Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zustertje : Klopt ook wat je zegt ja. Eerst beetje proeven en wennen. Maar het is wel weer wat extra's wat ze dan binnenkrijgen dus ik wil er nog niet te snel aan beginnen want ons meisje is best flink. Wil haar niet nog flinker hebben.

Anoek slaapt altijd goed hoor. Een uur na elke fles en dan komt ze ongeveer half uurtje voor de nieuwe voeding weer.
    Maar op KDV slaapt ze gewoon meer. Ze moesten haar ook echt 2x wakker maken voor flesje. hahaha

Leuk met je vriendin bijgekletst.

Ik ben moe. Ga zo lekker naar bed.
    Maar moet nog ff half uurtje wachten tot de wasmachine klaar is. Kan ik dat nog ff snel ophangen en deels in de droger doen.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

@lwv Ik denk niet dat ze van een beetje fruit veel aankomen hoor ;) Nina weegt ook flink door nu rond de 7 kilo en 61 cm maar maak me daar echt niet druk om ze is niet zo geworden door snoepen of zo vind het juist heerlijk die dikke beentjes enz :D

Wel fijn dat je lieve meisje zo lekker slaapt geniet er van! Nina slaapt ook veel (alleen vandaag niet zo haha) Slaap lekker en tot morgen!

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen!

Ik zit weer op mn werk.
    Gisteren naar de stad geweest, sjee was lang geleden dat ik zo goed geshopt heb:D
    Ik ben rond half1 gegaan en om 8 uur was ik thuis hahaha.
    Wat dingetjes voor mijzelf gekocht. Voor mn vriend een tshirt. En het meeste voor Julan, hoe kan het ook anders;)
    Mn schoonzusje belde want die had gehoord dat ik ging shoppen en die ging ook met een vriendin naar de stad. Dus ik heb met un even geluncht en drna nog geshopt!
    Om 5 uur kwam mn vriend ook naar de stad. Toen hebben we rond half 7 (toen waren de winkels dicht dus echt tot het einde toe gewinkeld haha) bij de mac gegeten:D Jammie!

Ik heb geen fruit meer gegeven. Heb laatst een potje peer 2 dagen gegeven en een potje banaan 2 dagen. Daarna niet meer, ik wacht ook iig tot de 4 maanden.
    Het schijnt toch nog niet helemaal goed te zijn. Maar kan me ook niet voorstellen dat het verkeerd is... Ieder kindje is ook weer anders he.
    De 1 is er eerder klaar voor als de ander. Het zijn ook richtlijnen toch?

We gaan na de 4 maanden ook vers geven.
    Ik heb van de week wat zitten neuzen op internet over eten en babys en zag een nieuwe methode, rapley heet het .
    Dan geef je je kleintje geen geprakt eten maar echt een stuk, bijvoorbeeld een hele banaan. Of een stuk brocolli. Het schijnt dat ze dat gewoon zo kunnen eten vanaf 6 maanden omdat ze vanaf dan goed kunnen kauwen.
    Ik ga me er nog even in verdiepen, zit er aan te denken om dit zo te gaan doen.

We moesten Julan om 7.15 wakker maken:) heerlijk, had eerst nog op mn gemak kunnen douchen!

@ Dominoo, he wat rot van het gesprek!! Ik ken dat wel dat gevoel hoe, wat wil ik nou?? Heb dit nog nooit echt geweten, ik weet altijd wel wat ik niet wil...

@ SQ, ooh wat heerlijk 4 flessen van 210! Julan krijgt er nog 5, de laatste voeding krijgt hij ook 210/7

Nou ik ga maar weer werken (lees: vervelen)

Liefs!

4. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,

xd: jij bent vroeg op je werk! Succes met werken/vervelen vandaag. Balen he>! Wat heerlijk dat je zo geshopt hebt!!! Als er nog wat leuke kleertjes op de foto kunnen???

