Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. intra4

intra4 Niet meer actief

XD : Gefeliciteerd met je verjaardag meid!!!!!!!!

En hoe heet de dochter van je vriendin?

Sunny : Leuk vandaag weer echo!
    Ik zou ook graag weer een echo krijgen......
    Ga dinsdag eens vragen hoe dat zit.Hou me gewoon van de domme, hahahaha want volgens mij krijg ik er geen een meer.
    Ja groei-echo misschien?

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Bedankt voor de felicitaties!

@ Poekie, ze heet Isabeau. En die naam past haar ook echt perfect. Tis zown lief mooi meisje:D...
    Ben wel vaker op kraamvisite geweest maar nog nooit van iemand zo dichtbij (ze is de eerste van de vrienden zeg maar).
    Dat gevoel wat ik er nu al bij krijg, zo bijzonder!! Hoe zal ik me wel niet voelen bij ons eigen kindje.

Ik krijg alleen nog een groeiecho met 34 weken ofzo? Maar was er niet iets in de wet gewijzigd per 1 jan? Dat je een extra echo krijgt en de VK bij je thuis komt kijken? Daar heb ik toen over gehoord, ik moet de 16e weer. Dan vraag ik dat even na:)

3. intra4

intra4 Niet meer actief

Nou ik moet de 15e dus zal het ook even navragen!

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ sunny, plaats je straks een foto van de echo. Ben wel benieuwd eigenlijk:)

5. intra4

intra4 Niet meer actief

Ik moet trouwens ook weer heel vaak plassen.
    Fijn hoor!

Hoe is het met jullie baby-uitset? Alles in huis?
    Wij moeten volgens mij alleen nog een babyphone en dan hebben we alles.
    Heb geen idee welke babyphone we gaan nemen....weet niet wat een goede is.

6. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@xd, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :D Hele fijne dag!

Goh vraagje, hoe voelt zo'n harde buik eigenlijk? Ik heb de laatste tijd ook regelmatig dat m'n buik 'raar' aan voelt en ik vraag me af of dat nou zo'n harde buik is. Echt zo'n gevoel alsof m'n buik helemaal vol zit. Ja moeilijk te omschrijven. Hoe dan ook doe ik 't dan wat rustiger aan.

@sunny, leuk weer een echo! Altijd leuk om die kleine te zien :)

Met 30 weken heb ik een groeiecho, tijdens m'n volgende afspraak bij de vk. Ben benieuwd. Hoe dan ook vind ik 't iedere keer geweldig om het hartje te horen!

Ow echt poekie, wat lijkt me dat heerlijk om alles al in huis te hebben! Vandaag werd bij ons 't bedje, de commode en de kinderwagen afgeleverd, en ik heb echt 't gevoel dat 't een hele overwinning is. Maar ik moet nog zoooooo veel.
    Heb nog geen box, mis nog een heleboel verzorgingsproducten, een luieremmer lijkt me ook wel handig, en dan vergeet ik nu waarschijnlijk nog 't meeste. Ik heb trouwens ook nog geen matrasje en beddegoed enzo. Ow, dat wordt shoppen! Een babyphone hebben we trouwens ook nog niet en daar moet ik me ook nog eens in gaan verdiepen. (Het is maar goed dat 't nog een paar maandjes duurt voordat de kleine er is).

Maar eerst even focussen op 't klussen aan de babykamer, dan kan ik de meubeltjes erin :)
    Ik ga nu een poging wagen om een muurschildering te maken, hoop dat ik 't niet verpruts...

7. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Zo dames, daar ben ik weer! Helemaal goed gekeurd bij de gyn. Bloeddruk was prima en ukje doet het ook prima. Die was mooi aan het bewegen en ik zag hem/haar schoppen en voelde het ondertussen ook schoppen hahaha! Schoonmoeder vond het echt heel mooi om te zien en vond het zo fijn dat ze een keer mee mocht. Ik wil wel foto's laten zien, maar helaas heeft de gyn deze keer geen foto gemaakt. Hij heeft even de omtrek van het hoodje gemeten om te zien of dat op schema ligt. Nou dat lag precies op schema. Verder even hartje geluisterd. Kindje lag op dat moment met het hoofdje beneden, maar de gyn zei ook dat hij/zij nog alle ruimte had om te draaien dus dat het over een half uur wel weer anders kon liggen. Over 3 weken mag ik weer komen. 2 maart!! Dus dat schiet mooi op. En dan moet ik een week van te voren even bloed laten prikken op suiker en nog wat andere dingetjes. Zodat die uitslag binnen is zodra ik weer op controle moet. Ze gaan van nu af aan de groei van onze uk heel scherp in de gaten houden omdat door die bloedstollingfactor die ik heb de kans bestaat dat de doorbloeding van de placenta niet helemaal 100% is waardoor ons ukje een groeiachterstand kan krijgen. Maar vooralsnog is alles goed en groeit hij/zij mooi op schema!!

