Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

Eindelijk even tijd om online te komen...

Bij de VK was alles goed alleen maandag moet ik bij de Gyn op het matje komen Krijg ik weer een echo en nog wat onderzoeken alvast voor de zekerheid en als Las nog steeds zo groot blijkt laten ze mij in elk geval niet overtijd gaan.
    VK heeft hem al toegesproken dat hij er maar snel uit moet komen ]
    Ben benieuwd hoe het er aan toe gaat bij de Gyn en gewoon in het ziekenhuis heb echt geen idee!

Ik heb trouwens wel respect voor moeders die een klein peutertje hebben rondlopen en ook hoogzwanger is pfff de kleine van mijn vriendin is hier maar dat is best intensief met een dikke buik en een kindje van 13 maanden moet er eerlijk gezegd niet aan denken.

Vanmiddag al mijn collega's gezien en die vonden mijn buik echt mega [ Vind het zelf wel meevallen maar hun hadden mij een kleine 3 weken niet gezien en hij blijkt behoorlijk gegroeid volgens hun.

Ik kom morgen weer kletsen nu helemaal op!

2. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ###### breekt even in #######

wat ziet mijn oog nu mams zie ik daar een streepje (plusje) wauw dat zou heel mooi zijn meid..!!

andere dames succses nog even he

######## breekt weer uit ############

3. Mams85

Mams85 Actief lid

8 okt 2010
    252
    0
    0
    A'maar
    Hahaha:)

Dank je flowertje (hoe weet jij dit nou weer)?:)

4. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Blegh!!! voel me zo naar!!!! Ben helemaal niet lekker... Heb wat lichte hoofdpijn en beetje naar gevoel in mijn maag.... Dus reageer even ego hoor!

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoi dames,

Hoe voel je je nu sunny? Balen zeg!
    Ik heb vandaag een zon dag dat ik nergens zin in heb. Heb last van mn buik, hij staat zo superstrak.
    Echt op knappen, bah rot gevoel *kom eruit kleintje;)*

@ zustertje, fijn dat alles goed was bij de vk.

@ babys, hoe gaat het met de babys en nieuwe mamas??

X

6. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Xd, nou ik voel me nog niet super... Als ik loop heb ik zere onderbuik... het trekt behoorlijk en heb inderdaad net als jij een keiharde buik constant. De beeb is super beweeglijk waardoor ik soms wat beroerd wordt. En heb nog steeds wat hoofdpijn! Laat maar komen die baby's!!!

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hier is de kleine juist heeeeel rustig.
    Ik hoop er maar op dat ie energie aan het sparen is voor de bevalling;)
    Ik voel m wel, maar echt anders als normaal.

Irritant zon strakke buik he... Hopelijjk voel je je snel weer fit!!

8. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    sorry sorry meiden. hier ben ik dan pas met mijn verhaal...
    ik herstel wat langzaam helaas en kom nergens aan toe joh!

Maar als eerste: Alle bevallen meiden: gefeliciteerd!!! Wat een mooie namen zag ik voorbij komen!! allee meiden die de laatste daagjes lopen: heel veel sterkte en succes! de gevoelens van 'het zat worden' gaan je heel veel kracht geven om te bevallen!! en mama85: gefeliciteerd met het goede nieuws!! Wat een veranderingen weer in je leven!

