Goedemorgen dames, Hoe voelen jullie je? Ik merk dat de vermoeidheid heel langzaamaan wat minder begint te worden. En voor het eerst sinds ik zwanger ben heb ik weer een hele nacht door geslapen zonder dat ik er uit moest om naar de wc. En dat vind ik toch wel erg lekker. Hopelijk was dit niet eenmalig. Ik heb lekker een hele week vrij en we hebben genoeg plannen. Vandaag even bij vriendlief kijken als hij aan het voetballen is en vanavond op verjaardag bij de vriendin van mijn vader (ik vind stiefmoeder zo raar klinken). Morgen lekker relax dagje en dan gaan vriendlief en ik lekker uit eten. Dus wij komen het weekend wel door! Jullie nog plannen dames??? Liefs
Ja met mij gaat het ook goed. Ik ben met vlagen misselijk. 1e trimester zit er op voor mij en we hebben 2e echo afgelopen donderdag gehad. Zag er super mooi uit. Ik plaats hem zo wel ff. handjes en voetjes gezien en hartje klopt nog steeds mooi. Dus genieten hier!!!! En hoe is het met jullie dames? Liefs
Hoi dames, Mag ik me ook bij jullie aanmelden Het andere topic is zo superdruk, kan het niet volgen. Zie dat jullie nog niet met zoveel zijn! xxx
tuurlijk mag jij hier ook mee kletsen xd24! Welkom. Hoe voel je je? Ik zie dat jij ook PCOS hebt, maar toch spontaan zwanger bent geraakt. Nou bij mij is ook PCOS ontdekt en ook wij zijn spontaan zwanger geworden. Ik zit op me werk dus zal weer aan de slag hahah! Liefs
@ sunnyqueen Oh jij ook PCOS, fijn dat je toch spontaan zwanger bent geworden. Hebben jullie er lang over gedaan? Ik werd zelfs nooit ongesteld (nooit een eisprong). En heel cliche, maar dit jaar op zomervakantie mijn eerste eisprong ooit gehad en meteen raak. Echt super geluk dus! Wel leuk dat dit topic ook echt over een eerste kindje gaat. Best spannend allemaal he.. xx
en je vroeg hoe ik me voel. Moet zeggen sinds woensdag super! Sochtend veel moeten overgeven en best moe, dat is nu weg. Woensdag heb ik een bloeding gehad (bleek een gesprongen ader te zijn). En nu voel ik me helemaal goed, geen klachten of iets. Dus ik hoop dat dit zo blijft!! En hoe voelen jullie je?
@xd24, Vorig jaar augustus is bij mij PCOS ontdekt. Ik had toen nog een relatie met mijn ex. Ik was gestopt met de nuvaring omdat ik wou zien hoe mijn cyclus was. Toen werd ik 4 maanden niet ongesteld. Afspraak bij de gyneacoloog en toen kwam uit de onderzoeken PCOS. Toen zei die vrouw dat ik waarschijnlijk niet zwanger zou raken zonder medische hulp. En als ik tegen de tijd een kinderwens had dan moest ik eerst afvallen omdat de medicijnen (clomid) die je eisprong opwekken alleen daar gegeven werden als je een BMI van onder de 30 had. Ook kon mijn cyclus zichzelf herstellen als ik was af gevallen, maar volgens de gyn was dat een kleine kans. Nou ik ben in een half jaar tijd 20 kilo af gevallen en inderdaad cyclus herstelde zich spontaan. Ik was weer ''regelmatig'' ongesteld. Daarna weer de nuvaring gebruikt. Met huidige vriend meteen vanaf het begin al over kinderwens gehad. We wouden eigenlijk aankomende februari met de nuvaring stoppen, maar begin augustus kwam vriendlief een keer van het voetballen thuis en zei: ''Laten we er nu maar voor gaan. Het kan wel een half jaar tot een jaar duren dus laten we maar vast beginnen.'' Ik wist natuurlijk ook niet of ik nu WEL een goede eisprong zou hebben dus we dachten we proberen het gewoon eerst een paar maanden zelf. Nou die paar maanden zijn er nooit van gekomen... Ik ben gestopt met de nuvaring. Kreeg een aantal dagen late mijn onttrekkingsbloeding en 4 weken later had ik een posi test in mijn handen. Dus meteen 1e ronde spontaan zwanger. Ik heb met mijn vriend nog even smakelijk gelachen om mijn gyneacoloog van toen dat ze er dus naast zat... Liefs
