Ik kan hem ook niet laten liggen als ie huilt. Hooguit 20sec ben een stuk gaan wandelen en dat heeft goed gedaan. Daarna sliep ie 3 uurtjes!! Net gevoed en nu ligt hij in de box te 'spelen'. Zonder te huilen, vanmiddag waren het echt krampen. Hoe gaat het nu bij jullie?? X
Nou ze ging dus huilen in bed. Ben toen gaan wandelen. Toen was ze stil maar ze sliep niet. Zodra we weer thuis waren ging ze weer huilen. M'n man is nu thuis en heeft haar nu op de arm. Ik hoop dat het zo stopt want ik word een beetje wanhopig. Heb haar ook getemperatuurd. 36,8. Dus geen verhoging.
@ Lwv: he bah, vervelend....kan me voorstellen dat je ff wanhopig wordt dan. Bij Jolene helpt het om haar lekker op je buik te leggen en dan zachtjes op dr billetjes te kloppen. Heeft ze geen krampjes? Vraagje; gebruikt er hier iemand hypo alergene voeding??
Anouchka : dat heb ik ook al geprobeerd. Heb haar al in allerlei houdingen vast gehouden. Speentje werd ook heel de dag al geweigerd. Ze lig nu 10 minuten MET speen op m'n schoot te slapen. Geen diepe slaap maar haar ogen zijn dicht en haar mond ook. Haha. Straks krijgt ze fles. Wij geven standaard flesvoeding van Friso.
Lwv, ik snap je wanhoop Hopelijk slaapt ze straks goed na het flesje!! Wat voor ritme hebben jullie kleintjes nu? Ik merk dat hij nu meer wakker is als de eerste 2 weken. Toen was het eten slapen eten slapen. Nu zitten er veel wakkere momenten tussen. Weet niet zo goed hoeveel hij moet slapen of wakker mag zijn.. Haha wat erg he X
XD : Anoek had dat schema ook de eerste 2 weken. Slapen en eten en slapen en eten. Nu was ze vaak tussen 2 voedingen in (is 4 uur) wakker. En dan ook gewoon lekker beneden. Soms heeft ze dagen dat ze tussen 08.00 en 20.00 veel wakker is. Met af en toe een hazenslaapje. Komt dan ook vaak voor dat ze andere dagen meer slapen. Heeeeej ze is al een half uur stil en ligt in bed.
@Xd, hoe ouder ze worden hoe meer ze wakker zullen zijn. Ik merk dat nu al aan Jelke, maar dat kan wel kloppen zegt de kraamzorg aangezien hij al een week ''overtijd'' was dus in principe is hij zeg maar al 2 weken oud nu... dus zal hij steeds vaker een wakker moment hebben. Dit is heel normaal alleen als ze daarbij jengelig zijn dan is het voor jou vervelend omdat je je handen niet vrij hebt. Jelke heeft zo'n sterke zuigebehoefte dat hij na de voeding gewoon gaat huilen als hij niks heeft om op te zuigen. Dus sinds vannacht een speen uit geprobeerd en als hij die heeft is hij stil en valt hij uiteindelijk in slaap. Dus hij heeft gewoon een sterke zuigbehoefte. We dachten eerst dat hij dan nog steeds honger had, maar na 2 borsten en bijvoeding moet hij volgens de kraamzorg meer dan genoeg hebben gehad dus mochten we een speen proberen. Ik heb hem nu na de borstvoeding een speen gegeven en geen bijvoeding, want ik dacht als hij echt nog honger heeft dan accepteert hij de speen toch niet. Nou hij is dus stil met de speen dus honger heeft hij niet. Hopenlijk komen we de dag door zonder bijvoeding! Liefs
@ sunny, hier ook al snel een speentje gebruikt! Julan heeft ook heel erge zuigbehoefte. Meestal komt hij pas in slaap als het speentje in zn mond zit. Hij is al sinds een uur of 6 wakker. 6 uur voeding gegeven, net om 9 uur weer.. En nog steeds wakker.. Heb hem nu in zn eigen bedje liggen, speen erin en hopen dat zn oogjes zo eindelijk dicht gaan. Ben bang voor de nacht @sunny, alles goed met je als kersverse mammie? .
Hier ook eentje met een enorme zuigbehoefte! En een enorme zuigkracht! Ik krijg dat speentje niet zomaar ff uit haar mond. Hahaha! Ik ben net ff in bad geweest. Moeders moest even ontspannen.
