Vorige week maandag woog hij 3850. Geboortegewicht was 3580, week later zat hij weer op zn geboortegewicht. Dus ben wel benieuwd wat er nu nog bijgekomen is. Straks even checken, meneer heeft nl wel bolleren wangen
Nou de weegschaal heeft maar 1cijfer achter de kommaa dus heb nie gewogen... Ga deze week gewoon naaar een ander cb Ben nu aan het voeden. Na wat nadenken ga ik morgen gewoon naar de efteling ik heeb 2 flesjes kunnen kolven dus dat is wel makkelijk. Zal daar min 1x zelf moeten voeden maar dat komt goed heb er zin in! X
breaking in pssssssssst de eerste mei jongens zitten in juni topic. waren er 3 uitgetelf in juni maar 3 in mei geboren ik heb een mei manneke breaking out
Goedemorgen! XD : Effe afwachten dus met het wegen. Lan : Gefeliciteerd met Maikel. Ik heb een nieuw onderwerp gestart op ZP. Mn meisje krijgt namelijk steeds meer rode plekken in haar gezicht en nu ook in haar nekje. Effe aan de 'deskundigen' advies vragen (kraamdeskundigen).
@Iwv, ik weet echt zeker dat het hormoonbultjes zijn (babyacne). Giulia had t ook net zo erg en het kan ook een aantal weken aanhouden. Als ik jou was zou ik nu meteen het consultatiebureau bellen en je verhaal doen. Zij zullen je dan meteen gerust kunnen stellen. Dit heb ik zelf een paar weken geleden ook gedaan toen Giulia die bultjes kreeg.
*EGO* Jippie, vanmiddag kunnen we een kolf ophalen voor 35 euro... Ik heb het namelijk even helemaal gehad met mijn rechtertiet!!! Die kloof doet zo ontzettend pijn en op 1 of andere manier kan Jelke die tepel niet in 1 keer goed pakken... Hij heeft er vooral de laatste dagen wel 100 pogingen voor nodig... en dat levert een gestresste moeder en uiteindelijk een huilende Jelke op.... Dus zodra ik die kolf heb ga ik die kant eerst maar eens kolven zodat die tepel een beetje rust krijgt en dan krijgt Jelke toch nog mijn BV alleen dan via de fles. Ik was vanochtend echt bijna zo ver dat ik gewoon helemaal wou stoppen met BV... Maar ja de linkerkant gaat hartstikke goed dus vind het dan ook zo zonde... ik heb namelijk ook VEEl productie dus zou het jammer vinden als het nu het eenmaal op gang is al weer stop gezet wordt... Dus hoop echt dat dit de oplossing is!! Liefs
@sunny, dat steeds opnieuw aanhappen en loslaten dat zorgt er ook voor dat je tepelkloven krijgt dus het is idd wel handig om je tepel rust te geven. Ik herken het trouwens wel dat onrustig aanhappen. Je zegt ook veel productie te hebben, kan het zijn dat je een sterke toeschietreflex hebt? Giulia heeft de laatste dagen tijdens bepaalde voedingen (niet allemaal) ook moeite met aanhappen en het is me opgevallen dat mn melk dan echt hard stroomt. Dan kolf ik een paar minuten af zodat de druk eraf is en dan gaat het een stuk beter. Zodra je tepel weer wat is bijgekomen kun je dat ook eens proberen?
Vraagje: Waaronder slapen jullie kindjes? Ik heb onze meid onder een dekentje liggen met dekbedovertrek. Vind het wel erg waardeloos om het bedje (ledikantje) op te maken. Je moet meer dan de heflt van het dekentje+overtrek onder het matrasje stoppen. Zit te denken om een ledikantje-deken te halen. 75x100cm zijn die. Dan met een lakentje erbij. Ben benieuwd naar hoe jullie dat hebben.
