@Mams, ik ben weer zo benieuwd!! Spannend weer hoor! Hopelijk test je duidelijk positief! De testen van testjezelf ken ik niet. Heb je zelf al een bepaald gevoel erover?? @Poekie, Ik ben vanuit m'n werk toch even snel naar prenatal gegaan! 15% korting op alles, ook op de sale! Heb weer wat leuke kleertjes gevonden voor onze kleine meid! Zo leuk om te doen... En nog een leuke rok voor mezelf! Misschien morgen nog even kijken want eigenlijk was de tijd vandaag te kort. hahaha
Ik durf niet meer te hopen... Bang voor de teleurstelling. Maar ja die andere kant kan je niet zomaar uitschakelen, en dan toch weer: Als het raak is, moet het eerst nog blijken dat het blijft hangen en goed zit... Dus ik denk zowiezo als het raak is dak de eerste 3 maanden geen rust in me flikker heb Verder is alles goed maar spannend.
Banne ik was gister ook in de prenatal! Heb een stoer spijkerbroekje gekocht voor ons meisje en witte gympjes met roze en zilveren streepjes. hihihihi Oh ja en (difrax) flessen! Heb bij de Hema ook nog wat gescoord: rompertjes en gekleurde hydrofielen doeken. Mams ik blijf voor je duimen hoor! En wat betreft 'geen rust' die eerste 3 maanden. Dat had ik ook. Dat hebben er wel meer denk ik.
Hoi meiden! Ik zal me even voorstellen, heb hier nog niks gepost namelijk.. Praatte eerst mee met Meimamma's 2011, maar dat kan ik niet bijhouden haha (gaat zo snel ) Ik ben Kristy, 23 jaar uit de buurt van Nijmegen waar ik samenwoon met mijn vriend.. En we krijgen als het goed is rond 23 mei ons 1e kindje, een meisje!! Ben benieuwd waar het hier zoal over gaat Oja, ik las iets over de Prenatal, volgens mij ben ik de enige, maar ik heb gewoon geen ideeeeeeeee wat ik daar moet doen.. Of nog niet het gevoel dat het nu al tijd is om daarheen te gaan ofzo.. Eerst maar eens met de babykamer beginnen denk ik.. En voor de meiden die hun kindje verloren zijn, ik voel met jullie mee! Hopelijk is het snel weer raak (als dat al nog niet zo is )
Welkom in dit topic Bamboepen! Leuk dat jullie een meisje krijgen! Wij ook! Heb je nog helemaal niets geshopped dan voor jullie kleintje?
Hoihoi.. Nou ik heb wel wat kleine dingetjes.. En heb van marktplaats het bedje en de box al. Heb ook al wat kleertjes en zo'n roze handdoek met capuchon (weet nie hoe da heet haha) en dat soort dingen.. Maar ben nog niet bij de Prenatal geweest om al die 'nuttige' dingen te halen.. Misschien komt het omdat het kamertje nog niet af is. Misschien als die af is dat dat gevoel meer komt.. Denk dat ik zo eens ga beginnen met die kamer opruimen Zijn jullie allemaal al klaar met de babykamer? En hebben jullie de meeste spullen al in huis?
De babykamer is nog niet helemaal klaar hoor. Toevallig hadden we daar pas een nieuw laminaatje in gelegd en zijn de muren gespakt - omdat we in heel het huis aan het verbouwen waren. Commode en ledikantje hebben we al staan. Hebben we vd Ikea. Heb een aankleedkussen liggen, bedje is opgemaakt, maar verder hebben we nog niet zo veel hoor. Kleertjes koop ik verder ff niet, want heb ook echt al heel veel gekregen. Kinderwagen is in bestelling. Tja en verder...... ik moet eens even zo'n lijst hebben van wat je allemaal 'moet' hebben.