@XD, als je borstvoeding geeft mag je ook niet in bad zolang je nog vloeit i.v.m. kruisbesmetting. Is dit je niet verteld door je VK? Dit is namelijk iets wat de kraamzorg en de VK zelfs aan mij verteld hebben. Omdat je dan dus in het water zit terwijl je nog vloeit en dit kan dan weer bij je tepels komen... (infectiegevaar) Ja Jelke heeft dus vooral in de avond rond 22.00 uur dat hij klaar wakker is. Heb hem gevoed en hij krijg nog even een fles bijvoeding en dan hoop ik dat hij daarna gaat slapen, maar hij heeft inderdaad zijn speen daar bij nodig... En dan hebben ze het over tepel/speen verwarring, maar dit heb ik liever dan een kind wat de hele nacht niet gaat slapen vanwege zijn zuigbehoefte! Liefs
Nou die tepel/speen verwarring merk ik niks van gelukkig. Zeiden ze tegen ons ook. Maar ik dacht ook het is goed, als hij wil zuigen.. Ik vloei niet meer, maar dr is mij niks verteld over die kruisbesmetting... Gek he. Maargoed, heb zelf t idee dat t beneden nog niet dicht zit, niet perse de hechtingen maar mn baarmoedermond, geen idee hoor maar dat gevoel heb ik Zo het voeden is weer gedaan, hopelijk slaapt ie goed. Kunnen wij ook weer even slapen Trusten x
Klopt! Zolang je nog vloei mag je niet in bad. Ik vloei niet meer. Heb heerlijk geslapen tot 04.00u. Papa heeft gister om 23.30 de laatste fles gedaan en ik nu net om 04.00 uur. Ga nu weer verder slapen. Hopelijk tot 08.00 uur. We krijgen morgenochtend kraamvisite.
Haha het nachtleven van de nieuwe papas en mamas... Zaterdagnacht was ik rond half 5 aan het voeden, het was toen warm. Mn vriend was ff naar buiten aan het kijken. Allemaal mensen die terugkwamen van uitgaan. Hij zei, eerst kwamen we ook thuis rond deze tijd en nu zitten we om die tijd in de poepluiers hihi Hier gisteren om half11 een voeding en vannacht om 2 uur en om 3 uur weer. 6 uur werd hij weer wakker, ik heb m toen bij ons in bed gelegd. Mn vriend begint om 7 uur met werken dus even kroelen en nog wat doezelen. Nu weer aan het voeden. Hopelijk kan ik zo nog even slapen. Ben al een paar dagen niet lekker, heel erge keelpijn en snotverkouden... Dus wat slaap kan geen kwaad Nog plannen voor vandaag? Ik niet veel, vanavond kraambezoek. Lwv, veel plezier met jullie bezoek zo! X
Goedemorgen dames! Zo ik ben een dagje druk en jullie kletsen wat af zeg! Zo even bij gaan lezen. Gisteren waren m'n moeder&stiefvader en opa&oma op bezoek. Hebben we een vier generaties foto gemaakt 4 meiden! Het was heel gezellig maar ook heel erg druk. Was stiekem blij aan het eind van de dag dat iedereen weer naar huis was. Giulia was een beetje onrustig 's avonds maar het lukt ons steeds beter om haar dan rustig te krijgen dus zijn we uiteindelijk toch weer lekker op tijd gaan slapen. Onze kleine meid is trouwens een paar dagen geleden overgestapt naar een grotere maat luiers. En ik ga maatje 56 ook uit haar kleerkast ruimen, het wordt allemaal wat te krap. Nu mag ik weer gaan shoppen Wat die luiers betreft, ik had pampers newborn 2, maar die stinken echt heel erg! Ik dacht eerst dat de urine zo sterk rook en ze blaasontsteking had, maar toen rook ik aan een schone luier en die stonk net zo erg. Nu heb ik andere luiers en die stinken niet. Had ik bijna voor niets het consultatiebureau gebeld... Vandaag is hier een rust dag Lekker een beetje aanrommelen thuis, als t weer meezit een rondje wandelen en vanmiddag een middagdutje
Zo hier hebben we een heerlijke nacht gehad. Gisteravond om 22.00 nog borstvoeding. Om 23.00 had meneer toch nog honger dus nog even wat bijvoeding gegeven en vervolgens lekker met zijn speen in slaap gevallen en om 3.30 schrok ik wakker en lag meneer nog zo lekker te slapen dat ik ook maar weer in slaap ben gevallen en om 5.00 werd ik wakker van ontzettend lekkende borsten hahahaha dus toen heb ik Jelke maar even wakker gemaakt... die lag namelijk nog steeds te slapen, maar ik wou wel van die melk af hahaha. En daarna heeft hij weer lekker verder geslapen tot een uur of 9.30... Dus hij heeft lekker rukken gemaakt... Vriendlief was heel dankbaar aangezien hij vandaag moest werken hihihihi! Liefs
Heeft ze niet last van darmkrampen?? Dan slapen ze slecht. Kun je zien aan trappelende beentje en vuisten... Julan heeft het nog een beetje vandaag, gisteren heel erg. Vervelend he dat huilen, je weet dan op een gegeven moment niet meer wat je moet... @ mamasandra, stinken de luiers jaa? Wat gek. Kan het niet aan het pak liggen, lijkt me raar dat ze luiers een vieze lucht geven @ Sunny, Jelke slaapt al goed zeg. Heerlijk!