Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anouchka wat een heerlijke spam.

Sunny : ik doe sinds vandaag Anoekje savonds in bad. Als ik straks weer ga werken heb ik daar sochtends geen tijd voor.
    Heb haar een pyamaatje aangedaan.
    Morgenochtend krijgt ze weer andere kleertjes aan. En die ochtend haal ik een washandje over haar gezicht.

2. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    @ Lwv: oooh die pyama, wat een goed idee:) Ga morgen gelijk kijken bij hema.

hier is Jolene helemaal munt van ZH........zodadelijk laatste voeding

3. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Anouchka: mooie foto's zeg! Door prof gemaakt? Leuk om zo als gezinnetje een foto te hebben! Brengt me weer op ideetjes :) En wat ligt ze er heerlijk vredig bij!!
    En spannend tot vrijdag dus!!! Lekker dat ze rustig was tijdens de echo!

@Sunny: heerlijk he die kolf! Wat goed dat je nu veel meer rust hebt! Zal je kleine ook weer rustiger onder zijn?!
    Wij badderen heel onregelmatig :) Als het uitkomt zeg maar...

XD: nog in sprookjesland ? ;)

lwv: slim om vast in regelmaat van het werk te komen!

ego: vandaag naar CB geweest: Lente is goed gegroeid! Al 56 cm en bijna 5 kilootjes :)

4. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ Dominoo: fijn dat goed was bij CB. De foto's zijn gemaakt door vriendin van mijn schoonzus. Zij doet naast haar werk fotografie.

@ All: hebben jullie al ideeen voor vaderdag??

5. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anouchka ik heb geen idee voor vaderdag. Maar m'n man schreeuwt steeds om een luchtje. Beetje saai kado....

Dominoo hoe oud is Lente nu?

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    goedemorgen dames,

Pffff ik ben kapot van gisteren. Merk dan toch nog wel dat ik de oude nog lang niet ben:)
    Maar het was superleuk. Alle achtbanen gehad hihi, en het weer was ook heerlijk.

Ik heb 2x een flesje gegeven en 2x borstvoeding. Omdat het zulk mooi weer was zat iedereen toch buiten, kon ik mooi binnen ongestoord voeden!

Net Julan in bad gedaan... En ik wil nu ook douchen maar dat lukt nu dus niet omdat hij steeds als zn speentje uitvalt behint te brullen hihi...
    Straks maar even voeden en hopen dat ie slaapt, dan heb ik ff tijd voor mezelf:)

Dominoo, fijn dat Lente zo goed groeit!
    Anouchka, benieuwd naar de uitslag. Spannend!
    lwv, hoe is het nu met Anoek en dr plekjes?

ik denk ook nog na over vaderdag, pff.. vind het eigenlijk onzin maar doe er wel altijd aan mee hihi

X

7. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ze is van 7 mei, dus aankomende zaterdag is ze 6 weken (6 dagen overtijd: in het boek 'Oei ik groei' zeggen ze dat je dat erbij moet rekenen :p)

8. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    XD; haha! Ook nog in de achtbanen! Je bent absoluut lekker ondernemend, :) En lekker dat het zo kon met voeden! Waar een wil is is een weg toch!?

Ik laat Lente trouwens altijd lekker huilen hoor! Heeft ze soms nodig. Gewoon lekker gaan douchen zou ik zeggen!

@all: vaderdag: ik ga vandaag tóch proberen of het gipsen handje en voetje gaat lukken. Even proberen hoe ik het grijpreflex tegen kan gaan...? En een kadootje: waarschijnlijk zo'n rekstok die je in de deurpost kan hangen en waar je armoefeningen op doet. Hij wil wat meer gespierd raken, en dat vind ik eigenlijk ook best leuk :p
    Misschien maak ik nog een map met "allerliefste papa" ofzo. Waar ze later al haar tekeningen in kan doen die ze voor papa maakt.. hihi

9. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Toch nog even een banner gemaakt... even een check :)

10. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    XD : Ja dat zal best vermoeiend zijn geweest zo'n dagje Efteling. Fijn dat je in ieder geval ook BV heb kunnen geven.

Dominoo : Jaaaa een banner. Leuk!

Een kraamdeskundige van dit forum zei dat ik er even de huisarts naar moet laten kijken.
    De huisarts moet mij vandaag toch nog bellen over mijn medicijngebruik en dan vraag ik hem direkt even of ik langs moet komen of dat ik wacht tot vrijdag wat ze zeggen bij CB.

