Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Lwv, goed geslaagd dus!! Veel plezier met de film (wij zijn voor de 2e x de serie Prison Break aan het kijken. zooooo spannend haha, zelfs de 2e x. Een aanrader om te kijken trouwens).

@ Zustertje, ja leuk he Koeka. Ik heb een wikkeldoek die in de maxicosi past en een deken voor in zn bedje!

@ Dominoo, heb jij dat ook dat gevoel ja?! De vk zei dat het best vaak voorkwam. Dit verdwijnt vanzelf... Heeft tijd nodig, helaas... Ik wist voor ik zwanger werd echt niet dat de 'ellende' erna zolang kon aanhouden...
    Wat shit van je man, 18% dat is ook niet een klein beetje.
    Hoe staat het eigenlijk met je sollicitaties?

@ Caelis, ben je er nog? Hoe is het?

Liefs!

2. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    @ zustertje: hihi Anouk is van lwv, Jolene hoort bij mij. Maar ze heeft dinsdag haar prikjes gehad. Ging goed

3. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh even ego : onze dame wil sinds een paar dagen savonds niet slapen. Rond 18.00u krijgt ze een fles en dan duurt het vaak tot 21.00u eerder ze gaat slapen. Ze doet dan alleen maar huilen.
    Nu vanavond weer. Ze huilt nu nog. Ik word er eerlijk gezegd beetje gek van.

4. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @xd: super vervelend gevoel inderdaad! Met strijken is het ergst :)
    En ik ben voor 1 sollicitatie afgewezen, 1 loopt nog en vandaag weer 1 brief gestuurd... afwachten dus.

Oh, ik moet het even kwijt... vandaag zat er een vriendin naast me op de bank, en ik zat te voeden. het hoofdje van Lente lag even onder een doek, aan de kant van mijn vriendin. En tijdens dat zij wat zit te vertellen, beweegt ze met haar handen en slaat ze KEIHARD tegen Lente aan... oh... ik voelde me zó rot!!! Ik hoorde echt een klap! Ze begon te huilen joh!!!! Ik ben zo bang dat ze letsel heeft, het ging zo hard..... :(!!!!!!

5. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Het is soms ook echt om even gek van te worden. Probeer er echt even geen aandacht aan te geven. Ze stopt echt wel. Ik hoorde op het cb dat ze nu echt wat gevoeliger worden voor prikkels en daarom meer verwerken en moeilijker in slaap komen. Hopelijk is dat het lwv... ik voel met je mee hoor!

6. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dominoo : dat is schrikken zeg. Wat lomp van die vriendin.
    Hou je meisje goed in de gaten en als je het niet vertrouwd bel je de Huisartsenpost!!!

Anoek heeft net de fles gekregen en lig in bed.
    Ben benieuwd .....

7. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ze heeft tot 06.00u door geslapen. Heeft net flesje op en lig weer in bed.

Dominoo hoe is het nu met Lente?

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen,

Anoek heeft goed geslapen, lekker zeg.

Hier kwam meneer gisteren al om half10. Rottijd want om 2 en 5 kwam hij weer. Om 5 heb ik het speentje erin gedaan, half6 weer en 6 uur heb ik hem bij ons in bed gedaan (wekker van mn vriend gaat om half7..) Uiteindelijk heb ik hem net om 8 uur de fles gegeven. Beetje een rotnacht dus... Laatste fles gaat voortaan niet eerder als 11:)

Dominoo, jeej das schrikken. Je vriendin zal ook wel geschrokken zijn.
    Kleintjes kunnen wel tegen een stootje. Maar snap goed dat je schrikt. Heeft Lente lang moeten huilen?
    Meestal is het een schrikreactie... Waardoor ze even heel hard brullen maar het snel weer goed is.
    Ik ben zelf ook dom geweest van de week.. Ik moest echt even een traantje wegpinken;) had hem in de box liggen, had mn handen vol. En het speentje had ik met de achterkant in mn mond..
    Ik ging kijken, hing voorover.. Valt dat speentje uit mn mond. Natuurlijk valt ie op zn voorhoofd, met de zijkant. Hij brullen.. Ooh ik kon wel door de grond zakken!!

