Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Hallo!

@ Dominoo: Kam me voorstellen dat je je vader erg mist......is toch een belangrijke fase in je leven die hij helaas niet meemaakt. * Knuffel*
    Dus jij moet deze weel alweer werken? Ik mag 4 augustus weer:(

@ XD: hoe gaan de nachten nu?

@ Zusterje: Bevalling........nou mij is het wel tegengevallen om eerlijk te zijn. Uiteindelijk ZH met persweeen......geen pretje. En daar nog eens 3 kwartier persen en dan toch de vacuum......het heeft op mij al met al meer indruk gemaakt dan ik me van te voren voorstelde. Klinkt raar maar ik heb dus foto's van de bevalling zelf en die hebben mij wel geholpen om het een plekje te geven.

@ Ego: ook hier naar de tandarts geweest. Had een stuk van een kies af dus boren, opvullen etc.

Oh ja. las iets over kwijlen.....Jolene doet dat ook sinds een week.....las dat het te maken heeft met de ontwikkeling van de speekselklieren

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Zo daar ben ik ook weer een x;)

De nachten zijn voor ons nog hetzelfde, Julan heeft die fles gewoon nog nodig.
    Sinds gisteren geven we iedere voeding 180+6. Tot nu toe nog geen resultaat;) maargoed het is ook nog maar 1 nachtje geweest.

@ dominoo, logisch dat je je vader mist!! Knuffel.
    Overmorgen alweer werken? Hoe staat het met je sollicitaties?

@ Lwv, ik weet niet hoeveel Julan nu weegt, is alweer even geleden. Woensdag krijgt hij zn prikjes en gaan ze hem ook wegen als het goed is. Ben wel benieuwd!

@ Zustertje, ik vond de bevalling echt 100% meevallen, wat dominoo zegt die tijd daarna vind ik echt 100x verschrikkelijker als de hele bevalling.
    Ik kan ook niet zeggen dat ik pijn ofzo heb gehad. Ik vond het niks voorstellen. Zo zie je maar dat iedere bevalling anders is!
    Ik moest vandaag eigenlijk op nacontrole bij de vk, ff checken of mn hechtingen nu goed zijn (heb er nog steeds last van, dat bedoel ik dus met de tijd erna). Alleen had geen auto dus heb het verzet. Kan helaas pas 4 aug langskomen!

Kwijlen, Julan begint sinds een paar dagen ook te 'zeveren'.

Net even geshopt, heb mezelf op een nieuwe spijkerbroek getrakeerd:)

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Iedereen ervaart het anders zo zie je maar ik heb echt een top zwangerschap gehad en gewoon doorgewerkt tot 36 weken (in de zorg) bevalling was echt erg maar het opknappen ging ook weer super snel en goed ik weet niet hoeveel hechtingen ik had maar ze zijn niet gaan ontsteken en een kleine 2 weken verder stapte ik op de fiets...
    Ik dacht wel even zou het wel gaan maar zonder iets te voelen van de knip kon ik gewoon fietsen.

Manlief is zo thuis dan ga ik even douchen en neem Nina even mee onder de douche is die ook gelijk weer lekker fris.
    Dan kan mijn man Nina een fles afgekolfde melk geven en daarna lekker eten (heb heerlijk pittige nasi gemaakt)
    Vanavond lekker relaxen maar eerst boven nog even stoffen en zuigen denk ik.

Morgen krijgt Nina haar eerste prikken ben benieuwd! En ik ben heel erg benieuwd wat ze weegt!

4. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn bevalling viel achteraf wel mee geloof ik.
    Ik zag er heel erg tegenop. Sochtends was ik bij de VK en toen zei ze dat de boel potdicht zat. Savonds om 22.00u kreeg ik weeen en kwam de VK. Ik had 3 cm ontsluiting. Om 23.30u werden de weeen heftiger en had ik al 8 cm ontsluiting! Toen naar ziekenhuis. Weeen waren helaas niet krachtig genoeg en kreeg ik haar er alleen niet uit en is ze om 05.07u geboren met vacuümpomp. Niet ingeknipt gelukkig. Wel ietsiepietsie gescheurd. 1 hechting.

