Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    XD leuk dat je naar de kermis bent geweest!!

Wij maken Anoek alleen snachts niet wakker voor een fles.

Madam ligt nu in haar box hele verhalen te brabbelen tegen Woezel en Pip! hahahaha
    Ga haar straks lekker in bad doen - en misschien dat ze dan nog even ga slapen, maar ben bang dat ze erg wakker is vandaag.

Is echt grappig hoor. Ze heeft echt hele wakkere dagen. Dan is ze overdag bijna constant wakker. En dan is ze de dag daarna de slaap aan het inhalen en slaapt ze heel veel overdag.

Mams85 fijn te horen dat het goed met je gaat!!!

2. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Goedenmorgen!

@ Dominoo: fijn dat je een leuke dag hebt gehad:D Wij gaan vanmiddag bbq-en en geloof wat spelletjes. De rest is van de groep is nu aan het fietsen maar daar doen wij niet aan mee, ook ivm Jolene. Dus wij gaan samen met zwager en schoonzus later.

@ Lwv: Leuk he dat brabbelen:D Ik herken dat wel van de wakkere dagen, en idd vaak haalt ze die slaap de dag erna weer in.

@ XD: leuk zeg, kermis! En wat makkelijk dat Julan er doorheen slaapt;)

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ha dames,

Lekker Anouchka, bbq'en. Altijd lekker:)
    Hier vandaag en chagarijnig mannetje, als ik hem op bepaalde manieren vasthou of neerleg zet ie het op een krijsen. Hij begint een eigen willetje te krijgen haha...
    Of misschien gisteren toch teveel prikkels gehad, zou dat ook kunnen terwijl ze slapen?

De nacht ging verder wel goed.

Lwv, wat leuk dat brabbelen.

Kunnen de kleintjes al lachen?
    Hier zo nu en dan wel trekjes, maar vooral als hij slaapt.
    Van de week schrok ik wakker, ik denk wat hoor ik toch... Was hij aan het schaterlachen in zn slaap:D zo schattig.
    We wachten nu op het moment dat hij het ook wakker kan hihi

Liefs!

4. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    XD : Anoek lacht ook al.
    Zowel in haar slaap als wanneer ze wakker is. Ze maakt er ook geluid bij. Super grappig!

5. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @xd: ja, ik geloof dat Lente (ook) veel prikkels opvangt, ookal slaapt ze door drukte heen. Heb dit vaker gehad, dat ze 's avonds toch van slag is na drukke dag.
    Wel leuk naar de kermis!

Wat onwijs leuk he dat lachen?! :) Hoorde dit van de week toevallig voor het eerst, ook in haar slaap! Vond het echt geweldig! Overdag lacht ze wel, maar zonder geluidjes nog.

Vandaag weer schoonmaakdag! En het is wel nodig na de verjaardag 2 x vieren. Gisteren voor fam. Was zozo. Ik ben er hartstikke moe van, ik baal dat ik nog zo slechte conditie heb! :x

6. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @mams85: goed om te horen dat het goed gaat!!! Leuk dat je af en toe nog meeleest!

7. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Zo meiden,

Daar was ik ook weer even. Ik heb alles globaal mee gelezen, maar is te veel om op te reageren. We zijn het hele weekend weg geweest namelijk. Zaterdagavond Jelke voor het eerst te logeren bij mijn schoonouders. Zo konden vriendlief en ik lekker even met zijn 2-en naar een feestje zonder aan voedingen te denken o.i.d. Nou het was hartstikke gezellig hoor, maar wat was ik onwennig van mijn ventje zeg. Heb ook even een potje lopen janken toen we op bed gingen... We hebben dus 3 dagen feest gehad (dorpsfeest) En ik was zaterdagnacht helemaal op. Het licht ging uit. Ik baal dan heel erg dat mijn conditie/energie gewoon nog ver te zoeken is, maar mijn moeder vond het al heel knap dat ik een maand na de bevalling al 3 dagen stond te feesten... Maar ja 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren he.... Jelke heeft trouwens keurig door geslapen bij mijn schoonouders en ze vonden het natuurlijk geweldig dat hij een nachtje te logeren was. Ik was daarentegen dolblij dat ik hem weer op mocht halen.... Goh wat heb ik hem gemist. Ik ben blij dat we weer lekker kunnen knuffelen! Vandaag weer even de was weg werken. Is wel nodig na een weekend weg. En verder lekker rustig aan doen!

Liefs

8. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ Sunny: leuk joh dat het zo goed is gegaan bij je schoonouders met jelke! Kan me voorstellen dat je hem miste

@ Dominoo: Succes met poetsen

Jolene krijgt morgen de prikjes.......heb vast zetpilletjes gehaald. Gaan er wat van jullie ook babyzwemmen doen? Wij zijn dat wel van plan, ik wou wel wachten tot na de prikken. Ik krijg zo mijn leidinggevende op kraamvisite.

9. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik ga eens kijken naar dat babyzwemmen, lijkt me wel onwijs leuk!!!

Morgen hier ook de prikjes, om 10.50 uur is de afspraak. Dus wat eerder voor het wegen ed. Ik vind het onwijs spannend :) Ik zat net te denken, Anouchka, geef jij van te voren al een zetpilletje? Ik weet niet of dat mag, of het uberhaupt effect heeft?! Meestal alleen daarna toch? Ben benieuwd of ze koorts krijgt..

@Sunny: ik snap hélemaal dat je even moest huilen. Maar wel erg lekker om er zo even uit te zijn denk ik!

