Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen!

2. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Goedenmiddag :)

Anouchka: oh... echt heel erg om die beslissing te moeten maken he?! Wij hebben hetzelfde gehad idd... het dekbed moeten weggooien. Je hoort té veel verhalen van katten die doorgaan inderdaad: box, wieg, etc.... Ik denk dat het een goede keus is hoor!

Jullie goede nacht gehad? Slaapt bij iedereen de beeb op jullie kamer? Of in eigen kamertje?
    En vandaag nog leuke plannen?

Ik ga met mijn gezinnetje op kleertjes-jacht voor mezelf :):) Mijn man doet Lente nu in bad. Heerlijk!!!!

3. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    hihi... en de foto komt vandaag of morgen hoor! Van Lente ;)

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ha dames,

Julan slaapt op zn eigen kamer, de eerste 2 weken in de kinderwagen bij ons op de kamer omdat ik toen niet vooruit kon!

Veel plezier met shoppen dominoo.

Mn vriend is onverwachts vanmiddag vrij.. Ik lag met julan in bed, lekker lamballen daar is het echt weer voor. Om 12 uur hoor ik de deur opengaan;)
    Liggen jullie nou nog in bed??? Oeps hihi ja:)

X

5. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedmiddag meiden,

Pfff ik zit hier even flink te janken.... Volgend weekend willen vriendlief en ik een avondje weg. Dus Jelke gaat uit logeren. Nou probeer ik dus een voorraad melk te kolven... Sinds gisteren ben ik de productie aan het opvoeren door om de 2 uur te kolven. Maar ik kan nou niet zeggen dat het helpt. Vannacht heeft Jelke 5 uren achter elkaar geslapen. ik kolf dan 's nachts niet om de 2 uur natuurlijk. Maar goed vanochtend om 4.00 dus beide kanten gekolfd en er kwam 120 cc uit in totaal. Jelke is na 90 a 100 cc tevreden. Hij valt dan gewoon zoder speen in slaap. Dus ik hield 20 over om op te sparen. Toen kwam hij na dik 4 en een half uur pas weer en toen kolfde ik 130 cc in totaal. Dus weer 100 gegeven en 30cc bewaard. Meneer viel weer tevreden in slaap zonder speen. Na 3 uren kwam meneer weer. Dit keer kwam er krap 90 cc uit. Dus ik heb hem die in totaal gegeven. Hij is wel redelijk rustig daarna, maar geeft zichzelf niet echt neer. Pas na een hele tijd met speen valt hij dan in slaap. Ik heb toen dus niks kunnen opsparen. Nou zei ik tegen vriendlief dat ik vandaag ook nog kolf om de 2 uur om de productie op gang te brengen dus heb om 14.00 gekolfd, 2 uren na de laatste keer. En in totaal (beide borsten) maar 50 cc... Nu is de moed mij in de schoenen gezakt. Ik ben er zo klaar mee.... Ik heb het gevoel dat ik alleen maar aan het kolven of aan het voeden ben. Ik kan niks opsparen voor volgend weekend. En wat ik kolf daar heeft Jelke niet eens genoeg aan.... Als ik hem de borst geef dan is hij na 20 minuten nog druk aan het zuigen en dan voel ik dat mijn borst leeg is en hij wordt dan ook pissig omdat er niks meer uit komt... Dan kolf ik die andere nog (omdat daar de kloof zit) en als ik hem dat geef heeft hij de ene keer wel genoeg en de andere keer niet... Ik ben er gewoon helemaal klaar mee.... Ik heb van te voren altijd geroepen dat ik het ga proberen en als het niet wil of als ik me er niet meer goed bij voel of mijn kind heeft er niet genoeg aan dan stop ik er mee en dan is het goed zo. Ik zal dat niet zien als falen, maar nu puntje bij paaltje komt en ik er echt mijn nocht van heb.... vind ik het zo ontzettend moeilijk om te stoppen.... Het voelt toch een beetje als falen en ik baal er gewoon van dat het niet wil. Maar op deze manier zit ik zo aan huis gebonden... Velen hemelen die BV altijd zo ontzettend op, maar de negatieve dingen daar je ze nooit over....
    Nou en sinds de bevalling is dit dan mijn 2e jankbui en dan komt ook echt alles er even uit..... Jelke doet het verder zo ontzettend goed en wil het hem gewoon ook niet langer aan doen dat hij te weinig krijgt...

ppffff dat moest er even uit hoor!