Jullie plannen voor vandaag, of t weekend?
    Wij vanavond lekker niks:)
    Morgen gaan we bbq'en bij vrienden. Verder weinig plannen!

Vandaag ga ik de blije doos en de felicitasdoos denk ik even ophalen!

Liefs!

9. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen,

@Zustertje, ik vind de difrax fles dus echt super! Maar dat vond ik 12 jaar terug al toen mijn broertje en zusjes zijn geboren. Mijn moeder gaf wel borstvoeding, maar 3 tegelijk is wel een beetje moeilijk dus kolfde ze daarnaast ook. Dus dan kreeg 1 BV live en die andere 2 BV uit de fles. En dat gaven we dan met de difrax flessen. Avent flessen vond mijn moeder echt ondingen. Dus ik heb in mijn zwangerschap meteen 2 difraxflessen aan geschaft. Ik kolf niet meer. Ik lek zo nu en dan nog een druppel en 's nachts dan kan ik nog niet zonder mijn lillypadz aangezien ik dan toch druk op mijn borsten zet tijdens het liggen op mijn zij, maar ik heb geen steken meer en ook geen stuwing waardoor de druk er af moet. Fijn dat de BV bij jou zo goed gaat trouwens. Als het allemaal goed loopt en je jezelf er ook prettig bij voelt dan is het prachtig om te doen! Ik ga het bij een 2e ook zeker weer proberen!

@Hier, nou ik heb naar mijn eigen gevoel geluisterd. 3 standen speen op de Difrax fles en Jelke drinkt zijn fles nou keurig leeg in een kwartier tot 20 minuten. Zonder daarbij in slaap te vallen. Gisteravond om 23.30 laatste voeding met een klein extra schepje gedaan en meneer kwam pas weer om 5.45 dus dat lijkt weer de goede kant op te gaan.
    Deze week druk met visite... Afgelopen dinsdag avond collega's van vriendlief op kraamvisite. Gisteravond een paar van het voetbalteam op kraamvisite. Vanmiddag een vriendin op kraamvisite. En morgen is vriendlief jarig en ik ben 20 juli jarig dus houden we onze verjaardag morgen. Dus morgen ook allemaal visite!!! Dus zal vanmiddag maar even wat doen in huis en dan vanavond nog ff boodschappen halen...

Liefs

10. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

gisteravond Lente moeten wakker maken voor laatste fles, sliep erg lang door wat voor haar wel heel vreemd is, vooral 's avonds. En daarna pas weer om 6 uur. Maar volgens mij voelt ze zich verder goed. Als ik over haar hoofd 'aai' dan geeft ze geen blijk meer van pijn gelukkig. Wel echt schrikken voor haar en voor mij :)

Ik ga vanmiddag een vriendin een kadootje brengen, die is zwanger! En vanavond zwangerfit! Heerlijk even sporten.
    Morgen heeft mijn man een vrijgezellenfeest, met overnachting. Dus zaterdag en zondag even alleen met mijn meisje.

Lekker bbq-en XD! Altijd gezellig!
    En Sunny ook lekker druk dit weekend! Succes!!!

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hallo allemaal!

Hier al een drukke morgen gehad (auto naar de garage brengen, naar de markt met mijn lieve dotje) en nu lekker even computeren en zo was vouwen en ondertussen gtst terug kijken.

@Dominoo Dat is schrikken! Is nooit leuk dit soort dingen voor je vriendin ook erg vervelend!

@xd24 Ja koeka is SUPER leuk en goede kwaliteit! Heb je nog een foto van Julan zijn stekels :D

@SQ Ik ben denk ik gewoon niet goed in fles geven want mijn man heeft er geen problemen mee en mijn zusje gisteren ook niet.
    Super dat jou ma 3 kinderen tegelijk borstvoeding gaf heeft ze dat lang gedaan?
    Gelukkig dat je geen last hebt van borstontsteking. Hier is de borstvoeding ook niet van een leien dakje gegaan hoor (en nog steeds niet helemaal 100%) maar goed ik wil doorgaan want ik heb voeding genoeg en ze groeit er zo goed op en ik krijg denk ik spijt als ik er mee stop. Maar het gaat niet ten koste van alles hoor ik geniet er echt wel van.

