasandra, hoe is het bij jullie?? Xxx
Anouschka: super vervelend zeg! Ik hoop dat het gewoon lekker snel doorzet voor je! XD: neit zomaar met de antibiotica stoppen hoor! Dan werkt het later niet meer. Kan gevaarlijk zijn! Sorry als ik me bemoei hoor Ik ga straks weer even berichten. Na de vk. Liefs!
@ ego....ik ga nu naar ziekenhuis. bloeddruk was nu zelfs 150/95 moet nu naar gyn etc......ik laat jullie\weten
jeetje anouchka dat is even schrikken! Veel succes in het ziekenhuis. En je hebt een buddy toch??? Dan kan je die ook altijd wat laten weten via sms!!
Net terug van de vk. Bloeddruk is weer normaal. Zal wel met het warme weer te maken gehad hebben maar ze blijven me checken, wel fijn! Had gezegd van de jeuk en dit kan dus idd komen door de antibiotica. Schimmelinfectie. Fijn, ben er goed pissig om want ik heb nooit ergens last van gehad. Ook niet van een blaasontsteking. En nu slik ik al met tegenzin antibiotica en nu moet ik ook nog medicijnen gaan slikken voor de schimmelinfectie. En dat terwijl ik geen klachten had!! Heb de hele zwangerschap nog geen paracetamol naar binnen gewerkt, omdat ik het liever allemaal niks inneem met een kleine in mn buik. En nu heb ik nergens last van moet ik van alles gaan slikken en krijg er alleen maar dingen van. BAHHH, zo dat ben ik even kwijt Moet om 1 uur de ha even terugbellen. Maar dan ga ik vragen of het niet kwaad kan om te stoppen met de antibiotica en afwachten of de schimmel vanzelf weggaat. Ik heb er wel wat jeuk voor over om geen pillen te hoeven slikken. Ik smeer sinds gisteren met sudocreme, en hierdoor heb ik al een stuk minder last. Vandaag nog geen antibiotica ingenomen, ik laat het even van de ha afhangen.
@XD waarschijnlijk krijg je voor de schimmelinfectie geen pillen die je moet slikken, maar tabletten die je vaginaal moet inbrengen. Een soort eitje moet het voorstellen die je dan vaginaal inbrengt. En antibiotica als je daarmee halverwege stopt dan komt de blaasontsteking juist weer terug omdat de antibiotica nou niet genoeg tijd heeft gehad om alles weg te werken. Ik snap dat het tegen je gevoel in gaat, maar antibiotica geven ze echt niet zomaar als het schadelijk zou zijn voor de kleine. Bovendien ben je gewoon tijdens een zwangerschap vatbaarder voor blaasontsteking en als jij met een blaasontsteking blijft rondlopen kan dat ook weer leiden tot vroeggeboorte! Liefs
Nou vanaf maandag mag ie van mij komen hoor Nee grapje, ik weet dat het niet goed is. Maar ik voel me dr echt niet goed bij. Dus ga het even bij de ha aankaarten, en dan doe ik wat hij zegt wat ik moet doen. Jullie horen straks hoe het hier verder gaat, waarschijnlijk niet wat ik wil maargoed.... (tikkeltje eigenwijs, neee echt niet hoor)
Nu ben ik nog bozer! Ik moet medicijnen vaginaal inbrengen, alleen dit moet ik wel HEEL voorzichting doen want anders is het schadelijk voor de baby. Nou dikke doei... Ik moest eerst mn kuur maar afmaken en drna pas die medicijnen want anders heeft het geen effect. Had ik t weekend mn gevoel maar gevolgd. Stomme antibiotica. Ik stop ermee en breng al helemaal geen medicijnen naar binnen die schadelijk kunnen zijn voor de kleine. Ik smeer met sudocreme, dat doe ik al sinds gisterenochtend. En merk dat het daardoor verzacht. Dus ik kijk het wel even aan. Aah wat kan ik hier pissig om worden!
Jeetje Xd als ze dat zo tegen mij hadden gezegd dat had ik die dingen ook niet in willen brengen nee!! Kom op zeg... Dan maar met sudocreme inderdaad. Ik zou trouwens wel de antibiotica afmaken voor je blaasontsteking, want dat kan verder geen kwaad voor de baby! En het is voor de baby juist belangrijk dat je GEEN blaasontsteking hebt!
