Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik ben er achter gekomen dat onze kleine autorijden erg leuk vind. Als ik in de auto zit dan voel ik de kleine regelmatig kleine schopjes geven... Gisteren en vandaag... Ik ga het steeds meer herkennen en het wordt ook steeds duidelijker. Heerlijk gevoel. Kan niet wachten tot je het van de buitenkant kan voelen en zien... Voor vriendlief zou dat natuurlijk super zijn!

Liefs

2. intra4

intra4 Niet meer actief

Vandaag voel ik heel de dag nog niets....
    Hoop dat ik haar snel weer voel!

Misselijk ben ik sinds de 19e week niet meer.

3. Mams85

Mams85 Actief lid

8 okt 2010
    252
    0
    0
    A'maar
    Hoi meiden,

@ Bamboepen welkom :D

Hier wel misselijk en zenuwachtig pffff..
    Maar ja me vriend lag er ook 1 nacht heel beroerd bij.
    Ik heb snacht heel veel last van maagzuur enzo.
    Maar dat zegt helaas nog niets.

Dus nog ff afwachten, me favo hobby voor 2010+11 :D
    Not!

Voor de rest hek wel weer zoon rare pijnlijke nekspier die naar je oor drukt, die had ik de vorige zw ook..drukt ook door in je wang/kiezen, bij mij dan.

We zullen zien hoop dat de pendel gelijk heeft!

X Mams.

PS.

Houd de duimen draaiend! :D:p
    Thnx!

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Mijn duimen draaien voor je mams!!

@ Sunny, wat grappig dat de kleine op autorijden reageerd.
    Mijne voel ik vooral als ik druk ben en drna stil zit of lig. Vanmiddag was het een hele verbouwing, kon alles aan de buitenkant zien.
    Zit al de hele avond mn buik te begluren maar het was 1 malig denk ik haha..

5. Mams85

Mams85 Actief lid

8 okt 2010
    252
    0
    0
    A'maar
    @ XD

Dank je :p

6. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Hallo dames!

Lees al een paar weekjes mee, maar had zelf nog niets gepost.
    Ik ben ook zwanger van onze 1e, en ik ben uitgerekend voor 11 mei.
    We hebben 20 december de 20 weken echo al gehad en het is zeker weten een jongen :D

Mijn vriend is engels, dus we zijn sinds de 20e voor 2 weekjes in London bij mijn schoonouders, aanstaande maandag gaan we weer terug naar Vlaardingen. Voor zijn ouders én mijn ouders wordt het het eerste kleinkind, erg spannend allemaal.

Wij hebben wel wat extra kopzorgen allemaal, omdat we rekening moeten houden met tweetaligheid, hoe het zit met geboorteregistratie omdat hij engels is, en de compromissen of we een lokale zwangerschapscursus willen doen in Vlaardingen, of een engelse cursus in Den Haag :s

We hebben nog een grote spullen gekocht, omdat we nog niet zijn begonnen met de babykamer. Wel zijn we afgelopen maandag naar een grote babywinkel in London geweest, Mothercare (Mothercare - Maternity Clothing, Baby Clothes, Pushchairs, Nursery Furniture, Car Seats, Preschool Toys and Baby Essentials), zeg maar een soort Prenatal warenhuis die in heel engeland zit. Veel kinderwagens en buggies bekeken, maar nog niks gekocht. Veel merken die hier in Engeland erg populair zijn, maar in Nederland niet te krijgen, zoals Silver Cross, en MaClaren, en Mothercare eigen merk. Wij hebben nu ons oog laten vallen op de Cabino Xtrusion, want die is volgens ons identiek aan de Mothercare Xtrusion die we hier hebben gezien, én wordt geleverd met autozitje.

Bedje hebben we de eerste maanden nog niet nodig, want mijn schoonvader heeft zelf een 'crib' gemaakt, waar mijn vriend en zijn zussen zelf nog in gelegen hebben :)

Een naam hebben we ook nog niet :p We willen een engelse naam, maar wel eentje die mijn ouders ook kunnen uitspreken. Alistair zit er dus niet in :p

Ga de komende tijd gezellig mee kletsen hier!