Zo ons meisje heeft gister gewoon heel de dag geslapen.
    Van 10:00 tot 12:00. van 12:30 tot 16:00u. Van 16:30 tot 20:00 uur. Toen moest ze eigenlijk om 00.00u een flesje maar we zijn om 22:00u naar bed gegaan en lieten haar ook slapen. Ze kwam toen pas om 02.00 uur. Toen viel ze na die fles ook weer in slaap tot 06.00u.
    Wat een slaapkoppie he. Hihihihi.

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Dominoo, ja dat laten huilen... Dan breekt mn moederhart;) haha... Ik vind dat zo moeilijk.
    Ik wil ook niet meteen bij iedere piep naar hem toe rennen, dat doe ik ook niet. Want dan weet ie op een gegeven moment wel dat ie maar hoeft te piepen en ik kom. Maar echt laten huilen. Dat hou ik hooguit 1 minuut vol.

Had nog een x bv gegeven, ik denk dat we hier weer een regeldag hebben... Hij dronk 5 min en is als een blok in slaap gevallen, dus toen kon mama lekker douchen:)

Dat handje in het gips. Misschien doen als ze slaapt? Dan zijn ze zo slap als iets;)
    Denk dat het moeilijk is dit te doen als ze wakker is.

Dat mapje is een goed idee, dat ga ik voor mn vriend maken. Ga verder niks bijzonders doen. Tis tenslotte niet mijn vader:p
    Nee geef m verder een ontbijtje op bed.

Nog even iets voor mn eigen vader en schoonvader bedenken, lastig lastig!

Lwv, goed dat je achter de vlekjes aangaat! Ben benieuwd wat de ha zegt.

12. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Tja, de opa's inderdaad! Ik maak voor mijn schoonpapa waarschijljk een T-shirt met foto van Lente en tekst: liefste opa van de hele wereld! Hij heeft ook een t-shirt gehad toen we vertelden dat we zwanger zijn, en dat draagt ie helemaal af! hahaha...
    Mijn eigen vader leeft niet meer helaas...

Wat een slapende beebs :) Lekker groeien!!!

13. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ Vaderdag: ik heb een ring laten graveren met Jolene erin

@ All: wat is het slaap- waakritme van jullie kindjes? Leggen jullie hem/haar bijv na elke voeding in bed??

14. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Anouchka, ja ik vind dat lastig... Snacht gaat hij gelijk in bed na de voeding. Overdag na de voeding hangt het er vanaf wat zn ogen doen. Als ik zie dat hij doodmoe is van het drinken gaat hij in bed. Soms nog een uurtje 'spelen' na de voeding en drna nog even slapen.

Leuk idee van de ring!

@ Dominoo, van grappig dat je schoonvader het shirt zo draagt:D Dan is hij vast beretrots:D
    Wist niet dat je vader niet meer leeft, lijkt me best een lastige dag dan vaderdag...

15. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @XD: ik vind vaderdag meevallen.. heb een heel lieve schoonvader :) Het zijn meer de kleine gekke dingetjes, zoals niet kunnen bellen als het me weer eens niet lukt om mijn band te plakken ofzo. En dat hij Lente niet meer kan zien. Maar het is al 12 jaar terug... dus alweer zoveel verder, al blijft er een stukje van mijn hart hem missen hoor!

Slaapritme: na de voeding leg ik Lente overdag in de box, algewisseld met wippertje in de box, want ze spuugt vaak als ik haar meteen helemaal plat leg. Na de laatste voeding rond 22 uur gaat ze in haar bedje en ze gaat eruit na de tweede voeding in de ochtend, rond 8 uur. Ik vind het belangrijk dat ze het dag en nachtritme beetje meekrijgt.

16. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    DAAG DAMES!!!!

@Slaap/waakritme: Overdag hangt het er vanaf of Jelke na de voeding in slaap is gevallen of dat hij heel erg moe is. Dan leg ik hem direct op bed (nu nog kinderwagen bak) Maar als hij nog heel erg wakker is dan ga ik lekker met hem kroelen/knuffelen en tegen hem praten. Daarna op een gegeven moment op bed. En 's avonds laat als wij op bed gaan gaat hij direct na de voeding op bed en 's ochtends rond 6.00 uur leg ik hem na de voeding ook weer direct in bed omdat wij dan ook nog even verder slapen.