Ik heb zo'n lijst in mijn mailbox staan.. Kan hem wel naar je mailen als je wil? Moet je me alleen even je mailadres sturen. Heb hem zelf nog niet uitgebreid bekeken, maar heb hem van een meisje die ook zwanger is van de 1e, en die had hem weer van iemand gekregen die er precies op had gezet wat ze wel en niet handig vond en waarvan ze dus juist meer/minder gebruikte enzo.. Kortom, wel een hele duidelijke lijst (zei dat meisje, heb er zelf nog niet naar gekeken haha) Ik zit nu al te zoeken naar teksten voor op het geboortekaartje. Ik wil heel graag een songtekst, en heb er al een boel gevonden, maar weet iemand nog mooie teksten uit een engels of nederlands nummer?? Ik heb er ongeveer 30 nu, vind zelf deze heel mooi (maar misschien een beetje kort..) and all i can taste is this moment, and all i can breath is your life..." (van de goo goo dolls - iris)
Wat betreft de babykamer en spullen kopen. Vriendlief heeft deze hele week vrij en is dus druk met de babykamer bezig. Het was namelijk een kale overloop zonder wandjes en zonder laminaat. Inmiddels zit een gedeelte van het geraamte en een gedeelte van de wandjes er in dus het schiet mooi op. We hebben in de planning dat het eind januari zo'n beetje klaar is en dat ik het dan kan inrichten. Wat betreft de spullen. Wij hebben al een combi kinderwagen en een maxicosi, wat gote spullen betreft. En verder al aardig wat kleertjes. Flessen en 2 speentjes en hydrofiele luiers etc.... Maar als de babykamer klaar is dan begint het echte werk natuurlijk. Heb er nou toch nog niet de ruimte voor om het neer te zetten dus ik houd me nog keurig in. Liefs
Hey dames! @Bamboepen, welkom in dit heerlijk rustige topic! Ik weet zo geen songtekst... Maar zal er eens over nadenken! Deze heb je waarschijnlijk al: Glennis Grace, als je slaapt En leuk, ook een meisje! Wij ook! Wij hebben de grote dingen al besteld die moeten alleen nog geleverd worden.. Vandaag toch weer even bij de Prenatal geweest en we hebben toch nog wat kleertjes meegenomen en wat hydrofiele doeken en spuugdoekjes enzo. En een leuk zwart vest voor mezelf! Vandaag ook behang gekocht! haha, we gaan eens kijken of het gaat lukken. Gelukkig doen we maar 1 muur! Het is het behang van Lief! met de vogeltjes, ik vind die zo schattig en lekkere frisse kleuren. @Mams, ik kan me voorstellen dat als het weer zover is dat de eerste 3 maanden heel spannend zullen zijn! Dat had ik ook al en ik heb nooit een miskraam of iets gehad. Alleen duurde het bij mij wle even voor ik zwanger was dus ik denk dat het dan ook wel een beetje extra spannend is. Ik duim in ieder geval heel hard voor je!!! Ik voel de kleine trouwens vooral als ik zit! Vaak eind van de ochtend op m'n werk van die plopjes onderin m'n buik.. Zo schattig! Nu net ook weer.. Hoe gaat dat bij jullie??
Bij ons is het ook een beetje zo denk ik, zodra de kamer af is ga ik denk ik los hahaha.. Vind 't niet zo erg dat ik nog niet de 'drang' heb om dat allemaal te doen.. Wij hebben maandag de 20 weken echo, dan weten we 't zeker of het een meisje wordt.. Had in Zutphen met 16.5 een pretecho laten doen, en hij wist wel voor 90% zeker dat 't een meisje werd, zag ook wel heel duidelijk die streepjes enzo, maar straks had ik de afgelopen weken allemaal roze gekocht en blijkt het maandag toch ineens onverwacht een jongen te zijn haha.. Ja die songtekst heb ik al gelezen.. Maar we willen ook niet zoiets heel standaards die iedereen op het kaartje zet, want dat is ook zo niet-orgineel haha. Maar ik heb d'r al een heleboel en mijn vriend vond er zelfs ook een paar van leuk, dus moet goedkomen haha! Succes met behangen.. Ik heb dat serieus nog NOOIT gedaan. Wilde het nu heel graag doen, maar iedereen zegt dat we beter kunnen verven.. Dus nu gaan we dat maar doen. Maar ik vind behang zo schattig altijd!! Ik voel onze kleine meid sinds kerstmis heel duidelijk, daarvoor eigenlijk ook al heel vaak, maar dan twijfelde ik elke keer of het nou wel echt zo was haha.. Maar sinds kerst kan ik er niet meer onderuit, 't is d'r echt! Heeft jullie vriend het al kunnen voelen? Ja, dit topic is tenmiste bij te houden..
