Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ow xd, dat je zijn maagje hoort rommelen! Ik zou gewoon die extra voeding proberen. Jij zei toch dat je zelf ook aardig wat kan eten, zonder aan te komen? Misschien heeft hij dus ook lekker wat nodig, en hij ziet er onwijs alert uit, dan hebben ze soms ook wat meer nodig joh! Ik zou het proberen!

2. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Goedenmiddag!

@ Sunny: Ik gebruik sinds 2 weken ook de comfort van Friso......bevalt mij ook erg goed. Ik wil wel over een tijdje langzaam over gaan op de standaard.

@ XD: Ja ook voor jou zou het het proberen waard zijn. Welk merk voeding gebruik je? Ook nutrilon heeft zo'n voeding

@ Dominoo: Leuk zeg zo'n workshop:D

@ Lwv: Leuke auto....had idd foto gezien op hyves

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wij gebruiken nutrilon idd, ga er even voor kijken vandaag.

Dat heb je goed onthouden dominoo, ik heb daar zelf niet eens aan gedacht. Misschien is hij wel net zo'n hongerlap als zn moeder;)
    Ga het straks gelijk halen, wat moet ik toch zonder jullie :D

4. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Goede tip weer hier betreft voeding!

Prikjes : Anoek ging wel even huilen maar ik heb haar direkt na de prikjes vastgehouden en lekker geknuffeld.
    Ik kreeg nog een compliment van CB omdat ik het zo goed deed. Ik was de rust zelve tijdens de prikjes.
    Verder is ze denk ik iets vermoeider dan anders maar verder merk ik niet veel aan haar.

Iemand vroeg me wat voor auto ik heb gekocht : fiat punto.
    Lekker sportief modelletje.

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Pfff erg drukke dag gehad vandaag!
    Maar we hebben het overleefd ;) Morgen weer een drukke dag ga er rond 07.30 uit om te douchen/aankleden en ons Prinsesje verzorgen aankleden voeden.
    Ondertussen maakt manlief het ontbijt en laad de auto in want rond 08.30/09.00 rijden wij naar mijn opa en oma (wonen in het midden van het land en vieren hun verjaardag) daar blijven we tot 16.00 dan rijden we weer naar huis en stoppen we bij mijn ouders (die zijn ook heel de dag bij mijn opa en oma (ouders van mijn moeder) Daar gaan we frietjes eten dan even thuis relaxen een uurtje en dan door naar de verjaardag van mijn schoonzus :$ Ben benieuwd hoe dat met Nina gaat zo een drukke dag haha

Mijn man is echt een schat ik heb een paar ''lelijke'' voedingsbh's en erger mij er echt aan nu heeft hij van het merk hotmilk een super mooie voedingsbh besteld echt zo lief!
    Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt.

Alles goed met jullie lieve kindjes? Nina lag vanmiddag gewoon overdwars in haar bed :D Van wie zou ze het hebben haha.
    Wij moeten dinsdag voor de prikjes ben echt benieuwd hoe het gaat.

6. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    XD: ja, ik onthoud wel vaker gekke dingetjes, hihi... misschien ook door mijn zorg achtergrond. Oh ja, wat ik nog wilde vragen: hoe kreeg je Julan nou zo staand op de foto? Ik heb er vol verbazing naar zitten kijken!!

lwv: leuk, fiat punto. Hebben we voor deze auto gereden. Rijd heerlijk! En wat stoer dat je zo rustig was met de prikjes, en Anouk ook zo goed gedaan! Lekker joh!

zustertje: oh jee.... wat een drukke dag! Heel eerlijk gezegd zou ik dat niet zien zitten :)

Hier is Lente al de hele dag aanhankelijk, huilerig en voelde vanaaf warm aan: 37,5. Even in de gaten houden. Of weer een regeldag???

7. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dominoo : hoe gaat het nu met Lente?
    Bij verhoging/koorts wil een lauw badje ook helpen en je mag dan ook wat (extra) water geven. En als het te gek wordt een zetpilletje (kinderaspirine).

Anoek heeft net fles gehad en die ligt nu hele verhalen te brabbelen in bed. Hoop dat ze wel nog even gaat slapen.

8. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Goedemiddag!

Hier heeft Jolene lekker geslapen tot 8.00:D De laatste dagen merken we dat ze steeds actiever wordt en brabbelt:D Zo leuk.......

@ XD: En, heb je andere voeding geprobeert? Ben benieuwd.....

@ Zustertje: veel plezier vandaag

@ Lwv: Dat slapen na de prikken herken ik....Jolene deed dat ook die dag. Heeft ze er verder geen last van gehad?