@Vaderdagkado: Ik heb hier een foto van ons 3-en op een canvasdoek laten afdrukken voor pappa. Ontbijtje wordt niks, want vriendlief ontbijt vaak niet/laat. Die eet pas als hij een paar uren uit bed is. Ach en het is vaderdag dus vind een kleinidheid ook genoeg. Vriendlief is 9 juli jarig dus dan moet ik ook weer wat verzinnen!

@HIER: Ow meiden ik moet dit even aan jullie kwijt. Vriendlief en ik hebben eigenlijk al vanaf de eerste dag dat we samen zijn trouwplannen. Nou hebben we al vrij snel gezegd 8 juni 2012 als trouwdatum. Nou ja dat schiet al op, want dat is volgend jaar al. Nu heeft vriendlief begin dit jaar al gezegd dat hij me dit jaar officieel ten huwelijk gaat vragen en hij heeft ook al een heel plan bedacht zegt hij, maar ja ik mag natuurlijk nog niet weten wat, waar en wanneer. Maar goed nu hebben we vandaag dus onze verlovings/trouw ringen uitgezocht!!!!! En toen vroeg die mevrouw wat er in moest gegraveerd worden. Dus wij gaven aan dat onze namen er in moesten en toen zei vriendlief: '' Ja en de datum dat ik haar ten huwelijk ga vragen, maar dat ga ik nu niet zeggen''. Dus het wordt wel spannend nu hoor. Ben zo benieuwd wat hij van plan is. Maar ik vond dit al een erg leuke stap vandaag om die ringen uit te zoeken!!!

Met Jelke alles goed. Hij heeft de smaak wat doorslapen betreft goed te pakken. Hij slaapt 's nachts 6 tot 7 uren door. Overdag komt hij tussen de 3 a 4 uur dus gaat echt super. hij ligt nu ook weer lekker te slapen. Hij ligt echt bijna altijd met zijn handjes omhoog naast zijn hoofd. (ze zeggen dat je kindje dan ontspannen/tevreden is) Morgen eerste bezoek van het CB. De eerste keer komen ze thuis langs. Daarna moet ik daar heen. Ben benieuwd wat Jelke zijn gewicht inmiddels is.

Ondertussen het huis ook weer op orde bijna. Heb al heel wat was gevouwen. Nu hangt er nog 1 op de lijn en er zit nog 1 in de machine. De douche en wc hebben hun grote beurt weer gehad en de boel is afgestoft. Vriendlief heeft het gras gemaaid en gaat zo nog stofzuigen. Dan kunnen we er weer even tegen aan hahah!

Liefs

17. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ Sunny: Oooohhh..wat gaaf zeg!!! Trouwen is zo leuk:D Praat uit ervaring. Spanned dus wanneer en hoe........:)

@ Slaap: Jolene krijgt om 23.15/23.30 laatste voeding ( ze laat dan meestal 60 cc staan) en gaat gelijk in bed. Dan slaapt ze tot 04.00/04.30. Dan komt ze ong elke 4 uur.

@ Dominoo: Kan me indenken dat je je vader met de kleinste dingen misschien wel het meest mist. Leuk idee van dat t-shirt

@ Lwv: Heb je al contact gehad met je huisarts over de plekjes van Anoek?

18. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden! Even kort bericht. De huisarts denkt dat het niets ernstigs is en adviseerd om het vrijdag aan te geven bij CB.
    Het is vandaag ook al minder rood maar nog wel pukkel-achtig.

Ze slaapt vandaag al weer zo veel.

Ik reageer later nog even ;)

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Sunny, wat gaaf trrouwen. Ben benieuwd hoe en wanneer je verrast gaat worden!

Julan slaapt ook altijd met zn armpjes omhoog. Ook tevreden dus:D
    Ik lig lekker op de bank en meneertje ligt op mn borst te slapen, hmmmm:)

X

20. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sunny gefeliciteerd !!!!!! Trouwen is leuk !! Wij zijn ook getrouwd.

Heb heel de dag al migraine. Het begint gelukkig af te zakken nu.
    Ik ga zo lekker naar bed. Morgen kom ik weer gezellig kletsen.

Deel Deze Pagina