XD : ik miste je al een beetje.
    Wat balen dat je gewoon nog steeds last heb van je knip. En je mannetje die nog niet zo lang wil doorslapen.

Zo ik heb vandaag goed geshopped!!!!
    Een winkel in Stadskanaal heeft uitverkoop. Shirtjes van bekende merken voor maar 2,50.

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ooh lwv, ik hou van uitverkoop haha..
    Moet eerlijk bekennen dat ik wel een beetje shopverslaafd ben. Ik koop sowieso iedere week wel wat voor Julan, echt erg haha.. Maar het is zo leuk allemaal!!

Ik vind immps & ellfs zon leuk merk, zit hier in de stad een te dure winkel met alleen maar merkkleding voor kinderen. Was 60% korting op de 'oude' collectie.
    Heb echt een vette spijkerbroek voor meneer gekocht en... Helemaal leuk hahaha een leren riem!!
    Voor babys, ik wist niet dat het bestond. Het staat zo stoer. Iedereen die hem ziet zegt aaaahh die riieeeemmm!!

Zal s kijken of ik er een foto van kan maken:)

Wij gaan weer prisonbreak kijken:)

Xx

6. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Kijk dit had vriendlief ook nog gekocht voor bij het huwelijksaanzoek!
    Voor de niet Friezen onder ons er staat: Wil mamma met pappa..... ????

Bekijk bijlage 167956

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Aahhh wat leuk sunny:)
    Julan riep vanmiddag in 1x mem haha, was gewoon een kreet maar wat was ik happy haha.. Tegen mn vriend: hoor je dat hij zei mem;)

8. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shoppen is ook leuk XD! Helemaal voor die kleintjes.
    Julan heeft dus al mem tegen je gezegd. Goed man!!!!

Anoek zegt soms "nee" als ze huilt. Althans.. Zo klinkt het. Hihi.

Sunny wat leuk dat tshirt!!!!!

9. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    super leuk t-shirtje Sunny!! Jammer dat ie niet op tijd binnen was, maar alsnog lief!!!

XD: haha, shop-aholic :) Leuk spul voor die kleintjes he?! Lekker verwennen!

lwv: leuk om jouw bevallingsverhaal te lezen! Wat ervaart iedereen het inderdaad weer anders joh!
    Ik vond trouwens het persen wel tegenvallen, vond het heel moeilijk. Maar kan ook liggen aan dat ik veel pijnstilling had gehad en het gevoel nog niet volledig terug was... naja...

fijne dag vandaag! Ik ga weer workshop geven :)

10. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ow ja ik zal mijn bijdrage van de bevalling ook nog even doen.

Ik werd dus ingeleid i.v.m. ineens te hoge bloeddruk en aangezien ik toen al op 40 weken en 5 dagen zat vond de gyn dat de baby er klaar voor was, maar ik ook wel. Dus de volgende dag kon ik me melden voor de inleiding. Aangezien ik al 1 a 2 cm ontsluitig had hebben ze om 9.00 mijn vliezen gebroken en werd ik aan het infuus gelegd met weeen opwekkers. Ik had mij van te voren niet te veel er van voorgesteld omdat elke bevalling anders is en iedereen het weer anders ervaart, maar de aanloop naar de bevalling is me tegen gevallen. Ik heb vanaf 10.00 tot 22.00 in de weeen gezeten met de nodige pijnstilling. (morfinepomp en uiteindelijk ruggenprik) De weeen zelf vond ik wel goed te doen, maar het feit dat ik amper een minuut pauze tussendoor had voordat er een nieuwe wee kwam putte mij helemaal uit. En helemaal als je hoort dat je blijft hangen op 9 cm... Kijk dat is waar ik nog het meeste van baalde. De hele dag in de weeen om naar een natuurlijke bevalling toe te werken en dan krijg je op het einde te horen dat het een keizersnee wordt.... Nou toen heb ik ook even flink gejankt... Ik vond een keizersnee doodeng en zag er onwijs tegenop, maar na de keizersnee kan ik zeggen dat het me heel erg is mee gevallen en doordat Jelke zo'n flinke baby is kan ik het ook heel goed een plekje geven dat ik uiteindelijk een keizersnee moest. Ik ben ook blij dat ze me de kans gegeven hebben om het zelf te doen, maar bij een volgende zwangerschap wil ik dat ze de grootte van het kind nog beter in de gaten houden, want ik wil dit niet nog eens op deze manier. En de gyn was het gelukkig met me eens dat ik echt een rotbevalling heb gehad!
    Maar ik moet zeggen dat de cliches waar zijn: Je vergeet de pijn heel snel!