@lwv79 Lekker hoor zo een lange nacht ik heb Nina om 02.00 gevoed en om 06.00 was goed te doen want ik sliep gisteren avond om 21.45 al ;)

Wij hebben wel plannen voor het weekend vanavond naar een feestje van vrienden in Barendrecht hij heeft haar ten huwelijk gevraagd en dat moet gevierd worden natuurlijk :D
    morgen overdag lekker relaxen en misschien nog even de stad in 's avonds verjaardag van mijn zwager.
    ga nu even voorraadje kolven moeilijk typen met links (ik ben rechts)

12. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Zusterje, mijn moeder heeft ze 3 maanden alle 3 BV gegeven en de 4e maand alleen mijn zusje nog die het kleinst was vanaf de geboorte. En nu is zij de grootste hahaha. Mijn andere zusje die de grootste was bij de geboorte is nu de kleinste hahaha!
    Ik vond het vooral knap dat mijn moeder 3 maanden lang genoeg voeding heeft gehad voor alle 3!!
    Mijn beppe (oma) de moeder van mijn moeder zeg maar, die had zelfs zoveel productie dat zij ook kindjes BV gaf die om wat voor reden dan ook niet van hun eigen moeder BV konden krijgen!

Liefs

13. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    Hallo Dames!

Wat een lekker weertje:D Mijn man moet morgen nog werken en dan heeft hij vakantie. Ik moet 5 aug weer beginnen:( nog niks geen zin in.

@ Dominoo: Jeetje wat schrikken zeg:( Hopelijk heeft Lenthe er weinig last van

@ SQ: Fijn dat het nu goed gaat met voeden, idd je eigen gevoel volgen is soms het beste

@ XD: Balen zeg van de nacht. Hoeveel tijd laat Julan er maximaal tussen zitten 's nachts?

@ Lwv: ze kan ook in een "sprongetje"zitten he......met 8 weken hebben ze die weer. Is wel herkenbaar met jou verhaal

@ Weekend: morgen komen mijn oom en tante uit friesland. Mijn tante heeft een meetlat geborduurd van Winnie the Pooh met haar naam en geb datum erop. Zondag hebben we een doop van het dochtertje van vrienden van ons en daarna naar mijn ouders in hun vakantiewoning

@ Ego: Hier een goede nacht gehad; 22.15 fles en toen om 06.15 weer:D

14. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Snachts komt Julan echt om de 4 uur... Overdag laat hij er meer tijd tussen zitten. Ik denk omdat hij dan andere dingen kan zien enz.
    Gisteren de laatste voeding had ik 180+6 gedaan ipv 150+5, die haalt dus niks uit...
    Hoe kan ik er wat ritme in krijgen dan hij snachts meer uren maakt, of zal ik dit gewoon moeten afwachten... We willen zo graag een x lekker slapen, zijn beide best moe eerlijk gezegd.

Gisteren avond heb ik moeten huilen, van blijdschap haha..
    We hadden Julan in bed gelegd en hij was klaarwakker, dus mn vriend ging al zn knuffels voorstellen haha en alle knuffels gingen Julan een kusje geven. Julan moest er zo om lachen, het was zo schattig... En daar gingen mn hormonen;)

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik hoef pas weer de 3de week van september te beginnen met werken :) Ik heb nog even te goed maar ik heb tot 36 weken doorgewerkt en ik plak er nog 3 weken vakantie achteraan ;)
    En ik heb het geluk dat Nina 2 weken te vroeg geboren is kan ik lekker 2 weken extra van haar genieten (anders had ik die weken doorgebracht met poetsen en nesteldrang denk ik haha)

@SQ Super dat je moeder en oma dat gelukt is! Vind borstvoeding erg bijzonder maar heb ook helemaal niks tegen flesvoeding als het nodig is geven wij dat ook weleens tussendoor alleen nu is dat niet nodig meer omdat ik borstvoeding zat heb.