Fijn dat je je nu goed voelt. Lijkt me echt helemaal niks constant overgeven. Ik heb helemaal geen last van misselijkheid gehad. Wel af en toe met vlagen dat ik dan juist moet eten, maar verder niet. Gelukkig maar, want heb een hekel aan overgeven. Ik heb 1 weekend last van buikgriep gehad 3 weken terug ofzo... En toen dus 2 keer over gegeven... Nou ik had het al helemaal gehad... Dus respect voor al die misselijke dames die er 3 maanden last van hebben en sommige zelfs de hele zwangerschap. Het enige echt kwaaltje waar ik last van had/heb is vermoeidheid, maar dat wordt langzaam aan ook steeds beter! Ik merk de laatste dagen dat mijn tepels en het tepelhof steeds donkerder worden. Echt grappig om te zien. Ik vind het ook erg spannend allemaal. Als mijn hormonen weer eens lekker tekeer gaan dan vind ik me zelf erg zielig en denk ik dat ik het allemaal niet kan, maar dan weet vriendlief me weer moed in te praten en besef ik later wel dat het natuurlijk onzin is. Hebben jullie al veel babyspullen gekocht? Wij hebben inmiddels al redelijk wat kleertjes en een combikinderwagen konden we op de kop tikken voor 35 euro via MP. Ook hebben we al een maxicosi. Gekregen van kennissen. Tussen kerst en oud&nieuw heeft mijn vriend een week vakantie en dan begint hij met het maken van de babykamer. Dan gaan we in januari naar de Ikea voor een kast en een ledikantje! Willen jullie trouwens weten wat het geslacht is? Wij hebben er voor gekozen om het een verrassing te laten tot de geboorte! Mijn vriend wil het beslist niet weten en ik eigenlijk wel, maar dan moet ik me al die tijd stil houden tegen over mijn eigen vent... Dus heb ik gekozen om het ook maar niet te weten. Wij denken overigens allebei een meid!! Liefs
Haha jeetje, wat een verhaal! Hoor je vaker dat als je dan afvalt de PCOS 'weg' gaat. Ik heb dat zelf niet, ben slank dus afvallen zal niet helpen De gyn zei ook tegen mij zonder medicijnen lukt het niet! Zou voor het eerst starten met clomid in augustus maar we gingen op vakantie dus ik kon toen niet op controle komen, moest het een maand uitstellen. Nou en tijdens die vakantie voor het eerst in mn leven een eisprong gehad hahaha. Dit topic is 100x makkelijker te volgen als dat andere mei topic. Daar is het onwijs druk. Hier is het wel erg rustig hihi...
Dit topic is idd veel rustiger en makkelijker bij te houden. In het andere topic klets ik ook mee, maar ik vind dit topic wel fijn omdat het juist rustig is en omdat iedereen hier in verwachting is van hun eerste kindje. Liefs
Ja ik had me daar ook aangemeld, maar ik werk 40 uur per week. Dus kan niet constant kijken. En als je een paar uurtjes niet kijkt ben ik de draad alweer kwijt hahaha Willen jullie allemaal weten wat jullie krijgen, wij hebben 22 december een pretecho. Ik ben dan 18 weken zwanger. Mijn gevoel zegt vanaf het begin al dat we een jongetje krijgen, ben dus benieuwd of dit klopt! xxx
Heeej een nieuwe! Welkom! Wij willen ook weten wat het wordt. Heb geen idee. 20 december de 20 weken echo dus dan zullen we het wel zien hoop ik! Ledikant en commode komen bij ons ook vd Ikea. Wij hebben kinderwagen van ouders gekregen. De Maxi cosi Mura 4.