Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoi dames,

Sunny, mooi mannetje heb je!!

Hier werd ik toevallig net gebeld voor de felicitasbox!
    Ik heb al een abonnement op kinderen.. Ze zei je wilt niet ook nog een ander blad?? Nee dank je;)

Vandaag is Julan op controle bij het cb geweest. Hij is nu 57 (bij geboorte 51) en weegt 4410 gram (geboortegewicht 3580) hij doet tt dus super en is ook helemaal door de keuring heen;)

Daarna even naar mn werk geweest om beschuit met muisjes uit te delen:)
    Net kraambezoek gehad en nu ben ik gaar.. Teveel gedaan, merk dat ik de oude nog steeds niet ben, zucht:)

X

2. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goh xd, moet je nagaan dat giulia met dezelfde lengte meer dan 1,5 kilo zwaarder is...

ik heb vandaag de felicitasbox opgehaald. zitten vooral veel tijdschriften in. t leukste vond ik een voorleesboekje van een olifantje.

Vandaag jarig, gezellig thuis gevierd met zn drietjes...

3. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd MamaSandra !!!!

En leuk! Ik hou van voorleesboekjes!

Hebben jullie kleintjes een voorkeurshouding?
    Die van ons wel een beetje. Lig meestal op haar rechterwang.
    We hebben nu een handdoek opgerold en dat leggen we achter haar ruggetje zodat ze half op haar zij ligt. En dat leg je om en om zodat ze steeds de andere kant op lig.

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Mamasandra, proficiat!!
    Heerlijk toch, ik vind babys met wat babyvet super.. Die rolletjes zeg maar, snap je wat ik bedoel?? Geweldig:D

Hier ook een voorkeurshouding, rechterwang idd. Overdag leg ik hem vaak op zn buik. Vind ie fijner liggen. Snachts durf ik hem zo niet neer te leggen. Maar wil ook niet aan 1 kant een plat hoofdje, dat met de handdoek is een goeie.

Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen, ben er een beetje klaar mee:) het loopt super maar ik geef zo nu en dan een flesje en dat is toch wel 10x makkelijker... Dus ik probeer nu zoveel mogelijk te kolven. Dan kan ik dat in de fles geven (kan mn vriend ook s aan t werk gezet worden;)). En tussendoor kunstvoeding! Tot nu toe gaat het goed.

Nu lekker slapen! Trusten!!

X

5. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze meid vind het helemaal niet leuk om op haar buik te liggen.
    We leggen haar wel elke dag even op de buik. Is goed voor ze zodat ze hun hoofdje optillen geloof ik.

6. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @mammasandra, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@Lwv, klopt elke dag eventjes op de buik leggen is goed om de nekspieren te trainen zeggen ''ze''. Jelke vind het hier de ene keer prima op de buik in de box, maar de andere keer vind hij er niks aan. Lekker bij pappa op de bank op de borst vind hij heerlijk. Vriendlief heeft een lage hartslag en daar wordt Jelke ook heel rustig van en valt dan heerlijk in slaap.

Liefs

7. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik zit hier trouwens aan een heerlijk broodje filet americain!!!! Goh wat heb ik dat gemist zeg tijdens de zwangerschap!!!

Ik mis aan de ene kant nu wel al die controles.... Ik vond dat toch wel wat hebben hoor... En de bewegingen in mijn buik.... Maar ik mis mijn zwangere buik nog niet eigenlijk.... Komt misschien ook omdat ik vooral op het laatst meer last er van had dan dat ik van die buik kon genieten.... En het feit dat je toch een bepaalde status had... Mensen gingen toch meestal voor je staan als jij met je zwangere buik ergens kwam en er haast geen plaats meer was... Dat had ook wel weer wat.
    Al moet ik zeggen dat ze dat nu nog wel doen omdat ze weten dat ik net bevallen ben met een keizersnee, maar goed dat zal over een tijdje ook wel weer normaal zijn!

Liefs

8. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd mamaSandra!! Lekker met jullie drietjes taartje eten, gezellig he?! Ik vind het zo leuk om nu een gezinnetje te zijn :)

Even ego: ik ben ZO BOOS. Onze Lente wordt in de kerk opgedragen. En daar heb ik familie en vrienden voor uitgenodigd. Ik zei laatst tegen mijn schoonmoeder: wiltu u 2 email adresjes door geven van 2 tantes, dan kan ik die ook uitnodigen. Wat doet ze: stuurt ze haar uitnodiging door aan de HELE familie! En ik had dus 2 uitnodigingen: 1 voor naaste familie, om na de kerkdienst te komen lunchen. En een andere alleenvoor de kerkdienst.. De hele familie is nu dus uitgenodigd voor de lunch....:x Incl. allerlei neven en nichten... Kan ik straks 100 broodjes gaan smeren... Lekker handig.
    Tja, het is lief bedoeld. Maar ik heb even een boos momentje nu.

9. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dominoo : Oeps dat is lullig!

10. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @XD: ik begrijp wat je bedoeld over de borstvoeding! Ik vind het stoer dat je beslist om het af te bouwen. Ik durf die keuze nog niet te maken. maar ik vind het eigenlijk ook een heel gedoe. Durf dat bijna niet toe te geven omdat iedereen zo positief doet over bv. Maar je zit er zó aan vast he?! ...

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Waarom durf je die keuze niet te maken? Je moet doen waar je je goed bij voelt.
    Ik geef 2x per dag bv, de rest kolf ik... Voor we naar bed gaan krijgt hij kunstvoeding of als ik genoeg heb kunnen kolven bv, ik zie dan wat erin gaat en hij slaapt dan wat langer naar mijn idee.

Je zit er idd aan vast, en die flesjes... Wat een verademing dat mn vriend ook een x kan voeden. Vind het heerlijk.
    De eerste paar weken zijn het beste zeggen ze. Die heb ik nu gehad:)

Wat vervelend at iedereen n komt.. Kun je er niet ies op verzinnen?
    Ik zou de frietpan aanzetten... Frikandellen n kroketten erin, witte broodjes... Scheelt je een hoop werk? Wel vervelend hoor!

Lekker he sunny file american. Ik heb carpaccio zo gemist. Ik eet dit nu wel een paar x per week, hmmm

12. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sunny : in dacht dat ik de filet ook erg zou missen, maar ik hen niets gemist. Vond het wel "lastig" om overal bij na te denken of je iets wel of niet mag.

M'n zwangere buik mis ik trouwens totaal niet.
    Ik mis m'n buik van voor de zwangerschap.
    Ben nu 1 week al aan de lijn! Gaat goed en ben best trots op mezelf. Vrijdag mezelf weer wegen. Kijken of er iets af is.

XD : vind je vriend het leuk om fles te geven?

Dominoo : laat je schoonmoeder lekker helpen met eten!

Anoek slaapt weer heel de tijd overdag. Wil ze vanavond natuurlijk weer niet slapen....
    Maar ja ik kan haar overdag moeilijk wakker houden. Hahaha.

13. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Hey meiden!

@ Filet: heeeeeeeerlijk om weer te mogen eten:D

@ Dominoo: jeetje wat ontzettend brutaal van je schoonmoeder, net wat Lwv zegt; laat haar lekker de broodjes smeren;)
    En wat BV betreft.....snap wel beetje wat je voelt, ik voelde het soort van "falen" toen ik besloot te stoppen. Ik durf eerlijk te zeggen dat ik het op sommige momenten echt als een belemmering zag. Ik ben nou eenmaal niet iemand die in het openbaar BV gaf en ik voelde me bijna een kluizenaar. En ik vindt dat BV zo wordt opgehemeld, tuurlijk het blijft de beste voeding maar KV is net zo goed.

@ XD: fijn dat jou de KV ook bevalt. Ben je niet bang dat de productie terug loopt?

@ Sandra: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Leuke dag gehad?

@ Ego: hier gisteren helaas onze 2 katten weg moeten doen, zij reageerde zo heftig op Jolene. Zondag hebben ze de hele maxi-cosi onder gesproeid:x Die konden we dus weggooien. Inmiddels een nieuwe besteld. Maar wat is het volgende..........haar bedje? Of de kinderwagenbak? Of mijn bankstel?:( Ik vindt het een moeilijke beslissing maar wel beter, ook voor hun

14. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    We hebben voor het eerst haar haartjes geknipt :) Haha, het werd zo lang in haar nekje. Nu staat het wat netter!

15. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dominoo dat vraagt om een foto van Jolene!!!!

16. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Haha Lwv.......bij dominoo hoort Lenthe:D Jolene is van mij;)

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Anoouchka, oh wat erg jullie katten weg moeten doen. Wel een goed plaatsje voor gevonden?

Idd, foto van Lente!

18. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha oeps!
    Dan wil ik van Lente EN Jolene een foto! Hahaha!!

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoe zou het met zustertje zijn??

20. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @xd, ik vroeg me precies hetzelfde af....

Deel Deze Pagina