Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dominoo hier geen plannen nog voor morgen.

Anoek heeft een hoop rode vlekjes/bultjes in haar gezicht en voelde vanavond behoorlijk warm maar heeft geen koorts.
    Effe aankijken.

2. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Oh bah lwv: iets van een allergie? of misschien lekker in zonnetje gewandeld en een reactie van de huid? Hopelijk zet de koorts niet door! Extra knuffeltje geven vanavond :)

3. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedenavond dames,

Wij gaan zo richting bed, Jelke heeft om 21.00 voeding gehad en na 21.00 heeft Jelke altijd zijn wakker moment. Dan kijk hij lekker om hem heen (soms behoorlijk scheel uit de ogen hahah) Dus we hebben hem nu voor het eerst in het wipstoeltje gezet. Zometeen lekker op bed, want vriendlief moet er om 4.00 uit, want die moet om 5.24 bij de start van de fiets elfstedentocht staan. Dit is zijn 11e keer dat hij hem fietst. Mijn moeder komt morgen rond 9.30 zodat ik niet alleen ben en dan kunnen we rond 14.30 samen met Jelke naar de finish om pappa binnen te juichen... Hopenlijk is het weer een beetje goed anders wordt het lastig...
    Hebben jullie nog leuke plannen morgen? Hele fijne dag gewenst iedereen.

Liefs

4. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee of het een allergie is.
    We hebben wel gewandeld maar ze lig altijd in de schaduw onder het parasolletje.

5. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    mm... en ze is ook niet veranderd van voeding afgelopen dagen toch? Nou, ik hoop dat het niets is, dat het morgen gewoon weer wegtrekt!

Sunny: pff.. wat moet je vriend er VROEG uit!!! Waar je zin in hebt :p Maar wel gezellig met je mams en de kleine toch?!

6. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Lwv, mijn schoonmoeder vertelde mij dat zij vroeger met haar zoon (vriendlief) ook te wandelen ging en dat hij altijd in de schaduw lag, maar toch allemaal rode blaasjes kreeg op zijn gezicht en armpjes... Dus toch een reactie op de zon ook al lag hij in de schaduw, dus misschien is het toch een reactie op de zon bij Anoek!

@Dominoo, ja zeker gezellig. We gaan straks ook richting oom en tante van vriendlief, want die wonen aan de weg wat op de fietsroute ligt dus daar komt vriendlief rond 10.30 langs om even broodje en zo te eten en dan kan hij zijn zoon even vast houden. Mijn moeder heb ik mee voor de gezelligheid en omdat zij me kan ondersteunen met zware dingen tillen (wat ik nog niet mag) zoals de kinderwagen in en uit de auto!

Liefs

7. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Hoi dames! Hier een paar drukke dagen gehad. Gisteren (over)opa en (over)oma bezocht met Giulia. Was heel gezellig en de lange autorit ging ook goed :)

@vlekjes/bultjes in het gezicht, Giulia heeft daar ook heel veel last van gehad. Het begon met een paar pukkeltjes in haar gezicht en binnen een paar dagen zaten haar gezicht en nek helemaal onder. Als de bultjes niet jeuken, dus als je Anoek niet ziet krabben dan kun je er vanuit gaan dat het hormoonpukkeltjes zijn. Dit heeft de kleine nog in haar lichaam van jou (en heeft niks met bv of fv te maken). Maak je je toch zorgen dan kun je altijd het consultatiebureau bellen. Dat heb ik toen ook gedaan. Maar het komt er op neer, zolang het niet jeukt hoef je je nergens zorgen om te maken.

@borstvoeding, ik voed gewoon waar de visite bij is en in het openbaar doe ik ook steeds vaker. Tenzij het niet echt mogelijk is dan is de auto/parkeergarage ook een optie voor me :) Ik heb wel een nursing cover voor als ik in een cafe/restaurant oid ben zodat niemand me ziet voeden en er dus ook geen aanstoot van kan hebben en zodat de kleine ook meer rust heeft.
    Het 100x aanhappen en loslaten dat ken ik. Daar heeft de kleine hier ook wel eens last van. Dan is ze volgens mij gewoon te onrustig. Dan leg ik haar ook altijd even weg en als ik het later weer probeer gaat het wel goed.

Fijne dag iedereen vandaag!

8. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!

MamaSandra : bedankt voor je uitleg over de rode bultjes.
    MAAR wat ik me afvroeg..kan zo'n kleintje zich zelf krabben als ze jeuk heeft? Ze heeft volgens mij nog weinig controle over haar armpjes/handjes.
    Heb trouwens het idee dat het nu ook erger is als gister.

Sunny veel plezier vandaag!

De rest ook fijne dag vandaag!

9. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@Iwv, ze zal waarschijnlijk in haar gezicht gaan wrijven zoals ze bijv ook in haar ogen wrijft als ze moe is. Maar als ze nog niet kan krabben zal ze jeuk houden en daar waarschijnlijk om gaan huilen of jengelig worden. Zoiets is natuurlijk niet prettig voor haar. En geloof me, het kan nog heel erg worden. Bij Giulia was haar hele nek knalrood van de uitslag en ze had eerst een paar grote rode vlekjes/bultjes in haar gezicht maar uiteindelijk zat haar hele gezicht vol met kleine rode bultjes. Ik heb er jammer genoeg niet echt een goede foto van.
    Maar als je er niet gerust op bent dan zou ik gewoon het consultatiebureau bellen.

10. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een foto van Anoek haar plekjes :

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Zouden het misschien ook muggenbulten kunnen zijn?? (Typ vanaf mobiel, foto is voor mij dan niet zo duidelijk).

Julan had laatst ook rode bultjes op n gezicht en armen, had bij het cb gevraagd en laten kijken. Muggenbulten, voordeel bij babys... Die jeuken niet!

Hormonen kan idd ook, dat had Julan de eerste week. Puistjes hihi

Hier straks kraambezoek, morgen heel misschien naar de efteling! Mn ouders gaan met mn neefje en nichtje. Dat doen ze 1x per jaar en ik ga vaak mee.. Twijfel nu alleen nog een beetje, de hechtingen doen geen pijn meer maar voel he nog wel. En het voeden he, dat doe ik dus echt niet in het openbaar hihi..

Liefs!

12. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Goedenmiddag!

@ Lwv: oei, das idd raar die plekjes.......zou het niet weten. Misschien allergie??? of hormonen wat Xd al zei......:(

13. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Ik vind t er echt uitzien als hormoonbultjes. Giulia had t ook zo erg. Zo lang ze geen last er van heeft, geen koorts, en het alleen in haar gezicht en hals zit dan denk ik echt dat t dat is..

14. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft er inderdaad geen last van volgens mij.
    Vrijdag moeten we naar CB. Als ze dan nog last heeft horen/vragen we daar wel even.

Anoek is nu met haar papa op stap. Zit ik hier alleen. Hahaha is best raar. Ze zijn rondje wandelen.

Ik heb trouwens al kleertjes wat Anoek niet meer past!!!
    Ze groeit veel te snel!!!!
    Ga de kleertjes niet voor mezelf bewaren. Zat te denken om het weg te kunnen geven aan iemand die het moeilijk heeft ofzo..?

15. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    XD : als je het heel leuk vind om naar de Efteling te gaan moet je het gewoon doen!
    Je kan vast ergens wel rustig voeden lijkt me. Of misschien daar flesje geven? Weet niet...heb geen verstand van BV.

16. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    @ Lwv: ja idd, zou het vrijdag ff navragen. Wat weegt Anouk nu? Jolene is van dezelfde dag en weegt nu 4100 gram. We zij nu overgegaan op 150+5 en mevrouw laat er ruim 4 uur tussen zitten:D Je merkte dat ze echt toe was aan meer. Ik doe haar n u 's avonds om half 8 in bad, ook om regelmaat te creeeren.

@ Ego: morgen moeten we voor de echo van haar heupjes, ben benieuwd. Hopelijk krijgen we gelijk uitslag

17. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anouchka : ze woog vorige week 4860 gram!
    Bij haar geboorte woog ze 4138 gram.
    Ze krijgt 145 cc. Dus maak 150 klaar met 5 scheppen en giet dan wat terug.
    Wij geven dus minder.

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @lwv, flesje kan idd.. Enige probleem ben ik dan. Mn borsten trekken dat niet een hele dag dan klappen ze ben ik bang;)
    Misschien dat ik maar een grote doek meeneem ofzo. Kunnen moeder en zoon zich onder verstoppen hihi..

@ anouchka, spannend met de heupjes. Hopelijk meteen de uitslag. Wachten is nooit fijn he.

Op maandag is hier t inloopuur bij het CB, vandaag dicht helaas. Had hem graag willen wegen!

X
    v

19. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @ Anouchka: spannend de echo!! ben erg benieuwd wat de uitslag is. Hopelijk krijg je meteen wat te horen idd.

voeden: als ik me genoeg op mijn gemak voel, dan voed ik bij sommig bezoek. Is echt puur op gevoel. En dan vraag ik er altijd bij of zij het niet vervelend vinden. Anders loop ik even naar de slaapkamer. maar ja,dan ben ik wel zo'n 30 minuten weg!
    Ik voed niet in het openbaar. Parkeergarages niet meegerekend :p

XD: heb je een personenweegschaal? Ga je daar even op en daarna samen met Julan!! Is wel iets minder specifiek dan bij cb, maar toch!

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja die heb ik wel, maar dan zou ie digitaal moeten zijn... Deze geeft alleen per kilo aan.. En ik denk niet dat hij een kilo aangekomen is hihi..
    Maar wel een idee, volgensmij kan ik dat wel even bij mn ouders doen! Daar gaan we nl eten vanavond.

Deel Deze Pagina