@ Bamboepen, Welkom!! Ik ben een paar dagen heel druk geweest, heb deze week vrij. En heb alleen maar geshopt hihi... Wat kleertjes gekocht voor de kleine, alleen zo jammer dat in de uitverkoop alles winterspul is... Heb een paar dingetjes gekocht, maar als het goed is hebben wij mooi weer kindjes Bamboepen, wij lopen precies even ver, ik ben ook 23 mei uitgerekend. Alleen ben ik hier volgensmij de enige met een jongetje Wij moeten alles nog doen!! Wij hebben een kamertje gezien en deze kregen ze in januari in een andere kleur. Dus die wil ik eerst zien. En dan (als deze mooi is) bestellen we die! Ik wil zo graag beginnen met inrichten, en de kleertjes in de kast hangen enz. Sinds deze week voel ik de baby niet echt meer schoppen, maar ik voel hem echt zitten zeg maar. Gisteren werden we wakker, en mn vriend had zn hand op mn buik. Hij zo wow wat is dit stuk hier hard zeg. uuuh das de kleine En ik voel hem dan ook draaien enz. Alleen ik baal wel dat het schoppen nu heeel weinig is. Hopelijk komt dat wel weer terug want dat gevoel is toch wel erg fijn!! Hoe is het met iedereen, mams al zenuwen voor het testen? Nog een klein weekje toch?? xxx
Banne dat lief! behang willen wij ook! Haha! Wat is er lekker gekletst hier!!! Ik voel sinds 1,5 week ook de kleine af en toe!!!! Ik voel haar vooral savonds als ik op de bank lig/zit.
Dat behang ken ik, die is leuk. Maar niet voor een jongen Ik denk dat wij de kamer wit houden, en 1 muur donkergrijs met iets van zilver ofzo. Ben er nog niet helemaal over uit... Toch best moeilijk, vind voor een meisje alles veel makkelijker hihi
Grappig dat je ook 23 mei bent uitgerekend.. Ik ben 11 mei jarig, en mijn moeder 12 mei.. Dus hopelijk zit het niet in de familie dat mijn kindje een dag voor mijn verjaardag wordt geboren haha Dan wordt het 10, 11, 12 mei haha.. Maarja ik was zelf ook 2 weken te laat geboren, dus zal wel niet De kamer waar ons kindje komt te liggen staat nu nog helemaal vol met zooi.. Dat moeten we eerst allemaal opruimen voordat we er een andere vloer inleggen en gaan verven enzo.. En ik heb ook geen zin om 't in m'n eentje te doen dus wacht lekker tot m'n vriend vrij is in 't weekend ofzo haha Ik wil de kamer ook grijsachtig met wit en zilver.. Maar misschien wordt het wel heel iets anders, weet ik toch pas zeker als ik bij de Praxis vandaan kom Jammer dat je de kleine niet meer voelt schoppen XD, hopelijk gaat hij het snel weer doen haha. Heb je de 20 weken echo al gehad?? Wij hebben hem maandag, spannend joh!! Mijn oma gaat mee, ben benieuwd wat ze ervan vind.. (En m'n vriend natuurlijk) Zo ik ga eens even wat te eten maken, m'n maag rammelt haha.. Ik kan eindelijk weer eten na maanden ziek zijn, dus dat ga ik doen ook!