Zustertje: ik heb gesolliciteerd naar persoonlijk begeleider in gehandicaptenzorg. Wil graag als dramatherapeut aan t werk, maar alleen in lelystad een vacature helaas. Ik weet gewoon niet wat een passend alternatief is voor mij. Ben ook verpleegkundige, maar zie ertegenop om terug te gaan in de wijk of ziekenhuis... Ik vind het heel belangrijk om gelukkig te zijn met je werk. Heb het tot nu toe niet gevonden helaas. En geld moet toch ook binnenkomen.

Vandaag naar mijn zus, zij heeft een kleine van januari (7 maanden) en ze moet even naar tandarts, dus ga even baby-sitten :) En dan overleggen over morgen: ze past op Lente met bruiloft!

5. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Trouwens erg interessant over nieuwe methode van het eten! Ga ik komende tijd eens in verdiepen!

Fruit wordt voor 4 mnd afgeraden omdat allergieen kunnen ontwikkelen. Het is vast goed onderzocht, maar ik zie in mijn omgeving juist meer mensen met allergieen of die dingen niet lusten die later fruit zijn gaan eten. Ach... Over een paar jaar is het wéér anders toch?!

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Zo is dat dominoo het is altijd anders wat ze adviseren. En je moet doen waar je/jullie je goed bij voelen.
    Dr is hier ook een topic op zp over rapley, zo kwam ik er eigenlijk achter. En ben toen wat gaan googlen, vond het wel mooi om te lezen en zeker het proberem waard. Maar moet me er nog wat meer in verdiepen:)

Voor mn verlof had ik werkdagen van 8.30 tot 17.00 nu werk ik 1 uur per dag meer. Dus van 8.00 tot 17.30, best vroeg. Maar hetzelfde als jij dominoo, er moet geld binnen komen:)
    Vervelend dat je niks kunt vinden wat bij je past.
    Het naar je zin hebben op je werk is het aller belangrijkste om je baan vol te kunnen houden, vind ik tenminste. Ik zit hier ook niet met veel zin en dat werkt gewoon niet.
    Ben wel rond aan het kijken maar ik kan dus ook niks vinden. Maargoed, ik heb dan nog een contract tm 31 dec.

Leuk vanmiddag babysitten!

7. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!
    Xd al weer op het werk.
    Rapley wil ik me ook in gaan verdiepen.

Dominoo veel plezier bij je zus.

Ik moet vandaag om 17.00u beginnen met werken.
    Ik moet vanmiddag tussen 13.00 en 14.00 de dokter bellen over de uitslag vd foto's van m'n schouder.

8. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen,

Jelke zit bij me op schoot dus dat typt niet heel makkelijk.
    Hoe gaat het hier dames??

Jelke werd weer keurig om 8.15 wakker. Om 9.00 weer op bed... en sliep rond 9.30 pas tot 11.00. Nu klaar wakker natuurlijk. Zometeen weer flestijd. Hij kijkt nu heel aandachtig naar het typen hahahahaha!!

@Xd dus goed geshopt en flink geslaagd... altijd leuk alleen niet voor je beurs....

@lwv, ik denk dat ik wat gemist heb, maar wat is er met je schouder?

Liefs

9. zustertje

Goedemiddag meiden!

Nina had gisterenavond rond 21.00 voor het laatst gedronken en ik hoorde ze rond 05.00 weer wil dit even de komende dagen uitproberen ben benieuwd!
    Vanmorgen uitgeslapen tot 09.00 en daarna even wezen winkelen en bij mijn werk langs geweest. Voor Nina echt een geweldig spijkerbroekje gekocht
    Carbone Mini Broek 9w2b33304 - Detailgegevens van Kinderkleding, babykleding en feestkleding online
    En nog even luiers en voeding voor Nina ingeslagen altijd makkelijk een beetje voorraad. Wij gebruiken het kruidvat eigen merk melkpoeder en daar zijn we echt tevreden over en kost voor een pak maar 6.30 volgens mij.

Vanmiddag ga ik nog even naar mijn vriendin toe even gezellig kletsen en in de tuin zitten het is echt mooi weer geworden!

Rapley methode is echt leuk wij gaan dat ook doen! Ben benieuwd hoe dat gaat met Nina.