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoi,

Nou hier een niet zo leuke nacht gehad. Ik had gisteren geen tijd meer om die voeding te halen.
    Dus om half10 hebben we 180+6 gegeven, deze ging helemaal op. Om 10 uur lag hij in bed en zijn wij ook naar bed gegaan. Om 1 uur werd hij wakker, en ging niet meer slapen... Pff. Om 2 uur maar een fles gegeven en om 6 uur was hij weer wakker.
    Ik merk echt dat hij nu niet langer als 4 uur tussen de voedingen laat zitten, ook overdag. Maar ik durf de voeding niet zomaar op te hogen naar 180+6, dan moet zn gewicht ook weer hoger zijn he?!

Dat actieve herken ik wel, leuk he!! Brabbelen en lachen. Als we Julan in zn gezicht blazen krijgen we iedere x een big smile:D

Vanavond feestje van mn vader, die viert zn verjaardag.
    En verder vandaag luisteren naar de muziek van extrema, daar wonen wij vlak naast.
    Had er zelf ook graag naar toe gewilt, maargoed met Julan is dat wat onhandig natuurlijk. En het weer is ook niet bijzonder dus ben eigenlijk wel blij hihi...

Dominoo, hoe is het nu met Lente?

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ohja, na de fles van 2 uur was meneer dus klaarwakker. Zodra hij in bed ging was het huilen... op een gegeven moment heb ik hem op mn borst gedaan zodat hij rustig zou worden en ik dacht als ie slaapt leg ik hem in bed. Ben dus zelf ook in slaap gevallen hihi...
    Maar dit waren dus weinig uurtjes slaap helaas

11. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    XD : hoe zwaar weegt Julan dan?

Extreme lijk me gaaf

Anoek slaapt nu .....en ik ga ook m'n ogen even van binnen bekijken.

12. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

oh wat balen van die nacht XD!!! Dat is echt pittig! Ik neem mijn pet voor jullie af! Vandaag die voeding nog kunnen halen? Ik duim echt voor jullie deze nacht! Bel anders het cb of het echt zo snel in de kilo's gaat zitten als je extra voed! Ik weet niet of dit zo is, zeker als hij meer actief gaat worden!

Lente heeft verder geen koorts gehad, maar sliep veel. Tijdens de wakkere uurtjes is ze ook wat suffiger. Ze kwijlt nu voor het eerst een beetje. Doen jullie kleintjes dat?
    mm... ik durf hier niet voor naar de huisarts, maar merk wel dat ze zichzelf niet is. Wat rottig is dit........ ik kijk het nog even aan.

Zustertje: hoe is je hectische dag verlopen? hopelijk heel gezellig met Nina!! En wat een lieve vriend dat hij een BH voor je besteld!!!! Geweldig! Ik herken namelijk het 'niet-sexy-voedingsbh-gevoel' ;)

13. zustertje

Goedemorgen meiden!

Gisteren was erg leuk en gezellig!! En met Nina ging het super wel veel minder geslapen als anders maar al die aandacht vond ze erg leuk! 's middags kwamen de broers en zussen van mijn opa en oma en die hadden allemaal een cadeautje voor Nina meegenomen zo leuk! Ook lag er nog een cadeautje bij mijn opa en oma van mijn oom en tante uit Nieuw Zeeland!
    Mijn opa en oma wonen in een soort hofje met allemaal senioren en die moesten Nina ook wel even zien toen wij buiten waren :D

In de auto heeft Nina de heen en terug weg lekker geslapen... 's avonds bij mijn broer wilde ik ze boven in de kinderwagenbak leggen maar ze ging helemaal over de ''zeik'' (liefdevol bedoeld maar zo noemen wij dat als ze er ongeveer in blijft :)) toen heb ik ze mee naar beneden genomen en lekker tegen mijn borst gelegd en zo heeft ze van 20.00 tot 23.30 geslapen al slapend mee naar huis genomen en daar verschoond en een fles afgekolfde melk gegeven (doen we altijd als laatste voeding) en heeft ze heerlijk geslapen tot 04.30 even gedronken en daarna weer tot 07.30 en nu ligt ze weer heerlijk te slapen :)
    Zo een dag moet je niet elke week doen maar het ging gelukkig erg goed allemaal.

Nu even relaxen...

14. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zustertje : Fijn dat het gister zo goed is gegaan!
    Waarom ben jij eigenlijk met 38 weken al ingeleid?

Dominoo : Wat betreft dat slaperige. Dat hadden wij hier ook. Afgelopen vrijdag en gister. Maar ik denk dat dat komt door haar prikjes die ze vrijdag heeft gehad.

Wanneer moeten jullie weer beginnen met werken?
    Ik heb nu nog (maar) 3 weekjes verlof.

Jullie nog leuke plannen vandaag?
    Wij hebben geen plannen. Lekker thuis met z'n 3-en.