Liefs

8. intra4

intra4 Niet meer actief

Sunny: Jammer dat je geen foto(s) heb maar wel fijn dat je hem/haar weer even gezien heb.
    (IK WIL OOK IK WIL OOK IK WIL OOK!!! hihihihihi)

MamaSandra : Jij mag nog lekker flink los gaan met shoppen dus!

Ik ging gister haar kleertjes ophangen in haar (nieuwe) kast...en was echt al veel!!!! En ik heb zelf amper wat gekocht.
    Al veel gekregen. Vooral van m'n ouders. M'n moeder is wat dat betreft echt doorgeslagen, hahaha!!!

9. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@sunny, mooi dat alles weer goed is gekeurd :) Altijd goed om te weten. En natuurlijk altijd leuk om de kleine te zien. Hopen dat ie goed blijft groeien.

Morgen mag ik naar het ziekenhuis om te prikken voor suiker, en ik heb er niet heel erg veel zin in. Even bloed laten prikken oke, maar 2,5 uur lang ieder half uur geprikt worden... Ik kan wel leukere dingen verzinnen. Maarja, het is voor een goed doel he :)

@poekie, leuk dat je al zoveel kleertjes hebt gekregen. Hier heb ik al wel een aantal dingen gekregen maar nog niet echt veel. En alhoewel iedereen zegt dat ik niks moet kopen omdat ik veel zal krijgen, zolang ik die kast er leeg uit vindt zien blijf ik shoppen!! :)

Nou, m'n mannetje heeft het eten klaar... Ik ga aan tafel :)

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Sunny, fijn dat alles goed was.

@ hier, gisteren een leuke dag gehad! Heb allemaal handige babydingen gekregen!
    Van mn broertjes een wipstoeltje die ik heel graag wilde.
    Van mn schoonouders een dekentje voor in het bedje van Koeka, die wilde ik al heel lang maar vond m steeds te prijzig hihi...
    En van mn ouders een camera voor fotos en film, speciaal voor de kleine. Ben dus echt goed verwend:D
    En verder nog allemaal kleine babydingetjes. Ik heb echt al heel veel. Ik moet alleen de box en de kinderwagen nog. Dan nog wachten op het kamertje en kan ik al mn spullen opruimen!

hoe is het verder met iedereen?

11. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    25 weken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

12. intra4

intra4 Niet meer actief

MamaSandra : Succes op ziekenhuis vandaag met prikken.

XD: Leuke kado's gekregen. Leuk leuk leuk!!!!!
    Had je de kinderwagen al besteld? Zo ja welke?

Sunny : 25 weken!!! JIPPIE!!!

Ik ben op mn werk vandaag.
    Ben heel de dag al met vlagen heel misselijk. Vervelend hoor.
    Ga ook niet naar huis. Ja ben eigenwijs...
    Ik doe maar gewoon even een beetje rustig aan.
    Morgen 28 weken!!!!

EN ....... de babykamer is klaar!!!!!!!!
    Nou ja op 1 dingetje na. Ik had een leuke sticker besteld met een gedicht welke we nog moeten opplakken. Die komt vandaag met de post als het goed is.

13. Mams85

Mams85 Actief lid

8 okt 2010
    252
    0
    0
    A'maar
    over 5 dagen wordt ik 26 en had evenver als sunny geweest :p
    Geinig:p

14. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@xd, fijn dat je een leuke dag hebt gehad! En wat heb je allemaal leuke dingen gekregen zeg :) Ik kan niet wachten tot de babykadoos gaan binnenstromen XD

@sunny, gefeliciteerd met de 25 weken :)

@poekie, wat leuk dat de babykamer (zo goed als) af is! Je zou die van ons eens moeten zien :p De commode en 't wiegje staan beneden in de gang...
    En doe idd maar een beetje rustig aan op je werk. Dat eigenwijs zijn ken ik hoor, ook behoorlijk last van af en toe.