Liefs

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Sunny, dat isniet leuk, masr zie het niet als falen!!
    Met kolven komt er sowieso minder uit als wanneer de kleine aan de borst drinkt is mij altijd verteld.

Misschien gewoon bv geven en als jullie weg gaan kunstvoeding meegeven? Maar ik weet natuurlijk niet hoe je daar over denkt.
    En dat ophemelen van bv... Tja ieder zn ding, het is da het zo goed is voor de baby, maar ik vind het voor moeders echt niet ideaal hoor! Ik ben er gewoon het type niet voor...

Ik ben gaan minderen met bv, jee wat gaat dat snel van de ene op de andere dag komt er haast niks meer uit!
    Ik kolf nu zo nu en dan de kleine beetjes eruit om ontsteking te voorkomen. Dn gaan we maar volledig over op kv.

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik was nog niet klaar... Wou even zeggen sunny dat je een mooie friese uitdrukking gebruikt
    :) je nocht er van hebben hihi... Mijn ouders zijn dus fries maar tegen de kinderen altijd nl gesproken... Behalve als mn vader boos was, dan werd het fries ' ik ha skin myn nocht, nei boven ta' (spelling klopt van geen kant haha)... Viel me even op in je berichtje:)

X

8. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Xd, ja klopt is inderdaad een friese uitdrukking hahah, ik sta er niet eens meer bij stil, maar de meeste snappen wel wat ik bedoel.

Ja ik weet dat ze zeggen dat baby's meer uit je borst halen dan dat je er uit kan kolven, maar Jelke heeft gewoon aan die ene borst ook niet genoeg. Hij is dan na 20 minuten helemaal pissig aan het worden omdat mijn tiet leeg is en er dus niks meer uit komt... En dan kolf ik die andere kant (omdat daar een kloof zit) en dan is hij meestal wel tevreden, maar het is zo'n gedonder... ik doe niks anders dan constant voeden op deze manier en van sparen komt niks terecht...
    Ik vind het op deze manier ook gewoon niet leuk meer om te doen... Dus ben eigenlijk wel heel erg naar KV aan het neigen nu....

Liefs

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik ben ook al zo goed als overgestapt. Had wel genoeg voeding daar lag het niet aan.. Maar kunstvoeding is zoveel makkelijker.
    En ik heb altijd gezegd zolang ik en de kleine er gelukkig mee zijn geef ik bv zodra dat niet meer is stop ik. Het moet wel leuk blijven.
    En nu ben ik er zelf wel klaar mee, altoijd maar voeden.. Hoeveel zal ie binnen hebben? Heeft ie wel genoeg, steeds de voeding zelf moeten doen.
    Nu krijgt ie dus vaker een flesje en ik vind het super! Zo fijn om een x geen voeding te hoeven doen.

Als ik jou zo hoor ben je er ook wel een beetje klaar mee he?! Doen wat je gevoel zegt. Het iss iig nooit falen! Ik vind dat je pas faalt als je iets doet wat niet meer goed voelt. Je gevoel volgen dus zou ik zeggen:)

X

10. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ja ik heb vanmiddag met mijn moeder ook nog gebeld en die is vanmiddag nog langs gekomen en die zegt hetzelfde... als het niet meer goed voelt dan wil het ook niet meer en dan moet je gewoon stoppen.... Maar mijn schoonmoeder kwam toevallig ook nog langs en die probeert je dan toch nog zover te krijgen om door te zetten en dat kon ik vandaag even niet zo goed hebben, maar vriendlief zei ook als je er niet meer prettig bij voelt dan moet je stoppen. Dus ik ga er mee stoppen. Niet abrupt, maar bouw het gewoon af. Zo gaan we hem vanavond de laatste voeding KV geven i.p.v. borst.

