Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even ego-update ; Anoek heeft inderdaad de waterpokken.
    Mn man is nu thuis (gebleven) en ik ga vanmiddag naar huis. Vanmiddag vrij genomen.

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ah gossie!! Hopelijk heeft ze er niet al teveel last van.
    1 voordeel, ze is er snel vanaf! Waterpokken krijg je maar 1x toch.
    Echt zo zielig..:(

Trouwens, vanavond beginnen de mama mazzeldagen bij prenatal!
    Wij hebben nog een dikke voetenzak nodig voor de kinderwagen. Die gaan we dus even halen, scheelt weer wat.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Beterschap met je meisje! Mag ze dan niet naar het kdv?

@xd Ga je de bugaboo voetenzak halen? Wij hebben daar heel veel geluk mee gehad wij hebben de bugaboo bij de babydump gehaald en 2 maanden later (ik was nog zwanger) kwam ik bij de babydump en zag ik dat je de voetenzak bij de kinderwagen kreeg (en de babydump heeft de actie dat je met alle acties mee mag doen tot dat je bevallen bent) ik vroeg er naar en mocht gelijk de kleur uitzoeken en ze hebben hem direct besteld paar dagen later had ik hem al in huis :D

4. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Hey dames...

@ Lwv: He bah de waterpokken:( Jolene heeft wel 5 muggenbultjes op dr koppie maar verder nergens. Gisteren was ze ziek.......diarree en verhoging. Nu is zo ook zo vrolijk:D

@ SQ: Balen meid!! Hou de moed erin:)

@ Xd: Lekker shoppen dus vanavond? Ik ben net even geweest, kleertjes en nieuwe slaapzak gekocht.

@ Dominoo: Heerlijk, even lekker uit eten:D

Tot later!

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Oh zustertje, wat een geluk!
    Wij willen idd de bugaboo voetenzak hebben, die is lekker dik:)

Vanavond even kijken!

Julan heeft net zn prikjes gehad. hij is nu 68,5 cm! En 7450 kilo!
    Jemig, het gaat zo hard

6. zustertje

Wat is Julan groot!!!!!!!!!!!!!!! :D Echt een jongen al wint Nina het is gewicht ;):)
    Ja de zak is echt SUPER mooi en lekker warm kan niet wachten om hem te gaan gebruiken maar ik wil proberen Nina in de wagenbak te laten tot ze 6 maanden oud is.

Pfff beetje gedoe met mijn man zijn broertje (die zijn heel erg op hun geld tot het vervelende toe) en ze hebben het echt niet slecht of zo en nu willen we met alle 4 de kinderen+aanhang en de 3 kindjes een foto maken voor de verjaardag van mijn schoonma. Een van mijn zwagers is fotograaf en die maakt dan de foto met zelfontspanner afdrukken van de foto kost niet veel en een lijst valt ook wel mee en we betalen het met 4 stelletjes.
    Nu willen hun geen evenredig deel betalen omdat ze ook al een ander cadeautje hebben. (die zijn van hun altijd spotgoedkoop laatste keer kreeg mijn schoonzusje 2 spuuglelijke waxinelicht houdertjes van 75cent per stuk) of je krijg een busje deo met een reepje chocolade van de action :$ Terwijl wij altijd leuke dingen geven.
    Ben benieuwd hoe het af gaat lopen want gisteren heeft het broertje van mijn man een heel lullig mailtje naar zijn zusje gestuurd met echt een hele gemene opmerking dat ze niet meer wil oppassen.....
    Of we betalen allemaal evenveel of er komt geen foto....;)

7. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @LWV, wat sneu dat Anoek de waterpokken heeft. 1 voordeel ze is er hierna wel mooi vanaf voor de rest van haar leven.

@voetenzak. Die zat bij de kinderwagen die we via marktplaats gekocht hebben dus die hoeven wij gelukkig niet meer te halen.