@Xd24 Geweldig is dat als die mannen bezig zijn met hun zoontje/dochtertje dan smelt je helemaal!

Pfff ik heb het warm!!! Net de hele beneden verdieping goed gezogen (alles van de kant enz) en daarna alles gedweild :$:) Is het heerlijk schoon voor het weekend en hoeft het morgen niet gedaan te worden.
    Zo komen mijn zusje en zwager nog even langs ik hoop dat Nina dan wakker wordt kan mijn zusje ze even lekker in de tummy doen :D

16. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ XD: Oohhh herkenbaar dat huilen......als ik Jolene kietel over haar buikje begint ze echt zo lief te lachen dat de tranen in mijn ogen staan. W.b.t slapen; heb je weleens geprobeert om eerst badje te doen en dan gelijk fles? Jolene begon steeds later te komen in de nacht, dus 3 uur werd half 4 etc etc.

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Zustertje, goed aan de poets. Ik heb net boven en beneden gezogen. En Julan zn kast gefiltert. Hij past niet alles meer van 50/56:(
    Hij heeft echt onwijs veel kleren, dus heb alles wat niet meer passt in een doos gedaan. Ik kan dat niet wegdoen, veel te schattig die kleertjes!

Anouchka, dat ga ik vanavond proberen. Dan mag hij met papa douchen en daarna de laatste fles.
    Doen jullie dat iedere avond? En kwam Jolene zo iedere nacht ietsje later.. Het is te proberen! Bedankt voor de tip:)

X

18. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ XD: Ja, de ene avond gaat ze met een van ons onder de douche en de andere avond gaat ze in badje. Ja, eigenlijk kwam ze langzaam maar zeker steeds later. Ik las wel op internet dat eigenlijk 5 uur onafgebroken slapen is al doorslapen. Maar hoe langer hoe beter natuurlijk;)

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja haha 5 uur is doorslapen... Alleen voor mij niet hihi:)

We gaan het vanavond proberen, ik ben benieuwd!

Ik ben pissig op mn vriend. Ik wil de hele tijd al poetsen maar kom er met Julan niet aan toe... Komt hij net thuis uit zn werk. dus ik denk mooi dan begin ik boven kan hij Julan bezig houden.
    Ben ik klaar, kom beneden en wil de beneden verdieping en wc doen.
    Zegt ie ik ga douchen (Julan huilde, moet de fles). Dus ik nee kan niet ik ben nog niet klaar en je moet hem de fles geven.
    Zegt ie ja poets dan overdag als ik werken ben en hij staat nu dus onder de douche en ik geef de fles.. Dan moet ik van de week maar weer verder gaan...
    Ik denk dat ik morgen lekker alleen ga shoppen en hij een dag met de kleine, hij heeft geen idee hoeveel tijd erin gaat zitten geloof ik.
    Ben goed pissig! *zo ben het nu lekker kwijt;)*

20. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi ladies!

XD : Ik zou vanavond nog een keer extra voeding geven. Niet gelijk na 1 x opgeven.
    En een badje voor de tijd is een goede tip. Is best vermoeiend voor ze.
    Ons dametje gaat om de dag in bad.
    Ze heeft trouwens lichte vorm van berg. Dus heb haar bolletje ingesmeerd met olie. Morgenochtend mag ze dus met mij mee onder de douche.

XD : En wat betreft je vriend. Volgens mij snappen de meeste kerels niet hoe druk je kunt zijn met zo'n kleintje.
    Lekker hier je verhaal kwijt meid!

Ik heb vandaag moeder-les gekregen van m'n schoonzusje.
    Ik heb haar blijkbaar al die tijd beetje over haar slaap heen laten komen. Laat haar te veel beneden /wakker.
    (omdat ze niet moe oogt) maar dat is ze blijkbaar wel degelijk.
    Dus weer wat geleerd vandaag. Kijken hoe ze het oppakt.

Heb vandaag een super leuk Lief!-jasje gekocht. 50% korting!!!

Oh ja .. XD we hebben nog een foto van je te goed toch? :p

Deel Deze Pagina