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
  11. zustertje

@xd Super leuke kleertjes! Kun je een beetje voor broeken slagen voor Julan? Hoe komen jullie trouwens aan de naam Julan? Vind hem echt zo leuk!

Rapley methode kende ik al en vind het gewoon leuk om op die manier Nina alles te laten proeven enz.
    Weet alleen niet of dit al met 4 maanden kan zover heb ik er mij nog niet in verdiept.

12. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    M'n schouder : daar heb ik al 2 jaar last van. Pijn.
    Liep ook al bij de Fysio maar het blijft terug komen.
    Nu naar de HA geweest en foto's laten maken op ZHuis.
    Uitslag : niets te zien op de foto's maar as. maandag wel een spuit erin.

Ik ga vanavond effe googleen op Rapley.

Leuke kleertjes allemaal!!!!

13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dank je zustertje, we zijn zelf ook nog superblij met zn naam.
    We hebben ook echt lang gezocht.
    Ik wilde perse een aparte naam maar wel simpel.
    Mn vriend wilde Milan en ik had op 1 Julien (met puntjes op de e, weet niet hoe dat hier moet). En na lang zoeken kwam ik ergens Julan tegen... En dacht hey das een mooie mix tussen Milan en Julien!

Broeken zijn voornamelijk joggingsbroeken en spijkerbroeken (h&m, zara, die hebben mooie broeken vind ik)

Rapley kan pas vanaf 6 maanden hoe ik het gelezen heb, omdat ze dan het echte zuigreflex kwijt zijn. En ze dan redelijk kunnen kauwen. Dus dan is het wel wachten op die 6 maanden haha... Ik kijk even hoe we dat doen. Wil het iig heel graag op die manier doen!

Oeh een spuit lwv... Waar is die spuit dan goed voor, balen dat er niks te zien is. Ik heb altijd zoiets dat ze maar beter iets kunnen zien dan kunnen ze er ook iets aan doen he!

14. zustertje

@lwv Balen dat er niks uitgekomen is... Wat voor injectie gaan ze je geven?

@Dominoo Balen dat er weinig vacatures zijn! Vind je gewoon verpleegkundige helemaal niet leuk om te doen? Ik vind het zelf echt geweldig in de wijk zou niets anders meer willen.
    Alles goed met de mooie Lente? Gaat de BV weer goed?

@SQ Wanneer moet jij weer gaan werken ook binnenkort zeker weer? Wel balen dat je gelijk voor anders werk moet gaan kijken begreep wel dat er weinig werk is bij jullie?

@xd Vind het echt leuk Julan! En zeker goed opgelost zo. Ik had de naam Nina al in mijn hoofd voordat ik mijn man leerde kennen dat is al meer dan 7 jaar geleden.
    Mijn man vond het ook gelijk een leuke naam we hebben het ook nooit over een andere meisjes naam gehad. Jongens naam waren we ook gelijk overuit dus dat was wel erg fijn.

Zo en nu relaxen ben eigenlijk een hele dag wel bezig geweest met van alles en nog wat morgen niks op de planning dus dat is wel lekker volgens mij geven ze ook regen af.

15. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi ladies!
    Ben op m'n werk (en niet vooruit te branden - terwijl ik wel werk heb liggen!).

Moet morgen een dagje extra werken. Ook een avonddienst maar ik begin dan pas om 18.30u !!!! Ik kan niet eerder want m'n man moet tot 18.00u werken. Dus ik had gezegd ik wil best werken maar ik kan pas om 18.30u.
    Nou duurt die dienst op vrijdag meestal ook heel lang. Kan zo maar 00.00u worden!!!

Ik weet verder niet veel over die spuit...

Jezzie is er ook weer!:D
    Wanneer ga je eens vertellen wie je bent? En gezellig meekletsen?

16. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    lwv: wat voor werk doe je ook weer precies? Ik hoop dat je het vanavond niet al te laat hoeft te maken!

Ja, zustertje, ik ben denk ik ook wel erg onzeker! Ik heb al die tijd geen echte verpleegtechnische handelingen gedaan. En dan ben je in de wijk toch wel veel alleen en dus verantwoordlijk voor je handelingen. Ik ben er al even over na aan het denkne, want het is een schaal hoger dan wat ik nu heb gesolliciteerd!!!