Vandaag ga ik wederom weer 2 sollicitatiebrieven schrijven naar de thuiszorg. 1 naar een andere wijk (dichterbij) en 1 naar dezelfde wijk als waar ik dus voor op gesprek ben geweest. Er is namelijk weer 1 uitgezet en de aanhouder wint dacht ik zo. Ik zal ze een poepie laten ruiken.

Jelke zit voor pippi langkous en hij lacht zich rot!! :D hahah zo schattig. Hij gilt soms echt als een meisje!!! hihi

Liefs

8. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi ladies!

Nou volgens mij is het zo dat als je het voor je 1e levensjaar krijgt dat je het dan nog een keer kan krijgen.
    Maar ja.... afwachten.
    Ik weet eigenlijk niet eens of ze wel of niet naar het KDV mocht maar wij hebben haar thuis gehouden.
    Manlief heeft vanmorgen vrij genomen van het werk en ik vanmiddag.

XD :Lekker shoppen!!!
    En Julan groeit goed!

Jelke lekker Pipi Langkous kijken. Schattig!

Zustertje : Vervelend dat gedoe om die foto.
    Hoe groot/zwaar is Nina nu precies?

Wij willen Anoek ook zo lang mogelijk in de wagenbak laten.
    Zolang ze nu niet meer zo hard in de lengte groeit moet het nog even lukken.

@voetenzak : Wij kregen die bij de aankoop van de kinderwagen.

Willen jullie een foto zien van zielige Noekje met haar waterpokjes?

Ik moet echt minder geld uitgeven. Ik koop elke week wel wat voor de kleine meid.
    We kregen nu ook weer een vervelende rekening van paar honderd euro. En ja nu ik minder werk is er ook minder inkomen.
    Effe rustig(er) aan doen.

9. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ Lwv: balen van de rekening......:( Maar volgens mij krijgen we begin komende week voor eerste keer kinderbijslag he:D Heb je een foto? Beterschap voor Anoekje:)

@ Zustertje: Tsss....wat raar zeg...en kinderachtig

10. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier fotos van m'n arme meisje:

11. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ Lwv: Duidelijk ja.........Jolene dr muggebulten zien er anders uit. Heeft Anoek er last van??

12. lwv79

lwv79 Bekend lid

30 mei 2011
    933
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee gelukkig niet.

13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Shitzooi, heel verhala getypt. Sluit mn pc de pagina af:S

Wat zielig voor Anoek zeg! Ziet er idd anders uit als muggenbulten.
    Ik was net bij het CB en daar hing een briefje dat de waterpokken heersen...
    En idd, van die 1 jaar heb ik wel eens gehoord nu je het zegt.

Net even heerlijk gewandeld. Het is gewoon over de 25 graden:D Heerlijk!!
    Julan krijgt zo de fles en daarna krijgt hij mn zelfgemaakt worteltjes! Ben benieuwd of hij het lust!

zustertje, wat een gedoe zeg. Ik hou niet van mensen die pinnerig zijn, kan ik me mateloos aan irriteren;)

lwv, ik herken je shopgedrag. Ik koop zeker minimaal 1x per weer wat voor Julan. En idd, mn salaris is ook minder geworden. Moet ook een beetje rustig aan doen:)

SQ, de aanhouder wint!

14. zustertje

@xd Ik heb ook een hekel aan dat soort mensen (Als iemand niks/weinig te makken heeft is het natuurlijk heel anders)
    Mijn man heeft alle mailtjes maar beantwoord want ik ken mijzelf en ik blijf niet zo netjes haha
    Gelukkig zijn mijn man zijn zusje het met ons eens maar die foto komt er niet meer heb er echt geen zin meer in en de anderen ook niet meer wel erg jammer.