Mijn bevalling: zaterdag lekker vrij met mijn mannetje: de stad in! achteraf gezien begonnen daar mijn weeen al, rond 12.00 uur: menstruatiepijn in buik, niet stil kunnen staan en enorm veel harde buiken! maar ik had het nog niet echt door op dat moment...
    thuis gekomen, op de bank liggen, de pijnen bleven terugkomen (er ging een klein lichtje branden..) om 15.00 even op bed en ik voel echt een 'knap' in mijn buik. ik sta kort daarna op en mijn man maakt een grapje waar ik om moet lachen : broek zeiknat:D
    ik roep: snel snel de witte emmer van de bevallingsspullen! Mijn vliezen zijn gebroken!! (al lachende van de zenuwen, haha)
    En daar was het: het bruine vruchtwater...VK gebeld: ik mocht zelf meteen door naar het ziekenhuis, de baby MOET binnen 12 uur komen.
    Mijn man en ik heel relaxed alles pakken, ik voelde me nog erg goed. 18.00 uur op de verloskamer, de weeen namen toe. Beetje douchen, tv kijken, wegpuffen. VK komt langs: 2 cm ontsluiting. Maar dit ging niet snel genoeg. Dus weeen opwekkers. Hiermee versnelde het allemaal en lag ik vast aan het bed met cgt.
    na een paar uur heftige weeen kreeg ik er pijnstilling bij: 3 weeen achter elkaar zonder pauze trok ik niet meer...
    dus aan t infuus en toen ook de cgt op het hoofdje van kindje geplaatst.
    Tot 05.30 uur zo doorgegaan en half uur persen: ging het even niet goed met de beeb... gyn erbij: ik aan de zuurstof, flinke knip en vacuum. maar daar was ze dan al snel! onze mooie ((lange) Lente!!!!
    maar al snel moest ze in coefeuse omdat haar zuurgraad niet goed bleek. Later bleek dat ze haar glucose niet op peil kreeg, dus ging ze naar boven op de kinderafdeling aan het infuus...
    Omdat ik niet veel kon, door pittige bevalling en vooral de knip, kon ik niet naar haar toe.
    Maar op maandag ochtend kwam het goede nieuws dat het infuus stop mocht en ze mee naar huis kon!!!

Doordat ik teveel heb gedaan eerste dagen kreeg ik een flinke terugval deze week. Kon geen stap meer zetten of viel bijna flauw.. dus daar kom ik nu rustig van bij. 2 extra zorgdagen gekregen. En Lente doet het onwijs goed!!! Ze drinkt erg goed aan de borst en de verhalen van spuitluiers komen me heel bekend voor :p

nou... beetje lang verhaal geworden. hopelijk beetje interresant!
    ik post dit weekend miss nog even een nieuwe foto!!!
    x

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ooh dominoo, best heftige bevalling zeg.
    Gelukkig gaat alles nu goed en kunnen jullie genieten. Denk ook maar goed aan jezelf!!
    Ben erg benieuwd naar de foto van Lente:)

X

10. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Zooooo dominoo dat klinkt aardig heftig, maar uiteindelijk is het dus allemaal goed gekomen met jullie gelukkig! Nou doe maar lekker rustig aan hoor meid en voel je vooral niet schuldig tegenover ons dat je hier weinig kan reageren. Dat is namelijk heel begrijpelijk met zo'n nieuw leventje in jullie midden! Geniet er maar lekker van en bedankt dat je je bevallingsverhaal met ons wil delen!

Liefs

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Even ego... De kleine heb ik zowat niet gevoeld vandaag.
    Net ff hartje geluisterd en die klopt nog netjes:).
    Moet ik de vk bellen?

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Heb al gebeld, ze komt even langs. Was in de buurt!

13. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goed gedaan XD, altijd naar je gevoel luisteren. Dat het hartje goed klopt is niet altijd een indicatie dat de baby het nog goed heeft, dit moet in combinatie met regelmatig het voelen van de baby zijn. Succes

Liefs

14. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Goeieavond!

@ XD: verstandig meid.....ff extra check. Het schijnt wel dat als de bevalling nadert het kind rustiger wordt...hou je ons op de hoogte?

@ Dominoo: voel je je alweer wat beter? Heftig hoor die bevalling.....lijkt in sommige stukken op die van mij.

Hier is het genieten van onze kleine meid:D Ben alleen vandaag begonnen met afkolven en dan voeding geven met een spuitje. Ze zit nog maar 20 gram af van wat ze mag afvallen na de geboorte. Dus t/m maandag doen we het op deze manier. Ze lijkt nu ook meer tevreden. Verder hadden wij niet kunnen indenken hoe overweldigend het zou zijn om een kleine te krijgen, alsof ze altijd al bij ons is geweest:D

@ De rest: wanneer volgen de volgende baby's???????

15. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Even klagen hoor!!

