@Xd, veel plezier met je vriendin en het zwemmen!! @Lwv, ik heb geen plannen vandaag. Jelke zit nu in de wipstoel voor Babar... Dat olifantje op ned. 3! Ik ben benieuwd hoe hij voor de rest vandaag is. En ik voelde me ook niet aangevallen hoor ik weet dat er ook zat moeders zijn die hun kind niet kunnen laten huilen. Nu zullen baby's dat nog niet meteen door krijgen, maar naarmate ze ouder worden hebben ze dat snel in de gaten en dan maken ze er wel misbruik van! Liefs
@ XD: wat goed van Julan veel plezier met zwemmen @ Sunny: Hopen dat Jelke snel weer de "oude" is @ Huilen: Ik laat Jolene ook weleens huilen als ik weet dat het niks anders is....dus geen honger,vieze luier, krampen etc. Soms heeft ze het nodig om in slaap te komen Even jullie advies: Jolene krijgt 180+6. Nu mag ze daarvan 5 op een dag maar soms redt ze dat niet...dan heeft ze die 6e nodig. Hebben jullie dit ook weleens en hoe lossen jullie dit op?
@anouchka, als jolene 180/6 krijgt mag ze echt niet meer dan 5 keer per dag anders krijgt ze te veel voeding. Want dat komt op 200 cc neer en 5 keer 200 is een liter en meer dan een liter voeding mogen ze echt niet hebben, want dat schijnt heel slecht voor de niertjes te zijn. Als Jolene het niet elke keer redt kun je beter een keer water of thee geven tegen de dorst. En als ze daar ook niet genoeg aan heeft dan misschien speciale voeding voor hongerige baby's. Jelke krijg dus als laatste flesje Friso extra. Dit is voeding voor hongerige baby's of om lekker door te slapen. HEt schema is hetzelfde dus gewoon 180/6 maar er zit meer zetmeel in waardoor je kindje langer verzadigd is. Maar als je Jolene al 5 flessen van 180/6 hebt gegeven dan mag je haar niet nog een fles geven met voeding. HEt gaat namelijk om die schepjes voeding dat je niet boven de 30 uit komt. Liefs
@ SQ: ze krijgt al friso extra het is ook niet elke dag maar soms heeft ze zo'n dag ertussen zitten. Heb het al een keer aangegeven op bureau en hun deden niet moeilijk, als ze het nodig heeft heeft ze het nodig was hun opmerking ik probeer soms wel te rekken maar dat lukt niet altijd. Ze is overdag wel super beweeglijk dus misschien verdoet ze wel veel enrgie. Ik moet 11 aug weer dus zal het wel weer aankaarten. Of ik moet flessen gaan halveren....snap je
Ik snap je heel goed anouchka... het is ook lastig als je weet dat je kindje honger heeft dan wil je daar wat aan doen... Vreemd dat het Cb zegt dat het geen probleem is terwijl ik overal en van iedereen hoor dat je niet meer dan 1 liter voeding mag geven omdat anders de nieren het niet goed kunnen verwerken.... Maar heb je al eens geprobeerd om haar thee te geven. Dat vind Jelke namelijk wel lekker. Moet je er wel om denken ze mogen niet alle thee al hebben. Ik weet dat ze rooibosthee mogen hebben en venkelthee... en er was nog 1 maar die weet ik niet meer! Liefs
@ SQ: ja het is ook verwarrend zo. Ik heb het even gepost bij de voedingsdeskundigen hier op forum. Kijken wat hun zeggen.
Julan drinkt ook 180/6 en dan krijgt hij overdag 5 voedingen... Snachts komt hij ook nog die 6e voeding geven we dan 120/4.. Bij het CB hadden ze tegen me gezegd dat dit prima was.. Waarom is dat eigenlijk dat ze niet meer mogen?
@anouchka ja vocht mag wel maar voeding niet.... je mag dus wel extra water en thee geven, maar geen extra voeding wat boven de liter komt. dus niet meer dan 30 (5 x 6 scheppen = 30) scheppen voeding per 24 uur. Liefs
Raar dat het CB dan tegen mij zegt dat dit prima is... Maar moet wel zeggen dat Julan niet iedere x zijn flesje helemaal opdinkt. Dus dan kom ik per 24 uur denk ik niet boven die 30 scheppen. Net terug van zwemmen, was heerlijk! Julan vind dat echt super, die verveelt zich geen moment in het water. Vooral een bubbelbad vind hij erg leuk!