@ Anouchka: eigenlijk wel even goed dat je nu voor controle gaat naar ziekenhuis! Ik denk aan je!!! Sterkte. @ xd: eigenwijs zijn is vaak erg handig in deze maatschappij! maar wat medicijnen betreft is het (zoals sunny ook aankaart) soms goed om op te volgen wat ha betreft! Succes! Ego: alles goed bij vk. Bloeddruk is 105/60. Niet aangekomen in gewicht en buik is precies goed. Ons meisje ligt niet in foetus houding, maar lekker languit met benen en billen in mijn ribben. Daar komt dus die pijn vandaan Nu ben ik echt helemaal op. Ga even op bed. Huis is al grotendeels schoon en heb al gekookt voor de mannen en mezelf. dus kan echt even uitpuffen.
Ja dat is ook weer zo, maar ik heb helemaal geen klachten. De enige klachten die ik nu heb is een schimmelinfectie die ik oploop door de antibiotica.. Misschien heb je wel gelijk, ik hoef ook nog maar 2 dagen te slikken. Baal echt enorm, had gewoon nergens last van en nu al die shitzooi. bah! Wat is er zo schadelijk aan een blaasontsteking voor de baby?
@ Dominoo, slaap lekker Fijn dat alles goed is. Lekker he die porren in je ribben. Ik heb steeds een voet in mn rib zitten.
@ XD: ik snap dat je die pillen niet wilt inbrengen, omdat dat schadelijk kan zijn, maar het niet doen kan nog veel schadelijker zijn voor de baby. Dus het is een afweging die je moet maken. Dit heb ik even gegoogled: "In de zwangerschap ben je extra gevoelig voor een Candida-infectie, net als voor alle andere infecties overigens. Een schimmelinfectie heeft geen gevolgen voor de zwangerschap, wel kan het kind tijdens de baring geïnfecteerd raken. De baby krijgt dan spruw (witte aanslag en blaasjes in de mond). Spruw is zeer hinderlijk voor de baby. Het is dus zeker belangrijk om een schimmelinfectie te laten behandelen. De huisarts kan, door een beetje afscheiding onder de microscoop te bekijken, zien of het een Candida-infectie is. Behandeling vindt plaats door tabletten die ingebracht moeten worden in de vagina of worden ingenomen (oraal). Soms schrijft de arts je een combinatie van crème en tabletten voor." Dus de baby kan spruw krijgen als je het niet behandeld, da's toch ook niet fijn... En stoppen met de antibiotica-kuur is ook niet goed, want dan kan de blaasonsteking terugkomen, en een onbehandelde blaasonsteking kan veranderen in een nierbekkenontsteking, wat je ook niet wilt vlak voor de bevalling...
@Xd een blaasontsteking is niet zo zeer schadelijk voor de kleine, alleen als je er mee blijft rondlopen kan het wel tot vroeggeboorte leiden. Dus de bevalling kan door de blaasontsteking in werking worden gezet. En voor de kleine is het natuurlijk beter om nog zowieso te blijven zitten tot je 37 weken bent. En dat ben je gelukkig bijna, maar zoals je zelf zegt het zijn nog maar 2 tabletten. En jij kunt wel geen klachten hebben van de blaasontsteking, maar dat zegt niks over je blaasontsteking. Als je er niks aan doet kan het ook over slaan in nierbekkenontsteking en dat wil je echt niet mee maken en al helemaal niet als je het hebt tijden de bevalling. Nierbekkenontsteking doet namelijk ontzettend veel pijn en een bevalling op zich lijkt me al genoeg pijn mee brengen. Dus ik zou die kuur gewoon afmaken en wat betreft de schimmel gewoon zoals je zelf zegt sudo smeren!
Kijk Caelis dat wist ik nog niet van die schimmelinfectie dat je kindje daar spruw van kan krijgen... ja dan lijkt het me ook beter om het toch te laten behandelen!