Groetjes uit London!!!

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Caelis, welkom!!
    Wat leuk een engelse vriend, spreekt hij wel nederlands?
    2talig opvoeden gaat vanzelf denk ik!

Wat leuk een jongetje, dat krijgen wij ook! Veel plezier nog in Londen:) Ben er nooit geweest maar hoor altijd van iedereen dat je er zo heeeerlijk kunt shoppen!

8. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Hoi XD, dank je voor het welkom :D

Mijn vriend spreekt wel nederlands, alhoewel gebrekkig met kromme grammatica :p, en hij verstaat ook bijna alles, maar ja, dat is normale spreektaal....als het gaat om allerlei medische termen, of in dit geval zwangerschapstermen gaat het hem wel een beetje duizelen allemaal...

Maar dat geldt ook wel voor mij hoor :D Hier in Engeland leer ik ook allemaal nieuwe woorden en termen die te maken hebben met zwangerschap en baby's.....Cot, crib, pram, muslins, ante-natal care, etc :) Alsof alle nieuwe dingen in het nederlands leren al niet moeilijk genoeg is :p

9. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    @Caelis, welkom! Gezellig dat je ook mee komt kletsen!
    En ook ik denk dat tweetalig opvoeden vanzelf gaat. Kinderen pakken dat ook veel sneller op! Komt vast goed..;)
    En wat leuk nog een jongetje erbij hier! Ben je niet meer alleen XD24!:D

Veel plezier nog in London en alvast een geweldig nieuw jaar!

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Idd Banne, ik heb niet meer alleen een jongetje hier:D

@ caelis, ik ben ook 2 talig.. Wel fries dus niet echt een buitenlandse taal.. Mijn ouders zijn fries en 3 maanden voor ik geboren ben zijn ze in brabant komen wonen, hier verstaat niemand fries dus ze hebben mij nederlands opgevoed.
    Alleen zelf spreken ze tegen elkaar fries dus ik heb dat altijd meegekregen. En spreek dus vloeiend NL en fries;)
    Dat is iets wat vanzelf gaat!

Wel leuk, en voor jullie kleine straks makkelijk op school (10'en met engels?? ;))

Allemaal zin in oud&nieuw? Ik niet zo haha, wil lekker thuis blijven, maar mn vriend denkt er anders over:)
    En achja tis onze laatste x kinderloos, dus we moeten het er maar van nemen;)

2011 gaat een bijzonder jaar worden voor ons allemaal!! (Mams, ook voor jou!!)

Xxx

11. intra4

intra4 Niet meer actief

Caelis: welkom!
    Mams: ik ben voor je aan het duimen hoor!

Volgens mij ben ik beetje grieperig. Paar dagen een zere keel en nu ook alles dicht zitten.

Oud&nieuw : nou hier heb ik geen zin in. Laat het maar al morgen zijn. Ik heb dat nooit leuk gevonden.
    We vieren het met een hele vriendengroep bij elkaar.

Ik hoop m'n meisje vandaag te voelen want ik ben nu beetje onzeker...

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @poekie, onzeker? Waarom? Dat hoef je toch niet te zijn!!

Hopelijk geeft ze je straks een goeie schop:)

13. intra4

intra4 Niet meer actief

Onzeker omdat ik sinds 1,5 week haar dagelijks voelde.
    Niet veel maar voelde wel wat.
    Voel haar nu sinds gister niet meer.

14. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb dat ook gehad.
    Vanaf weer 16 voelde ik hem echt veel. En nu een paar dagen echt weinig tot niks... Sinds gisterenavond weer bewegen.
    Heb wel meer gehoord dat datkan. Dat ze dan gewoon een tijdje wat rustiger zijn.

Kun je haar voelen zitten?? Ik kan dat zo nu en dan en dat geeft me ook wel een gerust gevoel, deze ene x ligt hij links en dan weer andersom...

15. Bamboepen

Bamboepen Lid

9 dec 2010
    81
    0
    0
    Heumen (vlakbij Nijm
    Zozo wat een verhalen allemaal haha.. Heb ik nog niet gezien hier zoveel ;)

Caelis; welkom! Ik ben d'r zelf ook pas net haha.. Gaan jullie in NL of Engeland wonen?? 2talig opvoeden gaat inderdaad vanzelf, als je allebei gewoon in je eigen taal tegen je kind spreekt gaat het vanzelf 2 talen spreken.