@Mammasandra, ja het is ook niet elke keer zo, maar vooral na een nacht van 6 uren geen voeding waardoor mijn tiet dus echt behoorlijk vol is en dan heeft Jelke gewoon moeiten met goede grip te krijgen omdat die tiet zo vol is. dit zei de kraamzorg ook en dan is inderdaad eerst even kolven wel zo prettig... En ja dat tig keer aanhappen is niet bevorderlijk voor mijn tepelkloof dus vandaar even de rust er in... Dus ben blij als die kolf goed werkt! en ja ik heb een sterke toeschietreflex, want zodra Jelke goed hapt gutst/stroomt de melk langs zijn mondhoeken zo snel komt het er uit. En dan hoor je hem dus ook heel snel klokken die eerste slokken om het maar weg te krijgen... @Lwv, Jelke ligt nu nog in zijn kinderwagenbak te slapen naast ons bed 's nachts, zodat ik niet constant naar zijn kamertje hoef te lopen vanwege mijn wond. Maar ik heb het ledikant hetzelfde als de kinderwagen bak opgemaakt. Ik heb een laken met een babydeken. Het bovenste gedeelte van het lakentje sla ik dan (een randje van 10 cm.) over het dekentje zeg maar. Het babydekentje is inderdaad niet heel groot zodat ik niet heel veel onder het matras hoef te doen! Liefs
@ Anouchka: en, kreeg je meteen uitslag van de echo? Of moet je ervoor terugkomen? @XD: was de efteling leuk? Hoe ging het met diee 1e voeding? jullie hadden heerlijk weer!!
Nou de kolf is in huis en heb hem vanmiddag ook al geprobeerd en wat een uitkomst is dit zeg. Het kolven doet me namelijk geen pijn aan die tepel waar de kloof zit en zo kan ik toch BV blijven geven en mijn tepel wat rust geven. Ik ben er zo blij mee. Ik zag de laatste dagen echt ontzettend tegen het voeden op, wat ik ontzettend jammer vind omdat dat de bedoeling niet is, maar nu zie ik er niet meer tegen op! Voel me meteen een ander mens! Hoe is het met iedereen en met de kindjes??? Liefs
Sunny dat is helemaal super nu met die kolf! Ben blij voor je! Hier gaat het goed. Ons kleine meisje slaapt veel vandaag. Over half uur gaat ze lekker in bad.
Hallo dames! @ Echo: vanmiddag de echo gehad, Jolene hield zich goed Vrijdag de uitslag via onze huisarts. @ Lwv: Jolene slaapt onder een duo deken, daarom heen zit een dekbedovertrekje. De deken werkt hetzelfde als een 4 seizoenen dekbed, ik kan een deel verwijderen. Ik heb eventueel ook lakentjes. Zit zelf te denken aan een slaapzakje, ze trapt zichzelf namelijk helemaal bloot. @ XD: Hoe was de Efteling?? Ging het voeden goed? @ SQ: Fijn dat het met kolf goed gaat, en ook nog een leuk prijsje ervoor betaald Ik heb tijdelijk de swing geleend van mijn schoonzus toen ik nog BV gaf.
Anouchka je moet een nieuwe banner maken Spannend. Ff wachten tot vrijdag dus. Knappe Jolene heeft zich dus goed gehouden!!
@Anouchka, mooi dat Jolene zich zo goed hield. Nou hopen op een goede uitslag! En inderdaad tijd voor een nieuwe banner bij jou!!! @Lwv, fijn dat jullie meisje nu lekker slaapt vandaag. Doen jullie het badderen in de avond altijd? Hier deed de kraamzorg het in de ochtend en heb dit eigenlijk overgenomen omdat ik Jelke daarna meteen schone kleertjes aantrek voor de rest van de dag. En nu vriendlief nog vrij is is het ook nog wel lekker te doen, maar straks als ik alleen ben dan is het misschien makkelijker om dat in de avond te doen! Hoe doen jullie dat dan met schone kleding aan trekken... Ik doe Jelke trouwens niet elke dag in bad, want hij heeft al een droge huid en dat wordt van elke dag badderen niet beter! Liefs
@ Banner: Zo goed dames @ SQ: ik doe Jolene altijd 's avonds rond half 8 in bad, voor haar fles. Ze wordt er ook lekker rustig van. Dan krijgt ze ook schone kleren aan.