Oke, jullie hebben me over gehaald Ik maak de kuur af. Alleen die andere pillen slik ik niet. De jeuk is al minder door de sudocreme dus kijk even aan hoe dat blijft gaan. Als het blijft aanhouden na de antibiotica ga ik er over nadenken.... Zucht
Goedemiddag dames! Hoe gaat het hier met iedereen en de laatste loodjes? Het zal vast een opluchting zijn dat het een stuk minder warm is nu. Hier is de tijd echt voorbij gevlogen. Vandaag was de kraamverzorgster er voor het laatst en ik vind het toch wel jammer dat ze niet meer komt. We hebben echt veel aan haar gehad en de klik was er zeker. Onze kleine is gewoon al weer een week oud. Mijn bevallingsverhaal: De bevalling vond ik behoorlijk heftig, maar het gebeurde ook zo plotseling dat ik er naar mijn idee niet helemaal klaar voor was. Kernwoorden: weeenstorm, ruggenprik, knip en vacuumpomp... Mijn vriend en ik hadden net nog een fotorapportage van mijn buik gemaakt toen amper twee minuten later m'n vliezen braken. (Om ongeveer 20h 's avonds). Meteen de verloskundige gebeld en uiteindelijk om 21h daar naartoe gegaan zodat ze nog een echo kon maken omdat we nog niet wisten of ze helemaal was ingedaald. Ze lag goed in het bekken alleen bleek dat ze de verkeerde kant op keek (een sterrenkijkertje). Terwijl ik daar was begonnen de weeen en eenmaal weer thuis begon de weeenstorm. Om 22h en om 23.30h is de vk weer langsgekomen en ik bleek op het laatste moment al 6cm ontsluiting te hebben. Het hoofdje lag alleen nog hoog en omdat ik de pijn niet meer aankon (ik heb echt gesmeekt om pijnstillers) besloten om naar het ziekenhuis te gaan. Om middernacht daar aangekomen. Daar verschillende controles gehad, nog een echo, aan de ctg gelegen en uiteindelijk kreeg ik groen licht voor een ruggenprik. Om half 3 (dit kan ik me heel bewust herinneren) begon de ruggenprik te werken en voelde ik me weer stukken beter. Vanaf dat moment heb ik kunnen slapen en hebben ze iedere 2 uur m'n ontsluiting gecontroleerd. Om 7 uur had ik volledige ontsluiting en was de ruggenprik uitgezet. Toen begonnen de persweeen. Alleen omdat ze nog steeds vrij hoog lag heb ik drie uur lang mogen persen om haar naar beneden te krijgen. Ik was echt helemaal kapot! Heb letterlijk na iedere wee gevraagd of ze er al was. Uiteindelijk toen ze laag genoeg lag konden ze me helpen en werd ik geknipt en is m'n kleine meid met de vacuum pomp ter wereld gebracht. Ik heb er in totaal 14 uur over gedaan. Zoals ik al zei vond ik het echt heeeeel heftig, maar tegelijkertijd ook heel speciaal. En zodra die kleine eenmaal op je buik ligt dan weet je dat t allemaal de moeite waard is geweest. Na de bevalling die voor de kleine dus ook zwaar is geweest, heeft ze ook behoorlijk last van haar hoofdje gehad en was ze misselijk. Alles bij elkaar zorgde ervoor dat de voeding niet helemaal vlekkeloos ging en ze ook de eerste dagen behoorlijk was afgevallen. Inmiddels gaat het voeden al stukken beter en is daardoor de rust ook weer teruggekeerd. De kleine zit ook al weer bijna op geboortegewicht. Vanochtend was ze weer 60 gram aangekomen en nu moet ze er nog 80... Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen bij jullie en hoe lang de volgende nog op zich laat wachten. Het is nu tenslotte echt bijna mei... Ow en laat je door mijn bevallingsverhaal niet afschrikken. Het is het echt allemaal helemaal waard (En geniet trouwens van die eerste kraamweek, hij is om voor je t weet...) Ik hoop vanaf nu weer wat tijd (en energie) te hebben om meer te reageren op 't forum. Ik zal dadelijk nog eens even bijlezen. Groetjes Sandra
Hi meiden. Ik heb bijgelezen maar even geen puf om te reageren. Heb enorme harde buiken, zie af en toe sterretjes en ben heel moe. Lig heel de middag al plat. Tot snel!
Dames, ik ben er weer uit het ziekenhuis; CTG en bloedonderzoek waren goed. Bloeddruk was daar 140/90, nog wel hoog maar zolang het kindje zich goed vermaakt daar binnen doen ze niks........moeders doet er niet toe Ik moest al mijn klachten opnoemen maar vervolgens doen ze er niks mee. Viel ons klein beetje tegen. Nu moet ik maandag weer komen voor een CTG en urine onderzoek. Als bloeddruk dan lager is ga ik weer terug naar de VK zoniet dan blijf ik bij de gyn. Heb stiekum de hoop dat ik er maandag niet meer heen hoef Alks de bevalling nu zou beginnen mag mijn VK hem doen Al met al heel vermoeiend geweest. @ Poeki: Doe rustig aan! @ Sandra: fijn dat het goed met jullie gaat en wat een duidelijk bevallingsverhaal zeg.....lijkt me idd wel pittig geweest. Voor de rest dames.....ik weet het niet meer....sorry!