Vanochtend in het ziekenhuis ging alles goed. Het was even een lange zit (heb er 3 uur gezeten) maar ben weer een stuk verder met m'n breiwerkje en de uitslag was goed! :) Alles zag er normaal uit dus daar ben ik wel heel blij mee. Dat suikerdrankje was trouwens echt zoet!! Net vloeibaar dextrose, ging er spontaan van stuiteren :$

Vanmiddag is m'n werk echt minder. Net iemand gewoon keihard tegen me uitgevallen. Wist niet wat me overkwam. (Was ook volkomen onterecht natuurlijk :cool:). Heb er spontaan hoofdpijn van gekregen en nog steeds last van.

15. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen iedereen, wat is het rustig hier!
    Zijn jullie ook zo blij dat het vrijdag is? Bijna weekend!! :) En de week is gewoon echt weer voorbij gevlogen...

Gisterenavond heb ik mijn frustratie lekker afgereageerd op de muur van de babykamer. Het was de bedoeling dat t een simpele muurschildering zou worden maar ik ben een beetje op hol geslagen :p Ik ga hier ws nog 't hele weekend mee bezig zijn. Achja, 't is wel lekker ontspannend :)

Hoe is het met jullie vandaag?

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wow mamasandra, wat gaaf!! Kon ik dat ook maar hahaha...
    Ik ben echt alles behalve creatief;)

Ik kreeg van mn oma met de post (wij wonen in het zuiden, oma in het hoge noorden:)) een leuk gebreid truitje, vind het zoooo schattig!! :)

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Oeps, ik was nog niet klaar met typen.
    Eindelijk vrijdag!!! Nog tot 5 werken en dan lekker weekend.

Met mij gaat alles goed, ik ben alleen erg moe de laatste tijd. Vind dat vervelend maar het zal er wel bij horen?!

Jullie allemaal nog plannen voor het weekend?

Liefs!

18. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@xd, goedemorgen. Wat een leuk truitje! Ik ben zelf gek op gebreide babykleertjes. Van m'n schoonmoeder hebben we een door haar gebreid truitje gekregen en van m'n oma heb ik gebreide slofjes gekregen :)

Vandaag ben ik expres vroeg begonnen zodat ik om 16h naar huis kan, maar ik vind 't nog steeds te laat :p En dat moe zijn dan ken ik wel hoor. Alleen merk ik wel dat als ik aan de babykamer bezig ben dat ik meer energie heb. Hoe kan dat? :O

En tja, qua plannen,... schilderen :D

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Schattig he, ik vind die gebreide dingen ook echt leuk.
    Ik ga mn oma nog vragen of ze een trappelzak wil breien, ik heb op internet een hele leuke gezien:)

Lekker om 16.00 naar huis. Ik 'mag' een uurtje langer...

Wij zijn van de week wezen kijken of we de hypotheek kunnen verhogen, dan kunnen we een dakkapel plaatsen dan is de babykamer een stuk groter, er zitten nu nl hoeken in waar we niks mee kunnen.
    Dus ons klusplannen staan nu even op een laag pitje!

20. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Prachtig die muurschildering mammasandra!!! Je hebt echt talent.

En dat gebreide truitje is ook heel schattig xd!! Mijn beppe (oma) heeft een vestje met bijpassend mutsje en slofjes gebreid gebreid voor als we uit het ziekenhuis komen! In zacht groen. Dus past voor een jongen en meisje! En ook nog in het wit een vestje met mutsje! Daarnaast heeft ze ook nog 2 knuffels in elkaar gebreid! Echt zo lief!!

Hier gaat alles goed hoor. Jullie hebben weekend, maar mijn weekend is haast om. Ik moet morgen weer aan het werk en ik ga er met de dag meer tegen op zien omdat het zo'n pijn doet aan mijn rug. Maar wil niet meer klagen omdat ik al aangepaste tijden heb gekregen dus ik bikkel nog maar even door. Straks in maart nog een week vakantie!! En in totaal heb ik nog maar 8 werkweken voor mijn verlof in gaat!

Liefs

Deel Deze Pagina