Hoi meiden, Wij zijn weer thuis van een weekje heerlijke vakantie! Hebben alleen zondag regen gehad voor de rest eigenlijkniet op een paar druppels na. Heerlijk genoten met mijn familie en leuke dingen gedaan en heerlijk gegeten met zijn allen. Weekje rust heeft de borstvoeding goed gedaan had echt giga productie kolfde uit 1 borst gewoon 210cc!! Alleen sinds een paar uur doet mijn linkerborst erg zeer en ik denk dat er een borstontsteking aan zit te komen :x Hopelijk kan ik het voorkomen. Met Nina ging het helemaal super gelukkig! De heen en terug reis heeft ze heerlijk liggen slapen (3a4uurtjes per enkele reis) Ging dus echt super. Ga nu even lekker douchen en relaxen kom morgen kletsen!
Hoi! Voeding : hier krijgt ons meisje 5x 180/6. hier heeft ze op het moment genoeg aan. Lastig al die tegenstrijdige antwoorden/adviezen. Ben benieuwd wat de voedingsdeskundige hier zegt.
Hoi meiden, hier even erg druk gehad. Morgen gaat mijn mannetje op kamp voor een weekje. Dus een weekje alleen met mijn dochter. Ben benieuwd hoe het zal gaan! Wat lastig met die voedingsschema's! Succes ermee! Anouchka:we moeten weer tegelijk naar cb op 11 aug! Leuk! Weer lekker gezwommen XD: leuk dat je lekker met Julan vanalles onderneemt! Na de kampweek gaan we ook met ons drietjes zwemmen. Lijkt me super leuk. Nog even wat swim-wear scoren... Ik twijfel over badpak/bikini. Omdat ik nu wat versteviging nodig heb bij mijn borsten, en ik dat niet kan vinden bij badpakken. Liefst beugels. Mama85: hier gaat het lekker! Weer aan het werk en solliciteren voor een baan van 28 uurtjes. Leuk bij een call-center. HEb ik ook een tijdje gedaan. En goed dat je verder bent gegaan met je migraine klachten. Heerlijk om nu zonder hoofdpijn door het leven te gaan! Heb het 1 keer gehad, wat een verschrikking... Sunny, nog leuk nieuws over het dopen?? Lwv: nog verveeld vandaag?? Liefs
Goedemorgen! Helaas was het vannacht gewoon weer 4 uur. Het lijkt wel of meneer het nooit doorkrijgt. De 15e moet ik weer werken, pff als hij dan nog snachts komt kun je mij opvegen denk ik!! Spannend dominoo een weekje alleen! Mn vriend moest gisterenavond zn opa helpen, het dak van zn tuinhuisje lekte en dat kan hijj niet meer. Ik was met Julan meegegaan, we waren er al even niet meer geweest. Julan moest me toch lachen om oma, we hadden hem nog nooit 7oveel zien lachen. Oma moest op een gegeven moment zelf huilen. Ze zei dit is toch het mooiste wat er is, ik moet er gewoon van huilen: vond t zo lief! Hier nog geen plannen vandaag maar ons kennende zullen we wel weer ergens belanden X
Aj... 4 uur. Ik hoop ook echt dat Julan gewoon ineens lekker doorslaapt. Alle trucjes zijn nu ongweer wel uit de kast gehaald volgens mij? Masseren al geprobeerd? En echt leuk dat jullie zo ondernemend zijn! Lekker van genieten! Even ego: heb echt onwijs veel last van mijn hormonen, vooral mijn gevoelens: huilen, ups en downs wisselen elkaar in rap tempo af... Best lastig. Maar ja... Nog leuke weekendplannetjes meiden?? Lekker dat je het zo leuk hebt gehad zustertje! Nog leuke vakantie verhalen??
Goedenmiddag @ XD: Bah wat vervelend zeg dat Julan weer om 4.00 kwam:x Idd, ik ben door mijn tips heen Misschien iemand anders nog ideeen?? @ Dominoo: Wat vervelend die hormonen.......hier weinig last van. Al kan ik wel een brok in mijn keel krijgen van sommige reclames. Vooral die van dat zeehondje wat over dat strand kruipt.....( eigenlijk heel genant) @ Plannen: Vanavond visite en morgen komen goede vrienden van ons uit Alphen a/d rijn. Zij hebben een zoontje die 4 weken jonger is dan Jolene
Meiden ik kom morgen weer kletsen of pas maandag ik heb weer borstontsteking :x Zit sinds vanmorgen aan de antibiotica Met Nina alles super! Alleen is ze ongeveer al wakker van 11.00 Mijn man neemt ze nu maar even mee naar mijn broer en schoonzus kan ik even lekker slapen. Ik wist niet dat je je zo rot kunt voelen door hoge koorts