Liefs

11. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
  12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    aaah wat een lief lachje!!

13. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    FF Ego: Jolene heeft geslapen van half 10 tot half 9!!!!!!

@ XD: hoe gaat het bij jou??

@ Sunny: Gaaf shirt zeg! Hebben jullie al een datum?

@ Zustertje: En, heeft Nina nog last van prikjes?

14. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    woow anouchka, nu ben ik serieus jaloers;) dat is lekker.
    Vannacht schrok ik wakker, dacht dat het ochtend was. Julan stil, in een flits dacht ik YES! En toen zag ik de wekker, 1.30 haha... Om 4 uur kwam meneertje weer... Helaas. Denk dat het hier nog wel even gaat duren.

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik was nog niet klaar met typen.
    We geven nu voortaan iedere voeding 180+6, hij laat wel ooit een beetje staan. En we proberen wat aan vaste tijdstippen te houden, misschien dat hij zo wat ritme krijgt en zo ook doorkrijgt dat hij snachts moet slapen ipv eten;)

Vanavond is mn vriend rijlessen (hij is aan het leren voor rij instructeur, moet alleen nog stage lopen. Vanavond zn 1e 'les').
    Ik ga denk ik lekker een vrouwenfilmpje kijken:)

16. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik ben morgen jarig!!!

hahaha dat wou ik even aan jullie vertellen!!

17. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    Alvast van harte Sunny

18. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sunny alvast gefeliciteerd!

Ik lig in bed. Te wachten tot het 23.00u is geweest.
    Dan kan ik laatste flesje geven.

Voel me helemaal niet lekker...

En morgen gaan we naar KDV. Kennismakingsgesprek.
    Over 2 weken gaat ze al voor het echt naar KDV. Slik.

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Spannend Lwv!
    Alvast proficiat Sunny:)

Dominoo, jij moet morgen beginnen met werken toch?
    Ik moet officieel 2 augustus beginnen. Maar heb vrijdag een mailtje verzonden dat ik nog wat vakantie wil opnemen.
    Ik moet er niet aan denken weer te werken en Julan misschien nog niet doorslaapt, dan kun je me opvegen haha

Net Julan zn laatste fles gegeven en hij ligt nu heerlijk te slapen, dag 2 met geplande voedingen zit erop. Ben benieuwd of we vannacht verschil gaan merken.

Morgen krijgt Julan zn prikjes! En dan gaan we zaterdag zwemmen *moeders moet alleen nog een badpak kopen:(*

20. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Sunny: Gefeliciteerd meid! Hoeveel jaartjes tel je nu? Je eerste verjaardag als mama. Leuk he?!

lwv: heeft de nachtrust je beetje goed gedaan nadat je gisteren niet zo lekker was. Onwijs spannend om anouk weg te brengen naar kdv... nog even weken genieten!!! succes met het gesprek. Eerlijk aangeven wat jij wil!

Wat een schatje is Jolene! Mooie foto! Ze straalt iets van rust uit!

Even terugkomend op de bevallingsverhalen; ik moet zeggen dat ik echt wel pijn heb gehad. Het kwam miss in mijn vorige verhaal over dat het heel makkelijk ging. Dat is zeker niet zo. Maar achteraf gezien (zoals sunny ook zei) vergeet je die pijn. Ik had de eerste 3 dagen na de bevalling wel echt tijd nodig om het te verwerken, het voelde geestelijk wel als iets heel heftigs!!! Goed idee dat het met foto's te doen (weet neit meer wie dat zei). Ik heb er een paar.. (niet teveel gelukkig :))

Vanavond werken tot 23 uur! En voor het eerst kolven op het werk. spannend. ik laat morgen weten hoe het was!

Deel Deze Pagina