Ik heb een beetje zin in oud en nieuw. Heb wel zin om de staatsloterij te winnen haha ;) En we gaan naar mijn moeder.. Daar komen heel veel vrienden van haar + de kinderen die ik dan weer al m'n hele leven ken, paar jaar jonger dan ik maar wel leuk altijd. En we gaan al vroeg in de avond, beetje spelletjes doen en kletsen en na 't vuurwerk heb ik 't meestal wel weer gehad en gaan we weer lekker naar huis. (Ik ben nooit zo van het vele drinken geweest en daarom vind ik 't wel zo fijn om thuis te zijn voordat iedereen helemaal lam is haha) We zijn vorig jaar bij mijn vriend thuis geweest, maar hij en zijn 2 broers hebben toen ze een jaar of 16 waren zelf een kroeg gebouwd achter het huis, en daar komt de hele buurt nu naartoe.. Maar dat begint dus pas rond 1 uur ofzo en duurt de hele nacht, en de avond ervoor doen ze helemaal NIKS.. Vind ik echt niks aan.. Dus ben blij dat we naar m'n moeder gaan!

Ik wil dit weekend de babykamer uit gaan ruimen, en dan zondag naar de kwantum om laminaat te halen en verf.. Hopelijk schiet het dan een beetje op.

Poekie; beterschap! Hopelijk voel je je snel beter. Ik heb serieus al 3x de griep gehad in 2 maanden, en de tijd daarvoor was ik alleen maar aan het overgeven.. Hopelijk is 2011 voor mij dus ook een beter jaar haha. (Mijn weerstand was echt 0,0 door het vele overgeven volgens mij)

En Mams; ik hoop echt voor je dat 2011 een mooi (zwanger) jaar voor je gaat worden! Misschien is het al wel zo, je weet maar nooit!

(Weet niet of ik nou iets vergeten ben, volgens mij niet, maar anders.. Sorry!)

16. intra4

intra4 Niet meer actief

Oké zal nu proberen me er niet te druk om te maken ;)

17. intra4

intra4 Niet meer actief

Oh ja ... ben vandaag (al) 22 weken zwanger!!!!!!!!

18. Mams85

Mams85 Actief lid

8 okt 2010
    252
    0
    0
    A'maar
    Poekie Bolle! 22 Weken al ?
    Tijd echt veel sneller dan ik dacht.
    stom he, ik denk nog wel eens zover was ik nu ook.

Ik kan niet meer wachten

19. Bamboepen

Bamboepen Lid

9 dec 2010
    81
    0
    0
    Heumen (vlakbij Nijm
    Het lijkt me echt moeilijk voor jou Mams.. Ik weet denk ik niet hoe het voelt, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik ben zelf heel bang geweest voor een miskraam in het begin, heb wel 2 miskramen van dichtbij meegemaakt, eentje bij 11 weken en eentje bij 13 weken.. Daarom was ik er ook zo bang voor, was ervan overtuigd dat het bij iedereen zou gebeuren omdat het bij vriendinnen van me was gebeurd.. Maar het goede nieuws hiervan is.. Ze hebben allebei nu een heel lief dochtertje.. Dus dat gebeurd vast bij jou ook wel!

Maar vind je het nu niet juist moeilijk om hier mee te kletsen dan? Omdat wij natuurlijk nu allemaal 'wel' zwanger zijn en jij anders ook zover was geweest? Of vind je het juist wel fijn?
    Ik hoop echt voor je dat het snel zo is!

20. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @xd24, vanochtend voelde ik ineens aan de linkerkant van mijn buik het helemaal hard worden. Ik voelen met mijn hand... kon ik duidelijk voelen dat onze kleine daar zat. Ik vriendlief er op wijzen... Hij voelen en hij voelde toen na een tijdje de kleine verschuiven... En toen zakte mijn buik ook weer wat af. Zo grappig!

Liefs

Deel Deze Pagina