Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wat lief:)
    Wij krijgen de kinderwagen van mn schoonouders en de babykamer van mijn ouders:)
    Ben ik wel heeeeeel blij mee!

xxx

2. intra4

intra4 Niet meer actief

Xd24 zo gaat het bij ons ook!
    Bah voel me nog steeds elke avond beroerd.

Gaan jullie nog iets doen qua cursus-achtig iets?
    Ik ga denk ik yoga doen.

3. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    Hallo meiden!

Mag ik met jullie meekletsen?

Ik heb in het begin een poging gedaan in het andere topic maar ook ik werk 40 uur en dat is echt niet bij te houden daar!

Ik zal me even voorstellen, ik ben 33 jaar en getrouwd. Mijn man en ik hebben nu bijna 9 jaar een relatie. Na een klein jaartje ben ik zwanger van ons 1e kindje. (ook tijdens een vakantie zwanger geraakt!;))
    Ik ben gezegend met een zwangerschap met weinig kwaaltjes! Totaal niet misselijk, alleen iets sneller moe. En verder nog wat kleine dingetjes..

Wij willen graag weten wat het wordt! Ik denk een meisje en hopelijk krijgen we het 20 december bij de echo te zien!:D Kijk er echt naar uit om de kleine weer te zien! Wat word je daar gelukkig van elke keer...

Tot gauw!

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Welkom Banne77:)

Ik ben de eerste 12 weken alleen sochtends erg misselijk geweest, tot overgeven toe. Dat misselijke is nu weg en het overgeven is gedaald naar 1x per week haha..
    Nouja daar doe ik het dan maar voor. Ik bekijk het maar positief, het geeft me echt de bevestiging dat ik zwanger ben:D

@ Poekie, ik weet nog niet of ik een cursus ga doen. Ik denk dat ik constant in de lag schiet:) Maar wie weet denk ik er straks anders over!!

Ik zie dat ik me niet eens echt voorgesteld heb:)
    Ik ben 24, heb 6 jaar een relatie met mn vriend die morgen 26 mag worden!

xxx

5. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @banne77 Welkom meid, tuurlijk mag je hier mee kletsen. Dit topic hebben we ook mede aangemaakt voor degene die het andere topic niet kunnen bij houden. Ik lees dat jullie allemaal het geslacht willen weten... Wij zijn dan de enige die het niet willen weten zeker hahah. Mooi dat jullie zoveel krijgen van ouders/schoonouders. Wij moeten het kamertje toch echt zelf betalen. Maar goed zij helpen ons weer met andere dingen. Mijn ouders zitten nog met een faillissement dus daar verwacht ik ook helemaal geen geld van, maar mijn moeder wil wel dolgraag oppassen en ook tijdens de kraamtijd nog helpen in het huishouden dus dat is ook wel fijn.

Liefs

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @sunny, Dat je moeder aangeeft je te helpen is toch heel lief!!! Daar gaat het ook om dat gebaar. Vind het fijn te weten dan mn ouders ons graag willen helpen.
    Ik maak mijn ouders opa en oma haha dus dat is een hele eer toch;)

Xxx

7. intra4

intra4 Niet meer actief

Welkom Banne77!

Wij weten ook op 20 december of het een jongen of meisje wordt! Leuk!

Ik heb overigens de eerste 12 weken nergens last van gehad.
    En na de 12-weken-grens iedere avond onwijs misselijk en erg moe. Gisteravond ook weer heel erg.

8. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Hebben jullie ook al last van harde buiken? Ik volgens mij wel! Ik heb het tijdens mijn werk en zodra ik thuis kom uit mijn werk. Dan is mijn buik echt keihard!

Liefs

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja ik heb dat ook soms, vooral als ik het wat drukker op mijn werk heb!