Zooooooooo!!! dat hebben we ook weer overleefd.... Ik heb echt een hele lieve schoonmoeder. Het is werkelijk een schat van een vrouw en ze wil van alles voor ons doen en ons met van alles helpen, maar vandaag was vriendlief weg te voetballen vanaf 13.00 en ik heb mijn schoonmoeder dus de hele dag om me heen gehad vandaag. En dat is me dan toch te veel van het goede. Eerst ging het nog wel, want ze was de deur van de babykamer aan het schilderen en de trap. Maar op een gegeven moment is ze daar dus klaar mee en krijgt ze dus poetsdrang. Want mijn schoonmoeder is een echte poetsjuffrouw en ook nog eens pietje precies. Dus die wil het liefst ons hele huis door om af te stoffen en schoon te maken. Nou heb ik haar gisteren al haar gang laten gaan in de huiskamer, maar ik heb dus zelf gisterenavond nog in de andere kamers de stofzuiger ter hand genomen en daarbij dus ook het hele plafond gezogen. Nou stond ze in de keuken begint ze de afvalbak helemaal schoon te poetsen. Nou prima dan hoef ik dat niet meer te doen, maar vervolgens zegt ze dus: ''Ik moet alles altijd helemaal schoon hebben hoor'' ''Heb jij dat nou niet?'' Oftewel ik maak niet goed genoeg schoon. Vervolgens zegt ze: ''weet je waar ik me aan erger..." Nou ik ben benieuwd.... '' aan dat rooster daar boven in de hoek die is zo smerig...'' Ik zeg daarop: ''Nou die heb ik gisteren ander nog helemaal schoon gezogen met de stofzuiger.'' Zegt mijn schoonmoeder weer: '' zal ik hem even ontvetten?'' Ik was al gesloopt dus zei nou laat maar hoor het is al laat en etenstijd je moet zelf ook eten natuurlijk! Vroeg ze nog of ik me niet aan dat ding ergerde...? Nou nee want ik sta niet de godganse dag in de keuken naar dat hoekje te staren, bovendien ik kan er niet bij om dat ding schoon te maken, want dan moet ik via een stoel op het aanrecht en dat ding zit dus boven een keukenkastje, nou echt niet dat ik dat ga doen met mijn dikke buik.... Nou goed toen stond ze in de gang met een sopje... heeft ze de hele radiator af genomen... Echt helemaal.... Nou ja prima daar heb ik verder ook geen last van, maar voel me zo bezwaard als een ander mijn huis loopt schoon te maken. Vervolgens gaat ze buiten onze stoep aanvegen, heel lief en dat meen ik, maar vervolgens gaat ze naar huis en zegt ze: ''Ik wil best eens langs komen om het huishouden te doen hoor!!'' Nou die kwam even verkeerd aan... Ik weet dat ze het goed bedoeld, maar het voelt zo als een verwijt dat ik niet goed genoeg schoonmaak.... Ze vind het ook verschrikkelijk dat we 2 katten in huis hebben nu er straks een baby komt, omdat dat volgens haar niet hygienisch is.... Nou ja we moeten zelf weten zegt ze dan ook, maar zij vind het maar niks... Echt waar net of is het hier zo'n teringbende, nou ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Tuurlijk katten verharen nog al, maar ja dan stofzuig ik weer even en dan is het weer netjes. En ik doe echt mijn huishouden wel, maar ben niet zo'n pietje precies die elk hoekje en gaatje elke keer mee neemt. En onze kattenbakken staan in de bijkeuken en die moeten nodig verschoond worden. Vriendlief is er door de drukte nog niet aan toe gekomen... Ze heeft verschillende keren aangegeven dat dat ding toch wel erg stonk en nodig schoon moest... (nou heeft ze niks met katten dus de kattenbak schoonmaken gaat ze niet doen en dat vraag ik ook niet van haar) maar goed ik zei ook ja sorry ik mag het gewoon niet doen... En dan denk ik, waarom verontschuldig ik me eigenlijk... het is ons huis en ons huishouden... Wist ze ook nog even leuk te zeggen: ''jullie hebben maar een klein huis, moet je nagaan wat ik elke dag moet schoonmaken'' Zij wonen namelijk op een boerderij.... Ik weet dat ik me er eigenlijk niks van aan moet trekken, maar dat wil gewoon nu even niet en ik voel me er echt niet lekker onder... Net of maak ik niet goed genoeg schoon ofzo... Nou ja heb dus tegen haar gezegd dat ze hier niet voor het huishouden hoeft te komen, want dan voel ik me zo ongemakkelijk... Ik denk dan heb ik het tenminste eerlijk gezegd. Want ik voel me er echt ongemakkelijk bij als een ander hier schoonmaakt en ik zit toe te kijken.... Zo dit moest ik echt even kwijt hoor!!!