Ik hoef niet te koken schoonzusje en zwager komen hier heen en die nemen een grote schaal lasagne mee hoeft mijn man niet alleen te eten (ik ga rond 18.00 werken)

15. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Zo dames, ik heb 3 sollicitatiebrieven de deur uit gedaan vandaag dus ik vind het wel weer heilig voor vandaag.
    Straks lekker met Jelke wandelen. Rond 17.00 is vriendlief klaar en is op de fiets dus die lopen we ff tegemoet denk ik!
    Wat een heerlijk weertje zeg.

Liefs

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Oh fijn dat je niet hoeft te koken zustertje.
    SQ, goed bezig:)

Dames, vraagje.
    Ik wil die laatste voeding anders gaan doen, ik ben er helemaal klaar mee. Rijstebloem gebruiken we nu een paar weken en dat maakt geen verschil.
    Die laatste fles krijg hij nog steeds rond half12 maar we moeten hem echt wakker maken. 1x niet gedaan en toen werd hij om 3.00 wakker voor een fles.
    Maar we zitten nog op 5 flessen, hoe kan ik die laatste fles eerder geven?
    Of kan ik de 5e fles laten vervallen en de 4e als laatste geven maar dan wat meer als normaal? We geven nu 5x 180 en dan zou ik 3x 180 geven en 1x 210?
    Wat denken jullie? En hoeveel tijd zou ik dan tussen die flessen moeten laten?

17. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Xd, Kan Julan nog geen 4 flessen van 210/7 op? Jelke krijgt al sinds hij 2 maanden 4 flessen van 210/7 En hij drinkt ze elke keer schoon leeg en wil zelfs dan nog meer, maar na 2 minuten beseft hij dat hij toch genoeg heeft gehad hahaha.

Mij is altijd verteld dat als je je kind regelmatig wakker moet maken voor de laatste fles dat die fles eigenlijk niet meer nodig is, maar als dat betekent dat Julan om 3.00 komt.... Hoe laat geven jullie de 4e fles dan? Wij geven Jelke bijvoorbeeld om 20.00 de laatste fles en rond 20.30 op bed en dan komt hij in de ochtend tussen 8.00 en 9.00 pas weer. Misschien dat je de 5e fles er af kan halen maar dan in de 4e fles 210/7 en eerst eens rond een uur of 20.00 geven?

Liefs

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ons schema is nu (hangt van de eerste fles af hoor, maar meestal):
    7.30
    11.30
    15.30
    19.30
    23.30

Maar welke tijd zit er dan tussen als je 4 flessen geeft. Nu zit er steeds 4 uur tussen...
    Misschien kunnen we idd ook wel 4 flessen van 210 geven. Hij drinkt zn fles altijd leeg, moppert niet ofzo maar ik moet op t einde de fles er wel uithalen en dan drinkt hij altijd nog verder zonder drinken haha...
    Ga het van het weekend proberen, dan vind ik het niet zo erg om eventueel een nachtvoeding te geven...

Hij slaapt ook nog steeds niet door, maar weet niet of dat met het drinken te maken heeft. Ik denk het niet.

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Oh schaap, nog steeds 4 uur natuurlijk alleen die laatste valt nu weg en gaat hij slapen;)

20. zustertje

Schoonma kwam even wat drinken was gezellig....

@xd Doorslapen is ook erg vroeg ik weet het de meeste kindjes doen het ook wel maar ze ''hoeven'' het nog niet. Wil je niet horen haha dat weet ik maar troost je hier precies hetzelfde! Al heb ik het idee (of ik hoop het alleen maar:D) dat hoor door de 19 weken sprong is en die is van de week ''afgelopen'' En Nina sliep vannacht ineens tot 06.00... Nina krijgt haar eerste fles altijd rond 06.45 omdat dat het makkelijkste is als ik 's morgens moet werken.
    210/7 krijgt Nina niet op dan moet ik echt ''stampen'' en als je ziet hoe een grote hoeveelheid dan in een keer in hun buikje komt ik geef 180/6 en soms 150/5

Deel Deze Pagina