@ Poekie, ooh leuk dat jullie het ook willen weten. Wij weten het 2 dagen later als jullie.
    Ik ben echt zoooo nieuwsgierig:) Had mijn 12 weken echo in het NUB topic geplaatst, daar dachten ze een jongen. En dat denk ik zelf ook al vanaf het begin:)

Liefs

10. intra4

intra4 Niet meer actief

Volgende week dinsdag moet ik naar de verloskundige.
    Ga vragen of ze het dan al zou kunnen zien... Dan ben ik 17 weken en 4 dagen.
    Ben dat wachten zo zat..hahaha, wil het gewoon weten.

Ik heb geen voorkeur. Als het maar gezond is!

Heb geen last van harde buiken.
    Ben alleen zo moe en lamlendig.... bah. Lig alleen maar op de bank te liggen en ga op tijd m'n bed weer in.

11. intra4

intra4 Niet meer actief

Oh ja volgens de chinese geboortekalender wordt het bij ons een meisje! Ben benieuwd, hahahaha

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ohja ik heb ook geen voorkeur:) Maar met mn gevoel weet ik gewoon dat het een jongetje is... Ben benieuwd of mijn gevoel klopt!
    Met 17 weken zouden ze het volgensmij al wel kunnen zien. Spannend zeg!

Vervelend zeg dat je zo moe bent. Dat heb ik een paar weekjes gehad in het begin. Ik voel me nu echt heel goed!

13. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Maar ik werk in de zorg en dat is fysiek dus altijd zwaar werk... dus heb ook regelmatig keiharde buik.... Kan dit ook kwaad... ik krijg wel van meerdere mensen te horen dat dit niet goed is en dat ik dan te veel doe...

Liefs

14. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dan moet je kijken naar de maand van de bevruchting toch samen met je leeftijd?
    Dan krijgen wij ook een meisje volgens die kalender, tja het is 50/50:)

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Sunny, volgensmij kan het niet echt heel erg kwaad. Maar het advies bij harde buiken is wel rust...
    Zorg is idd zwaar werk. Wat doe je precies?

16. intra4

intra4 Niet meer actief

Sunny ik zou even bij de verloskundige anders navraag doen betreft de harde buiken. Just to be sure ;)

Ik werk 40 uur op kantoor. Zit dus heel de dag op m'n kont.
    Kun je ook moe van worden trouwens... :D

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Haha Poekie, hier hetzelfde... Zit ook de hele dag op mn luie reet;)
    Wat doe je voor werk? Ik ben secretaresse.
    Heb 3 bazen die vandaag alle 3 niet op kantoor zijn, HEERLIJK;)

18. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    ik werk dus in de ouderenzorg... Op een kleinschalige woonvorm voor demente ouderen. Ik sta in mijn eentje op die woonvorm met 6 bewoners.... Een aantal redelijk licht en een aantal best wel zwaar. Ik moet vaak door de knieen en ik moet regelmatig een paar zware benen het bed in of uit tillen. Wat dus tot gevolg heeft dat mijn buik keihard is... En bandenpijn erbij! Ik maak me er zorgen over omdat goede vriendin van mij volledig thuis zit omdat ze o.a. heel veel harde buiken heeft en nu dus kans op vroeggeboorte...
    Ik loop bij de gyn dus kan de vk niet bellen, maar bel zo wel ff met ziekenhuis en dan naar de afdeling gyn dan vraag ik wel ff...

Liefs

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja zou het wel even aangeven, je moet er niet meer last van gaan krijgen:)

Ik heb ook ooit stage gelopen bij demente bejaarden, echt respect. Ik vond het zo zwaar werk!!

Ze zeggen niet voor niks dat je moet uitkijken met tillen enz... Weten ze op je werk al dat je zwanger bent? Misschien ook even aangeven bij je leidinggevende?

20. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ja iedereen weet het al en heb morgen ook gesprek met leidinggevende om even te bespreken hoe het gaat. Dus dan geef ik meteen aan dat het fysiek toch wel zwaar begint te worden en dan ik dus op het werk dus vaak harde buiken heb.

Liefs

Deel Deze Pagina