Liefs

16. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    @SQ, dan zul je na je bevalling toch nog een weekje moeten wennen aan dat gevoel, want zo voelde ik me dus ook met de kraamhulp in huis.
    Die liep ook steeds te poetsen, was te doen en te stofzuigen en dweilen, terwijl ik van haar op mijn doos moest blijven zitten ;)

17. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @monika, ja maar dat vind ik anders. Ik moet dan herstellen van een bevalling en heb het druk genoeg met de kleine, dus kom ik niet aan het huishouden toe. Nu ben ik wel hoogzwanger, maar er mankeert me niks aan mijn handen. Ik doe het nu wat langzamer en in etappes, maar kan nog prima ons huis schoon houden. En de kraamzorg is een onbekende die het doet omdat het haar werk is en maakt daarbij geen opmerkingen naar mij over het wel of niet goed schoonmaken!

Liefs

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @SQ, goed dat je aangegeven hebt dat je je er niet prettig bij voelt. Ik zou daar ook niet zo goed tegen kunnen!!
    Tis jullie huishouden en al zou het een bende zijn, dan is dat jullie 'probleem'...

@ hier, vk is geweest. Moest naar zh voor ctg en echo.
    Op de ctg werd al duidelijk dat ik constant harde buiken heb die komen en gaan. In een regelmatig ritme.. Maar ik voel dit niet. Nouja nu ik aan de ctg lag en zag wanneer ik een harde buik kreeg had ik zoiets van ooh is dat dan een harde buik;)
    Dat is ook waarom ik de kleine niet goed voel.. Doordat mn buik steeds hard is.
    Alles was dus goed en en de echo ook!

De arts zo, ik zie het al.. Dat duurt geen jaren meer. Wij tegelijk; echht?? Ja zegt ze, voor kerst issi er wel hoor;)
    Haha..
    Ze zei ik kan er niks van zeggen, maar als dit aanhoud en sterker word kan t zo gebeuren. Maar geen garanties.

Wij wonen in Eindhoven naast aquabest, daar worden vaak feesten gehouden. Vandaag Housequake, de wind staat ook nog s richting ons. Dus we hebben gratis muziek:D
    Ik hou zelf altijd ook wel van die feestjes (extrema is daar ook altijd) dus heb de deuren open, kunnen we meegenieten hihi

X

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @SQ, goed dat je aangegeven hebt dat je je er niet prettig bij voelt. Ik zou daar ook niet zo goed tegen kunnen!!
    Tis jullie huishouden en al zou het een bende zijn, dan is dat jullie 'probleem'...

@ hier, vk is geweest. Moest naar zh voor ctg en echo.
    Op de ctg werd al duidelijk dat ik constant harde buiken heb die komen en gaan. In een regelmatig ritme.. Maar ik voel dit niet. Nouja nu ik aan de ctg lag en zag wanneer ik een harde buik kreeg had ik zoiets van ooh is dat dan een harde buik;)
    Dat is ook waarom ik de kleine niet goed voel.. Doordat mn buik steeds hard is.
    Alles was dus goed en en de echo ook!

De arts zo, ik zie het al.. Dat duurt geen jaren meer. Wij tegelijk; echht?? Ja zegt ze, voor kerst issi er wel hoor;)
    Haha..
    Ze zei ik kan er niks van zeggen, maar als dit aanhoud en sterker word kan t zo gebeuren. Maar geen garanties.

Wij wonen in Eindhoven naast aquabest, daar worden vaak feesten gehouden. Vandaag Housequake, de wind staat ook nog s richting ons. Dus we hebben gratis muziek:D
    Ik hou zelf altijd ook wel van die feestjes (extrema is daar ook altijd) dus heb de deuren open, kunnen we meegenieten hihi

X

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Huh, plaatst ie m 2x... Zit op mn mobiel dus kan niet makkelijk wijzigen;)

Deel Deze Pagina