Wij hebben dinsdag de 20 weken echo. Maar ik heb de 22ste een pretecho gehad en toen hebben ze ook alles nagekeken. Alles zag er goed uit, vond het best spannend. Dus ik ga nu iets geruster naar de 20w echo. Ga daar ook niet zeggen dat ik alles al weet, laat ze maar goed hun best doen haha Bij ons is het babykamertje ook een puinzooi, we hebben een tijdje terug alles leeggehaald. Maar het zo makkelijk er snel even iets neer te zetten dat het nu alweer volstaan hahaha... Ik hoop dat ik de 20ste beval, dan is mijn favo-opa (leeft niet meer) jarig. Vind dat wel een mooie dag, maargoed valt weinig aan te plannen Nou we hebben nog best wat tijd om het kamertje klaar te krijgen he, alleen zou ik toch al graag beginnen. Hebben jullie allemaal al een kinderwagen? Of een idee welke jullie willen? Wij willen een Mutsy, roepen we al weken. En sinds gisteren wil mn vriend in 1x wat anders. Argghh
Das wel fijn dat ze toen al alles bekeken hebben.. Ik had ook een pretecho, maar hij heeft niet alles bekeken dus vind het sowieso wel spannend! Ben vandaag druk bezig geweest om 'het rommelhok' bij ons op te ruimen, zodat ik daar weer wat andere rommel uit de 'babykamer-to-be' kwijtkan.. Wij hebben nog geen kinderwagen, maar ik krijg de kinderwagen van mijn beste vriendin.. Die is weer zwanger en heeft zelf nu een andere gekocht. Maar als ik die niet kreeg had ik geen flauw idee welke ik zou moeten kopen haha.. Mijn vriend is nu de stad in om een cadeau voor mij te kopen, maar het is allemaal een verrassing en ik mag niks weten haha.. Ben benieuwd! Is bij jullie de misselijkheid helemaal verdwenen?? Ik ben echt HEEEEL misselijk geweest (7x per dag overgeven) maar nu ben ik alleen soms nog wat misselijk, maar hoef niet meer over te geven en de misselijkheid is ook VEEL minder erg.. En weten jullie de naam al voor jullie kleine?? Wij gaan ons meisje Nina noemen.. (kan ik hier wel zeggen, er komt toch niemand die ik ken haha)
@Xd24, wij hebben de Mima xari besteld! Ik was op slag verliefd op deze wagen! @Bamboepen, wij hebben nog geen naam... Wij vinden het erg moeilijk om een naam te vinden die we allebei leuk vinden! Gelukkig hebben we nog even.. Nina vind ik een leuke naam! Ik ben totaal niet misselijk geweest trouwens! Alleen wat meer moe, maar verder weinig last. Alleen nu heb ik al bijna 2 weken last van een zeurend gevoel in mijn bekken, onderin m''n rug. Heel vervelend! Maar volgens de vk kan het vanzelf weer over gaan.. Dus we wachten af! @Wij gaan dit weekend eerst een nieuwe kast in elkaar zetten voor onze slaapkamer. Deze is een stuk groter als wat we nu hebben! Wat zal dat een verademing zijn.. Daarna wil ik met de babykamer aan de slag! In ieder geval behangen. En verder hoeven we eigenlijk weinig te doen. De rest van de muren blijven wit.
@ Poekie, die kinderwagen heeft mijn vriend het nu ook over... Ben benieuwd welke het gaat worden bij ons haha.. Ik had vanochtend geschreven dat ik de baby niet zoveel meer voelde schoppen, alleen liggen en draaien. Nou dat heeft ie gehoord Superdruk en vanmiddag lag ik op de bank, buik bloot, zag gewoon mn buik bewegen van de trappen zo gaaf! Ik ben de eerste 13 weken alleen sochtend misselijk geweest met overgeven. Tandenpoetsen was echt geen pretje, zodra dat ding mn mond uitging dan uuhh.. Zal jullie de rest besparen... Nu heb ik nergens geen last meer van gelukkig, hopelijk blijft dat zo! @ Banne, wij vinden het ook zo moeilijk om een naam te vinden. Onze smaken zijn zo verschillend. Alles wat ik leuk vind dat vind mn vriend niks en andersom Fijn een grotere kast!! Vullen maaarrr