15. zustertje

@Lwv 15 mei op een zondag voelde ik weinig tot geen leven in mijn buik terwijl Nina altijd super veel bewoog. Toch maar de VK gebeld en die is even langs geweest en dan is het beleid dat je even voor ctg en een echo gaat. Was op zich goed alleen bleek het weer dat we een groot/zwaar kindje zouden krijgen buikje gaf al 40+ weken aan. 16 mei moest ik al naar de gyn voor een groeiecho gewoon even voor de zekerheid alleen Nina bewoog nog steeds heel weinig zagen ze ook op ctg en op de echo. Ze heeft toen inwendig onderzoek gedaan en ik bleek al 2 cm ontsluiting te hebben.
    Nadat ik aangekleed was kreeg ik even een klap in mijn gezicht want ik moest mij de volgende dag om 08.00 melden want ze gingen mij inleiden ze vond de combinatie zwaar kindje/weinig bewegen helemaal niks.
    Thuis heb ik echt giga lopen huilen want ik wilde gewoon nog zwanger zijn ik had net 2 weken verlof (tot 36 weken doorgewerkt) maar het moest wel natuurlijk.
    Nu zie ik het als een voordeel 2 weken langer met Nina samen inplaats van nesteldrang en wachten...wachten... tot de bevalling begint haha. Alleen wel vreemd ik had mij ingesteld op 42 weken kon het alleen maar meevallen en dan beval je 4 weken daarvoor al.
    Bevalling was mega zwaar 6 uur lang een weeën storm gehad en op het laatst 1,5uur geperst en daarna is ons meisje geboren met de vacuüm en een mega knip bij mijzelf al kon het mij allemaal niks meer schelen als die k*t weeën maar zouden stoppen.

Is jullie bevalling allemaal mee of tegen gevallen? Ik ben wel blij dat ik van te voren niet wist hoe het zou zijn om te bevallen anders had ik het denk ik nog veel erger gevonden :)

Ik heb volgens mij nog een week of 6 vrij echt wel lekker gaan jullie allemaal veel uren werken ik ga 16 uurtjes werken goed te doen lijkt mij.

16. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Tja, bevallen is geen pretje. Maar ik vind het achteraf niet heel erg. Ik moet eerlijk zeggen dat de kraamtijd, hechtingen en aansterken mij meer tegenvielen... om heel eerlijk te zijn wil ik diep in mijn hart wel weer heel snel een kindje. Maar onze financieen zijn er nu echt niet naar helaas... Haha... 2 of 3 jaar geleden hoefde ik nog echt geen kindjes, moet je me nu zien :)

Ik moet WOENSDAG alweer werken!!!! Ik heb maar een heel klein contractje: 12 uur, maar werk ernaast bij een client in thuiszorg. Ik denk dat ik ongeveer op de 20 uur per week uitkom. Maar ik solliciteer voor een baan van 28 uur. Even rustig inkomen dus.

Vandaag is Lente opgedragen, was erg bijzonder. Ik vond het onwijs bijzonder dat er heel veel familie en vrienden zijn gekomen, zelfs van heel ver weg komen rijden!

Ik praat hier eigenlijk nooit meer over, maar moet het toch eventjes kwijt... ik mis mijn vader vandaag echt heel erg, nu Lente is opgedragen en hij er niet bij is... hij had dit echt moeten meemaken! :( Doet voor het eerst sinds tijden echt weer even pijn...

17. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dominoo : Kan me voorstellen dat je je vader mist.
    Hij heeft vast vanaf boven mee gekeken ;)
    Lekker hier van je af typen als je daar behoefte aan heb.

Oh oh m'n meisje wordt 1,5 uur te vroeg wakker.
    Ze komt heel de dag al eerder voor haar voeding.
    Nou ja afwachten ...

Zustertje bedankt voor de uitleg van je bevalling.

18. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    lwv: dank je, lieve reactie!
    Lente heeft afgelopen 2 dagen ook hele dagen steeds om de 2.5 uur gedronken... geen idee waarom? Maar vandaag weer niet. Regeldagje? (haha, zo noem ik alles als het even anders gaat...)

19. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh ik ben zooo moe. Bah. Ik ga vanavond vroeg naar bed denk ik.
    Dan mag m'n man de laatste fles geven en slaap ik door ;).

Straks naar de tandarts. Ieeuw. Doodeng!
    Daarna 1,5uur in de auto met Anoek. We gaan m'n ouders verassen met een bezoekje!

Hoe zwaar en groot zijn jullie kindjes nu?
    Hier : 6430 gram - 60,5 cm.

20. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Succes bij de tandarts lwv! Ik ben vanmorgen toevallig ook geweest! Niets aan de hand gelukkig :)
    Heel veel plezier bij je ouders vandaag! Rij voorzichtig :)
    En die vermoeidheid... soms is het zo goed om overdag een uurtje te pikken!

Deel Deze Pagina