Lente is vandaag érg veel aan t huilen... misschien door drukte van het weekend...

10. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    In het boek 'Oei ik groei' staat leuke informatie! Over de week 6-8 dat de beeb weer een grote sprong maakt en nieuwe dingen leert. Zo herkenbaar! Maar daardoor kan ze dus ook zo huilerig zijn en aanhankelijk. Met een goed doel dus ;)

11. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ dominoo: ik denk dat ik maar ff kijk erna of ze koorts krijgt:( ik neem wel koud washandje mee. leuk boek he dat "Oei ik groei". heb ook net gelezen over die sprong.....herkenbaar;)

12. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prikjes : wij zijn 13 juli aan de beurt.
    Hoor van jullie wel hoe het is gegaan.

Babyzwemmen : nee ga ik niet doen. Ik vind zwemmen echt helemaal niet leuk. Ga af en toe wel een keertje naar het zwembad.
    Ik wil overigens wel babymassage gaan doen!

Logeren: poeh ik zie daar nu al tegenop. Überhaupt oppassen...
    Poeh hee lijkt me moeilijk. Had ik dus niet van mezelf verwacht.
    As. woensdag gaan m'n man en ik met z'n 2en uiteten en gaat de kleine naar smoeder. Zie er best tegenop maar goed.
    Zaterdag heb ik vrijgezellenfeest - heel de dag. Dan komt m'n moeder oppassen.

Oei ik groei boek ligt hier ook! Leuk en leerzaam.

13. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    Goedenmorgen dames!

Zometeen voor de prikjes:( Ben benieuwd. Hier om 22.30 laatste fles gegeven en toen kwam ze om 4.00, maar toen speen gegeven en toen sliep ze verder tot 6.30:D Dus toch niet echt honger gehad denk ik om 4.00.

Tot later!

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

De eerste 6 weken kwam Nina maar 1 keer in de nacht (ik geef borstvoeding) alleen de laatste dagen komt ze gewoon 2 keer :$:D Ach het hoort er allemaal bij!

Vanmorgen lekker rustig aan en rond een uurtje of 13.00 halen mijn ouders ons op en gaan we gezellig de stad in.
    Even lekker winkelen en over de markt.

Sterkte met de prikjes vandaag! Volgens mij moet ik volgende week met Nina.

15. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anouchka wat goed dat ze is gaan doorslapen met dat speentje!
    Dat lukt hier niet. Ze laat hem snel uit haar mond vallen en gaat dan huilen.
    Haar duimpje vinden blijft ook lastig. Ze raakt dan echt super gefrustreerd als het haar niet lukt en gaat dan gillen en huilen.

Hoe gaat dat bij jullie allemaal met duimen?

Dames die vandaag prikjes gaan halen : succes!!!!

Zustertje veel plezier vandaag.

16. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Daar gaan we, naar cb voor prikjes...:(

17. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Zo, we zijn weer terug!
    Het viel me mee! Ze moest even flink huilen, maar in de auto was het al over en nu ligt ze lekker te slapen. Ik ben benieuwd of ze nog veel reactie erop krijgt, wat betreft koorts en huilen vandaag! Maar ik ben super trots op haar!!:)
    En ze is weer lekker gegroeid: laatste keer 4950, nu 5585, ze is weer 2 cm gegroeid, en haar hoofdomvang ook bijna 1 cm!!!

Anouchka, hoe ging het bij jou??

En Zustertje: oei, dat valt niet mee, 2 keer per nacht! Rustig aan vandaag! ;) Leuk dat jij ook nog bv geeft! Gaat het nog goed? Hoe lang wil jij het nog volhouden? Ik was even aan het twijfelen laatst, maar het gaat nu toch weer erg goed! Dus ik houd het nog wel even vol denk ik.

18. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    Ook hier de prikjes gehad.....ze moest even flink huilen. Dat ging me echt even door merg en been:( Zo zielig. Daarna fles gehad en nu ligt ze te slapen. Vanmiddag lekker badje voor haar maken.
    Ze weegt nu 4930 gram en is 57 cm, netjes op de gemiddelde lijn.

@ Zustertje: balen zeg van die 2 x per nacht:( Misschien sprongetje....behoefte aan meer voeding??:(

19. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Anouchka, lekker om het achter de rug te hebben he?! Wat is ze ook lekker gegroeid! Goed idee van het badje ;)

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoi hoi,

Fijn dat jullie de prikjes al achter de rug hebben.
    Wij mogen de 20ste! Spannend hoor.

Gisteren was het inloopuur bij het cb. Julan weegt nu 4950! Pff wat gaat het snel!!
    Ik had even nagevraagd omdat Julan (dat deed hij in mn buik al) Zn nek ooit helemaal naar achteren buigt, die ligt dan bijna op zn rug. En als hij zich lekker uitrekt dan gaat zn kont ook mee, en dan ligt zn achterhoofd zowat op zn billen... Hij heeft geen pijn ofzo maar ze zeiden misschien kun je de fysio er even naar laten kijken.
    We kijken het nog heel even aan en dan over een tijdje de fysio maar bellen als het niet stopt.

@ duimen, dat doet Julan niet. Ooit per ongelijk dat heel toevallig de duim in de buurt was, maar denk wel dat het nog komt.
    Het speentje werkt voor hem wel heel goed, hij houd deze ook goed in.

Hij is vandaag zo vrolijk! Steeds aan het kletsen enz in de box, zo schattig:D

Deel Deze Pagina