Ik had een ENORME spin in de wasbak net!!! Ik schrok me rot. Heb hem weggespoeld met chloor en water :D Wat een watje he?!

Morgen de bruiloft, heb er zin in. Super leuk jurkje voor Lente gescoord. Mijn moeder zou er 1 maken, maar zei afgelopen maandag (hoe laat!!!) dat ze het niet af kreeg... gelukkig 1 op marktplaats gevonden!!!''''

Dan gaat ons meisje voor het eerst een nachtje weg... spannend!

Tot in het weekend denk ik!!!

17. zustertje

@Dominoo in de wijk verdient lekker ja dat klopt. Bij ons krijg je gewoon wat workshops voor de handelingen die je al lang niet meer gedaan hebt en je gaat even een aantal keer mee met een collega om te kijken en het zelf te doen.
    Hoeveel uur wil je gaan werken?
    Een hele fijne dag vandaag! Spannend hoor dat Lente een nachtje gaat logeren.

@Xd Je hoeft zeker alleen vanmorgen te werken? Waar gaat Julan heen op vrijdag morgen?

@lwv De avond gisteren nog doorgekomen met werken schoot de tijd snel op? En vanavond weer werken? Wel fijn dat je pas om 18.30 moet.

Hier een relax dagje het is hier regenachtig hopelijk kan ik vanmiddag nog wel even een rondje gaan lopen met Nina. Nina kwam rond 06.30 vanmorgen goed te doen! Ben wel benieuwd wanneer ze een ritme van drinken krijgt gisteren overdag ging het super maar 's avonds maakt ze er dan weer een potje van :D

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen!

Zo ik ben erg druk geweest de laatste dagen.
    Woensdag heel de dag geshopt.
    En gisteren avond zijn we naar den bosch geweest, we hebben vanmiddag ook een bruiloft en de themakleuren zijn blauw en wit.
    Ik moest en zou een mooie jurk hebben, gisteren heb ik er eindelijk 1 gevonden!
    En had er zulke gave pumps bij gevonden, is toch potverdorie mn maat er niet meer:(
    Dus ik race straks hier even naar de stad, dan hoop ik dat ze ze hier nog hebben want ik wil die perse hebben (ja i know ik ben erg...).

Julan gaan normaal op vrijdagochtend naar mn smoeder, maar mn vriend heeft vandaag vrij genomen omdat we vanmiddag die bruiloft hebben.

Voor hem heb ik gisteren nog een leuke broek gekocht, een spijkerbroek met bretels hihi, zo schattig!

Straks nog even naar de kapper toe, mn haren zijn echt heel lang. Er moet nodig een stuk af.

Julan was vanochtend om 7.45 wakker, WOW!! Jippie jippie!! :D
    Lekker een rustig dagje vandaag zustertje! Hopelijk komt de zon er nog door.

Oeeh Lente gaat logeren, spannend!

19. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Dominoo : Ik werk bij een transportbedrijf.
    Spannend dat je meisje voor het eerst uit logeren gaat.

Die van ons gaat morgen weer uit logeren. We hebben een feesje.

Zustertje : Veel plezier met je relaxte dag!

XD : Ja jij bent een lekker bezig bijtje of niet. Hihihihi
    Julan gaat het nu door krijgen he met het slapen!!! Super!!!

Anoek is echt helemaal aan het ontdekken dat ZIJ degene is die haar armen en handjes kan besturen. HAHAHAHAHAHA
    Dan gaan die armen weer de lucht in en dan is ze haar armpjes en handjes aan het bestuderen..zo grappig.

Ik ga vandaag een kennis vragen of ze over 3 weken wil oppassen op Anoek. Hebben we heel de dag bruiloft.
    Ik zie er enorm tegenop, maar ja .... niet naar de bruiloft gaan is geen optie en haar meenemen is ook zo'n gedoe.
    Is ook veel te druk voor haar. Ze is nogal gevoelig voor te veel prikkels. *zucht*

Deel Deze Pagina