En Xd net als jij zegt het moet wel leuk blijven en dat vind ik niet meer. En als ik gekolfd heb en vriendlief geeft dan de fles denk ik vaak ow lekker even de handen vrij... Dus ja dat vind ik ook wel een voordeel van KV...

Liefs

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goed dat je naar je gevoel luisterd!!
    Ik ben ook bezig met afbouwen... Hoe ga jij dat doen?
    Geen idee of ik het op de goede manier doe.. Maar als mn borsten wat gespannen voelen dan kolf ik. En ik merk dat het heel snel terug loopt!

Normaal als ik deed kolven had ik zo 150 ml per borst, en vanmiddag was het nog maar 50! Als ik genoeg bv heb voor 1voeding krijgt hij dat. En anders kunstvoeding.

Ben benieuwd hoe het bij jullie verloopt:)

X

12. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Wij vervangen vanavond de laatste voeding door KV. Ik heb hem om 19.00 nog aan de borst gehad... daar had hij niet genoeg aan dus heb de andere kant nog gekolfd en dat met de fles gegeven. Dus om 22.00/22.30 zal hij wel weer honger hebben en dan geven we dus een fles KV. Zodra hij vannacht of morgenvroeg weer komt leg ik hem weer aan de borst en morgen moet ik nog even zien... ik weet ook niet wat het handigst is eigenlijk... misschien om en om... dus ene voeding BV en dan de andere voeding KV....

Liefs

13. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik ben met 2 borsten in totaal nog niet eens op 150 cc gekomen... Het hoogste wat ik in totaal er uit gehaald heb was 130 cc en dat was dan van 2 borsten.... Als hij om de 3 uur komt krijg ik maximaal 70 cc in totaal dus 35 per borst.... er uit!!

14. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff even een ego berichtje.
    Wat een k.dag.
    Ze is heel de dag al aan het huilen en jengelen.
    Ze maakt hazeslaapjes en slaapt dus niet door.
    Sprongetje???

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Sunny, idd gewoon even aankijken hoe het gaat.

Lwv, wat vervelend dat Anoek zo jengelig is. Misschien is het verveling? Ik weet niet hoor, noem maar iets..
    Wanneer hebben ze die sprongetjes? Daar weet ik eigenlijk niks van!

X

16. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat ze heeft. Sprongetje zou ze rond 8 weken kunnen hebben.
    Het gekke is dat ik gewoon zie dat ze moe is maar ze wil niet slapen.

17. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @sunny: het is heel belangrijk dat jij je onstpannen voelt bij de voeding. Dat voelt je kleine ook. Dus als jij kv wilt geven dan is dat de goede keuze!
    Ik zit er ook nog over te twijfelen. Ik herken dat de kleine boos wordt als ze aan de borst zit. Zou ze dan idd niet genoeg melk eruit krijgen?

@ lwv: tussen de 6e en 8e week kunnen regeldagen zijn! ....

18. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    @ BV afbouwen: ik ben begonnen met de voeding van 16.00 te vervangen door KV. Toen de voeding van 10.00 etc. Nu moet ik zeggen dat ik heel snel heb afgebouwd....binnen 5 dagen:) Jolene reageerde hier verder prima op. Toen ik stuwing kreeg ik heb ik alleen de spanning eraf gekolfd. Met 2 dagen kwam er geen druppel meer uit.
    Idd, BV moet wel leuk blijven voor beide partijen. Het is mooi als het super loopt maar wil het niet dan wil het niet.

19. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @ Anouchka: Is dat vlot, 5 dagen? Geen idee eigenlijk.. Lekker dat Jolene die overstap goed maakte!

En bv kost gewoon echt veel tijd en energie vind ik! Ik ga de komende 2 weken nog bv geven. Dan 'evalueer' ik voor de laatste keer. Dan ga ik stoppen denk ik..

Vandaag voor 1 sollicitatie afgewezen :( Maandag eens bellen wat de motivatie is, dat helpt mij weer bij de volgende brief/ gesprek!

20. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Even mijn camera kwijt... dus de beloofde foto laat nog even op zich wachten.

Hebben jullie een leuk weekendje?

Deel Deze Pagina